()

اگر چه روش‎های زیادی برای کسب درآمد در اینترنت وجود دارد اما یکی از سریع‌ترین و بهترین راه‎های کسب درآمد آنلاین، راه‎اندازی یک کسب ‎و‎کار افیلیت مارکتینگ است. آیا می‎توان به افیلیت مارکتینگ که یک بازاریابی در بستر اینترنت محسوب می‎شود، به عنوان یک شغل دائمی نگاه کرد؟ در این مقاله قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و از زوایای مختلف به آن نگاه کنیم.

سوالی که ممکن است در ابتدا پرسیده شود این است که: آیا باید شغل خودم را برای اینکه یک بازاریاب افیلیت مارکتینگ شوم، رها کنم؟

در ابتدای کار، خیر!

آیا می‎دانید که 95% از بازاریابان افیلیت مارکتینگ در کار خود شکست می‎خورند. 95% رقم بسیار بزرگی است، پس عاقلانه نیست که در ابتدای کار، شغل خود را رها کنید. اما چاره کار چیست؟ آیا باید از این بازار بکر و دست ‎نخورده که بسیار جای پیشرفت دارد، دست کشید و آن را رها کرد یا اینکه سعی کرد جزء 5% بازاریابان بسیار موفق افیلیت مارکتینگ بود؟ حال ممکن است سوال کنید، که چگونه می‎توانم جزء آن 5% باشم؟ در ادامه شما را برای یک افیلیت مارکتر خوب شدن راهنمایی می‎کنیم.

چگونه می‎توان به بازاریاب افیلیت مارکتینگ تمام وقت تبدیل شد؟

اگر قصد دارید در این حرفه موفق شوید باید قبل از ترک شغل فعلی خود، مطابق با اصولی عمل کنید که در ادامه آن‌ها را ذکر خواهیم نمود. قبل از اینکه شغل حال حاضر خود را رها کنید این چند قدم اساسی را بردارید:

1-بازار هدف خود را عاقلانه انتخاب کنید

انجام این کار در ابتدا بسیار آسان به‎نظر می‎رسد، اما مشکل‌تر از آن چیزی است که فکر می‎کنید. با وجود اینکه بازارهای بکر بی‎شماری وجود دارد اما پیدا‎ کردن موقعیتی مناسب در یک بازار سودآور می‎تواند مشکل و چالش‌برانگیز باشد. بسیاری از بازارها رقابتی هستند، اما این دلیل نمی‎شود که شما نتوانید در این بازارها به درآمد مناسبی برسید.

قبل از شروع کار باید درباره بازار هدف خود تصمیم بگیرید. در این زمینه باید هم به علاقه‎های شخصی خود توجه داشته باشید و هم سعی کنید یک بازار هدف بکر و دست‎نخورده پیدا کنید. پیدا کردن یک بازار هدف مناسب که پتانسیل ایجاد درآمد را داشته باشد به ‎معنای این است که شما می‎توانید در آن بازار جایگاهی مناسب پیدا کنید و پایه‎های اقتدار خود را محکم کنید تا بتوانید روی بازاریابی افیلیت مارکتینگ به عنوان یک شغل تمام‌وقت حساب باز کنید.
سعی کنید فقط روی یک موضوع تخصصی متمرکز شوید و از تلاش برای فروش هر نوع کالایی اجتناب کنید.

وب‌سایت‌های موفق چگونه اند؟

وب‎سایت‎هایی که فقط روی یک بازار هدف متمرکز می‎شوند، موفق‎تر هستند. هنگامی که تازه شروع به ‎کار می‎کنید سعی کنید فقط روی فروش چند قلم کالای محدود متمرکز شوید. این امر به‎شما کمک می‌کند درباره این محصولات اطلاعات کافی جمع کنید. این اطلاعات می‎توانند در هنگام تبلیغ مشخصات محصول به‎شما کمک شایانی کنند.

دلیل این موضوع این است که محتوای هدفمند بازدیدکنندگان هدفمند را جذب می‎کند، در این صورت احتمال اینکه محصولاتی که شما در وب‎سایتتان تبلیغ می‎کنید توسط بازدیدکنندگان خریداری شود، افزایش می‎یابد. به‎عنوان مثال وقتی که مطالب وب‎سایت شما حول موضوعاتی مثل سلامتی و بهداشت فردی متمرکز باشد تبلیغ کالاهایی مثل گوشی موبایل انتخاب مناسبی نیست. اما اگر در این وب‎سایت تبلیغ مکمل‎های کاهش وزن و یا وسایل بهداشتی صورت بگیرید قطعا درصد موفقیت فروش افزایش می‎یابد.

نکته دیگری که در اینجا باید مدنظر داشته باشید توجه‎کردن به میزان کمیسیون فروش است. به‎عنوان مثال بهتر است به بازار فروش اطلاعات دیجیتال توجه خاصی داشته باشید زیرا این‎گونه محصولات کمیسیون فروش بسیار بالاتری دارند (بین 10% تا 75%) که در مقایسه با کمیسیون فروش محصولات فیزیکی که معمولا زیر 5% است رقمی بسیار عالی به‎نظر می‎رسد. مزیت دیگری که فروش این محصولات دارد این است که، فروش اطلاعات دیجیتالی مثل کتاب‎های الکترونیک و غیره بسیار راحت‎تر از کالاهای فیزیکی است زیرا افراد می‎توانند بلافاصله بعد از خرید یک محصول اطلاعاتی دیجیتال، فورا به آن دسترسی داشته باشند.

آیا افیلیت مارکتینگ یک شغل است 3

2-قبل از تبلیغ یک محصول، خرید آن را مدنظر داشته باشید

به‎عنوان یک بازاریاب افیلیت مارکتینگ، موظف نیستید که هر محصولی را که تبلیغ می‎کنید، خریداری کنید. با این حال ناگفته پیداست که در واقع داشتن و استفاده از محصولاتی که تبلیغ می‎کنید برای ایجاد اعتماد و اعتبار بیشتر لازم است. نقد ‎و ‎بررسی محصولات راهی عالی برای افزایش اعتبار شما به‎عنوان یک بازاریاب افیلیت مارکتینگ است.

به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی خود با مخاطبانتان به‎عنوان شخصی که از یک محصول استفاده کرده‎اید و از آن راضی بوده‎اید، یکی از بهترین راههای فروش آن محصول است. این امر به‎ویژه در محصولات اطلاعاتی دیجیتال مثل کتاب‌های الکترونیک راحت‎تر و کم هزینه‎تر است و در ابتدای کار راه‎گشا است.
می‎توانید به‎تدریج و با افزایش درآمدتان کالاهای سطح بالاتر را نیز خریداری کنید و کار خود را بیشتر گسترش دهید البته به این نکته توجه داشته باشید که هر محصولی را که می‎خواهید به‎منظور تبلیغ خریداری کنید حتما باید در راستای بازار هدفی باشد که در آن فعالیت می‎کنید.

3-همیشه به دنبال فرصت‎های جدید باشید

فکر نکنید که می‎توانید به‎یکباره وب‎سایت خود را راه‎اندازی کنید. شما باید در مورد بازار هدف خود بسیار تحقیق کنید و همیشه به‎دنبال محتوای به‎روز درباره بازار هدف خود باشید. باید همیشه خبرهای به‎روز را در وب‎ساییتان منتشر کنید و به‎دنبال تبلیغ و فروش کالاهای به‎روز و جدید باشید. شما باید به‎صورت مداوم بر بازار محصولات جدید نظارت داشته باشید آنها را تبلیغ کنید و بازخورد مخاطبان خود را مورد بررسی قرار دهید.
بعضی اوقات متوجه می‎شوید که زیر شاخه‎های جدیدی از بازار هدفتان وجود دارد که پتانسیل خوبی برای رشد دارند و می‎توان آنها را به‎عنوان بازار هدف جدیدی که مرتبط با بازار هدف اصلی است، درنظر گرفت.

فراموش نکنید که به‎صورت مداوم معیارهای بازاریابی خود را ارزیابی کنید. معمولا تبلیغات، توسط شرکت‌های تبلیغ‎دهنده (صاحبان کالا و خدمات) تهیه می‎شوند. این کار به‎ شما این امکان را می‎دهد که ببینید کدام یک از روش‎های تبلیغی بیشتر موثر هستند و کدام یک از آنها فقط پول و وقت شما را هدر می‎دهند.

با این روش شما می‎توانید بفهمید که مخاطبان شما به چه محصولاتی بیشتر علاقه‎مند هستند. استفاده از این روش مخصوصا زمانی اهمیت دارید که شما می‎خواهید بدانید که کدام یک از کمپین‎ها سودآور هستند، چون به‎هر حال شما قرار است برای این کمپینهای بازاریابی هزینه کنید، پس باید بدانید که کدام یک از آنها سودآور است.

4-به دنبال ایجاد محتوای باکیفیت برای بالا بردن ترافیک وب‎سایتتان باشید

محتوا خون رگ‎های وب‎سایت شما است. بارگذاری مدوام مطالب منحصربه‎فرد، باارزش و مرتبط با بازار هدفتان بهترین راه برای به‎دست آوردن رتبه‎های بالا در گوگل است. سعی کنید با استفاده از مجلات تخصصی و به‎روز، عضو ‎شدن در کانال‎های خبری، عضو ‎شدن در تالارهای گفتگوی تخصصی و جستجوی جدیدترین محصولات و خدمات مرتبط با بازار هدفتان، در بازار هدف خود متخصص شوید.

در سایت خود می‎توانید جدیدترین اخبار را به اشتراک بگذارید، درباره مشکلات مرتبط با موضوع کاریتان راه‌حل و تاکتیک ارائه دهید و محصولات تبلیغی را در وب‎سایتتان را به‎صورت تخصصی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. بدیهی است که بررسی محصولات باعث ایجاد محتوای بسیار خوبی می‎شود زیرا در این محتواها از کلمات کلیدی استفاده می‎شود که خریداران در صفحات گوگل جستجو می‎کنند، این نوع از محتوا تا حد زیادی ساده‎ترین نوع محتوا برای کسب درآمد است.

در واقع فرمول موفقیت در افیلیت مارکتینگ بدون توجه به بازار هدف تقریبا همیشه ثابت است. مهمترین کاری که شما باید به‎عنوان یک بازاریاب افیلیت مارکتینگ انجام دهید، تولید ترافیک است. اگر در ابتدای کار نمی‎خواهید برای بالا‎بردن ترافیک وب‎سایت خود هزینه کنید می‎توانید از روش‎هایی مثل به اشتراک‎گذاری لینک، مابین وب‎سایت خود و دیگر وب‎سایت‎ها استفاده کنید و یا از ظرفیت شبکه‎های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیس‎بوک استفاده کنید. اگر می‎خواهید برای این کار هزینه کنید می‎توانید با استفاده از تبلیغات پولی مانند تبلیغات پولی در فیس‎بوک، اجرای تبلیغ به ‎صورت بنر در وب‎سایت‎های دیگر و غیره ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید.

آیا شیوه‌های رایگان جواب می دهد؟

استفاده از روش‎های رایگان هرچند کم‎هزینه است، اما بسیار روند کندی دارد پس بهتر است از روش‎هایی استفاده کنید که سرعت کار شما را بالا می‎برند، در این صورت درست است که شما باید هزینه کنید اما بازدهی زیاد می‎تواند هزینه‎های صرف ‎شده را به‎ خوبی جبران کند و در ضمن باعث تسریع روند کاری شود.

اگر می‎خواهید مقالات شما در رتبه‎بندی گوگل جایگاه مناسبی داشته باشند از نظر تعداد کلمات، خساست به‌ خرج ندهید. میانگین تعداد کلمات مقالاتی که در گوگل رتبه‎های بالایی دارند 2000 کلمه است. دیگر آن زمان که محتواهای کم در گوگل رتبه‎های بالا کسب می‎کردند گذشته است، بنابراین سعی نکنید با این موضوع مبارزه کنید.

5-به یک شبکه افیلیت مارکتینگ بپیوندید

بعد از اینکه بازار هدف خود را پیدا کردید، باید در یک شبکه همکاری در فروش عضو شوید. این‎گونه از وب‎سایت‎ها به‎عنوان رابطی بین بازاریاب افیلیت و فروشندگان کالا و خدمات فعالیت می‎کنند. حتی اگر شما محصولی برای ارائه نداشته باشید می‎توانید از طریق این وب‎سایت‎ها با فروشندگان کالا و خدمات ارتباط برقرار کرده و به کمپین بازاریابی آنها بپیوندید. به‎عنوان مثال بسیاری از بازاریابان افیلیت با وبسایت آمازون همکاری می‎کنند. سعی کنید همیشه با تبلیغ‎دهندگانی کار کنید که معتبر باشند و نزد مردم دارای محبوبیت باشند به این صورت شما می‎توانید از اعتبار آنها به‎نفع خودتان استفاده کنید و میزان فروشتان را بالاتر ببرید. زیرا مردم همیشه به برندهای معروف سریع‌تر و راحت‎تر اعتماد می‎کنند و دیگر لازم نیست شما وقت و هزینه‎ای برای اعتمادسازی صرف کنید.

ایجاد ارتباط موثر بین بازاریابان افیلیت مارکتینگ و تبلیغ‎دهندگان (صاحبان کالا و خدمات) بسیار مهم است زیرا آنها می‎توانند اطلاعات مفیدی را که درباره محصولاتشان و منابعی که برای تبلیغ محصولاتشان در اختیار دارند را با بازاریابان به اشتراک بگذارند. یادآوری این نکته نیز مهم است که بازاریاب در نهایت قرار است به صاحب کالا سود برساند، بنابراین صاحبان کالا و خدمات باید تلاش کنند تا با بازاریابان رابطه برقرار کنند. بنابراین به‎دنبال برنامه‎هایی بگردید که شرکت‎های وابسته را ترغیب به‎برقراری ارتباط مستقیم با بازاریابان و ایجاد روابط سود‎آور می‎کنند.

سعی کنید در این‌باره کاملا تحقیق کنید و شبکه‎ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. اگر می‎خواهید بدانید که آیا افیلیت مارکتینگ شغل است و به افیلیت مارکتینگ به‎عنوان یک شغل تمام وقت نگاه کنید، باید سعی کنید برنامه‎ای را انتخاب کنید که در راستای بازار هدفی فعالیت کند، که شما قصد دارید وارد آن شوید، در این صورت درصد موفقیت شما به میزان زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

6-قدرت شبکه سازی را دست‎کم نگیرید

بازاریابان افیلیت مارکتینگ معمولا به ‎تنهایی کار نمی‎کنند. شما می‎توانید به ‎صورت آنلاین با دیگران در ارتباط باشید. بهتر است بازاریابان افیلیت مارکتینگ به‎صورت شبکه‎ای با یکدیگر در ارتباط باشند، به این طریق آنها می‎توانند تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به‎دنبال برقراری ارتباط با سایر بازاریاب‎های شاغل در بازارهای هدفی مشابه بازار هدف خود باشید، زیرا این امر می‎تواند باعث ایجاد فرصت‎های تبلیغاتی متقابل شود.

7-تبلیغ محصولات افیلیت را شروع کنید

بعد از طی مراحل بالا، حال نوبت به تبلیغ کالاها و خدمات می‎رسد. به این ترتیب شما می‎توانید از بازاریابی افیلیت مارکتینگ درآمد کسب کنید. این کار را می‎توانید از طریق وبسایتتان انجام دهید. همچنین می‎توانید بین وب‌سایت و شبکه‎های اجتماعیتان لینک برقرار کنید و یا حتی می‎توانید از تبلیغات کلیکی نیز استفاده کنید.

آیا افیلیت مارکتینگ یک شغل است 5

موفق ‎شدن در حرفه بازاریابی همکاری در فروش

حال اگر بخواهیم دوباره به پرسش آغازینمان رجوع کنیم، باید گفت که بله می‎توان افیلیت مارکتینگ را به-عنوان یک شغل تمام وقت در نظر گرفت. اما باید یک سری اصول و قواعد اولیه را دانست و مرحله به مرحله پیش رفت.
نباید انتظار داشت که یک‌ شبه موفق شد، این کار نیز مثل هر کار دیگری قوانین خاص خود را دارد و تنها با پیروی از این قوانین است که می‎توان جزء 5% بازاریابان موفق شد. قبل از اینکه شغل کنونی خود را رها کنید سعی کنید قدم‎های اولیه را بردارید و شروع به ‎کار کنید. نوشتن مطالب تخصصی در وب‎سایت را در اولویت قرار دهید.

سخن آخر : آیا همکاری در فروش شغل است

به عنوان سخن آخر باید بگوییم که برای حرفه ای شدن و تبدیل این حرفه به یک شغل باید از تازه‎های بازار هدف خود باخبر باشید. شما باید به‎صورت روزانه در وب‎سایت و شبکه‎های اجتماعی دیگرتان محتوا منتشر کنید. از ایجاد ارتباط با سایر بازاریابان افیلیت مارکتینگ و تبادل لینک با آنها غفلت نکنید. تنها زمانی شغل کنونی خود را رها کنید که در افیلیت مارکتینگ به یک درآمد ثابت و پایدار رسیده باشید.

چه بسیار افرادی که در دنیا به امید رسیدن به درآمدهای زیاد و یک ‎شبه وارد افیلیت مارکتینگ می‎شوند اما چون صبر کافی ندارند و در ‎ضمن اصول اولیه کار را نیز رعایت نمی‎کنند، نمی‎توانند در این حرفه موفق شوند و جزء آن 95% قرار می‎گیرند که حتی ممکن است به‎ دلیل موفق نشدن در این کار سرخورده و ناامید شوند. پس سعی کنید هم اصولی پیش بروید و هم صبر کافی داشته باشید.

منابع:

topoffers

affiliate-marketing-career

thebalancesmb

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید