()

افییلت مارکتینگ برای توسعه نیازمند استراژی و ابزارهای مختلفی است. با داشتن یک استراتژی عالی و ابزارهای کاربردی می‌توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید. به جای اینکه فورا به سراغ تبلیغات بروید باید سعی کنید مخاطبان خود را جذب کنید و از نیازها و خواسته‌های آن‌ها آگاه شوید سپس بر اساس شناختی که از مخاطب به دست آورده‌اید می‌توانید برای آنچه مخاطبان می‌خواهند محصولات و راه حل‌هایی را برای رفع مشکلات و خواسته‌های آن‌ها پیشنهاد کنید.

جذب مخاطب در هر بستری نیازمند تولید محتوای مفید است. در واقع در طی فرایند اعتماد‌سازی باید بتوانید محتوای مفیدی که به نوعی مشکلی از مخاطب حل می‌کند را در بسترهای مختلف مانند پست وبلاگ، پادکست، ویدئو و غیره به آن‌ها ارائه کنید. گاه این محتوا می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم حاوی محصول وابسته باشد گاهی نیز تنها محتوا مد نظر است و هیچ گونه جنبه تبلیغاتی در محتوا وجود ندارد.

در مقالات پیشین در مورد کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ، رازهای موفیقت در این کار و اشتباهاتی که ممکن است باعث عدم موفقیت یک افیلت مارکتر شوند به طور مفصل صحبت کردیم. در این مقاله نیز قصد داریم به معرفی ابزارهایی بپردازیم که می‌توانند برای توسعه افیلیت مارکتینگ کمک کننده باشند. البته این ابزارها تنها برای بازاریابی وابسته مناسب نیستند بلکه برای هر کسب و کار آنلاینی می‌توانند مفید واقع شوند. در واقع با این ابزارها می‌توانید کار خود را به صورت آنلاین انجام دهید و به مخاطبان خود خدمت کنید.

همه ابزارهایی که معرفی می‌کنیم ممکن است برای کار شما لازم نباشند اما در میان آنها مواردی وجود دارد که می‌توانند اساس کار شما باشند و در توسعه کسب و کارتان به شما کمک کنند.

نگاه کوتاهی به مزیت‌های همکاری در فروش

قبل از معرفی این ابزارها بیایید نگاه کوتاهی به مزیت‌های افیلیت مارکتینگ بیندازیم و ببینیم چرا افیلیت مارکتینگ از تمام جهات شغل مناسبی است؟ پس از آن هم ابزارهای مورد نیاز برای توسعه آن را بررسی می‌کنیم.

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته یک کار چالش برانگیز است که در ابتدا می‌تواند کمی سخت باشد اما با داشتن استراتژی می‌توان در این کار به موفقیت رسید. این نوع بازاریابی مزیت‌هایی نسبت به بازاریابی سنتی دارد که عبارتند از:

سرمایه‌گذاری کم

در افیلیت مارکتینگ بدون سرمایه یا با داشتن سرمایه خیلی کم می‌توانید یک بستر مناسب برای کسب درآمد خود ایجاد کنید، به طور مثال برای راه‌اندازی یک وب‌سایت تنها یک دامنه و هاست مورد نیاز است و باقی کارها تقریبا هزینه‌ای برای شما دربر ندارد.

عدم نیاز به فروشگاه و حمل و نقل کالا

شما به عنوان یک افیلیت مارکتر هیچ ارتباطی با کالا و نحوه ارسال آن ندارید پس نیازی به داشتن یک فروشگاه فیزیکی یا افزودن موجودی و مدیریت حمل و نقل کالا نیست. در واقع شما محصول را به فروش می‌رسانید بدون اینکه آن را داشته باشید.

نیازی به تیم پشتیبانی ندارید

در افیلیت مارکتینگ شما خودتان می‌توانید وب‌سایت، پیج، وبلاگ یا هر پلتفرم تبلیغاتی که دارید را مدیریت کنید بدون اینکه به تیم پشتیبانی نیاز داشته باشید.

تولید درآمد منفعل

با تبدیل شدن به یک افیلیت مارکتر موفق می‌توانید یک جریان درآمد منفعل ایجاد کنید.

علاوه بر این موارد در بازاریابی وابسته شما یک بازار جهانی در دسترس دارید که می‌توانید از هر نقطه دنیا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، انعطاف پذیری کار نیز یکی دیگر از مزیت‌های افیلیت مارکتینگ است. در افیلیت مارکتینگ دست شما برای انتخاب کالا یا خدمات مورد نظرتان جهت تبلیغ باز است و می‌توانید از بین محصولات فیزیکی، محصولات دیجیتال و خدمات متنوع به دلخواه خود یک سری محصول را انتخاب کرده و تبلیغ کنید.

بهترین ابزارهای افیلیت مارکتینگ که به موفقیت شما کمک می‌کند

همانطور که گفتیم ارتباط با مخاطب و کسب درآمد از طریق بازاریابی وابسته در بستر اینترنت و به صورت آنلاین نیازمند وجود ابزارهایی است تا از طریق آنها بتوانید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و محصول خود را تبلیغ کنید. ابزارهای زیادی برای توسعه افیلیت مارکتینگ و بهبود نتیجه تلاش‌های شما برای بازاریابی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به ایجاد و حفظ اعتماد مخاطبان بپردازید و با تبلیغ محصول مورد نظر خود کسب درآمد کنید.

برای ماندن در بازار بزرگ رقابت افیلیت مارکترها و تبدیل شدن به یک افیلت مارکتر حرفه‌ای نیاز است مجموعه‌ای کامل از بهترین ابزارهای افیلیت مارکیتنگ را در اختیار داشته باشید. در این لیست ابزارهای افیلیت مارکتینگی را به شما معرفی می کنیم که به شما در درک بازار، اعتماد سازی و جذب ترافیک و بازدیدکننده واقعی کمک می‌کنند.

وردپرس

این روزها روش‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد، عده‌ای کسب و کارهای موفقی در بستر یوتیوب ایجاد کرده‌اند برخی نیز از فیسبوک و اینستاگرام به عنوان ابزاری ارزشمند برای رشد مخاطبان خود و تعامل مثبت با آنها استفاده می‌کنند. با وجود همه این بسترها هیچ کدام نمی‌توانند جایگزین یک وب‌سایت خوب باشند. خوبی داشتن وب‌سایت این است که صفر تا صد آن توسط خودتان مدیریت می‌شود و مجبور نیستید خود را با قوانین پلت فرم‌هایی مانند فیسبوک و یوتیوب یا آپارات هماهنگ کنید. علاوه بر این وب‌سایتی که برای کسب و کار یا سرگرمی خود راه‌اندازی کرده‌اید همانطور که در جهت هدف راه اندازی، پیشرفت می کند برای بازاریابی وابسته نیز آماده می‌شود.

برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ به یک وب‌سایت نیاز دارید. اگر هنوز وب‌سایت خود را راه‌اندازی نکرده‌اید می‌توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید.

وردپرس از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ایجاد وبلاگ در جهان

وردپرس یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های طراحی وب و وبلاگ نویسی در جهان است که تعداد زیادی قالب و افزونه کاربردی را به رایگان یا با هزینه کم در اختیار شما قرار می‌دهد.

برنامه Camtasia Studio یا Screenflow برای ضبط ویدئو از صفحه نمایش

کسانی که محصولات نرم افزاری را تبلیغ می‌کنند باید طرز کار نرم افزار یا نکات مربوط به آن را توضیح دهند. ساده‌ترین راه برای این کار، نمایش ویدئو از محیط نرم افزار و کار با آن است. کار ضبط ویدئو از محیط نرم افزار با دوربین های معمولی کار سختی است، ضمن اینکه نتیجه آن کیفیت لازم را ندارد. بهترین راه استفاده از نرم افزارها و برنامه‌های مخصوص برای ضبط ویدئو از صفحه کامپیوتر است.

دو نرم افزار با کیفیت و کاربری به نام Screenflow (برای کاربران مک و IOS) و Camtasia Studios ( برای کاربران ویندوز، مک و IOS) می‌توانند در ضبط ویدئو از صفحه کامپیوتر به شما کمک کنند.

با استفاده از این ابزارها به راحتی می‌توانید هر کاری که در رایانه خود انجام می‌دهید را همراه با صدای خود ضبط کنید. این ابزارها می‌توانند نمای تمام دسک تاپ شما یا فقط یک پنجره خاص را ضبط کنند.

نمایش ویدئو از نرم افزاری که تبلیغ می‌کنید می‌تواند احتمال کلیک افراد بر روی لینک وابسته مربوط به شما را افزایش دهد زیرا به افراد نشان می دهید که قرار است چه محصولی را خرید کنند و چه خدماتی دریافت می‌کنند.

Google Analytics

اینکه چه محصول یا خدماتی را برای تبلغ انتخاب می‌کنید چندان فرقی نمی‌کند زیرا در هر صورت باید بتوانید مخاطب خود را درک کنید و تحلیل درستی از خواسته‌ها و نیازهای او داشته باشید. Google Analytics یکی از بهترین و گسترده‌ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل است که در دسترس افیلیت مارکترها قرار دارد. بیشتر افیلیت مارکترها از این ابزار برای مشاهده تعداد بازدیدکنندگان سایت خود استفاده می‌کنند اما باید بدانید که کاربرد ابزار Google Analytics به پیگری آمار بازدیدکنندگان محدود نمی‌شود و عملکردهای بیشتری از جمله ردیابی لینک‌ها، پیگیری نرخ تبدیل، تجزیه و تحلیل رفتارهای مختلف کاربر و درک بینش واقعی از نحوه تعامل کاربران با سایت نیز با این ابزار قابل انجام است.

Google Analytics با اندازه‌گیری میزان فروش، نرخ تبدیل و تجزیه و تحلیل جزئیات عمیق وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید نقشه بهتری برای موفقیت شکل دهید. این روزها تقریباً همه افیلیت مارکترها از Google Analytics به عنوان یک اهرم برای ارزیابی نتیجه عملکرد خود و اهداف SEO در وب‌سایت استفاده می‌کنند.

در Google Analytics از کل اتفاقات وب‌سایت خود آگاه می‌شوید و می‌توانید ببینید وقتی کاربران از سایت شما بازدید می‌کنند چه مدت در این سایت باقی می‌مانند و مهمتر از همه از چه صفحاتی کم و بیش در سایت شما بازدید می‌کنند. نتیجه این تجزیه و تحلیل باعث می‌شود کل وب‌سایت خود را درک کنید و اقدامات بهتری برای بهبود وب‌سایت خود انجام دهید.

استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند Hootsuite و Buffer

یکی از راه‌های افزایش بازید پست‌های وبلاگ و وب‌سایت اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. اگر می‌خواهید از رسانه‌های اجتماعی برای هدایت کاربران به سمت پست‌های وبلاگ خود و سایر محتواهایی که لینک‌های افیلیت مارکتینگ خود را در آن‌ها به اشتراک می‌گذارید، استفاده کنید می‌توانید این کار را خودکار سازی کنید.

ابزارهای افیلیت مارکتینگ متنوعی وجود دارد که به شما در برنامه‌ریزی و خودکارسازی پست‌های رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند. دو نمونه از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی Hootsuite و Buffer هستند که به شما امکان می‌دهند پست‌های خود را بصورت یکجا دسته‌بندی و از نظر زمانی برنامه‌ریزی کنید سپس بدون نیاز به انجام کار خاصی به صورت خودکار این پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند.

MailChimp

هنوز هم ایمیل یکی از روش‌های غالب بازاریابی است. MailChimp یک بستر بازاریابی قوی برای ایمیل است که کار ایمیل مارکتینگ را برای انواع شرکت‌ها و بازاریابان تسهیل می‌کند و برای بازاریابان شرکت‌های وابسته می‌تواند ابزاری قدرتمند برای شروع بازاریابی ایمیل باشد.

از این ابزار مارکتینگ برای ارسال محصولات به بازار از طریق ایمیل استفاده می‌شود تا به دست مخاطبان هدف برسد و منجر به فروش شود.

از ابزار MailChimp می‌توانید برای ارسال خبرنامه‌ها، راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی قطره‌ای، مدیریت پروفایل‌های مشترکین، پیگیری ایمیل‌های باز شده و اشتراک‌گذاری اجتماعی استفاده کنید.

MailChimp برای بازاریابان قالب‌های خبرنامه پیش ساخته‌ای ایجاد می‌کند که با کشیدن و رها کردن می‌توانید آنها را ویرایش کنید و به سادگی یک خبرنامه طراحی کنید. در کل شما به عنوان یک بازاریاب وابسته باید از چهار ویژگی پیشرفته MailChimp شامل اتوماسیون بازاریابی، بخش‌بندی پیشرفته، پیگیری عملکرد و تست A / B استفاده کنید.

ابزارهای گوگل ترندز، HubSpot، Quora برای گرفتن ایده تولید محتوا

وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و ابزارهای گوگل می‌توانند در پیدا کردن کلمات کلیدی و ایده برای تولید محتوا به شما کمک کنند. 

گوگل ترندز یکی از مهم‌ترین ابزارهای افیلیت مارکتینگ است با استفاده از ابزار گوگل ترندز می‌توانید به محبوب‌ترین کلمات کلیدی و موضوعاتی که در گوگل سرچ می‌شود دست پیدا کنید. ابزار HubSpot کار جالب‌تری انجام می‌دهد به این صورت که شما کلمه کلیدی را به آن می‌دهید و این ابزار به شما لیستی از پنج عنوان بالقوه را می‌دهد که می‌توانید برای یک پست وبلاگ یا هر محتوای دیگری در زمینه آن کلمه کلیدی استفاده کنید.

Quora نیز به نوعی یک شبکه اجتماعی است که در آن می‌توایند نظر مخاطبان را در مورد موضوع مورد نظر خود بدانید و در مورد مقالات خود نظر دیگران را بپرسید یا به سوالات آنها جواب دهید و برای تولید محتوا ایده بگیرید.

سخن پایانی

ابزارهایی که تحت عنوان ابزارهای افیلیت مارکتینگ معرفی شد بیش‌تر در زمینه بازاریابی وابسته در بستر وب‌سایت و وبلاگ بودند، در مقالات بعدی به سایر ابزارها و شبکه‌های اجتماعی برای توسعه افیلیت مارکتینگ نیز اشاره خواهیم کرد.

منابع

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید