جف آی ریچاردز می‌گوید” خلاقیت بدون استراتژی را هنر، و خلاقیت با استراتژی را تبلیغات گویند.” شما چه میزان خلاقیت و هنر را با هم در‌ می‌آمیزید؟ برای آن‌که خود را در بازار رقابتی حفظ کنید نیازمند هستید که همیشه تبلیغ درست و آگاهانه‌ای داشته باشید. در این مطلب شما با انواع روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی آشنا می‌شوید.

تبلیغات ارزان

تبلیغی ارزان در بستر اینترنت

اگر بخواهیم یک تعریف کوتاه از تبلیغات آنلاین داشته باشیم ” تبلیغات آنلاین، به فعالیت‌های ارتقا و فروش محصولات و سرویس‌هایی گفته می‌شود که از طریق نفوذ و به کارگیری تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین مانند تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تحقیق بازاریابی و ایمیل‌های تبلیغاتی صورت می­‌پذیرد. تبلیغات آنلاین به راحتی برای مشاغل بازاریابی می‌کند. “

این روزها کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که به اینترنت دسترسی نداشته باشد و یا تحت تاثیر دنیای مجازی نباشد. اینترنت را باید یک نیروی بالقوه دانست که در شبانه روز فعال است و خدمت رسانی می‌کند. از این رو تبلیغات در عصر حاضر متمرکز بر این بستر است. زیرا شما در هر زمان، مکان و موقعیت می‌توانید مخاطب را مجذوب کنید و به مقصود خود برسید.

علاوه بر این‌ها تبلیغات اینترنتی به مراتب ارزان‌تر از تبلیغات محیطی و چاپی است که فراگیری، ماندگاری و هوشمندانه بودن را هم باید به لیست مزایای فراوان آن افزود.

اگر مجموعه شما منابع مالی محدودی برای تبلیغات دارد، روش آنلاین شانس بزرگی برای معرفی برند یا محصولات شما است. در دیجیتال مارکتینگ با هزینه کم می‌توانید مخاطبان پر شماری را بدست آورید که بعضا برای شما ماندگار هم می‌شوند.

تبلیغات اینترنتی موجی که باید با آن همراه بود

فراموش نکنیم که جهان به سمتی پیش می‌رود که تمام مشاغل را در پوسته فناوری‌های نوین ادغام می‌کند و ماهیت جدیدی از آن‌ها می‌سازد. ممکن است خیلی شگفت انگیز به نظر نیاید که بازارها به شکل فزاینده‌ای، با پیشرفت فناوری به سمت دیجیتال شدن بروند. مزیت‌های تبلیغات آنلاین هر روز گسترده‌تر می‌شود. مصرف کنندگان بیشتری اقدام به تحقیق و خرید محصولات به صورت آنلاین می‌کنند. طبق تحقیقات مجله فوربز، 82 درصد مصرف کنندگان از تحقیقات آنلاین استفاده می‌کنند. همچنین تک کرانچ گزارش کرده است که 79 درصد مردم به صورت آنلاین خرید می‌نمایند. پس بهتر است، برای عقب نماندن از این قافله، کسب و کار خودتان را به روش‌های نوین به روزرسانی و تبلیغ کنید تا مخاطبان همیشگی و قدرتمندی را بدست آورید.

انواع روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی

با پیشرفته شدن جوامع نیاز به وسایل ارتباط جمعی الکترونیک به شکل یک کالا اساسی درآمده است که کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که سر و کارش به اینترنت نخورد. همه افراد جامعه به فراخور نیازهایشان مجبور به استفاده از اینترنت هستند. به همین خاطر وسایل هوشمند و گجت‌ها دیوار حائل افراد با محیط شده­اند و مرکز دید افراد تنها همین وسایل هوشمند گردیده است.

به همین دلیل در چندین سال اخیر توجه به تبلیغات و بازاریابی در این جعبه جادویی الکترونیکی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. قدرت اینترنت و تاثیرگذاری مخاطبان را نمی‌توان نادیده گرفت و مجموعه‌ها باید بدانند برای جذب مشتری باید به سراغ اینترنت و روش‌های آن برای تبلیغ بروند.

در ادامه این مطلب با روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی آشنا می‌شویم.

با یک کلیپ، خودتان را تبلیغ کنید

بی‌شک یکی از جذاب‌ترین راه‌های تبلیغات، انتشار ویدیو و یا کلیپی از برند شما است. مخاطبان دنیای مجازی بیشتر علاقه‌مند به محتوای دیداری هستند تا شنیداری. به همین خاطر است که این روش می‌تواند بسیار  تاثیرگذار باشد و شما را یک گام برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف نزدیک کند.

در این روش شما با استفاده از المان‌های رنگ، تصویر، صدا و متنی جذاب به استقبال مخاطب می‌روید تا کالا یا خدمات خود را به آن‌ها بشناسانید. ویدیو‌ها قابلیت اشتراک گذاری دارند و اگر در جذب موفق باشید، بیننده آن را به دوستان خود پیشنهاد می‌دهد و یک ویدیو بین هزاران و شاید میلیون‌ها مخاطب دست به دست می‌شود که برای برند شما بسیار موفقیت‌آمیز است.

البته در کنار تمام جذابیت‌های این کار، باید توجه داشته باشید که آنچه تولید می‌کنید باید بهترین باشد. قدرت یک تبلیغ در 3 ثانیه آغازین آن است و اگر مخاطب در این چند ثانیه جذب نشود، پروژه شکست می‌خورد.

با ارسال چند ایمیل برند خود را همگانی کنید

ایمیل مارکتینگ را باید از روش‌های کارکشته در زمینه تبلیغات دانست که آزمون و خطاهای خود را پس داده و کارایی مفید آن بر کسی پوشیده نیست. ریشه‌های این متد به فراگیری استفاده از سرویس ایمیل باز می‌گردد اما این روزها با به کارگیری سیستم‌های جامع ایمیل مارکتینگ و ایجاد کمپین توسعه و پیشرفت چشمگیری داشته است.

یکی دیگر از مزایای این روش مقرون‌به‌صرفه بودن آن است که همین امر آن را در بین صاحبان کسب و کار محبوب کرده است.

تبلیغات اینترنتی

بیش‌تر بخوانید: کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ

به صورت همسان تبلیغ کنید

یکی از جدیدترین شیوه‌های تبلیغاتی مربوط به بازاریابی همسان یا نیتیو است. نوعی از تبلیغات است که با شکل و عملکرد اساسی که در آن ظاهر می‌شود، هماهنگ باشد. در بسیاری موارد، آن تابعی از یک تبلیغ است که به صورت یک ویدیو، مقاله یا سرمقاله نشان داده می‌شود.

تبلیغات همسان، قدرت تشخیص مصرف کننده را با ترکیب تبلیغ با مفاهیم همسان را برا اساس استفاده از زبانی مبهم مانند مفاهیم اسپانسری یا برند سازی کاهش می‌دهد.

گوگل را تبلیغ‌چی خود کنید

شاید گوگل را باید یک بستر مطمئن و ایمن برای تبلیغ خود در نظر گرفت. برای آن‌که بتوانید از قابلیت گوگل ادوردز استفاده کنید نیازمند به داشتن یک سایت خوب هستید تا بتوانید آن را به وسیله گوگل به مخاطبان معرفی کنید.

در تعریف گوگل ادوردز باید بگوییم، در این روش گوگل سیستمی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که قصد بازاریابی خدمات و محصولات خود را در موتورهای جست‌وجوی گوگل دارند. تبلیغ کننده برای نمایش صفحه یا کلمات مورد نظر خود باید مبلغی را بپردازد.

به این صورت است که شما عبارات یا کلمات کلیدی مد نظر خود را به گوگل ادوردز می‌دهید. زمانی که اشخاص این کلمات را سرچ می‌کنند سایت شما برای آن‌ها در اولویت نمایش داده شود که این عامل بستگی به ضوابط و قوانین گوگل دارد.

تبلیغات اینترنتی در گوگل

سایت‌های پر بازدید را مزین به بنر خود کنید

حتما بارها شده است که هنگام ورود به سایت‌های معتبر گیف‌های کوچکی کنار صفحه به شما چشمک می‌زند و نظر شما را به صورت ناخوآگاه جلب می‌کند. بی اختیار روی آن‌ها کلیک می‌کنید و وارد یک صفحه جدید می‌شوید. این دقیقا از مزیت‌های تبلیغات بنری است که بازدیدکنندگان را بدون هیچ پیشینه‌ای وارد سایت مورد نظر شما می‌کند.

در این نوع، شما تبلیغ خود را در غالب یک فایل گیف چند ثانیه‌ای می‌گنجانید و در دل سایتی جا می‌دهید که معمولا هر بنر دارای یک لینک مستقیم است که پس از کلیک بر روی آن وارد سایت شما می‌شوند. یکی دیگر از مزیت‌های تبلیغات بنری آن است که بازدید صفحه شما را بالا برده که در امتیازدهی گوگل هم بی‌تاثیر نخواهد بود.

در قالب کلمات کسب و کار خود را معرفی کنید

هیچ‌گاه از قدرت کلمات غافل نشوید. کلمات به قدری قدرتمند هستند که در زمانی کوتاه می‌توانند کسب و کار شما را به عرش اعلا ببرند و یا بر عکس کند. خودتان یا محصولات را در غالب یک محتوای متنی معرفی کنید.

یکی از روش‌های کم هزینه در تبلیغ، رپرتاژ آگهی‌ها هستند که می‌توانند به بهینه سازی سایت شما و همچنین معرفی کسب و کار شما بسیار مفید باشد. پس قلم خود را بتراشید و خودتان را در قامت کلمات توصیف نمایید.

برند خود را در گوشی‌های موبایل بکشانید

گوشی‌های هوشمند امروزه همچون چراغ علاالدین شده‌اند و همه چیز در آن پیدا می‌شود و مصرف‌کنندگان آن در میان انبوه مطالب غلط می‌زنند. پس فرصت را غنیمت شمارید و برند یا کسب و کار خود را در این چراغ جادویی معرفی کنید.

کمپین‌های موبایلی بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید به فراخور خدمات یا محصولاتتان یکی از آن­ها را انتخاب کنید. تبلیغ شما در دل بازی، دموی برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های متعددی برای کاربران به نمایش در میاید.

اینفلوئنسر‌ها را بیلبورد تبلیغاتی خود کنید

این مورد در چند وقت اخیر بسیار گل کرده و برند‌ها را متقاعد نمود تا محصول یا خدمات خود را از طریق اشخاص محبوب جامعه تبلیغ کنند. اینفلوئنسری در میان افراد به ویژه در فضای مجازی مطلوب هستند و کارهای آن‌ها را به صورت روزانه در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. سپردن برند به این افراد می‌تواند باعث رشد کسب و کار شما و اثربخشی آن شود.

تبلیغات با استفاده از اینفلوئنسرها

بیشتر بخوانید: شبکه افیلیت مارکتینگ افیلی چیست و چه می‌کند؟

تاثیر تبلیغات اینترنتی بر کسب و کارها

از راهکارهای موفقیت هر صنف، باید به­‌روز بودن و منطبق با نیازهای جامعه بودن اشاره کرد. مشتریان شما نیازمند هستند تا درباره شما بدانند تا بتوانند به شما و خدمات یا محصولی که ارائه می‌دهید اعتماد کنند. بهترین راه برای ارتباط با مصرف‌کنندگان یا خدمات‌گیران تبلیغات است. زیرا شما در این فرایند علاوه بر معرفی خود، برتری و مزایای نسبی خود را نسبت به سایر رقبا اعلام می‌دارید تا افراد دلیلی برای انتخاب شما داشته باشند.

رقابت در عرصه تبلیغات با شاخص کیفیت و ایجاد روش‌های نوین بازاریابی به خودی خود نقش و اهمیت آن را بر آینده کسب و کارها نشان می‌دهد. نیاز‌های افراد یک جامعه مدام در حال تغییر و تحول است و این نیاز را حس می‌کنند که به سراغ کالاهایی بروند که آن‌ها را ارضا کند.

پس از قدرت تبلیغات و آینده‌ای که می‌توانید از این طریق برای کسب و کار خود بسازید غافل نشوید.

منابع: