()

شبکه افیلیت مارکتینگ به عنوان واسطه‌ای بین تبلیغ دهنده و نمایش دهنده عمل می‌کند، و شرایطی ایجاد می‌کند که کار هم برای تبلیغ دهنده و هم افیلیت راحت‌تر شود.

ممکن است برخی از ما با افیلیت مارکتینگ آشنا بوده و در مورد عملکرد و نحوه کسب درآمد از آن اطلاع داشته باشیم، اما کمتر کسی شبکه افیلیت را می‌شناسد و در مورد آن اطلاعات دارد.

در مقاله‌های پیشین وب سایت افیلی به طور کامل در مورد افیلیت مارکتینگ، مزایای افیلیت مارکتینگ و هرآنچه باید درمورد افیلیت مارکتینگ بدانید، مفصل صحبت کردیم و گفتیم افرادی که در بازاریابی وابسته ایفای نقش می‌کنند به سه دسته اصلی فروشنده، افیلیت مارکتر و مصرف کننده تقسیم می‌شوند.

در این میان افیلیت مارکتر به عنوان واسطه‌ای بین فروشنده و مصرف کننده عمل می‌کند، تا کالا یا خدمات فروشنده را به مصرف کننده معرفی کند، و مصرف کننده را به سوی فروشنده هدایت کند.

اما ارتباط بین فروشنده و افیلیت مارکتر چگونه برقرار می‌شود؟ آیا واسطه‌ای وجود دارد تا فروشنده و افیلیت مارکتر را به هم وصل کرده و زمینه همکاری آن‌ها را فراهم کند؟

پاسخ این سوال مثبت است. شبکه افیلیت مارکتینگ همان شخص سومی است که زمینه همکاری فروشنده و افیلیت را فراهم می‌کند. در ادامه در مورد ماهیت شبکه افیلیت مارکتینگ بیشتر توضیح خواهیم داد و نحوه عملکرد و مزایای آن را برای هر دو طرف درگیر این ماجرا بررسی خواهیم کرد.

شبکه افیلیت چیست؟

شبکه افیلیت پلتفرمی است که مجموعه‌ای از شرکت‌ها (تبلیغ دهندگان) و افیلیت مارکترها را در یک مکان جمع‌آوری می‌کند. این پلتفرم با توجه به نوع خدمات و محصولات شرکت‌ها و زمینه فعالیت افیلیت‌ها امکان همکاری آن‌ها را فراهم می‌کند.

شبکه افیلیت پیشنهادات تبلیغ دهندگان مختلف را در زمینه‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند. افیلیت‌ها می‌توانند در این پلتفرم پیشنهادات مختلف را بررسی کرده و با تبلیغ دهنده مورد نظر خود همکاری را شروع کنند.

به عنوان مثال: چندین شرکت قصد دارند لوازم آرایشی و بهداشت خود را از طریق روش بازاریابی وابسته تبلیغ کنند؛ اما راه ارتباط با افیلیت مناسب را پیدا نمی‌کنند.

این شرکت‌ها می‌توانند با عضویت در شبکه افیلیت و ارائه پیشنهاد خود در مورد نحوه همکاری، مدت زمان همکاری، درصد کمیسیون و غیره اطلاعات خود را به عنوان گزینه‌ای برای افیلیت مارکترها در شبکه ثبت کنند.

از سوی دیگر؛ افیلیت‌هایی که در حوزه آرایشی کار می‌کنند برای یافتن تبلیغ مناسب می‌توانند در این شبکه عضو شوند و پس از اینکه صلاحیت آن‌ها توسط شبکه افیلیت بررسی شد و مورد تایید قرار گرفتند، پیشنهادات تبلیغ دهندگان را با هم مقایسه کنند سپس گزینه‌ای را که برای همکاری مناسب است انتخاب نمایند.

خدمات شبکه افیلیت

اکثر کارهایی که تبلیغ دهنده و افیلیت باید انجام دهند توسط شبکه افیلیت انجام می‌شود. به عبارتی عملکرد شبکه افیلیت منجر به راحتی کار افیلیت و تبلیغ دهنده می‌شود. تبلیغ دهندگان برنامه‌های افیلیت خود را در یک شبکه افیلیت ایجاد می‌کنند و نمایش دهندگان می‌توانند در این شبکه جستجو کنند تا برنامه‌هایی را که می‌خواهند تبلیغ کنند، پیدا کنند. شبکه افیلیت به عنوان یک مدیر بر عملکرد نمایش دهندگان و تبلیغ کنندگان نظارت می‌کند.

به طور کلی شبکه افیلیت خدمات زیرا را ارائه می‌کند:

·       جمع‌آوری پیشنهاد تبلیغ دهندگان مختلف

·       ایجاد لیست بزرگی از افیلیت‌هایی که قبلا در شبکه ثبت نام کرده‌اند

·       ارائه دایرکتوری یا موتور جستجویی برای افیلیت‌ها برای یافتن پیشنهادات مناسب

·       کمک به مشاغل مختلف برای ایجاد یک پایگاه داده از اطلاعات تماس مشتریان بالقوه

نحوه عملکرد شبکه افیلیت

برای شروع کار یک شبکه افیلیت مارکتینگ، ابتدا باید تبلیغ دهندگان و نمایش دهندگان در این پلتفرم ثبت نام کنند. پس از بررسی و پذیرش ثبت نام آن‌ها، تبلیغ دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را به شبکه اضافه کنند. نمایش دهندگان نیز می‌توانند به طیف وسیعی از برنامه‌های افیلیت و مطالب تبلیغاتی دسترسی فوری داشته باشند.

به محض پیوستن به شبکه افیلیت، به هر کدام از افیلیت‌ها یک شناسه منحصر‌بفرد اختصاص داده می‌شود که شبکه افیلیت، از طریق این شناسه فروش آن‌ها را از هر برنامه تبلیغ شده ردیابی می‌کند، و کمیسیون افیلیت را بر اساس آن محاسبه می‌نمایند.

این شناسه تنها برای ردیابی فروش نیست؛ بلکه هر اقدامی که هدف تبلیغ دهنده باشد، توسط لینک افیلیت و شناسه موجود در آن پیگیری می‌شود. این هدف ممکن است کلیک، ثبت نام، عضویت در خبرنامه، نظرسنجی، پر کردن فرم یا هر عمل دیگری باشد.

نمایش دهندگان می‌توانند برای پذیرش هر برنامه‌ای که با خواسته‌ها و شرایطشان سازگار است اقدام کنند.

در ابتدای شروع همکاری، اسکریپتی توسط شبکه افیلیت در وب سایت تبلیغ دهنده قرار می‌گیرد. با استفاده از این اسکریپت شبکه افیلیت می تواند اقدامات انجام شده توسط مشتریان را آنالیز کنند و تشخیص دهد فروش یا عمل هدفی که در وب سایت تبلیغ دهنده انجام شده است، از لینک کدام نمایش دهنده به وب سایت هدایت شده است.

زمانی که افیلیت‌ها به عنوان تبلیغ کننده برای نمایش تبلیغات یک شرکت پذیرفته شدند، می‌توانند از بین قالب‌های مختلف تبلیغات مانند متون تبلیغاتی یا هر نوع تبلیغی که در پلتفرم‌های تبلیغاتی مختلف مانند: شبکه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها یا ایمیل قابل استفاده هستند انتخاب نمایند، و در پلتفرم تبلیغاتی خود به نمایش بگذارند.

البته ضرورتی برای انتخاب تبلیغات آماده شده توسط شبکه افیلیت نیست، بلکه نمایش دهنده‌ها می‌توانند با توجه به استراتژی تبلیغ، محتوای تبلیغاتی را خودشان تهیه کنند. این کار معمولا در بین افیلیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند رایج است.

افیلیت‌ها، لینک‎های وابسته را در سراسر محتوای تبلیغاتی خود قرار می‌دهند. این لینک‌های وابسته شامل اطلاعاتی هستند که؛ شناسه منحصر‌بفرد آن افیلیت را در بر دارند. زمانی که مشتریان بر روی این لینک‌های وابسته کلیک می‌کنند، شبکه افیلیت روی مرورگر آن‌ها یک کوکی قرار می‌دهد تا مشخص شود مشتری روی کدام لینک افیلیت کلیک کرده است و آن محصول توسط چه کسی تبلیغ شده است.

پس از اینکه بازدیدکنندگان روی لینک افیلیت کلیک می‌کنند، به وب سایت تبلیغ دهنده منتقل می‌شوند تا خرید خود را تکمیل کنند. شناسه افیلیت توسط شبکه ردیابی می‌شود تا فروش به نمایش دهنده نسبت داده شود.

برای شروع یک برنامه افیلیت، تبلیغ دهنده باید حساب کاربری خود را در شبکه افیلیت شارژ کند. پس از تکمیل فرایند خرید یا انجام هدف تبلیغ توسط مشتری و بازدید کننده، کمیسیون فروش از حساب تبلیغ دهنده کسر شده و به حساب نمایش دهنده اضافه می‌شود.

اگر بازدید کننده بلافاصله خرید نکند، کوکی‌های ردیابی افیلیت همچنان در مرورگر او باقی می‌مانند. زمانی که دوباره مشتری به صفحه خرید برگردد و پرداخت را تکمیل کند، باز هم کمیسیون به افیلیت تعلق می‌گیرد.

این کوکی‌هایی که برای ردیابی شناسه افیلیت بکار برده می‌شوند در اکثر مواقع دارای تاریخ انقضا می‌باشند؛ یعنی اگر پس از مدت زمان اعتبار کوکی، بازدیدکننده برای خرید اقدام نکند کوکی منقضی شده و دیگر کمیسیون فروش از طریق آن لینک، به افیلیت تعلق نمی‌گیرد.

البته شناسایی و ردیابی لینک‌های افیلیت در صورتی تا پایان انقضای کوکی‌ها قابل انجام است که کاربر کوکی‌ها را از مرورگر و رایانه خود پاک نکند.

هم تبلیغ دهنده و هم نمایش دهنده می‌توانند از طریق پنل کاربری خود تمامی جوانب برنامه افیلیت از جمله موجودی حساب، کمپین‌های فعال، پروموشن‌ها، جزئیات برداشت‌ها و پرداخت‌ها و غیره را در بستر شبکه افیلیت بررسی کنند.

درآمد شبکه افیلیت چگونه تامین می شود؟

کسب درآمد در هر شبکه افیلیت، می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. به طور مثال در برخی شبکه‌ها از نمایش دهنده و تبلیغ دهنده برای عضویت و ایجاد حساب کاربری هزینه‌ای دریافت می‌شود.

مدل دیگری نیز وجود دارد که؛ از نمایش دهندگان هزینه‌ای دریافت نمی‌شود در مقابل تبلیغ دهنده موظف به پرداخت هزینه‌های ماهانه برای عضویت، استفاده از ابزارها و خدمات در شبکه افیلیت و انجام تبلیغات است.

روش دیگری نیز وجود دارد که شبکه از کمیسیونی که به نمایش دهنده تعلق می‌گیرد، درصدی را به عنوان کارمزد کسر می کند.

به طور کلی روش کسب درآمد در شبکه افیلیت کاملا انعطاف‌پذیر است و به توافق طرفین بستگی دارد.

بیش‌تر بخوانید: شبکه افیلیت مارکتینگ افیلی چیست؟

مزایای شبکه افیلیت برای افیلیت مارکترها

دسترسی فوری به پیشنهادات تبلیغ دهندگان

در حالت عادی یک افیلیت مارکتر باید منتظر بنشیند تا تبلیغ دهندگان به او مراجعه کنند یا اینکه خود به صورت مستقیم با تبلیغ دهندگان وارد مذاکره شود. اما در شبکه افیلیت، نمایش دهندگان به سادگی به لیستی از پیشنهادات تبلیغ دهندگان دسترسی پیدا می‌کنند، و می‌توانند آن‌ها را از جوانب مختلف با هم مقایسه کرده و در نهایت با گزینه مورد نظر خود همکاری کننند.

امنیت مالی

یکی از جنبه‌های بسیار مهم در هر کسب و کاری بخش مالی آن است. شما به عنوان یک نمایش دهنده اگر به صورت مستقیم با تبلیغ دهندگان کار کنید همواره احتمال عدم پرداخت کمیسیون برایتان وجود دارد. اما در شبکه افیلیت، تمامی پرداخت ها حساب شده است و از قبل حساب کاربری تبلیغ دهنده شارژ می‌شود، بنابراین خیالتان راحت است که با هر فروشی که از طریق لینک شما انجام می‌شود، کمیسیون آن به حسابتان واریز می‌شود.

علاوه بر این در پنل کاربری خود به راحتی می‌توانید موجودی خود را مشاهده کرده و جزئیات پرداخت‌ها را بررسی کنید.

عدم نیاز به درگیری با پیچیدگی‌های برنامه افیلیت

این مورد خصوصا برای افراد تازه‌کار در افیلیت مارکتینگ، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در شبکه افیلیت نیازی نیست شما با پیچیدگی‌های یک برنامه افیلیت درگیر شوید، تنها کاری که شما می‌کنید دریافت لینک افیلیت و قرار دادن آن در محتوای تبلیغاتی خودتان است.

مزایای شبکه افیلیت برای تبلیغ دهندگان

سادگی و امنیت بالا در دسترسی به افیلیت‌ها

تبلیغ دهندگان می‌توانند به صورت مستقیم برای یافتن نمایش دهندگان و افیلیت مارکترها اقدام کنند، اما پیدا کردن یک افیلیت مطمئن و کسی که برای انجام کار تبلیغات شما مناسب باشد کار پر دردسری است.

همچنین؛ در شبکه افیلیت تبلیغ دهندگان به سادگی می‌توانند به لیستی از افیلیت‌های مورد اعتماد که قبلا در شبکه ثبت نام کرده‌اند دسترسی پیدا کنند. انجام تبلیغات از طریق شبکه افیلیت باعث می‌شود حتی اگر نمایش دهندگان با برند شما آشنایی ندارند، باز هم به شما اعتماد کنند و تبلیغ شما را قبول کنند.

مدیریت آسان برنامه افیلیت

عوامل متعددی در یک برنامه افیلیت وجود دارد که مدیریت تمامی جوانب آن کار آسانی نیست. یک شبکه افیلیت با مدیریت حساب‌های کاربری، ارائه گزارش، ردیابی هدف و پیگیری پرداخت‌ها بسیاری از فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهد، و کار نظارت و پیگیری تبلیغات را برای شما آسان می‌کند.

استفاده مفید از بودجه تبلیغاتی

تبلیغ محصول یا خدمات شما از طریق شبکه افیلیت مارکتینگ کمک می‌کند تا مطمئن شوید بودجه‌ای که برای تبلیغات اختصاص داده‌اید، واقعا صرف تبلیغ شده و نتیجه بخش بوده است. زیرا در افیلیت مارکتینگ زمانی به نمایش دهنده کمیسیون پرداخت می‌شود که اقدام هدف توسط مشتری انجام شده باشد.

علاوه بر این، شبکه به صورت روزانه گزارش‌های آپدیت شده‌ای از روند کار و پرداخت‌ها ارائه می‌دهد، که با بررسی آن‌ها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بودجه شما به بهترین نحو ممکن صرف شده است.

تبلیغ محصولات توسط نمایش دهندگان تایید شده

زمانی که نمایش دهندگان برای پیوستن به شبکه افیلیت اقدام می‌کنند، مراحلی را برای تایید ثبت نام و سپس برای هر برنامه تبلیغاتی خاص طی می‌کنند. لذا هر کسی نمی‌تواند در شبکه افیلیت عضو شود و تنها افراد تایید شده در لیست افیلیت‌های شبکه قرار می‌گیرند.

پس اگر تبلیغات خود را از طریق شبکه افیلیت مارکتینگ انجام دهید، کار خود را به نمایش دهندگان مورد تایید سپرده‌اید. در صورتی که یافتن افیلیت‌های مورد تایید، بررسی هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه و همکاری مستقیم با آن‌ها نیازمند صرف زمان زیاد می‌باشد.

قابلیت پیگیری فروش در داشبورد کاربری

شبکه‌های افیلیت یک داشبورد جامع را در اختیار شما قرار می‌دهند، که به شما امکان می‌دهد تمامی جوانب از جمله برداشت‌ها، تعداد کلیک‌ها، نرخ تبدیل و از همه مهم‌تر فروش و درآمد خود را به راحتی پیگیری کنید، و در هر زمان بتوانید گزارشی از آن تهیه کنید.

شبکه افیلیت در ایران

شبکه افیلیت در کشور ما چندان شناخته شده و رایج نیست، و افیلیت مارکتینگ بیشتر توسط نرم افزارهای افیلیت انجام می‌شود. به طور مثال سیستم همکاری در فروش دیجی کالا توسط نرم افزار افیلیت مارکتینگ ادرو مدیریت می‌شود.

در حال حاضر تنها شبکه افیلیت مارکتینگ موجود در ایران پلتفرم افیلی می‌‍باشد، که کار تبلیغ را هم برای تبلیغ دهندگان و هم نمایش دهندگان آسان کرده‌است. ثبت نام در شبکه افیلیت مارکتینگ افیلی برای تبلیغ دهندگان هزینه‌ای در بر ندارد و هیچ گونه کارمزدی از نمایش دهندگان و تبلیغ دهندگان دریافت نمی‌کند.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید