()

با گسترش نقش فضای آنلاین در خرید و فروش محصولات و کالاها و رشد روزافزون افیلیت مارکتینگ، صاحبان کسب و کارها بیش از پیش به دنبال افزایش فروش از این طریق هستند.  در این مقاله به بررسی فنون فروش و راهکارهای فروش موفق که موجب افزایش فروش می‌شوند می‌پردازیم.

افیلیت مارکتینگ چطور کار می‌کند و چگونه موجب افزایش فروش می‌شود؟

در فضای آنلاین، همکاران فروش (افیلیت‌ها) در پلتفرم‌های مختلف مانند شبکه‌های مجازی یا صفحات وب‌سایت‌ها، محصولات و خدمات صاحبان کسب و کارها را تبلیغ می‌کنند و با استفاده از شگردهای فروش، خریداران بالقوه را به کلیک روی لینک‌های وابسته تشویق و به صفحه محصول یا وب‌سایت شرکت تبلیغ‌دهنده هدایت می‌کنند. در نهایت به کمک لینک‌های وابسته، کلیک‌های بازدیدکنندگان ردیابی و به افیلیت‌ها کمیسیون پرداخت می‌شود.

چرا باید از افیلیت مارکتینگ استفاده کنیم؟

قبل از معرفی راهکارهای فروش موفق، بهتر است مروری بر دلایل اهمیت افیلیت مارکتینگ داشته باشیم و با نقاط قوت این نوع از بازاریابی آشنا شویم:

1-  جذب مشتری بیشتر

ممکن است در نگاه اول، جذب مشتری جدید در بازار پر رقابت این روزها، امر دشواری به نظر برسد. اما خوب است بدانید که افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین راهکارها برای افزایش تعداد مشتریان بالقوه است و افیلیت‌ها می‌توانند به راحتی برای صاحبان کسب و کارها مشتری ایجاد کنند. بسیاری از کسانی که دارای سایت یا شبکه‌های مجازی هستند، با گذشت زمان و به دلیل سابقه زیاد فعالیت‌شان مخاطبان قدیمی و وفاداری پیدا کرده‌اند که به آن‌ها اعتماد دارند و از پیشنهادی که از سوی آن‌ها ارائه شود، استقبال می‌کنند. از طریق افیلیت مارکتینگ می‌توان این مخاطبان وفادار را به مشتری بالقوه تبدیل کرد و فروش کسب و کارها را افزایش داد.

2-  تاثیرگذاری از طریق محتوا

یکی از مهم‌ترین اجزای یک کسب و کار موفق در فضای آنلاین و دیجیتال، داشتن محتوای جذاب و با ارزشی است که به طور هدفمند به جذب مشتری کمک کند. تولید کنندگان محتوا می‌توانند به سادگی نقش موثری در افزایش فروش صاحبان کسب و کارها داشته باشند. با استفاده از افیلیت مارکتینگ می‌توان از این فرصت استفاده کرد و با تبلیغات صحیح، فروش را افزایش داد. استفاده از یک محتوای با کیفیت می‌تواند تاثیر به‌سزایی در افزایش فروش داشته باشد.

3-  شخصی‌سازی تبلیغات

مصرف‌کنندگان، روزانه با تعداد بسیار زیادی از تبلیغات بمباران می‌شوند. به طور تخمینی، هر فردی روزانه با ۵۰۰۰ تبلیغ مواجه می‌شود. در این میان برای اینکه از تبلیغات خود به نتیجه برسید بهتر است هر تبلیغی با توجه به نیاز مخاطب و به صورت شخصی‌‌شده به او نمایش داده شود. در همین راستا افیلیت مارکتینگ می‌تواند گزینه مناسبی برای تبلیغات هدفمند و موثر باشد. برای مثال در فروشگاه‌های آنلاین با توجه به سبد خرید هر کاربر، کالاهای مشابه و متناسب دیگری که ممکن است توجه او را جلب کند، به او پیشنهاد داده می‌شود.

4-  سودآوری و جلوگیری از هدر رفتن بودجه تبلیغات

افیلیت مارکتینگ هم برای صاحبان کسب و کارها و هم برای همکاران فروش سودآور است. علاوه بر این به دلیل عملکرد محور بودن آن، مانع هدر رفتن بودجه تبلیغات می‌شود. در این نوع از بازاریابی، به دلیل اینکه از توانایی‌های افراد مختلف برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌شود به راحتی می‌توان به نتیجه دلخواه که همان افزایش فروش است، رسید.

راهکارهای فروش موفق در افیلیت مارکتینگ

اگر به دنبال افزایش فروش و کسب سود بیشتر از طریق افیلیت مارکتینگ هستید، باید با شگردهای فروش بیشتر آشنا شوید. در ادامه به برخی از این فنون فروش اشاره خواهیم کرد:

1-  محل مناسب برای تبلیغات شما جایی است که مخاطبان احتمالی شما در آن‌جا هستند

اگر می‌خواهید تبلیغات موثر و کارآمد داشته باشید باید در کانال‌هایی تبلیغ کنید که مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه و احتمالی شما در آن‌جا هستند. در همین راستا باید به طور کامل همه صفحات مجازی و آنلاین و سایت‌های مختلف را بررسی کنید تا در نهایت فضای مناسبی را انتخاب کنید که بیشترین تعداد مشتریان بالقوه را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال اگر محصولات ورزشی می‌فروشید به سراغ سایت‌هایی بروید که احتمال می‌دهید مخاطبان آن‌ها به محصولات ورزشی علاقه داشته باشند.

2-  در شبکه‌های اجتماعی با اینفلوئنسرها همکاری کنید

یکی از راه‌های بازاریابی و فروش، همکاری با اینفلوئنسرهای محبوب و پر مخاطب است. کاربران معمولا تحت تاثیر این افراد قرار می‌گیرند و احتمال اینکه به آن‌ها اعتماد کنند و پیشنهاد خرید یک محصول را بپذیرند بسیار زیاد است.

3-  چشم از رقبای تجاری خود برندارید

همواره سعی کنید بر نحوه عملکرد رقبای خود نظارت داشته باشید. این کار به شما در انتخاب بهترین روش و شناخت شگردهای فروش کمک می‌کند. برای مثال محتوای تبلیغاتی سایر رقبای موفق خود را بررسی کنید و از آن‌ها الهام بگیرید.

جمع‌بندی

افیلیت مارکتینگ نوعی از بازاریابی عملکردی است که روی نتیجه تمرکز می‌کند و برای تبلیغات موفق هزینه پرداخت می‌شود. در این روش از بازاریابی، صاحبان کسب و کارها می‌توانند با یک هزینه معقول و منطقی، فروش خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. با این حال بسیار مهم است که در زمان انتخاب روش تبلیغاتی خود به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از خودتان بپرسید که چرا افیلیت مارکتینگ رشد کرده و مورد استقبال قرار گرفته است و چطور می‌توان در این نوع از بازاریابی موفق بود؟ با پاسخ به این سوالات می‌توانید بهترین روش تبلیغات را پیدا کنید و روی نکات مهم متمرکز شوید. برای مثال از شخصی سازی تبلیغات استفاده و تبلیغات را در کنار یک محتوای باکیفیت ارائه کنید.
  • برای افزایش فروش، در زمان انتخاب همکار فروش، به سراغ کسانی بروید که موضوع کسب و کار شما با نیازهای مخاطبان آن‌ها همسو باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که همکار فروشی که انتخاب کرده‌اید، اهداف تجاری شما را درک کرده است و در همان راستا عمل می‌کند.
  • نحوه عملکرد تجاری بازاریاب یا افیلیت را به طور مداوم بررسی کنید و بر تبلیغات او نظارت داشته باشید.
  • از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ برای بهبود و نتیجه‌دهی بیشتر تبلیغات خود استفاده کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که افیلیت مارکتینگ برای برندینگ و معرفی محصولات یا خدمات شما بسیار مفید است. صرف نظر از میزان سرمایه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید به کمک این نوع از بازاریابی به راحتی برند خود را معرفی کنید و فروش خود را افزایش دهید. تنها شرط موفقیت در این نوع بازاریابی، آشنایی با فنون فروش و شگردهای تجاری و انتخاب روش‌های صحیح برای تبلیغات است. 

منابع:

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید