()

شاید در گذشته، وبلاگ‌نویسی فقط یک سرگرمی بود که برخی افراد علاوه بر کار تمام‌وقت خود، انجام می‌دادند. اکنون در سال 2021، وبلاگ‌نویسی به یک حرفه آنلاین سودآور تبدیل شده است و یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت می‌باشد.

درست مثل هر حرفه‌ای(پزشک، وکیل، مشاوره مالی) سطوح مختلفی از وبلاگ‌نویسی وجود دارد که درآمد آن‌ها بسته به میزان تجربه و تبحرشان متفاوت است.

کسب درآمد از اینترنت از طریق وبلاگ‌نویسی چقدر می‌تواند باشد؟

کسب درآمد از اینترنت از طریق وبلاگ‌نویسی چقدر می‌تواند باشد؟

این‌که چقدر می‌توانید درآمد کسب کنید‌، به چند عامل از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • محصولات یا خدمات مربوط به کدام بخش ویژه از بازار را انتخاب می‌کنید؟
  • چقدر وقت خود را به یادگیری و اجرا اختصاص می‌دهید؟
  • کدام تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال را با هدف کسب درآمد از اینترنت در وبلاگ خود پیاده‌سازی می‌کنید؟
  • عوامل مختلف دیگری مانند ثبات، شبکه تبلیغاتی شما، انگیزه شخصی و اهداف نیز وجود دارد.

با این حال، مهارت‌های بازاریابی دیجیتال شما به‌تنهایی می‌تواند سهم بزرگی داشته باشد و به شما کمک کند تا در زمینه وبلاگ‌نویسی و کسب درآمد از اینترنت سریع حرکت کنید و به موفقیت برسید.

راه‌های کسب درآمد از اینترنت برای وبلاگ‌نویسان(جریان‌های مختلف درآمد)

راه‌های کسب درآمد از اینترنت برای وبلاگ‌نویسان

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای کسب درآمد از اینترنت، از طریق وبلاگ خود از آن‌ها استفاده کنید. بسته به سطح وبلاگ‌نویسی و نوع وبلاگ، می‌توانید روشی را انتخاب کنید که متناسب با سبک شما باشد. در ادامه تعدادی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد از وبلاگ را مرور خواهیم کرد، که شما می‌توانید این روش‌ها را بر اساس مهارت‌های خود انتخاب کنید:

  1. شبکه‌های تبلیغاتی مانند: AdSense، مدیااد، صباویژن، یکتانت
  2. بازاریابی وابسته یا همکاری درفروش (سودآورترین روش)
  3. کتاب‌های الکترونیکی خود را بفروشید
  4. تبلیغات بومی
  5. راه‌اندازی دوره آنلاین
  6. تبلیغات مستقیم
  7. اجرای کمپین برای برندها
  8. ارائه خدمات بر اساس مهارت‌های خود

به‌غیر از اشکال سنتی تبلیغات، می‌توانید از ترفندهای دیگری برای کسب درآمد از اینترنت استفاده کنید. به‌جای فقط افزودن تبلیغات در وبلاگ، روی ارزش افزوده برای تبلیغ‌دهنده خود کار کنید. داشتن یک تبلیغ پر درآمد بهتر از چهار تبلیغ کم درآمد است.

۱.  شبکه‌های تبلیغاتی

شبکه‌های تبلیغاتی ساده‌ترین و پرکاربردترین روش، برای کسب درآمد از وبلاگ هستند. اولین و محبوب‌ترین شبکه تبلیغاتی در سطح بین‌المللی که به ذهن می‌رسد مسلما Google AdSense(ارائه شده توسط گوگل) است. در سطح داخلی شبکه‌های تبلیغاتی ایرانی مثل: مدیااد، صباویژن، یکتانت و … هم در حال حاضر به فعالیت مشغولند.

برای استفاده از این شبکه‌های تبلیغاتی باید یک وبلاگ داشته باشید. آنها تبلیغات را به طور خودکار بر اساس متن مقاله شما و هم‌چنین براساس علایق کاربران نشان می‌دهند. بیشتر وبلاگ‌های جدید از این روش‌ها برای درآمدزایی استفاده می‌کنند زیرا درآمد مکرر دارد و از آن‌جا که تبلیغات نشان داده شده از کیفیت بالایی برخوردار است، معمولا تأثیر خوبی  روی کاربر می‌گذارند.

اگر از تبلیغات متنی استفاده می‌کنید و از این راه‌کار درآمد کافی ندارید، باید سعی کنید به سمت تبلیغات مستقیم یا تبلیغات وابسته بروید.

۲.  بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش (سودآورترین روش)

تبلیغات شرکت‌های وابسته یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از اینترنت است که تنها با یک فروش از این طریق، درآمد شما بسیار بیشتر از یک کلیک بر روی یک تبلیغ متنی خواهد بود. این روشی است که این روزها بیشتر وبلاگ‌نویسان از آن استفاده می‌کنند و یکی از راه‌های سودآور کسب درآمد از یک وبلاگ است.

برای آشنایی بیشتر با بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ، نحوه شروع تجارت بازاریابی وابسته، نحوه انتخاب برنامه وابسته مناسب و دیگر اطلاعات مفید در این زمینه می‌توانید پست‌های مربوط به آن را در بخش بلاگ افیلی مطلالعه کنید.

نکته جالب دیگر در مورد بازاریابی وابسته این است که می‌توانید از این روش در هر بستری مثل: وبلاگ، اینستاگرام، فیس‌بوک و دیگر رسانه‌های اجتماعی پرمخاطبی که دارید استفاده کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که، لینک وابسته منحصر به‌فرد خود، از کالایی را که پیشنهاد و تبلیغ می‌کنید به اشتراک بگذارید. وقتی مخاطبین  شما خریدی انجام دهند، در پایان کمیسیونی از مبلغ فروش کسب خواهید کرد.

۳.  کتاب‌های الکترونیکی خود را بفروشید

اگر توجه کنید، بخش بزرگی از موفقیت وبلاگ‌نویسان برتر مربوط به فروش محصولات خود مانند کتاب یا جزوات آموزشی الکترونیکی مربوط می‌باشد. آن‌چه شما باید انجام دهید این است که یک موضوع را با توجه به تخصص خود انتخاب کنید، با دقت و تمرکز یک کتاب الکترونیکی در مورد آن موضوع تدوین کنید و آن را در وبلاگ خود به فروش برسانید.

علاوه بر این، داشتن محصول خود، برای فروش بهترین کاری است که می‌توانید برای درآمدزایی منفعل انجام دهید. می‌توانید مقالات خود را در یک کتاب با ساختار خوب گردآوری کرده و برای کسب درآمد در وبلاگ خود یا سایر وب‌سایت‌های مرتبط بفروشید.

۴.  تبلیغات بومی

تبلیغات بومی یا native زیرمجموعه‌ی دیجیتال مارکتینگ(digital marketing) و یکی از خطوط اصلی کسب درآمد از طریق وبلاگ‌نویسی می‌باشد. درواقع نوعی بازاریابی است که اطلاعات مفید، جذاب و هدف‌دار برای مخاطبان، به جای استفاده از تکنیک‌های ملموس و زننده تبلیغاتی، به‌صورت نامحسوس در قالب محتوای وبلاگ یا سایت ارائه می‌شود، به‌گونه‌ای که اغلب غیرتبلیغی به‌نظر می‌رسد.

انواع مختلفی که تبلیغات بومی می تواند داشته باشد بسیار متفاوت است. این نوع تبلیغات می‌توانند تبلیغات پولی در نتایج جستجوی گوگل، مطالب اسپانسری در لینکدین، به‌شکل یک توصیه ارائه شده در اخر مقالات و یا خدمات ارائه شده مختلف در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌ها باشند.

5. راه‌اندازی دوره آنلاین

اگر دانش و تخصص کافی دارید و می‌توانید مثلا یک کتاب درسی را به قالب ویدئو تبدیل کنید یا یک دوره ویدیویی 1-2 ساعته ایجاد کنید، قطعاً این روش برای شما مناسب است. در حال حاضر با وجود فناوری، راه‌اندازی یک دوره آنلاین برای همه آسان است و اگر دوره منحصر به‌فرد و مفیدی را برگزار کنید، می‌توانید در کسب درآمد از اینترنت با این روش در وبلاگ خود بسیار موفق باشید.

در این راه ابزار‌های مختلفی مثل: Elucidat ،Camtasia ،Gomo وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد دوره‌های آنلاین و تعاملی خود استفاده کنید.

6.  تبلیغات مستقیم

تبلیغات یا بازاریابی مستقیم یکی از روش‌های جذب کاربر هدف به شکل گسترده و کسب درآمد از اینترنت است. بیشتر اوقات که از شبکه‌های تبلیغاتی برای درج تبلیغات در وبلاگ خود استفاده می‌کنید، معمولاً باید هزینه‌هایی را به آن‌ها پرداخت کنید. این در حالی منطقی است که شما تازه وارد وبلاگ‌نویسی شده‌اید و به اندازه کافی در معرض دید نیستید. اما هنگامی که وبلاگ شما از بازدید خوب و قابلیت دسترسی بالایی برخوردار است، زمان آن فرا رسیده است که تبلیغ شخص ثالث را رها کنید و به‌دنبال تبلیغ مستقیم باشید. به این ترتیب از همان فضای تبلیغاتی که از طریق شخص ثالث می‌فروشید درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

بهترین راه برای شروع تبلیغ مستقیم از طریق وبلاگ خود، این است که در وبلاگ خود بخشی به نام “با ما تبلیغ کنید” برای گرفتن تبلیغات جدید ایجاد نمایید و کار تبلیغات را شروع کنید.

7. اجرای کمپین برای برندها

با اجرای کمپین برای برند‌های مختلف می‌توانید از طریق وبلاگ خود کسب درآمد کنید. برای این کار، شما یک همکاری تجاری، راه‌اندازی وبینار، حتی تبلیغات پولی یا ساخت فیلم خواهید داشت. بعد از اشتراک‌گذاری با مخاطبان وبلاگ خود درآمد کسب خواهید کرد.

توجه داشته باشید که این روش اکنون یکی از داغ‌ترین روش‌های کسب درآمد از وبلاگ و اینستاگرام است.

8. ارائه خدمات بر اساس مهارت‌های خود

براساس مهارت‌های خود می‌توانید خدمات مختلفی را ارائه دهید. بسته به این‌که در چه چیزی مهارت دارید، می‌توانید نوشتن محتوا، طراحی لوگو، سئو و غیره را ارائه دهید. ارائه خدمات نه‌تنها به شما در کسب درآمداز اینترنت کمک می‌کند بلکه به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود را تقویت کنید.

در واقع، راه اندازی خدمات شخصی بسیار آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک صفحه در وبلاگ خود ایجاد کنید و لیست خدماتی را که ارائه می‌دهید لیست کنید. اطمینان حاصل کنید که پیوند آن صفحه را در حداکثر دید در نوار وبلاگ و فضای برجسته خود قرار دهید. به‌تدریج بعد از این‌که به 2-3 مشتری اول خود خدمات ارائه دادید، ایده‌های بهتری برای بهبود روند فروش خدمات خود خواهید داشت.

آیا می‌توانید از طریق وبلاگ‌نویسی در مورد زندگی خود، درآمد کسب کنید؟

آیا می‌توانید از طریق وبلاگ‌نویسی در مورد زندگی خود، درآمد کسب کنید؟

این یکی دیگر از فرم‌های در حال رشد وبلاگ‌نویسی است که در آن بسیاری از مردم درباره زندگی روزمره خود صحبت می‌کنند و مخاطبان را جذب می‌کنند. ممکن است بسیاری از آن‌ها را به عنوان Video Blogger در YouTube دیده باشید که به کسب درآمد از اینترنت از طریق کانال خود مشغولند. شما هم می‌توانید همین‌ کار را در وبلاگ یا حتی در YouTube انجام دهید .برخی از موضوعات محبوب برای این نوع وبلاگ‌نویسی:

  • شیوه و استایل زندگی
  • مسافرت رفتن
  • انگیزه
  • سرگرمی

نکته مهم در این‌جا این است که آن را سرگرم‌کننده نگه دارید، ارزش افزوده ایجاد و مخاطبان خود را حفظ کنید. بسته به سبک خود، می‌توانید با این استراتژی درآمد خوبی کسب کنید.

در این جا سوالی که بسیاری از مبتدیان می‌پرسند این است که، آیا من باید روی وبلاگ‌نویسی تمرکز کنم یاVBlogging ؟

خب، داشتن یک ترکیب از هر دو، ایده خوبی است. تولید محتوای ویدئویی(ضبط، ویرایش و انتشار) مستلزم صرف وقت و هزینه است، در حالی که ایجاد محتوای متنی زمان کمتری را می‌طلبد. داشتن ترکیبی مناسب از هر دو روش به شما کمک می‌کند تا سریعتر رشد کرده و درآمد قابل توجهی کسب کنید.

نتیجه گیری

روزهایی که وبلاگ‌نویسان برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی فقط به شبکه‌های تبلیغاتی وابسته بودند، گذشته است. اکنون روش‌های کسب درآمد بیشتری در دسترس است که می‌توان درآمد بالقوه وبلاگ را تا حد زیادی افزایش داد.

اگر از روش‌های سنتی درآمدزایی از وبلاگ خود استفاده می‌کنید، وقت آن است که در طرح کسب و کار وبلاگ‌نویسی خود تجدید نظر کنید. تغییرات جدید ایجاد کنید، طراحی را تغییر دهید و جنبه‌های بازاریابی وبلاگ خود را بهینه و این روش‌های جدید کسب درآمد از اینترنت را امتحان کنید.

منابع

www.shoutmeloud.com

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید