چرا افیلی را راه اندازی کردیم؟
شبکه افیلی بستری برای ارائه تبلیغات مبتنی بر افیلیت مارکتینگ ایجاد کرده است. ما در افیلی با شناسایی
چندین نیاز اساسی به این بازار آمدهایم. در حال حاضر، بیش از 80درصد از برندهای مشهور جهان از افیلیت
مارکتینگ بهعنوان یک بازوی مدرن بازاریابی استفاده میکنند تا فروش خود را چندین برابر بکنند.
جای خالی این مدل بازاریابی در ایران به چشم میخورد. هر چند اقداماتی انجام شده بود اما بیشتر منحصر به
کسبوکارهایی بود که شبکهای را برای فروش و درآمدزایی بیشتر خود ایجاد کرده بودند.
اما اغلب کسبوکارها و برندها امکان راهاندازی بخش مجزای افیلیت مارکتینگ را در ساختار کسبوکار خود را
ندارند چون اقدامی زمانبر و هزینهساز است. همچنین شناسایی ناشران معتبر، نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار
زیاد است. نکته دیگر برمیگردد به هزینههای بالای تبلیغات در رسانههای اینفلوئنسرهای مشهور که منابع مالی
گستردهای میطلبد.
در این میان ناشران و بازاریابهای زیادی وجود دارند که جامعه کوچک اما موثری از مخاطبان را دور خود جمع
کرده و نیازهایشان را شناسایی کردهاند و با معرفی محصول یا خدمات یک فروشگاه یا برند به مخاطبان خود،
زمینه خرید بیشتر را فراهم میکنند. این ناشران هزینههایی بالایی بابت تبلیغات دریافت نمیکنند و همکاری با
آنها کاملا مقرون به صرفه است. ضمن اینکه با شناخت دقیقی که از مخاطبان خود دارند، بهترین کالا و خدمات را
به آنها معرفی میکنند تا از خریدشان رضایت کاملی داشته باشند
مسئله مهم دیگر این است که فروشگاهها و برندها دسترسی مستقیمی به این ناشران و بازاریابها ندارند و امکان
شناسایی و اعتبارسنجی این ناشران برای فروشگاهها بسیار سخت است
همچنین ناشران هم همواره این دغدغه را داشتهاند که با کدام فروشگاهها همکاری در فروش داشته باشند و چگونه
این فروشگاهها را پیدا کنند. نگرانی دیگر ناشران معمولا برمیگردد به پرداخت به موقع پورسانت و کمیسیون
آنها که تنها همکاری با فروشگاههای معتبر، میتواند این مسئله را تضمین کند
افیلی با هدف پاسخگویی به این نیازها به بازار آمده است؛ تیم افیلی میخواهد بستری را فراهم کند که
فروشگاهها به صدها ناشر معتبر دسترسی داشته باشند و با راهاندازی سیستم همکاری در فروش خود در پنل افیلی،
فروش خود را چند برابر کنند
چرا باید با سیستم همکاری در فروش افیلی همکاری کنیم؟
شاید بهتر باشد در ابتدا این پرسش مطرح شود که اصولا چرا باید از بازاریابی به روش
افیلیت مارکتینگ استفاده شود؟ پاسخ این پرسش را میتوانید در بخش توضیحاتی که راجع به افیلیت مارکتینگ و
مزیتهای آن بیان کردیم، مشاهده کنید. در اینجا به موارد میپردازیم که همکاری با شبکه همکاری در فروش افیلی
چه مزیتهایی را برای ناشران و فروشگاهها ایجاد کرده است