()

در گذشته فعالیت‌های دیجیتالی در بستر اینترنت فعالیتی کاملا تخصصی بود. اما امروزه کسب درآمد با اینترنت نسبت به گذشته آسان‌تر شده است. حتی فعالیت عموم مردم در فضای مجازی رایج شده است. راحتی کار با شبکه‌های مجازی و مشاهده درآمدهای میلیونی برخی سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی افراد زیادی را به فکر راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت انداخته است.

جالب است بدانید جدیدترین گزارش‌های آماری رفتار کاربران فضای مجازی در دوران قرنطینه کرونا بررسی کردند. نتایج نشان داد فعالیت کاربران در فضای مجازی به دلیل خانه‌نشینی و محدودیت‌های رفت‌و‌آمدی بیشتر شده است. براساس این گزارش‌ها کارشناسان اقتصادی معتقدند تهدید کرونا را می توان به فرصت تبدیل کرد.

بنابراین بر آن شدیم تا درباره بهترین راه‎های پول درآوردن از اینترنت و شرایط لازم برای موفقیت در درآمدزایی از طریق اینترنت در این مقاله صحبت کنیم.

چرا افراد به فکر کسب درآمد از طریق اینترنت افتاده‌اند؟

اکثریت افراد جامعه از طریق گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و رایانه به اینترنت دسترسی دارند. آن‌ها با دیدن تجربه افراد موفق در کسب درآمدهای اینترنتی چه در شبکه‌های مجازی چه در سایت بر آن شده‌اند تا در این زمینه تلاش کنند.

حتی زنان خانه‌دار و نوجوانان نیز به فکر درآمدزایی از اینترنت افتاده‌اند چرا که درآمدزایی از طریق اینترنت به عنوان یکی از بهترین‌ روش‌های کسب درآمد اضافه و یا شغل دومی می‌شناسند که به افراد زیادی برای معرفی و فروش محصولاتشان دسترسی دارند. همچنین در ازای فروش کالا و خدماتشان پول فروش را در لحظه دریافت می‌کنند.

افراد مختلفی از نوجوان گرفته تا صاحبان کسب‌و‌کارهای تخصصی در فضای مجازی حضور دارند و در موضوعات مختلف (کارهای دستی ابتدایی تا فروشگاه‌های آنلاین) در حال فروش کالا و خدمات خود هستند.

همچنین دلیل استقبال زیاد افراد برای کسب درآمد از طریق اینترنت الزامی نبودن داشتن سرمایه مالی زیاد و لوازم اداری فیزیکی برای شروع کسب و کار اینترنتی بیان کرد. البته لازم است بدانید افراد مختلفی چه سرمایه مالی کم و یا زیاد و نیز با آشنایی از طیف متفاوتی از مهارت‌های تخصصی، در حال کسب درآمد از اینترنت هستند. بنابراین می‌توان گفت راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت با توجه به شرایط افراد، بسیار گسترده است.

منظور از درآمدهای اینترنتی چیست؟

منظور از کسب درآمد و پولدار شدن از طریق اینترنت به این معناست که شما در صورت در اختیار داشتن تخصص و دانش می‌توانید به مرور زمان در فضای مجازی (اینترنت) به درآمد برسید. البته در صورت داشتن پشتکار و توانایی کافی برای انجام فعالیت‌ها.

راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت

چطور بهترین روش برای کسب درآمد اینترنتی را انتخاب کنم؟

بهترین و آسان ترین روش‌ کسب درآمد اینترنتی، روشی است که با شرایط سرمایه‌ای، مهارت‌های تخصصی، ویژگی‌های شخصیتی شما هم‌خوانی داشته باشد.

به طور کلی انتخاب میان روش‌های مختلف، به شرایط شخصی شما و حوزه مورد علاقه‌تان بستگی دارد. لازم است بدانید کسب درآمد اینترنتی برای فردی که مهارت و توامندی‌های لازم را دارد و در این مسیر صبر و تحمل بیشتری دارد؛ آسان‌تر است. بنابراین نمی‌توان یک روش پولدار شدن از طریق اینترنت را به عنوان نسخه برای تمامی افراد تجویز کرد. توصیه می‌کنیم در انتخاب روش کسب درآمد خود، تمامی جوانب را در نظر گرفته و سپس شروع به کار کنید.

راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت کدامند؟

با راه‌های مختلفی می‌توان از طریق اینترنت کسب درآمد کرد و پولدار شد به شرطی که به مهارت‌ها، پیش‌نیازهای مورد نیاز برای هر روش آشنا باشیم. لازم است بدانید داشتن مهارت تخصصی به تنهایی کافی نیست و برای موفقی در این زمینه گاهی باید سخت کار کنید، صبور باشید تا نتیجه فعالیت را با گذشت زمان شاهد باشید.

هیچ کس یک شبه پولدار نشده است.

شرط لازم برای موفقیت در هر یک از راه‌های پولدارشدن از طریق اینترنت داشتن سایت و یا شبکه مجازی پرترافیک (بازدیدکنندگان زیاد) است.

در ادامه مقاله به معرفی معتبرترین شبکه‌های مجازی و سایت‌های کسب درآمد از اینترنت می‌پردازیم. لطفا با مطالعه مقاله تا انتها همراه ما باشید تا با چگونگی پولدار شدن از طریق روش‌های اینترنتی آشنا شوید.

راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت

1. درآمدزایی اینترنتی با پیج اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی بین کاربران ایرانی است. کاربران آن شامل گروه‌های مختلف سنی از کودک و نوجوان تا میانسال و پیر را شامل می‌شود و همگی در اینستاگرام حداقل یک یا دو اکانت فعال دارند.

لازم است بدانید تنها داشتن پیج اینستاگرام برای کسب درآمد اینترنتی کافی نیست. پیش شرط کسب درآمد از طریق اینستاگرام، تولید محتوای جذاب و ویدئوهایی است که باعث افزایش فالورهای پیج باشد. زمانی که پیج فالور زیادی شود؛ صفحه اینستاگرام شما صفحه معتبر و قدرتمندی برا کسب درآمد از طریق تبلیغات استوری، پست اینستاگرام می‌شود.

علاوه بر تعداد ترافیک بالا ایجاد شده توسط بازدید‌کنندگان پیج؛ برقراری ارتباط با سایر کاربران مهم است. چرا که در افزایش نرخ تعامل و درنتیجه شانس افزایش درآمد‌ اینترنتی موثر خواهد بود.

مهمترین راه‌های کسب درآمد اینترنتی از طریق اینستاگرام

تبلیغات استوری، پست توسط اینفلونسرها و پیج فروش محصولات کسب و کارها است. افراد عادی که فالور قابل توجه‌ای دارند نیز می‌توانند از طریق تبلیغات و همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ از اینستاگرام درآمد کسب کنند.
راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت

2. کسب درآمد اینترنتی به کمک مهارت‌های فریلنسری

مطمئنا در رابطه با راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت روش‌های زیادی وجود دارد. فریلنسر شدن از جمله روش‌هایی است که می‌توانید با طیف گسترده‌ای از مهارت‌های ابتدایی تا تخصصی‌تان از اینترنت کسب درآمد کنید.

منظور از فریلنسر کسی است که با انجام پروژه‌های کوتاه مدت یا بلندمدت برای کارفرما به درآمد می‌رسد.

لازم به ذکر است علاوه بر داشتن مهارت‌های تخصصی، تحویل به موقع پروژه به کارفرما برای کسب درآمد اینترنتی از طریق فریلنسری حائز اهمیت است.

فریلنسری یکی از بهترین روش‌های کار در خانه است. زیرا:

  1. شرایطی را فراهم می‌آورد که می‌توانید در منزل به انجام کارهایتان بپردازید.
  2. هم‌چنین زمان‌بندی کاری شما با این روش به طور کامل در اختیار خودتان است.
  3. در فریلنسینگ محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد. فریلنسینگ یا آزادکاری هم به صورت داخلی و هم به صورت بین‌المللی قابل انجام است.

چه کسانی از طریق فریلنسرینگ می‌توانند درآمد بیشتری از اینترنت کسب کنند؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد افراد با داشتن ساده‌ترین مهارت مانند تایپ و یا تخصصی‌ترین مهارت مانند برنامه‌نویسی می‌توانند در فریلنسری کسب درآمد کنند. از جمله پرتقاضاترین مهارت‌های فریلنسرهای برای کسب درآمد اینترنتی عبارتند از:

  • تایپ
  • ترجمه و تایپ
  • انواع روش‌های تولید محتوا
  • مشاوره
  • کارهای گرافیکی مانند ادیت عکس و ادیت فیلم
  • ساخت تیزر تبلیغاتی
  • سئو سایت و بازاریابی دیجیتال
  • طراحی سایت و توسعه سایت
  • برنامه‌نویسی

اما بهترین سایت کسب درآمد اینترنتی برای فریلنسری کدام است؟ در حال حاضر سایت های بسیار زیادی مشغول به فعالیت می‌باشند. از نمونه‌های موفق بین‌المللی سایت کسب درآمد Freelancer.com  است. در ایران نیز سایت‌های مانند پونیشا، پارس فریلنسر، کار لنسر و جابینجا به عنوان واسطه‌ای میان کارفرمایان و فریلنسرها فعالیت می‌کنند.

راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت

3. برای کسب درآمد از سایت، سایت خودتان را طراحی کنید

اگر شما جز کسانی هستید که دارای سایتی هستید که سال‌ها به وبلاگ نویسی و نوشتن موضوعات خاص تمرکز داشته اید. لازم است بدانید وبلاگ نویسی از جمله راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت است.

اما لازم است بدانید زمانی می‌توانید از راه سایت کسب درآمد کنید که:

  1. سایت شما بازدیدکنندگان بسیاری داشته باشد.
  2. محتوای جذاب که مورد پسند کاربران است، تولید کند.
  3. محتوای سایت سئو شده باشد تا در گوگل نمایش بهتری بگیرد و برای بازار هدف مشخص ترافیک ایجاد کند.
  4. زمانی که سایت شما به اندازه کافی در گوگل اعتبار پیدا کرد شما می تواند به کسب درآمد از طریق سایت‌تان امید داشته باشید.

اگر تصمیم گرفته‌اید که به تازگی سایتی را طراحی کنید. همان‌طور که در بالا اشاره شد با تولید محتوای با کیفیت از نظر گوگل می‌توانید در عرض چند ماه سایت معتبر و پر ترافیکی در گوگل داشته باشید. و از طریق بنرهای تبلیغاتی، فروش بک لینک، رپورتاژ در سایت‌تان کسب درآمد کنید.

زمانی که سایت شما ترافیک خوبی داشته باشد و خودتان دارای مهارت تخصصی؛ می‌توانید از طریق همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ، دوره های آموزشی آنلاین، پادکست و فروش محصولات فروشگاهی با کمک سایتتان در اینترنت پولدار شوید.

تولید محتوا از جمله مشاغلی به حساب می‌آید که در رونق گرفتن کسب‌وکارهای اینترنتی نقشی موثر دارد.

راه‌های پولدار شدن از طریق اینترنت

4. فروشگاه اینترنتی یکی از روش‌های کسب درآمد از سایت اینترنتی

با توجه به شرایط محدودیت‌های کرونایی، اغلب کسب و کارها به اهمیت حضور در فضای مجازی و افزایش فروش از طریق آن پی برده‌اند.

افرادی که دارای سرمایه اندک و قابل توجهی‌اند می‌توانند برای فروش محصولات، سایت فروشگاه اینترنتی طراحی کنند. البته لازمه کسب درآمد از طریق فروشگاه اینترنتی تولید محتوای باکیفیت و سئو شده است که باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود.

چرا کسب‌وکارها برای افزایش فروش محصولات‌شان به فکر ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی‌اند؟

دلیل اصلی صاحبان کسب‌وکارها برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین، کاهش هزینه‌ها است. زیرا فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به فروشگاه‌های سنتی خرج بسیار کمتری دارند. این فروشگاه‌ها هزینه‌های اضافی همچون هزینه اجاره مکان و مالیات‌های سنگین ندارند و با حداقل هزینه قابل راه‌اندازی هستند.

لازم است بدانید کسب درآمد از طریق فروشگاه‌های اینترنتی کار ساده‌ای نیست. زیرا فروشگاه‌های آنلاین با چالش جلب اعتماد و رضایت مشتریان مواجه هستند. فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از گواهی‌نامه SSL، اخذ نماد اعتماد الکترونیک، استفاده از نظرات مشتریان در صفحات سایت و سیستم ارتباط با مشتریان کارآمد به دنبال حل مهمترین چالش خود هستند.

کسب درآمد آنلاین با تولید پادکست

5. با تولید پادکست درآمد اینترنتی کسب کنید

تولید محتوای صوتی که با عنوان پادکست شناخته می‌شود یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی است. این روش نیز می‌تواند به صورت آماتور و حرفه‌ای انجام شود.

پادکست‌ها را می‌توان با موضوعات مختلفی تولید کرد مانند پادکست آموزشی، خاطرات سفر، قصه‌گویی، پلیسی و جنایی و غیره.

محیط‌های انتشار پادکست

  1. می‌توان با راه‌اندازی یک کانال در تلگرام یا شبکه‌های اجتماعی مخاطب جذب کرد.
  2. می‌توان با استفاده از پلتفرم های انتشار پادکست در ایران مانند ناملیک و تهران پادکست فالور جذب کرد. از جمله معروف‌ترین پادکست‌ها در پلتفرم ناملیک بی‌پلاس و چنل‌بی است.

لازم است بدانید برای تولید محتوای صوتی نیاز به نرم افزار ضبط صدا، میکروفون و لپ‌تاپ دارید. توصیه می‌شود برای موفقیت در کسب درآمد از طریق پادکست، هفته‌ای یکبار پادکست خوب و کوتاهی را منتشر کنید. زمانی که می‌توانید به کسب درآمد از پادکست امید داشته باشید که تعداد بازدیدکنندگان پادکست شما زیاد شده باشد. آن زمان است که سفارش‌های انجام تبلیغات در پادکست‌تان به شما پیشنهاد می‌شود.

کسب درآمد از آموزش آنلاین

6. دوره‌های آموزشی آنلاین یکی از روش‌های درآمدایی اینترنتی است

اگر در زمینه خاصی تخصص دارید می‌توانید آموزش در آن حوزه را آغاز کنید. اما زمانی محتوای آموزشی شما اثربخش خواهد بود که نیاز مخاطب را بشناسید تا بتوانید آنها را جذب کنید.

برای کسب درآمد از طریق دوره‌های آموزش آنلاین لازم است:

  1. توانایی ضبط ویدئو و فایل آموزشی را داشته باشید.
  2. آشنایی با تولید محتوای آموزشی به صورت پی‌دی‌اف و پاوروینت.
  3. پاسخگو سوالات کاربران باشید. ارتباط دو سویه را حفظ کنید.
  4. برای کسب درآمد از دوره‌های آموزش آنلاین می‌توانید هم از اینستاگرام و هم از سایت استفاده کنید.

بیش‌تر بخوانید: 7 ایده جذاب برای کسب درآمد در خانه

به اشتراک گذاری ویدیو در یوتیوب

7. از طریق اشتراک ویدئو و وایرال شدن در یوتیوب درآمد کسب کنید

سایت‌های معتبری برای اشتراک ویدئو و کسب درآمد مستقیم از آن‌ها وجود دارند که یوتیوب یکی از شناخته شده‌ترین این سایت‌هاست.

برای کسب درآمد از طریق یوتیوب، ویدئوها می‌تواند هم آماتور و هم بسیار حرفه‌ای ساخته شود. شرط مهم برای کسب درآمد از طریق اشتراک ویدئو وایرال شدن آن است. منظور از ویدئو وایرال، کلیپ‌ها و ویدئوهایی است که بارها و بارها توسط کاربران دیده شده و به اشتراک گذاشته شود. درواقع این ویدئو دست به دست می‌چرخد و اغلب میلیون‌ها بازدیدکننده را با خود به همراه دارد.

در یوتیوب اگر ویدئوی شما آنقدر جذاب باشد که مخاطبان زیادی را به سمت یوتیوب بکشاند، یوتیوب درآمدی را برای شما در نظر خواهد گرفت. البته لازم است بدانید اشتراک فیلم در یوتیوب نیازمند رعایت قوانین کپی‌رایت است. حتی اگر آهنگ کوتاهی از فیلمی را در ویدئویتان به اشتراک بگذارید که مشمول کپی رایت باشد؛ توسط یوتیوب جریمه نقدی (دلاری) می‌شوید.  

اشتراک ویدئو در یوتیوب برای ایرانی‌ها نیز با وجود شرایط فیلتر بودن و تحریم امکان‌پذیر است:

  1. مزیت کسب درآمد از طریق یوتیوب برای ایرانی‌هادرآمد دلاری آن است.
  2. اما همانطور که در بالا اشاره شد، باید برای فعالیت در یوتیوب از نظر قانون کپی‌رایت دقت داشته باشید.
  3. برای رفع واریز درآمد کسب شده از طریق یوتیوب می‌توانید حساب بین‌المللی دوستان و آشنایان را معرفی کنید تا از این بابت زیان نکنید.

8. مدیریت شبکه‌های مجازی از بهترین راه‌های کسب درآمد اینترنتی است

اغلب کسب‌و‌کارها چه کوچک، چه بزرگ به اهمیت بازاریابی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی پی برده‌اند. در چند سال اخیر برای کسب‌وکارشان کانال‌ها و پیج‌هایی در شبکه‌های مجازی ایجاد کرده‌اند. امروزه کسب‌وکارهای زیادی برای مدیریت صفحات مجازی و پاسخگویی به کامنت‌های کاربران‌شان، به دنبال ادمین شبکه‌های مجازی می‌گردند.

از جمله شبکه‌های مجازی که می‌توانید ادمین آن‌ها شوید عبارتند از: اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینکدین و گوگل پلاس

لازم است بدانید تنها شما نیستید که به فکر کسب درآمد از طریق مدیریت شبکه‌های مجازی افتاده‌اید. افرادی بسیاری در زمینه تولید انواع محتوا و مدیریت شبکه‌های مجازی به دنبال افزایش مهارت هستند.

لازم است بدانید افرادی می‌توانند از طریق مدیریت شبکه‌های مجازی درآمد خوبی کسب کنند که:

  1. قادر به تولید محتوا باکیفیتی باشند. تا با افزایش ترافیک شبکه‌های مجازی به کسب‌وکاها کمک کند.
  2. همچنین با الگوریتم‌های هر شبکه مجازی، نحوه گزارش‌گیری فیدبک پست‌ها، ویدئوها و پاسخ‌گویی به کاربران آشنا باشند.

9. کسب درآمد از طریق تلگرام را نادیده نگیرید

با وجود فیلتر بودن تلگرام در ایران اما کاربران بسیاری در تلگرام فعالیت دارند. افراد زیادی برای فروش محصولات و خدماتشان از تلگرام استفاده می‌کنند. تنها کافیست در زمینه‌ای که به آن علاقمند هستید یا در آن تخصص دارید یک کانال ایجاد کنید. برخی کانال‌های تلگرامی صرفا به فروش نمی‌پردازند و با تولید انواع محتوای جذاب، مخاطبان بسباری جذب می‌کنند و قدرت کانال تلگرامی خود برای تبلیغات و تبادل کسب درآمد می‌کنند.

10. با همکاری در فروش(افیلیت مارکتینگ) در اینترنت درآمد سودآوری بدست آورید

اگر شما جز کسانی هستید که علاوه بر داشتن مهارت بازاریابی، توانایی تولید انواع محتوای جذاب برای مخاطبان را دارید. و دارای سایت و شبکه‌های مجازی با بازدیدکنندگان و فالورهای قابل توجهی هستید می توانید از طریق همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ کسب درآمد کنید.

لازم است بدانید این روش کسب درآمد روش آسانی نیست و لازمه کسب درآمد از طریق همکاری در فروش بر اساس فروش واقعی و یا لیدی است که توسط فروشگاه اینترنتی برای افیلت مارکتر تعریف می‌شود.

در این مقاله می‌توانید درباره کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ اطلاعات بیشتری بدست آورید.  

نتیجه گیری

راه‌های پول درآوردن از اینترنت بسیارند. در این مقاله 10 روش بدست آوردن درآمد از طریق اینترنت و شرط‌های لازم برای موفقیت در آن را برایتان توضیح دادیم. اگر با مطالعه مقاله به این نتیجه رسیده‌اید که می خواهید از طریق اینترنت درآمد اضافه کسب کنید. بهتر است روشی را انتخاب کنید که با توانایی‌ها و مهارت‌های شما سازگاری دارد. چرا که، کاری که شما می‌توانید بهتر از دیگران انجام دهید، برایتان نتیجه‌بخش خواهد بود. در نتیجه با آگاهی به کسب درآمد اینترنتی ورود کرده اید و از سختی‌های احتمالی آن ناامید نخواهید شد.

فرصت خانه‌نشینی کرونایی را قدر بدانید و اگر در زمینه‌های گفته شده در بالا مهارت دارید شروع به کسب درآمد اضافه از اینترنت کنید. شاید شما آن فرد استثنایی باشید که با تکیه بر مهارت‌ها و تخصص‌هایش بتواند از طریق اینترنت پولدار شود.

منابع:

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید