()

شما به‌عنوان یک فعال تجاری و صاحب برند، به سیستم همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته نیاز دارید، و برای پیاده‌سازی و مدیریت موفقیت‌آمیز آن باید استراتژی‌های موجود برای این نوع بازاریابی را بشناسید. این استراتژی‌ها ممکن است کمی با استراتژی‌های بازاریابی آنلاین شما متفاوت باشد، اما هم‌چنان عناصر مشترک زیادی بین آن‌ها وجود دارد. دلیل این امر، این واقعیت است که همکاری در فروش نوعی از بازاریابی آنلاین است. در نتیجه، نکات کلیدی و مهم در پیشرفت و موفقیت بازاریابی آنلاین در همکاری در فروش(بازاریابی وابسته) نیز استفاده می‌شود.

سایت اینترنتی

سایت اینترنتی

همه چیز با وب‌سایت شما شروع می‌شود. این مکان جایی است که می‌توانید شرکت‌های وابسته(ناشران/ افیلیت‌ها) بالقوه را جذب کرده و به آن‌ها فرصت همکاری بدهید. در مرحله بعد انتظار دارید که این ناشران، بازدیدکنندگان را به وب‌سایت شما جذب کنند. برای تحقق این موارد، شما به وب‌سایتی نیاز دارید که:

  • شرکت(محصولات/ خدمات) شما را به‌خوبی معرفی می‌کند
  • قابل اعتماد است و معتبر به نظر می‌رسد
  • بدون خطای لود، لینک‌های خراب و غیره همواره به‌درستی کار می‌کند

اگرچه عملکرد کل وب‌سایت برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین موفق، مهم است، ولی وقتی نوبت به سیستم همکاری در فروش می‌رسد دو قسمت از سایت ما اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند:

۱. صفحه برنامه افیلیت

صفحه اول، صفحه برنامه افیلیت است. این صفحه، برنامه شما را معرفی می‌کند و قرار است مخاطبان را تشویق کند که به شما ملحق شوند. پس سعی کنید اطلاعات کافی برای متقاعد کردن آن‌ها فراهم کنید و مزایای پیوستن و تبلیغات برای شرکت خود را به‌شکل برجسته‌ بیان کنید. هم‌چنین می‌توانید با یک فراخوان(CTA) ویژه در صفحه برنامه همکاری در فروش، از ناشران(افیلیت‌ها) دعوت به مشارکت کنید.

۲. صفحه فرود(Landing page)

صفحه دوم که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است صفحه فرود است. گاهی اوقات، چندین صفحه فرود وجود دارد زیرا شما می‌توانید چندین محصول مختلف را تبلیغ کنید. هدف این صفحه، تبدیل بازدیدکنندگان است، بنابراین استراتژی سیستم همکاری در فروش شما باید بر روی بهینه سازی این صفحه متمرکز باشد. این اولین صفحه‌ای است که بازدیدکنندگان پس از کلیک بر روی لینک وابسته مشاهده می‌کنند، بنابراین باید از الزامات ذکر شده در بالا پیروی کند(این صفحه باید شرکت شما را به‌خوبی معرفی کند، سریع لود شود و قابل اعتماد به نظر برسد). این‌ها خصوصیاتی است که به شما کمک می‌کند تا مورد توجه بازدیدکنندگان قرار بگیرید و شانس تبدیل آنها را افزایش دهید.

با توجه به اینکه مدل پرداخت به ازای هر فروش(PPS) متداول‌ترین مدل پرداخت کمیسیون است، صفحه فرود در سیستم همکاری در فروش اغلب معادل صفحه محصول(خدمات) یا صفحه قیمت‌گذاری است.

وقتی صحبت از مدل پرداخت کمیسیون به ازای جذب مشتری بالقوه(PPL) می‌شود، معمولاً باید یک فراخوان روی صفحه فرود داشته باشید. زیرا هدف این است که کاری انجام دهیم که تعداد افراد بیشتری کنجکاو شوند و در مورد کسب وکار یا محصول شما تحقیق کنند. مثلا برخی از فراخوان‌هایی که صاحبان برند‌ها می‌توانند در قبال گرفتن آدرس ایمیل کاربران به آن‌ها پیشنهاد دهند عبارتند از:

  • اکنون ثبت نام کنید
  • ثبت نام در این رویداد
  • دانلود رایگان کتاب الکترونیکی
  • دریافت قالب رایگان

از آن‌جا که هدف صاحبان برند‌ها، کلیک کردن روی این فراخوا‌ن‌ها توسط بازدیدکنندگان است، باید دکمه یا لینک فراخوان را به طور برجسته با رنگ متضاد قرار دهید، تا کاربران از دستگاه‌های مختلف مثل موبایل، تبلت و غیره به آن جذب شوند.

شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی

استراتژی دیگری که می‌تواند در سیستم همکاری در فروش بسیار مفید و کاربردی باشد، استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. مطمئنا درفضای رقابتی امروز که تکنولوژی هم در آن سهم پر‌رنگی دارد، شما به‌عنوان یک صاحب برند یا خدمات، از اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و چگونگی استفاده از آن برای افزایش عملکرد وب‌سایت اطلاع دارید. از ارائه آنلاین تا تعامل با مشتری، رسانه‌های اجتماعی مسلما یک استراتژی بازاریابی آنلاین بسیار مهم برای ارتقا تجارت آنلاین شما است.

روش‌های مختلفی وجود دارد که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به شما درسیستم همکاری در فروش کمک کنند:

۱. دیده‌بانی برای ناشران

اگر می‌خواهید مستقیماً با ناشران در تماس باشید و ببینید آیا آن‌ها علاقه‌مند به‌ پیوستن به برنامه شما هستند، شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های انجام این کار است. از این طریق می‌توانید میزان تأثیرو نفوذ آن‌ها وهمین‌طور نوع رابطه آن‌ها با مخاطبانشان را نیز در شبکه‌‌های اجتماعی ارزیابی کنید.

۲. پیوست بررسی‌ها و نظرات کاربران

شبکه‌های اجتماعی فرصتی را برای اشتراک‌گذاری نظرات و توصیفات کاربران فعلی با مشتریان احتمالی آینده فراهم می‌کنند. این یکی ازفرصت‌هایی است که شبکه‌های اجتماعی برای جذب و اعتماد‌سازی در مارکت به شما می‌دهد. بخش نظرات حتی می‌تواند در صفحه فرود نیز نمایش داده شود.

۳. جلب اعتماد

حضور در شبکه‌های اجتماعی به جلب اعتماد کاربران آنلاین کمک بسیاری می‌کند. زیرا با توجه به نفوذ، محبوبیت و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی بیشتر کاربران قبل از خرید، به‌دنبال یک برند تجاری با بازخورد مثبت، در شبکه‌های اجتماعی هستند.

مشترکین خبرنامه

مشترکین خبرنامه

استراتژی دیگری که می‌تواند به تبلیغ سیستم همکاری در فروش شما کمک کند، لیست ایمیل است. برای عملکرد بهتر این استراتژی، شما باید لیست را تقسیم‌بندی کنید و فقط مشترکانی را انتخاب کنید که به طور بالقوه می‌توانند به ناشری برای شما تبدیل شوند(مشتریانی راضی که احتمالاً این تجربه خود را در از طریق لینک‌های وابسته با مخاطبین رسانه اجتماعی یا بلاگ خود به اشتراک می‌گذارند).

بازاریابی از طریق ایمیل(Email Marketing) نتایج بسیار خوبی برای دستیابی به کاربران آنلاین دارد، بنابراین یک رسانه عالی برای ارتباط با ناشران بالقوه است. تنها به یک پیام ایمیل نیاز دارید که برنامه همکاری در فروش شما را با لینک به صفحه‌ای که مشترکان می‌توانند در آن درخواست دهند، توضیح می‌دهد. هم‌چنین شما می‌توانید به مشترکانی که به ناشران تبدیل می‌شوند، مزایای اختصاصی ارائه دهید تا راهی برای تشویق بیشتر آنها به عضویت باشد.

شبکه‌های افیلیت

شبکه‌های افیلیت

به عنوان محلی برای اتصال ناشران و صاحبان مشاغل، یک شبکه افیلیت یک سرمایه باورنکردنی در افزایش عملکرد برنامه شما می‌باشد. هنگامی که برنامه همکاری در فروش خود را در شبکه افیلیت منتشر می‌کنید، بلافاصله برای ناشران(شرکت‌های وابسته) قابل مشاهده است. شبکه‌های افیلیت معمولا برنامه‌های جدید یا محبوب را انتخاب می‌کنند، که می‌تواند فرصتی برای شما باشد تا به ناشران بیشتری دسترسی پیدا کنید. این نوع استراتژی کاملاً موثر است زیرا شبکه افیلیت، شما را قادر می‌سازد افراد مناسب را هدف قرار دهید، یعنی کسانی که می‌خواهند به برنامه‌های همکاری در فروش بپیوندند و درآمد خود را از طریق لینک‌های وابسته بدست آورند.

شبکه افیلی با تکیه بر تجربه و دانش فنی خود، بستر مناسبی برای ناشران و صاحبان مشاغل فراهم آورده است، تا با عضویت در این شبکه هر کدام بتوانند به‌راحتی گروه هدف، برای کسب‌وکار خود را پیدا کنند. به این صورت افیلی مسیر رسیدن به موفقیت را برای هر دو گروه ناشران و صاحبان مشاغل هموار ساخته است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید برنامه همکاری درفروش شما در مقایسه با رقبا، همان برنامه جذاب برای ناشران است. این‌کار می‌تواند از طریق ارائه شرایط رقابتی‌تر(نرخ بهتر کارمزد، عمر کوکی بیشتر و غیره) انجام شود.

فهرست ‌یا کتاب‌های راهنمای افیلیت

فهرست ‌یا کتاب‌های راهنمای افیلیت

استفاده از فهرست‌های راهنمای افیلیت نیز یکی از روش‌های جذب ناشر است. اگرچه امروزه فهرست‌های راهنما محبوب‌ترین رسانه‌ها نیستند، ولی هنوز هم ناشرانی وجود دارند که از آن‌ها برای جستجوی برنامه‌های جدید استفاده می‌کنند. به همین دلیل می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای معرفی برنامه همکاری در فروش شما باشد.

مدیر برنامه‌ همکاری در فروش

مدیر برنامه‌ همکاری در فروش

مدیر برنامه‌ همکاری در فروش شخصی است که عملکرد برنامه را کنترل می‌کند. هم‌چنین می‌‌تواند فردی باشد که کل برنامه را طراحی کرده است. در حالت ایده‌آل، شما باید یک مدیر باتجربه و خبره داشته باشید که همه موارد و ویژگی‌های مربوط به برنامه همکاری در فروشتان را بداند و بتواند آن را مدیریت کند. یک مدیر برنامه همکاری در فروش، در زمینه مدیریت نرم‌افزار و فن‌آوری لازم برای ردیابی و نظارت بر برنامه و هم‌چنین دانش مورد نیاز برای ارزیابی عملکرد برنامه و کمک به طراحی استراتژی همکاری در فروش تخصص دارد.

در ابتدا، بیشتر صاحبان مشاغل این مدیریت را خود یا شخصی از تیم موجود انجام می‌دهند. ولی زمانی که برنامه شروع به گسترش کند و ناشران بیشتری را بپذیرید، به‌زودی متوجه می‌شوید که تعداد کارها به یک نفر(یا یک تیم) نیروی متخصص تمام وقت احتیاج دارد. در این مرحله است که شما باید گزینه استخدام (یا آموزش یکی از کارمندان برای تبدیل شدن به) مدیر برنامه همکاری در فروش را بررسی کنید.

از آن‌جا که هدف این استراتژی بهبود برنامه شما و گسترش تأثیر برند شماست، انتخاب مدیر برنامه همکاری در فروش یکی از مراحل ضروری در این مسیر است.

نتیجه‌گیری

نکته نهایی این است که هر یک از این استراتژی‌ها به‌صورت جداگانه به شما کمک می‌کند تا عملکرد برنامه همکاری در فروش خود را تقویت کنید. در نهایت هدف شما نظارت بر اجرای هر یک از آن‌ها و یافتن راه‌هایی برای بهینه‌سازی آن‌ها بر اساس اهداف و ایده‌های تجاری شماست. اما توصیه می‌شود که با استفاده از ترکیب چندین مورد از این راه‌کارها، تأثیر برنامه خود را از طریق همه کانال‌هایی که در دسترس شما است به حداکثر برسانید. اگرچه درصد قابل توجهی از ناشران با ارسال درخواست همکاری، به شما مراجعه خواهند کرد، اما فرصت تبلیغ برنامه همکاری در فروش شما، چیزی است که نباید از دست بدهید.

منابع

www.emarketinginstitute.org

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید