()

فرقی نمی‌کند یک جوان 20 ساله یا یک فرد میانسال باشید، داشتن یک شغل پردرآمد چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم. در واقع، پولدار شدن سختی‌ها و چالش‌های خاص خودش را دارد؛ پس اگر به دنبال درآمد بیشتر هستید، بهتر است به دنبال شروع یک شغل با درآمد بالا باشید.

در این مقاله به موضوعاتی چون انواع شغل‌های پردرآمد، اینکه آیا می‌شود شغلی با درآمد بالا داشت و اینکه به چه مشاغلی پردرآمد می‌گوییم، می‌پردازیم.

در سال 1401 به چه کاری یک شغل پر درآمد می‌گوییم؟

همین اول به شما بگوییم که تعریف شغل پردرآمد یک تعریف نسبی است؛ یعنی ممکن است در زمان‌های مختلف به برخی از مشاغل، پردرآمد گفته شود. مثلا زمانی مشاغلی مثل کارخانه‌داری، پزشکی، خلبانی، مدیرعاملی و… جزو شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شدند، اما در حال حاضر شغل های زیاد دیگری نیز در این لیست قرار می‌گیرند.

اگر به دنبال لیستی از شغل‌ها با درآمد بالا در ایران هستید باید دو نکته اساسی را در نظر داشته باشید، یکی اینکه نیاز جامعه را در نظر بگیرید؛ یعنی ببینید که آیا این شغل مورد نیاز افراد جامعه است و به اصطلاح بازار آن وجود دارد یا خیر؟ این روزها در کنار مشاغلی مانند پزشکی و… شغل‌ های آزاد و خانگی هم وجود دارند که حتی می‌توانند درآمدهای بالاتری را ایجاد کنند.

مثلا یک ویرایشگر ویدئو و عکس می‌تواند این کار را مانند یک شغل خانگی با درآمد قابل توجه در نظر بگیرد، یعنی در خانه‌اش بنشیند و با تولید و ویرایش محتوای ویدئویی به درآمد خوبی برسد. پس تعریف چنین شغلی عوض شده است؛ دیگر برای داشتن یک شغل با درآمد بالا حتما نباید دفتر کار گرانقیمت در بالای شهر داشته باشیم یا یک کارخانه بزرگ راه‌اندازی کنیم، بلکه حتی می‌توان در منزل نشست و به مشاغل پر درآمد و جدید فکر کرد.

یکی دیگر از نکاتی که در تعریف شغل پر درآمد باید به آن توجه داشته باشیم، شرایط اجتماعی و سیاسی کشوری است که در آن زندگی می‌کنیم. مثلا مدلینگ یک شغل با درآمد بالا به شمار می‌رود، اما اگر همین شغل را در یکی از شهرهای کوچک کشورمان راه‌اندازی کنیم، درآمد زیادی نخواهد داشت، زیرا شرایط اجتماعی و فرهنگی مناسب آن وجود ندارد.

پس یادمان باشد که در انتخاب یک شغل پردرآمد اولا ببینیم که آیا تقاضایی برای آن وجود دارد یا خیر و ثانیا بررسی کنیم که با شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم همخوانی دارد یا نه.

آیا در شرایط اقتصادی کنونی می‌توانیم شغل پردرآمد داشته باشیم؟

ممکن است بعضی از افراد نسبت به داشتن یک شغل پردرآمد ناامید شده باشند و این سؤال را از خود بپرسند که در شرایط اقتصادی کشور و با وضع تورم و گرانی‌ها، اصلا می‌توان به داشتن یک شغل با درآمد بالا امیدوار بود؟

مسأله این است که باید نگاه‌مان را به تعریف چنین شغلی عوض کنیم. اگر منظورمان از شغل های پردرآمد مشاغلی مثل متخصص مغز و اعصاب، وکیل، خلبان و کارخانه‌دار است، رسیدن به این شغل‌ها برای فردی که می‌خواهد خیلی سریع به درآمد زیاد برسد، سخت باشد.

پس باید تعریف‌مان را از شغل پردرآمد عوض کنیم. یک پزشک یا خلبان برای اینکه به درآمد زیادی برسد، باید سال‌ها زحمت بکشد، درس بخواند، کارآموزی کند و… تا بتواند چنین شغلی داشته باشد. آن کارخانه‌دار هم یا باید ارثیه بزرگی داشته باشد و یا اینکه سال‌ها تلاش کند تا به سود قابل توجهی دست پیدا کند. الان در ایران حقوق خلبانی برای فارغ‌التحصیلان این رشته از 5 میلیون تومان شروع می‌شود که بیشتر با هواپیماهای آموزشی و تک سرنشین پرواز می‌کنند. دستمزد خلبان‌ها در ایران به طور کلی، بسته به درجه و کلاس پروازی و تجربه آنها و همچنین با توجه به شرکتی که با آن همکاری می‌کنند، بین 12 تا 60 میلیون تومان است. اما آنها برای به دست آوردن این شغل سال‌ها زحمت کشیده‌اند و البته میزان دریافتی‌شان نسبت به خلبان‌ها در سایر کشورها تفاوت فاحشی دارد. 

در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی کشورمان نابه‌سامان است، باید به دنبال شغلی بگردیم که خیلی زود به درآمد قابل توجهی برسد و نیاز به سرمایه خاصی هم نداشته باشد. چنین شغلی در درجه اول باید  نیاز جامعه را برطرف کند، پس بهتر است برای پیدا کردن مشاغل پردرآمد در ایران ، در گام اول ببینیم که شغل انتخابی ما می‌تواند نیاز بخش قابل توجهی از جامعه را برطرف کند یا خیر؟ در این صورت آن را در لیست شغل های پردرآمد ایران قرار دهیم.

معرفی شغل های پردرآمد در ایران

برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم، داشتن یک شغل با درآمد خوب اهمیت زیادی دارد. ممکن است شما به عنوان خواننده این مقاله هنوز شغلی برای خود دست و پا نکرده باشید و به فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید باشید، همینطور ممکن است شرایط اقتصادی شما را مجبور کرده باشد که یک شغل دوم هم در کنار شغل فعلی خود داشته باشید، در هر دو صورت، شغل‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد، می‌توانند در انتخاب چنین شغلی به شما کمک کنند.

سعی کردیم شغل‌هایی را معرفی کنیم که نیاز به سرمایه بالایی نداشته باشند، اما جزو پردرآمدترین شغل های ایران محسوب شوند.

شغل های پردرآمد که می‌شناسیم

بیایید ابتدا چند شغل پردرآمد در ایران را معرفی کنیم که درآمد آنها بالاست، اما رسیدن به آنها کار چندان ساده‌ای نیست و نیاز به زمان و سرمایه دارد.

پزشکی، یک شغل پردرآمد برای همه زمان‌ها

پزشکی، یک شغل پردرآمد برای همه زمان‌ها

شکی نیست که پزشکان، مخصوصا پزشکانی که در یک حوزه خاص تخصص می‌گیرند، درآمدهای بالایی دارند؛ اما رسیدن به این درآمد به همین سادگی نبوده است. سال‌ها درس خوانده و در بیمارستان‌ها کار کرده‌اند تا بتوانند مطب شخصی خود را داشته باشند.

پزشکی کماکان یک شغل با درآمد بالا محسوب می‌شود، اما نیاز به زمان دارد. اگر یک دانش‌آموز موفق و علاقمند هستید، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی بلندمدت، پزشکی موفق با درآمد بالا باشید. در حال حاضر در ایران، پزشکان عمومی و پزشکان دارای تخصص، از درآمد بالایی برخوردار هستند. مخصوصا اگر جراح مغز و اعصاب، جراح ارتوپد یا جراح قلب باشند. درآمد آنها از ماهی 100 میلیون تومان فراتر می‌رود. 

بورس

بازار بورس یکی از شغل های پردرآمد جدید

فعالیت در بازار بورس هم گزینه جذابی برای به دست آوردن مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود، اما برای رسیدن به این درآمد هم نیاز به زمان و سرمایه اولیه داریم. در بازار بورس باید صبور باشید تا بتوانید در زمان مناسب سود کنید. اگر شم اقتصادی قوی دارید و با زیر و بم بازار بورس آشنا هستید، می‌توانید سرمایه خود را به بازار بورس برده و شغلی که درآمد خوبی داشته باشد، برای خود دست و پا کنید. 

افراد زیادی از بورس پول‌های کلانی به دست می‌آورند. اما افراد زیادی هم هستند که چون قائده بازی در بورس را نمی‌دانند، همیشه بازنده هستند. کسب درآمد از بورس و داشتن یک شغل پردرآمد مستلزم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است. برای شروع کار به صورت آنلاین، حداقل باید 500 هزار تومان آورده داشته باشید. این رقم در شرایط حضوری تا 50هزار تومان کاهش می‌یابد.

شما برای حضور در بازار بورس باید بخشی از ثروت خود را هزینه کنید. یعنی نباید روی همه آنچه دارید، به اصطلاح قمار کنید. بلکه همیشه بخشی از پولی را که به آن نیازی ندارید، وارد بورس کنید. حتما برای‌تان این سوال پیش آمده که آیا می‌توان شغل پردرآمدی به واسطه حضور در بورس داشت؟ در پاسخ باید گفت که همه چیز به میزان سرمایه‌گذاری شما و همچنین میزان شناخت شما از بازار معاملات بستگی دارد. 

کشاورزی و دامپروری

کشاورزی و دامپروری یکی از شغل های پردرآمد ایران و جهان است

یکی از شغل های پردرآمد ایران و جهان شغل کشاورزی و دامپروری است. با افزایش جمعیت جهان نیاز به مواد غذایی هم بیشتر شده است و بنابراین مشاغلی که در زمینه نیازهای اساسی مردم فعالیت می‌کنند، درآمدزا خواهند بود.

اگر در شهرهای کوچک زندگی می‌کنید می‌توانید با یک سرمایه معمولی به فکر پرورش دام و حتی کشاورزی باشید، البته فراموش نکنید که اگر تجربه این کار را ندارید، حتما از افراد باتجربه در این حوزه استفاده کنید.

برای شروع فعالیت در حوزه دامپروری حداقل به 100 میلیون تومان سرمایه نیاز دارید. اما با توجه به ریسک نه چندان زیادی که در این حوزه وجود دارد، دامپروری یک شغل پردرآمد محسوب می‌شود. علاوه بر اینها، مشاغلی چون پرورش قارچ یا پرورش سایر محصولات به صورت گلخانه‌ای در زندگی شهری گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند تا افراد از این طریق درآمد داشته باشند. 

وکالت

شغل وکالت

وکالت هم مانند پزشکی نیاز به زمان دارد، یعنی اگر به این شغل علاقمند هستید، باید بتوانید خبره کار شوید تا به درآمد بالا برسید. وکلای برجسته از دانشگاه‌های خوب فارغ‌الحصیل می‌شوند و کارنامه کاری درخشانی دارند. البته رسیدن به آن کار چندان ساده‌ای نیست. اگر یک وکیل به‌طور متوسط مسئولیت سه پرونده را در طول ماه قبول کند و برای هر کدام هم حداقل 5 میلیون تومان دریافت کند، درآمد ماهانه‌اش به 15 میلیون تومان می‌رسد. البته این رقم به نوعی کف بازار محسوب می‌شود. البته براساس آیین‌نامه حق‌الوکاله درصدهای مشخصی هم بابت پرونده‌های مختلف دریافت می‌کنند. بنابراین درآمد یک وکیل معمولا بالاست.

تعمیرکار خودرو

 تعمیرکار خودرو

یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران و جهان تعمیرکاری ماشین‌ است. در سال‌های اخیر که تعداد ماشین‌ها در سطح جهان رو به افزایش است، اگر یک مکانیک باشید درآمد بالایی به دست می‌آورید. برای رسیدن به این شغل نیازی نیست که تحصیلات دانشگاهی داشته باشید. پس اگر در آغاز جوانی قرار دارید، می‌توانید از شاگردی یک مکانیک موفق شروع کنید تا بتوانید طی چند سال بعد، یکی از شغل‌های پردرآمد آزاد جهان را داشته باشید.

البته برای تبدیل شدن به تعمیرکار باتجربه که فنی‌کار حرفه‌ای باشید باید حداقل دو سال به صورت مداوم در یک کارگاه کار عملی کنید. اتومبیلی که تعمیر می‌کنید، منطقه محل سکونت شما و نوع کاری که انجام می‌دهید هم روی دستمزد شما تاثیرگذار است. الان یک مکانیک خودرو روزانه بین 100 هزار تا 600 هزار تومان درآمد دارد. بعد از کسب تجربه، می‌توانید کارگاه خودتان را راه‌اندازی کنید که در آن صورت درآمدتان افزایش چشمگیری خواهد داشت. 

سوپرمارکت، شغل پردرآمد در ایران و جهان

کسب درآمد با راه‌اندازی سوپرمارکت

حتی با شکل‌گیری هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، باز هم سوپرمارکت‌ها به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در ایران محسوب می‌شوند. البته برای رسیدن به درآمد بالا از سوپرمارکت هم باید کمی صبر داشته باشیم.

اول از همه باید یک سرمایه قابل قبول برای تهیه اجناس و اجاره مغازه جور کنیم و در قدم بعد، صبر کنیم تا اهالی منطقه ما را بشناسند. اگر بتوانیم نیازهای مورد نظر مردم را برطرف کنیم، انصاف را رعایت کنیم و یک فروشنده خوش‌رو باشیم، خیلی زود یک شغل پردرآمد خواهیم داشت. چون سود حاصل از سوپرمارکت بین 10 تا 15درصد است که سود خوبی محسوب می‌شود.

شغل‌ های پردرآمد و جدید

در کنار مشاغل پردرآمدی که از گذشته وجود داشته‌اند، بعضی از شغل ها هم طی سال‌های اخیر و با توجه به نیاز کنونی مردم شکل گرفته‌اند که درآمدشان هم قابل توجه است. در ادامه برخی از مشهورترین آنها را معرفی خواهیم کرد.

تور لیدر

تورلیدری یا راهنمای گردشگری یکی از شغل های پردرآمد و جدید

با ظهور اینترنت و گسترش تبلیغات، علاقه مردم به سفر و گردشگری هم بیشتر شده است. به همین دلیل هم تورلیدری یا راهنمای گردشگری یکی از شغل‌های پردرآمد و جدید هم در ایران و هم در جهان به شمار می‌رود. کافی است اطلاعات نسبتا کاملی نسبت به بعضی از اماکن گردشگری شهر یا کشور خود به دست بیاورید، زبان‌ انگلیسی خود را تقویت کنید و با مراکز گردشگری وارد تعامل شوید، آن وقت است که به اصطلاحا نون‌تان در روغن است. 

یک تور لیدر اگر زبان انگلیسی را هم بلد باشد، درآمد قابل توجهی خواهد داشت، زیرا دستمزد یک تور لیدر برای بسیاری از گردشگران خارجی که هزینه‌ها را به دلار پرداخت می‌کنند، چندان بالا نیست، اما تبدیل به تومان که بشود، مبلغ قابل توجهی خواهد بود. 

اینکه شما در کدام حوزه گردشگری راهنمای تور هستید، در میزان دستمزدتان تاثیرگذار است. مثلا اگر طبیعت‌گرد هستید به خاطر درجه سختی بیشتر، دستمزد روزانه بیشتری دریافت خواهید کرد. تورلیدرها به طور متوسط برای هر روز با توجه به کاری که انجام می‌دهند، بین 300 هزار تا یک میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کنند. 

طراح لباس

طراحی لباس، شغلی با درآمد قابل توجه و پرپتانسیل در بازار ایران

بازار مد و فشن به سرعت در حال ترقی است و خصوصا در سال‌های اخیر به رغم تحریم‌های موجود، صنعت لباس ایران رشد بیشتری هم پیدا کرده است. به همین دلیل هم طراحان لباس می‌توانند به کار خود به عنوان یک شغل پردرآمد نگاه کنند.

با توجه به تقاضای مخاطبان برای طرح‌های متنوع لباس و همینطور نیاز تولیدکنندگان داخلی پوشاک به طراح، این شغل می‌تواند درآمد قابل توجهی را رقم بزند. در ایران درآمد طراحان مد و لباس بسیار متغیر است و همه چیز تحت تاثیر تخصص و تجربه قرار دارد. هستند طراحانی که برای طراحی یک لباس بین 10 تا 20 میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کنند.

متخصص هوش مصنوعی

 متخصص هوش مصنوعی

قطار تکنولوژی به سرعت در حال رشد است و همراه با خود مشاغل جدیدی را هم ایجاد می‌کند. این روزها بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در کسب وکارشان هستند.

مزیت چنین شغلی این است که بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه می‌توانید شاغل باشید، چون تقاضای زیادی برای آن وجود دارد و درآمد این شغل هم قابل توجه است. در حال حاضر در ایران، یک متخصص هوش مصنوعی با توجه به سابقه و تجربه‌ای که دارد، دستمزدش از 15 تا 20 میلیون تومان شروع می‌شود.

بازاریابی دیجیتال

بسیاری از مشاغل جدید با توجه به نیاز مردم شکل گرفته‌اند. این روزها که تقریبا تمام کسب‌وکارها فعالیت خود را در اینترنت هم ادامه می‌دهند، تخصص در دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برای فردی که واقعا متخصص است درآمد خوبی رقم بزند. بازار کار در حوزه دیجیتال مارکتینگ حسابی داغ است و طرفداران زیادی دارد. کافی هست که مهارت‌های خود را در این حوزه افزایش بدهید تا بتوانید از آن درآمد کسب کنید.  

دوره‌های آموزش بازاریابی دیجیتال از مقدماتی تا پیشرفته به طور متناوب در حال برگزاری است و شما می‌توانید با پرداخت هزینه این دوره‌ها که بین 5 تا 10 میلیون تومان است، تخصصی را یاد بگیرید که ماهانه درآمد بالایی را برای‌تان رقم بزند. بسته به اینکه کارشناس مارکتینگ باشید یا مدیر مارکتینگ، دستمزدی بین 15 تا 25 میلیون تومان در انتظار شماست. 

آرایشگری، شغلی قدیمی که جدیدا پردرآمد شده است

آرایشگری، شغلی قدیمی اما بسیار پردرآمد در سال‌های اخیر

ما شغل آرایشگری را از این نظر در لیست شغل های پردرآمد و جدید قرار دادیم که این شغل در سال‌های اخیر بسیار با استقبال مواجه شده است. درست است که آرایشگری از دیرباز وجود داشته است، اما طی سال‌های اخیر همراه با گسترش و همه‌گیر شدن صنعت مد و زیبایی، درآمد بسیار زیادی پیدا کرده است.

اگر واقعا می‌خواهید از این شغل درآمد بالا به دست بیاورید، باید برای آن هزینه کنید، یعنی با داشتن یک آرایشگاه معمولی در طبقه پایین منزل‌تان درآمد خواهید داشت، اما اگر به دنبال درآمد بالا هستید باید آن آرایشگاه معمولی را به یک سالن زیبایی مدرن با تمام امکانات تبدیل کنید و از همه مهم‌تر اینکه دوره‌های آموزشی و تخصصی آرایشگری را هم بگذرانید. بنابر برخی از داده‌ها، درآمد برخی از آرایشگاه‌ها به ماهی چند صد میلیون تومان هم می‌رسد. البته خدمات و کارهایی که انجام می‌دهند، هزینه سنگینی دارد. راه‌اندازی آرایشگاه یک سمت قضیه است اما اگر می‌خواهید به عنوان متخصص یک شاخه خاص از آرایشگری و در یک سالن زیبایی فعالیت کنید، حتما یک مهارت مد روز را به خوبی یاد بگیرید و در آن ماهر شوید. در آن صورت می‌توانید انتظار شغلی با دستمزد ماهانه 15 تا 20 میلیون تومان را داشته باشید.

شغل های پردرآمد خانگی

برای داشتن شغل پردرآمد همیشه هم نباید به دنبال سرمایه بالا یا تحصیلات تکمیلی باشیم، گاهی اوقات حتی می‌توانیم در خانه خودمان هم درآمد داشته باشیم، آن هم نه یک درآمد معمولی؛ بلکه یک درآمد بالا! بسیاری از مشاغل خانگی مناسب بانوان هستند و خانم‌ها می‌توانند در خانه خود به درآمد برسند. بنابراین مشاغلی که در ادامه معرفی می‌کنیم هر کدام می‌توانند یک شغل پردرآمد برای زنان خانه‌دار هم محسوب شوند.

آشپزی خانگی

آشپزی خانگی از شغل های پردرآمد بدون نیاز به سرمایه خاص است

سبک زندگی مردم تغییر کرده است. اگر این تغییرات را متوجه شویم، خیلی زود می‌توانیم لیستی از شغل های پردرآمد خانگی را تهیه کنیم که نیاز به سرمایه خاصی ندارند، اما درآمد قابل توجهی نصیب صاحبان خودمی‌کنند.

این روزها که بسیاری از مردم شاغل هستند و فرصتی برای آشپزی ندارند، کافی است به کار تهیه غذای آماده یا نیمه‌آماده بپردازیم و سفارش بگیریم. شغل آشپزی از این نظر می‌تواند درآمد زیادی داشته باشد که هزینه مکان ندارد، شما در خانه خودتان و با وسایل آشپزخانه خودتان غذا می‌پزید و تنها هزینه‌ای که دارید، هزینه تهیه مواد اولیه غذا است.

اگر یک آشپز خوب و خوش‌قول باشید، خیلی زود در بین اطرافیان شناخته می‌شوید، مشتریان‌تان به صورت دهان به دهان شما را به دیگران معرفی می‌کنند و به لیست مشتریان‌تان افزوده می‌شود. حتی می‌توانید با بعضی از شرکت‌ها قرارداد ببندید و تهیه غذای کارمندان‌شان را بر عهده بگیرید که طبیعتا درآمد قابل توجهی خواهد شد. 

آشپزهای خانگی با توجه به میزان فعالیت‌شان و نوع غذایی که طبخ می‌کنند، می‌توانند درآمد ماهانه بین 6 تا 20 میلیون تومان داشته باشند. فرض کنید که برای یک وعده ناهار 10 پرس زرشک پلو می‌پزید. الان هر پرس از این غذا به طور متوسط تا 60 هزار تومان است. 10 پرس آن می‌شود 600 هزار تومان که در 30 روز ماه، 18 میلیون تومان درآمدزایی برای‌تان دارد. حتی با کسر هزینه‌ها هم این درآمد قابل توجه است.  

خیاطی، شغل پردرآمد از دیروز تا امروز

خیاطی، شغلی پردرآمد از دیروز تا امروز

از گذشته تا حالا خیاطی به عنوان شغلی که خانم‌های خانه‌دار می‌توانند داشته باشند، شناخته می‌شود. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که خیاطی یک شغل معمولی است که خانم‌ها در کنار کارهای خانه انجام می‌دهند و نمی‌تواند یک شغل پردرآمد محسوب شود؛ اما اینطور نیست بلکه خیاطی به خاطر درآمد بالایی که می‌تواند داشته باشد، بانوان و آقایان زیادی را به خودش جلب کرده است. 

با پیشرفت صنعت مد و فشن، خیاط‌های خانگی هم می‌توانند به درآمدهای بالا برسند، اما برای رسیدن به چنین نقطه‌ای باید یک خیاط حرفه‌ای باشند. پس اگر می‌خواهید به خیاطی به عنوان یک شغل پردرآمد نگاه کنید، حتما باید با جدیدترین متدهای خیاطی آشنا باشید، ابزار مدرن و مناسب تهیه کنید تا مشتریان خود را راضی نگه دارید. درآمد یک خیاط از راه‌اندازی مغازه، همکاری با مزون‌ها و گرفتن سفارش‌های شخصی و انجام در خانه تامین می‌شود. با توجه به مهارت و تجربه‌ای که خیاط دارد، حداقل حقوقی که می‌تواند روی آن حساب باز کند، 10 میلیون تومان است. 

ترجمه

شغل پردرآمد ترجمه، با تقاضای روزافزون در دنیای امروز همراه است

اگر به یک زبان خارجی مسلط هستید بهتر است دست به کار شوید و کار ترجمه را آغاز کنید. البته ترجمه در صورتی می‌تواند یک شغل پردرآمد باشد که در حجم زیاد انجام شود.

بر همین اساس به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک تیم ترجمه داشته باشید و با گرفتن سفارش‌های زیاد، کار را به تیم خود بسپارید و به درآمد بالا برسید. این روزها، هم بسیاری از کسب‌وکارها و هم دانشجویان به ترجمه نیاز دارند و تقاضای زیادی برای این شغل وجود دارد.

اگر به صورت استخدامی با موسسه یا سازمانی به عنوان مترجم همکاری کنید، بین 7 تا 12 میلیون تومان برای شما حقوق در نظر گرفته می‌شود. همچنین هزینه ترجمه از انگلیسی به فارسی بسته به اینکه متن عمومی باشد یا اختصاصی، به ازای هر کلمه 50 تا 150 تومان است. ترجمه از سایر زبان‌ها گران‌تر است. همچنین ترجمه از فارسی به سایر زبان‌ها دو تا سه برابر مبلغی است که به آن اشاره کردیم که به ازای هر کلمه بین 200 تا 400 تومان باید هزینه پرداخت. 

تولید محتوا، یک شغل پردرآمد خانگی

تولید محتوا، یک شغل پردرآمد خانگی

کسب‌وکارهای امروزی بدون محتوای متنی جایی در فضای دیجیتال ندارند. نوشتن و نویسندگی جزو تخصص‌هایی است که می‌تواند یک شغل خانگی پردرآمد باشد. حالا شما فرض کنید نویسنده محتوا هستید، خیلی راحت می‌توانید در منزل باشید و با گرفتن سفارش محتوا از چند جای مختلف، درآمد قابل قبولی داشته باشید. اگر به عنوان نویسنده تمام وقت، با کسب وکاری همکاری می‌کنید، با توجه تجربه و سابقه‌ای که دارید و میزان کاری که انجام می‌دهید، دستمزدی بین 5 تا 10 میلیون تومان دریافت خواهید کرد. 

شغل‌ های پردرآمد در فضای دیجیتال

ظهور تکنولوژی دیجیتال شغل های زیادی را ایجاد کرده است، مشاغلی که تصور می‌شود جزِو شغل‌ های پردرآمد آینده باشند. زندگی انسان‌ها با اینترنت گره خورده است به همین دلیل هم تقاضای زیادی برای مشاغل مرتبط با این حوزه وجود دارد، مشاغلی که انتظار می‌رود در سال‌های آینده هم پابرجا باشند و درآمد آنها بالاتر برود.

توسعه دهنده وب

طراح و توسعه دهنده وب، تخصصی با درآمد بالا در دنیای دیجیتال امروز است

کمتر کسب‌وکاری را می‌توانیم پیدا کنیم که در فضای اینترنت فعال نباشد و وب‌سایت نداشته باشد. به همین دلیل هم یکی از شغل های پردرآمد طراحی وب سایت است. اگر برنامه‌نویسی بلد باشید، می‌توانید به طور همزمان مسئولیت طراحی چند وب سایت را بر عهده گرفته و یا در یک شرکت و سازمان مشخص مشغول به کار شوید.

این تخصص می‌تواند درآمد بالایی را برای شما رقم بزند. بسیاری از تخصص‌هایی که در ارتباط با فضای اینترنت وجود دارند، هم در محیط دانشگاه و هم به صورت آزاد آموزش داده می‌شوند و شما می‌توانید در یک بازه زمانی کوتاه آنها را یاد بگیرید.

پس بهتر است به دنبال یادگیری مهارت باشیم و مهارت برنامه‌نویسی و طراحی وب سایت را یاد بگیریم تا بتوانیم یکی از شغل های پردرآمد آینده را به دست بیاوریم. 

به‌طور میانگین، دستمزد یک برنامه‌نویس با توجه به تجربه و مهارتی که دارد، بین 6 تا 20 میلیون تومان است. البته می‌توانید به صورت فریلنسری هم پروژه‌های مختلفی را قبول کنید و درآمد خود را چندین برابر افزایش بدهید.  

راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

فروش آنلاین وارد زندگی مردم شده است، بنابراین اگر کمی با سیستم اینترنت و فضای برنامه‌نویسی آشنا باشید، بدون اینکه نیاز به صرف هزینه بالایی باشد، می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و محصولات مورد نیاز مخاطبان خود را عرض کنید.

مزیت فروشگاه‌های اینترنتی این است که نیاز به مکان فیزیکی ندارد و خیلی راحت می‌توان در فضای اینترنت خرید و فروش انجام داد و به درآمد رسید. اگر به دنبال این هستید که از طریق یک فروشگاه اینترنتی به درآمد بالا برسید، باید در زمینه تبلیغات و پیدا کردن مخاطبان واقعی تلاش کنید.

در ارتباط با درآمد فروشگاه اینترنتی عوامل مختلفی دخیل هستند. بزرگی و کوچکی فروشگاه، کالا و خدماتی که عرضه می‌کند و میزان مشتریانی که توانسته دور خود جمع کند. الان دیجی کالا هم یک فروشگاه اینترنتی است که ماهانه میلیاردها تومان درآمدزایی دارد.

فروشگاه اینترنتی شما ممکن است یک وب‌سایت کوچک باشد که تنها چند کالای خاص را عرضه می‌کند. در هر صورت می‌توان روی این درآمدزایی حساب کرد. چون سرمایه اولیه خاصی نیاز ندارد و همه چیز به تلاش خودتان مربوط است.  

اینفلوئنسر مارکتینگ، شغل پردرآمد در فضای اینترنت

اینفلوئنسر مارکتینگ، شغل پردرآمد در فضای اینترنت

اگر پیج اینستاگرامی خود را باز کنید افراد زیادی را می‌بینید که در حال تبلیغ محصولات و خدمات دیگر شرکت‌ها و برندها هستند. این افراد به اصطلاح بلاگر هستند، یعنی در یک حوزه خاص شناخته شده هستند و دنبال‌کنندگان زیادی در فضای سوشال دارند.

اگر بتوانید در حوزه‌ای که تخصص دارید فعالیت کنید، به مرور مخاطبان سوشال به شما اعتماد می‌کنند و از آن پس می‌توانید با گرفتن تبلیغ از دیگر شرکت‌ها، یک شغل پردرآمد داشته باشید.

برای بلاگرشدن حتما نباید دنبال کننده‌های چند میلیونی داشته باشید، اگر بتوانید در یک حوزه مشخص هم شناخته شوید، موفق خواهید شد. فرض کنید شما یک باغبان هستید، اگر بتوانید در زمینه پرورش گل و گیاه شناخته شوید، مخاطبان وفاداری پیدا خواهید کرد که به حرف شما اعتماد دارند، بعد از آن می‌توانید با تبلیغ محصولات و خدمات مرتبط با گل و گیاه درآمد داشته باشید.

درآمد بلاگرهای مختلف از کوچک تا بزرگ بسیار متفاوت است. برخی از بلاگرها الان از درآمدهای چند صد میلیون تومانی در ماه حرف می‌زنند.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، شغل پردرآمد امروز

همکاری در فروش را هم باید جزو شغل های پردرآمد امروزی محسوب کنیم که به لطف فناوری اینترنت شکل گرفته است. فرض کنید یک وبلاگ پرمخاطب دارید، یا تعداد قابل توجهی فالوور واقعی در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارید، در هر دو صورت می‌توانید از طریق همکاری در فروش کالا  خدمات سایر برندها به درآمد برسید.

یعنی محصولات یک برند یا شرکت خاصی را معرفی کنید و در صورتی که از طریق شما فروش اتفاق بیفتد یا لید ایجاد شود مثلا عضویت در وبسایت آن فروشگاه، درصدی را به عنوان حق کمیسیون  دریافت کنید.

همکاری در فروش اگر در حجم بالا انجام شود، یک از پردرآمدترین مشاغل ایران محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید درآمدهای بالا را در کوتاه مدت تجربه کنید، همین حالا برای همکاری در فروش افیلی اقدام کنید.

شغل های پردرآمد

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده‌اند، به همین دلیل هم برندها و کسب‌وکارها در جستجوی مخاطبان خود وارد این فضا شده‌اند. اگر شما یک فروشنده لباس هستید یا قطعات موبایل می‌فروشید و… باید قبول کنید که بخش زیادی از مخاطبان و مصرف‌کنندگان شما در فضای سوشال حضور دارند.

به همین دلیل هم ادمین شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یک شغل پردرآمد محسوب شود. شغلی که به صورت همزمان برای چند شرکت انجام می‎شود، عموما یک شغل خانگی است و درآمد زیادی را به دنبال خواهد داشت. درآمد یک ادمین اینستاگرام بسته به کاری که انجام می‌دهد و پیجی که مسئولیتش را قبول کرده است، بین 4 تا 10 میلیون تومان است.  

آموزش آنلاین در لیست شغل های پردرآمد

آموزش آنلاین در حوزه‌های مختلف، شغلی بسیار پولساز در آینده نزدیک

گفتیم هر شغلی که برای آن تقاضا وجود داشته باشد، می‌تواند شغلی پردرآمد محسوب شود. از این نظر تدریس آنلاین هم یکی از همین مشاغل است که به لطف اینترنت به خانه‌های مردم راه پیدا کرده است.

پس اگر مهارتی دارید، نیاز مخاطبان را بررسی کنید و در صورت وجود تقاضا، به تدریس آنلاین بپردازید. مخصوصا طی دو سال اخیر که ویروس کرونا باعث رواج آموزش آنلاین شد، خیلی راحت می‌توان از طریق تدریس آنلاین کتب درسی، موسیقی، آواز، نقاشی، آشپزی، برندینگ و مارکتینگ و… به درآمدهای بالا رسید. حتی می‌توانید درآمد دلاری هم داشته باشید. 

نتیجه گیری

لیست شغل های پردرآمد ایران به مواردی که گفتیم، محدود نمی‌شود. کافی است برای شغلی که در نظر دارید نیازسنجی کنید، یعنی ببینید که آیا مردم به محصولات و خدمات شغل مورد نظر شما نیاز دارند یا خیر؟

یک نکته مهم را هم نباید فراموش کنیم؛ درست است که بعضی از شغل‌ها پردرآمد هستند، اما این درآمد یک شبه به دست نمی‌آید. برای رسیدن به درآمد بالا باید صبر کنیم، نیاز بازار را بسنجیم، مشتریان خود را پیدا کنیم و اگر بتوانیم طبق یک برنامه مشخص پیش برویم، در عرض چند سال به درآمدهای بالا دست خواهیم یافت.

سوالات متداول

به چه شغلی یک شغل پر درآمد می‌گوییم؟

شغلی که بتواند هزینه‌های زندگی ما را تامین کند. در شرایط اقتصادی کنونی کشور داشتن شغلی که حداقل 10 میلیون تومان درآمد داشته باشد، یک اصل غیرقابل انکار است. 

آیا در شرایط اقتصادی کنونی می‌توانیم  شغل پردرآمد داشته باشیم؟

بله حتی در شرایط سخت اقتصادی هم می‌توان از طریق روش‌های مختلف درآمدزایی کرد. به‌ویژه در فضای آنلاین فرصت‌های زیادی برای درآمدزایی وجود دارد چون اغلب‌شان نیاز به تامین سرمایه اولیه ندارند. بلکه مبتنی بر مهارت‌های شما هستند. 

آیا می توان از خانه هم شغل پردرآمد داشته باشیم؟

بله. در حال حاضر، فریلنسری یا کار در خانه و از راه دور بدون اینکه نیاز باشد در محل کار حاضر شوید، یکی از پرطرفدارترین شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شود. شما می‌توانید براساس مهارت‌ها و ارتباطاتی که دارید، با قبول پروژه‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف، درآمدزایی بالایی برای‌ خودتان ایجاد کنید.  

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید