()

افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد بالا و پیوسته برای افراد فعال در کسب و کارهای مختلف می‌باشد. در صورت داشتن وبلاگ و یا شبکه اجتماعی با تعداد مخاطبان بالا تنها داشتن یک تبلیغ افیلیت فروش مستمر و سود بالا را برایتان میسر می‌کند؛ اما برای کسب درآمد از این صنعت اجرا کردن برنامه افیلیت و تبلیغ لینک های آن به تنهایی کافی نمی‌باشد. اینجاست که اهمیت تولید محتوا در افیلیت مارکتینگ پررنگ می‌شود. نوع محتوای تولیدی و کیفیت تبلیغات تاثیر به سزایی در میزان موفقیت شما به عنوان یک افیلیت مارکتر دارد. 

چرا تولید محتوا در افیلیت مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار است؟ 

طبق تحقیقات شرکت فوربس 82 درصد از مشتریان قبل از خرید راجع به فروشنده محصول اقدام به تحقیق می‌کنند، همچنین 45 درصد افراد پیش از ثبت سفارش به دقت نظرسنجی های مردمی مرتبط با محصول را مطالعه و بررسی می‌کنند؛ بنابراین مهم‌ترین هدف یک تبلیغ‌کننده در افیلیت مارکتینگ، جذب مشتریان بیشتر برای محصولات و دستیابی به میزان بالایی از فروش از این طریق می‌باشد. این مهم بدون داشتن محتوای با کیفیت و اصولی ممکن نخواهد بود.

به عنوان یک افیلیت مارکتر برای جلب اعتماد مشتری نیازمند تولید محتوایی غنی و هدفمند می‎‌باشید. محتوای شما می‌بایست با مشتری ارتباط برقرار کرده و او را به خرید محصولتان ترغیب کند. تنها دلیلی که یک خریدار را مجاب به خواندن محتوای شما و سپس کلیک بر روی لینک تبلیغتان می‌کند، محتوای جذاب و موثر است. به نوعی می‌توان گفت محتوا، شریان اصلی سوددهی در افیلیت مارکتینگ می‌باشد. 

یکی دیگر از دلایل اهمیت تولید محتوا در افیلیت مارکتینگ، به دست آوردن جایگاه خود در میان رقبای پرشمار کسب و کارتان می‌باشد. به عنوان مثال اگر شما تبلیغ‌کننده محصولات آرایشی بهداشتی باشید، باید با طیف گسترده‌ای از افراد در صنف خود به رقابت بپردازید. محتوای مناسب و روان کلید برتری شما در این رقابت می‌باشد.

موتورهای جستجوگر و شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام قوانین و الگوریتم‌های خاصی برای رتبه‌بندی سایت‌ها و صفحات و همینطور ترتیب و نحوه نمایش آن‌ها دارند. اگر محتوای شما کسل‌کننده، تکراری و بی هدف بوده و یا از کلمه کلیدی در آن به صورت اغراق آمیز استفاده شده باشد، به احتمال زیاد در میان مقالات استاندارد و با کیفیت سایر رقبا دفن خواهد شد؛ این بدان معناست که بدون محتوای قوی، وبلاگ و صفحات مجازی شما قادر به جذب مخاطب نبوده و در نهایت فروشتان به میزان چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

چگونه محتوای با ارزش تولید کنیم؟

حال که با دلایل اهمیت تولید محتوا در افیلیت مارکتینگ آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه محتوایی هدفمند و موثر بنویسید؟ به طور کلی محتوای خوب بسته به نوع کسب و کار و پلتفرم استفاده شده برای تبلیغ متفاوت است. به عنوان مثال محتوای تولید شده برای یک وب سایت وردپرس با محتوای تولیدی برای اینستاگرام یکسان نیست؛ اما به طور کلی قواعدی یکسان برای تولید محتواهای با ارزش و هدفمند وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

چک لیست تولید محتوای موفق : 10 گام تا نوشتن محتوا با نرخ تبدیل بالا

قدم اول : انتخاب حوزه کاری (Niche)

برای موفقیت بیشتر در افیلیت مارکتینگ یک حوزه کاری مشخص برای خود انتخاب کنید. با جستجوی نیاز بازار می‌توانید پیشنهادات و محصولات پرسودتر را تشخیص داده و سعی در بنا کردن کسب و کار تبلیغاتی خود در حول این محور داشته باشید.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم جلب اعتماد مشتری یکی از مهم ترین اهداف افیلیت مارکترها می‌باشد. در صورتی که وبلاگ یا صفحات اجتماعی شما از محدوده وسیع و نامرتبطی از محصولات تشکیل شده باشد، احتمال اعتماد مشتری و در نتیجه خرید وی از شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. انتخاب حوزه کاری مشخص همچنین در افزایش اعتبار و رتبه SEO سایت نیز تاثیر به سزایی دارد.

قدم دوم : برقراری ارتباط و شناخت نیاز مشتریان

برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ و ایجاد انگیزه خرید در مشتریان باید از نیازها و دغدغه‌های اساسی آنان در حوزه کاری خود آگاه باشید. یک تبلیغ کننده موفق به طور کامل با دغدغه‌ها و نیازمندی‌های مشتریان خود آشنا می‌باشد. یکی از بزرگترین اشتباهات افیلیت مارکترها ایجاد محتوا تنها به قصد کسب سود می‌باشد.

برخی افیلیت مارکترها فکر می‌کنند در صورت نشان دادن اینکه چقدر محصولاتشان خوب است موفق خواهند شد؛ اما نکته اینجاست که مشتریان هر‌روزه با تعداد انبوهی از این پیام‌ها روبرو می‌شوند. برای شناخت مشتریان خود نیاز به حدس و گمان راجع به سلیقه‌شان ندارید. شما همواره توانسته با مشتری ارتباط برقرار کرده و از نیازهایش آگاهی کسب کنید. یکی دیگر از راه‌های برقراری ارتباط موثر با مشتری ارائه اطلاعات به روز، مطالب آموزشی و اخبار مرتبط در قالب پست، عکس و ویدیوهای آموزشی می‌باشد.

قدم سوم : استفاده از برترین تکنیک‌های محتوا‌نویسی

برای رسیدن به فروش بالا در افیلیت مارکتینگ مشکلات و پیچ و خم‌های بسیاری در مسیرتان وجود دارد. با استفاده از تکنیک‌های تضمینی محتوا‌نویسی در نوشتن محتواهای خود احتمال موفقیت خود را افزایش خواهید داد. یکی از این تکنیک‌ها نوشتن نقد و بررسی تخصصی راجع به محصولات می‌باشد.

نوشتن نقد و بررسی متنی به افزایش اعتماد مشتریان به شما کمک شایانی خواهد کرد. با این کار از دید مشتری، شما فردی دلسوز بوده که او را در مسیر خرید راهنمایی کرده و تصمیم نهایی را به او واگذار می‌کنید. برای جلوگیری از تاثیر بیان نقاط منفی محصولات در میزان فروش، سعی کنید با برجسته کردن نکات مثبت و کم اهمیت جلوه دادن نقاط منفی خریدار را ترغیب به خرید محصول تبلیغی خود کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر نقد و بررسی‌های خود، می‌توانید از یکی از محصولات تبلیغی خود در حین استفاده فیلم یا عکس تهیه کرده و به توضیح ویژگی‌ها و کارکرد محصول بپردازید.

یکی دیگر از تکنیک های محتوا نویسی استفاده از لیست بهترین محصولات مرتبط با حوزه کاری خود می‌باشد. به عنوان مثال اگر کسب و کار تبلیغی شما مرتبط به حوزه عکاسی می‌باشد، لیست 10 دوربین برتر را تهیه کنید. با این کار به طور همزمان بدون استفاده از اهرم فشار مشتری را به خرید محصولات تبلیغی خود ترغیب خواهید کرد.

قدم چهارم : رعایت سئو در نوشتن محتوا

آیا می‌دانستید 5 وبسایت برتر ارگانیک در نتایج جستجو گول 67.6 درصد از کل کلیک‌های دریافتی گوگل را به خود اختصاص می‌دهند؟ علت اصلی این رویداد رعایت سئو در محتوای این سایت‌ها می‌باشد. (سئوSEO) به طور خلاصه به معنای بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد.

سئو شامل قوانین و الگوریتم‌های منحصر به فردی می‌باشد که از تمامی این قوانین، انتخاب کلمه کلیدی مهم‌ترین عامل به شمار می‌رود. استفاده از کلمات کلیدی ترکیبی، احتمال نمایش وبسایت شما در نتایج اول گوگل را افزایش می‌دهد؛ همچنین کلمات کلیدی ترکیبی و نسبتا بلند میزان CTR یا همان نرخ کلیک (تعداد کلیک کاربران در برابر تعداد مشاهده) را بین 3 تا 5 درصد افزایش می‌دهد. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب می‌توانید از ابزارهایی نظیر Google Keyword Planner، Wordtracker و یا Keywordtool.io استفاده کنید.

قدم پنجم : پست گذاری به صورت منظم

کلید یک کمپین موفق افیلیت مارکتینگ، تداوم و استمرار است. طبق زمان‌بندی مشخص و از پیش تدوین شده اقدام به پست مطالب و محتوا نمایید. وبسایت‌ها و صفحاتی که به طور نامنظم محتوا تولید می‌کنند معمولا نتایج ضعیف‌تری نسبت به سایر پیج‌ها خواهند گرفت.

در صورتی که پست منظم مطالب برایتان امری دشوار است از ابزارهای زمان‌بندی اتوماتیک استفاده کنید. همچنین در صورتی که تولید محتوا برایتان دشوار است از افراد متخصص و کارشناسان تولید محتوا در این امر بهره برده و زمان خود را برای انجام کارهای دیگر ذخیره کنید. به منظور گذاشتن پست در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام بیشترین زمان فعالیت کاربران مرتبط با حوزه خود را پیدا کنید.

قدم پنجم : تولید محتوای مخصوص برای هر پلتفرم 

تولید محتوا برای هر پلتفرم با پلتفرم دیگر متفاوت است. به عنوان مثال محتوای تولیدی در وبسایت‌ها بیشتر شامل متن و توضیحات می‌باشد. در شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین، مشتریان انتظار محتوایی 1900 کلمه‌ای و یا حتی بیشتر را دارند. این قضیه برای شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر اینستاگرام و تلگرام صدق نمی‌کند. مقالات و محتوای به کار رفته شده در اینستاگرام بین 135 تا 150 کلمه متن داشته و به جای متن در آن بیشتر از عکس‌ها، گرافیک آرت‌ها و ویدیو استفاده می‌شود.

برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌توانید مقالات تالیفی خود را برای پلتفرم‌های مختلف با توجه به ماهیت آن‌ها تغییر دهید. به عنوان مثال می‌توانید پست‌های وبلاگ خود را به صورت اسلاید‌های پاورپوینت و یا فیلم و عکس درآورده و از آن‌ها در اینستاگرام استفاده نمایید.

طی یک نظرسنجی عمومی، خدمات امور مشتریان شرکت زندسک مدعی شد که پس از بازتولید و تبدیل محتوا برای پلتفرم‌های مختلف میزان فروش این شرکت 730 درصد افزایش داشته است. زندسک یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تولید نرم‌افزارهای پشتیبانی مشتریان فعالیت می‌کند.

قدم ششم : استفاده از تخفیفات و پیشنهادات شگفت انگیز

استفاده از تخفیف‌های دوره‌ای یا مناسبتی و همچنین ارائه پیشنهادات ویژه به جذابیت پست شما افزوده و باعث می‌شود مطلب شما برای مشتری به عنوان محتوایی ارزشمند قلمداد شود. با استفاده از پیشنهادات ویژه، کاربران به خرید دوباره از محصولات شما تشویق خواهند شد. علاوه بر تخفیفات فصلی و پیشنهادات زمانی محدود می‌توانید با برگزاری مسابقات ویژه و جشنواره‌ها احتمال فروش و جذب کاربران به محصولات خود را افزایش دهید.

جمع‌بندی

تولید محتوا با کیفیت در افیلیت مارکتینگ برای کسب موفقیت در این صنعت بسیار حیاتی می‌باشد. به نوعی موفقیت و یا عدم موفقیت یک افیلیت مارکتر را می‎‌توان با کیفیت محتوای تولیدی توسط وی سنجید. محتوای تولیدی برای موثر بودن نیازمند رعایت استانداردهای ویژه‌ای می‌باشد که در این مقاله به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم.

سعی کنید محتوای خود را مناسب با پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنید، انتخاب کنید؛ همچنین در صورت عدم توانایی در مدیریت و تولید محتوا این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید.

منابع

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید