()

اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌توان از این طریق درآمد داشت؛ و روز به روز هم این درآمد را افزایش داد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در مقاله قصد داریم نکات کلیدی در افیلیت مارکتینگ را با هم یاد بگیریم.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش می‌تواند یک منبع درآمدی بزرگ برایتان باشد. البته به شرطی که بتوانید ارزش‌افزوده‌ای را برای مخاطبانتان ایجاد کنید.

ابتدا اگر نمی‌دانید افیلیت مارکتینگ چیست، از این‌جا شروع کنید.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

1. مخاطبانتان را بشناسید

میدانید چطور می‌توان از برنامه‌های همکاری در فروش به بهترین نحو استفاده کرد؟ به‌سادگی! شما تنها باید خدمات، محصولات و سرویس‌های متناسب با نیاز و خواسته‌های مخاطبانتان را معرفی کنید.

برای اینکه بتوانید این کار را به بهترین نحو انجام دهید، باید شش دانگ حواستان را به کاربرانتان بدهید. باید بدانید آن‌ها برای چه به وب سایت شما سر می‌زنند، یا شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال می‌کنند. 

این بررسی‌ها کمک می‌کند تا بدانید که مخاطب جذب چه چیزهایی شده؛ و محصولی را ارائه کنید که متناسب با نیاز مخاطبتان باشد.

اگر صفحه شما اطلاعات ورزشی ارائه می‌کند، به‌هیچ‌عنوان تبلیغات همکاری در فروش پرینتر در آن قرار ندهید. درست است که افراد زیادی از چاپگر استفاده می‌کنند و از فروش آن می‌توان به درآمد قابل‌توجهی رسید، اما اغلب کسانی که به صفحه شما سر می‌زنند، به دنبال خرید یک پرینتر نیستند! پس انتظار نداشته باشید که این روش بازاریابی برایتان کارآمد باشد.

حواستان باشد که هر چقدر مخاطبانتان را بهتر بشناسید و با سلایق و علایق آن‌ها آشنایی بیشتری داشته باشید، بهتر می‌توانید از طریق سرویس‌های همکاری در فروش کسب درآمد کنید.

پس اولین نکته از بین نکات کلیدی در افیلیت مارکتینگ شناخت مخاطبان است.

قابل اعتماد بودن یک نکته کلیدی در افیلیت مارکتینگ

2. قابل اعتماد باشید

باهوش بودن مخاطبانتان را دستِ کم نگیرید! حواستان باشد که چه محصولی را تبلیغ می‌کنید. 

مخاطبانتان به شما اعتماد دارند و به دیگران هم آدرس وب سایتتان را می‌دهند؛ بنابراین صرفا به خاطر بازدید بالایی که دارید، هر محصولی را در وب سایتتان قرار ندهید. چون اگر اعتماد مخاطبانتان از بین برود، روز به روز ترافیک وب سایتتان کمتر و کمتر می‌شود و کاربرانتان را از دست می‌دهید. 

برای همکاری در فروش، محصولاتی را انتخاب کنید که کاربران به آن‌ها نیاز دارد و از کیفیت محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنید. 

یادتان باشد که راضی بودن مخاطب، رشد وب سایت را چند برابر می‌کند؛ و درآمدتان هم بیشتر خواهد شد. این موضوع هم یکی از نکات کلیدی در افیلیت مارکتینگ محسوب می‌شود.

3. کمک کننده باشید

به سرویس‌های افیلیت مارکتینگ به‌عنوان یک بخش تکمیل کننده وب سایتتان نگاه کنید. به‌عنوان‌مثال اگر قرار است با یک ناشر همکاری داشته باشید، باید آداب معرفی کتاب را رعایت کنید. 

بعضی از مدیران وب سایتها، یک محتوا با عنوان کتاب‌های دلخواهشان ایجاد می‌کنند، سپس به هر کتاب لینک یک ناشر را اختصاص می‌دهند. این روش بدترین نوع همکاری در فروش است! انتظار ندارید که مخاطب روی لینک کتابی که شما دوست دارید کلیک کند و آن را سفارش دهد!

برای همکاری با ناشرها، باید یک کتابخوان قهار باشید، یا اینکه کسی را استخدام کنید که در این زمینه توانمند است. حالا به نقد و بررسی کتاب‌ها بپردازید و درنهایت لینک همکاری در فروش را در وب سایتتان قرار دهید. تا مخاطبانی که به کتاب علاقه‌مند شده‌اند بتوانند آن را تهیه کنند.

4. شفاف عمل کنید

 در رابطه با تبلیغات همکاری در فروش با مخاطبانتان صادق باشید؛ و باور کنید مخاطبان از صداقتی که دارید قدردانی می‌کنند و در تبلیغاتی که دارید مشارکت خواهند داشت. 

درصورتی‌که با طرف مقابلتان صادق نباشید و سعی کنید با فریب مخاطبانتان تبلیغاتی را به آن‌ها عرضه کنید، درآمدی از این کار نخواهید داشت. چون ممکن است کاربر لینک فروش را باز کند و محصول را ببیند، ولی درنهایت برای خرید به سراغ خود وب سایت اصلی برود. در نتیجه مشارکت شما در فروش به چشم نخواهد آمد.

برای اینکه مخاطبانتان بدانند خرید از طریق سایت شما برایشان فایده دارد، بهترین راه این است که یک کد تخفیف ویژه برای آن‌ها در نظر بگیرید. این کد تخفیف نشان می‌دهد که شما تنها به فکر کسب درآمد نیستید و کاربر هم برایتان مهم است. 

به همین خاطر سهم مشارکت کاربران در فروش محصولی که معرفی کرده‌اید افزایش پیدا می‌کند. پس صداقت و شفاف بودن هم جز نکات کلیدی در افیلیت مارکتینگ محسوب می‌شود.

5. وسواس به خرج دهید

حواستان باشد که محصول یا خدماتی که قرار است در فروش آن سهیم باشید را با حساسیت انتخاب کنید. سرویس‌های مختلف افیلیت مارکتینگ را بررسی کنید؛ و در آخر محصول یا خدماتی را تبلیغ کنید که میدانید مخاطبان شما به آن علاقه دارند.

در کنار محصولات مرتبط با وب سایت، می‌توانید محصولات مرتبط با تکنولوژی را هم معرفی کنید. این محصولات پرکاربرد هستند و تبلیغ آن‌ها کاربران را وسوسه می‌کند تا محصول را ببینند. البته سود حاصل از فروش محصولات دیجیتال هم بسیار چشم‌گیر است؛ و همین موضوع مشارکت در فروش آن‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

وقتی محصول را انتخاب کردید، از روش‌های مختلفی برای تبلیغ و بازاریابی برای آن استفاده کنید. تبلیغ را مکان‌های مختلف وب سایت به نمایش بگذارید و عکس‌العمل کاربران را بررسی کنید. اگر فروشنده اجازه شخصی‌سازی تبلیغ را به شما می‌دهد، حتما این کار را انجام دهید. چون تبلیغاتی که خلاقانه طراحی‌شده‌اند، بازدیدکننده بیشتری دارند.

 همه این موارد در کنار هم به شما کمک می‌کند تا سلیقه بازدیدکنندگان وب سایت را بشناسید و تبلیغات موثرتری داشته باشید.

تصویر6

6. محتوای ماندگار تولید کنید

یکی از نکات کلیدی در افیلیت مارکتینگ توجه به محتواهای تولید شده است. محتواهایی بنویسید که ماندگار باشند و گذر زمان ارزش آن‌ها را کم نکند. این محتواها حتی اگر در صفحه اول نباشند هم ارزش خودشان را حفظ می‌کنند.

می‌خواهید بدانید چرا محتوا باید ماندگار باشد؟ چون ممکن است مخاطب ابتدا محتواهای قدیمی وب سایتتان را بازدید کند. اگر در این مطالب روی بازه زمانی خاصی مانور داده باشید، کاربران محتوا را نادیده می‌گیرند. البته که زمان منتظر کسی نمی‌ماند و همه‌چیز هر روز در حال تغییر است.

برای اینکه بتوانید کاربر را در وب سایت نگه دارید، باید دائم محتواهایی که تولید شده را به روز کنید. با این کار موتور جستجو به وب سایت رتبه بهتری می‌دهد و مخاطبان به اطلاعات به روز و دست اول دسترسی دارند؛ بنابراین ترافیک وب سایتتان روز به روز بیشتر می‌شود و تبلیغاتتان را می‌توانید به افراد بیشتری نشان دهید.

7. صبور باشید

برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ باید صبور باشید. محصولات مختلف و مناسب را در وب سایتتان قرار دهید، برای معرفی آن‌ها زمان بگذارید و منتظر بمانید. اجازه بدهید تا کاربران لینک‌های مورد نظر را ببینند و محصولاتی و خدماتی که معرفی‌شده‌اند را ارزیابی کنند.

پس از چند ماه درآمد حاصل از فروشتان نسبت به روز اول بیشتر می‌شود. ماه‌های بعدی باز هم این درآمد رشد می‌کند. چون شما میدانید که کدام تبلیغات با سلیقه مخاطبان وب سایتان سازگارتر است و می‌توانید فعالیتتان را در آن زمینه افزایش دهید. پس صبر را هم میتوان به عنوان یکی از نکات کلیدی در افیلیت مارکتینگ در نظر گرفت.

8. به روز باشید

برای اینکه وب سایتتان برای مشتریان همیشه جذابیت داشته باشد، باید به روز باشید. گاهی یک تغییر کوچک در تبلیغات می‌تواند روی کاربران تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد؛ و آن‌ها را برای خرید محصول راغب کند؛ بنابراین اگر تبلیغی دارید که تبلیغ‌کننده یک نمونه جدید برای آن ارائه کرده، تبلیغ قدیمی را حذف کرده و نسخه جدید را جایگزین آن کنید.

البته جایگزین کردن تبلیغات قدیمی با تبلیغات جدید هم باید در برنامه‌هایتان باشد. به‌عنوان‌مثال اگر یک لباس ورزشی یا رژیم غذایی را تبلیغ می‌کرده‌اید که دیگر طرفدار ندارد، آن را حذف کرده و یک جایگزین مناسب برایش پیدا کنید. این به روز رسانی را با توجه به نیاز کاربران انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. پس به روز بودن را هم باید به‌عنوان نکات کلیدی در افیلیت مارکتینگ در نظر داشته باشید.

9. استراتژی بازاریابی محتوایی داشته باشید

یکی از نکات کلیدی در همکاری در فروش که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، استراتژی بازاریابی محتوایی است. در اصل این گزینه باید بالاترین اولویت را برایتان داشته باشد.

محتوایی که تولید می‌کنید، پایه و اساس وب سایتتان است. در اصل محتوا را می‌توان به خون جای در بدنه وب سایت تشبیه کرد که بدون وجود آن، عملا وب سایتی وجود ندارد.

بدون محتوای ارزشمند، خوانندگان به وب سایت شما سر نمی‌زنند، چه برسد به اینکه روی تبلیغات کلیک کنند و به دنبال خرید آن باشند.

با این گفته‌ها، حتما متوجه شده‌اید که اعتبار وب سایتتان مدیون محتوایی است که تولید می‌کنید. در اصل همین محتوا است که کاربر را به سایت شما می‌آورد و به یک طرفدار همیشگی تبدیل می‌کند. پس محتوایی تولید کنید که کیفیت بالایی داشته باشد و بتواند کاربران را در سایتتان نگه دارد.

10. برنامه‌های افیلیت مارکتینگ مختلف را امتحان کنید

همه برنامه‌های افیلیت مارکتینگ یکسان نیستند؛ و محصولات، سرویس‌ها و ساختارهای پرداخت متفاوتی را ارائه می‌کنند.

ازجمله برنامه‌های رایج افیلیت مارکتینگ می‌توان به سرویس‌های پرداخت به ازای هر فروش (CPS)، پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه (CPL)، پرداخت به ازای کلیک (CPC)، پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM) و تعرفه ثابت برای تبلیغات اشاره کرد. 

تک تک این برنامه‌ها را امتحان کنید؛ سپس سرویسی را برای تبلیغ در نظر بگیرید که بیشترین بازدهی را برایتان دارد.

بیش‌تر بخوانید: شبکه افیلیت مارکتینگ افیلی چیست و چه می‌کند؟

سخن آخر

کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، راحت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. فقط باید راه و روش این کار را بلد باشید. 

در این مقاله نکات مهم افیلیت مارکتینگ را برایتان آوردیم. در قالب این نکات به تولید محتوای مناسب و کاربرپسند، استفاده از تبلیغات مناسب، به روز و جدید بودن روش‌های تبلیغات و ارزش آفرین بودن محتوا برای مخاطبان اشاره کردیم. همه این موارد را که انجام دادید، باید صبور باشید و بگذارید زحمتتان به ثمر بنشیند.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید