()

اگر “کسب درآمد از اینترنت” را در موتور جستجو تایپ کنید، احتمالاً در وهله اول همکاری در فروش کالا(بازاریابی وابسته) را پیدا خواهید کرد. در حال حاضر تقریباً در تمام شرکت‌های مطرح، قسمت مشارکت در فروش اهمیت ویژه‌ای دارد، و این سیستم یکی از مهم‌ترین منابع تجاری برای آن‌ها است. اگر شما هم رسانه پرمخاطبی مثل وبلاگ، اینستاگرام و غیره دارید، می‌توانید با کمی آموزش، آگاهی از متد‌های روز دنیا در زمینه بازاریابی آنلاین و اجتناب از اشتباهات رایجی که دیگران در این زمینه مرتکب شده‌اند، از این بستر عالی، برای کسب‌ درآمد‌های خیلی خوب استفاده کنید.

همکاری در فروش دقیقاً چیست؟

همکاری در فروش دقیقاً چیست؟

به‌طور کلی، همکاری در فروش، یک سیاست ساده کسب درآمد از طریق تبلیغ محصولات شخصی یا یک شرکت است. شما به‌عنوان یک ناشر در یک شبکه همکاری در فروش عضو می‌شوید و محصولات آن‌ها را با استفاده از رسانه پر مخاطبی که در اختیار دارید، برای مشتریان بالقوه تبلیغ می‌کنید. و با هر فروش، که معمولاً توسط یک لینک وابسته منحصر به‌فرد پیگیری می‌شود، کارمزد می‌گیرید. کارمزدی که دریافت می‌کنید، می‌تواند ثابت یا آزمایشی باشد و از شبکه‌ای به شبکه دیگر متفاوت است.

چرا همکاری در فروش را انتخاب کنیم؟

چرا همکاری در فروش را انتخاب کنیم؟

اول این‌که همکاری در فروش یک روش آسان برای شروع کار، بدون نیاز به سرمایه است که می‌توانید براحتی از آن درآمد کسب کنید. دوما، از آن‌جا که این محصولات در حال حاضر در بازار وجود دارند و مشتریان شناخت نسبی با این محصولات دارند، شما فقط نیاز به تبلیغ دارید، و نیازی به معرفی و تصرف بازار ندارید. در واقع آن‌چه شما باید انجام دهید انتخاب محصول مناسب برای تبلیغات است و نیازی به ارائه خدمات فروش و معامله با مشتریان نیست.

۱۳ اشتباه رایج همکاری در فروش همراه با راه حل‌های احتمالی آن‌ها

۱۳ اشتباه رایج همکاری در فروش همراه با راه حل‌های احتمالی آن‌ها

۱. آپدیت نبودن اطلاعات و روش‌های مورد استفاده همکاری در فروش

این اتفاق در مورد اکثر ناشران در اوایل کارشان رخ می‌دهد، که تصور می‌کنند همکاری در فروش پروسه‌ای بسیار ساده است و از قبل اطلاعات کافی در مورد آن دارند. در‌صورتی‌که جزییات این سیستم هر روز در حال تغییر است. در اینترنت، آموزش‌های رایگان بسیاری در مورد همکاری در فروش وجود دارد، اما بسیاری از این موارد اکنون منسوخ شده است. این موارد احتمالاً چند سال پیش به‌خوبی کار می‌کردند، اما اکنون ممکن است تاثیر شگرفی روی بازده بازاریابی، در دنیای امروز نداشته باشند.

راه حل:

اگر می‌خواهید در دنیای امروز، بازاریابی موفق باشید، باید به تمام موارد جدید این حوزه آگاه باشید و همیشه سعی کنید از طریق یادگیری، خود را با تغییرات سازگار کنید.

 ۲. کار در یک نیچ غیر جالب (برای شما)

در آغاز، انتخاب یک نیچ(Niche) سودآور و جذاب مهم‌ترین عامل در شروع همکاری در فروش است. انتخاب طرحی که به آن علاقه دارید، هم به نفع شما و هم به نفع مشتریانتان خواهد بود، زیرا باعث می‌شود با علاقه و اشتیاق کار خود را انجام دهید، وقت بیشتری را صرف کسب‌وکار خود کنید و نتیجه بهتری بگیرید.

راه حل:

اول از همه، پس از تجزیه و تحلیل بازار، یک لیست تهیه کنید و سپس سعی کنید از لیست مورد نظر خود متناسب با علاقه خود انتخاب کنید.

۳. همیشه به‌دنبال محصولات گران‌قیمت هستید

درست است که محصولات گران‌تر به‌معنی پورسانت‌های بزرگتر است، اما آیا این محصول گران‌قیمت قادر به رقابت در بازارهست؟

باید بدانید که، اگرچه محصولات گران‌قیمت کارمزد بهتری دارند اما خریداران آن‌ها بسیار محدود هستند. علاوه بر این، مردم آن محصولات را مرتباً خریداری نمی‌کنند. از طرف دیگر، محصولات با قیمت متوسط ​​دارای مشتری و فروش منظم‌تری هستند.

راه حل:

از انتخاب کالاهایی با کیفیت بسیار بالا و گران‌قیمیت خودداری کنید، زیرا شما به‌سختی می‌توانید مخاطب خود را متقاعد کنید که این نوع کالاها را خریداری کنند. کالاهایی که متناسب با نرخ متوسط ​​قیمت هستند تبلیغ کنید. در عین حال از محصولات فصلی که در یک بازه زمانی خاص به‌فروش می‌رسند خودداری کنید. بهتر است سایتی با محصولات روزانه ایجاد کنید، محصولاتی که به‌طور روزمره استفاده زیادی در زندگی افراد جامعه دارند و پرمصرف هستند.

۴. بسیاری از مبتدیان محصولات را فقط برای پول تبلیغ می‌کنند

تبلیغ محصولات فقط برای پول یا کارمزد، شاید خیلی اخلاقی نباشد. صرفا به کسب درآمد فکر نکنید، سعی کنید با تبلیغ هر کالایی به نوعی نیاز‌ها و مشکلات مخاطبانتان را حل کنید. قبل از شروع تبلیغ هر محصولی، ابتدا از خود سوال کنید، آیا این محصولی را که می‌خواهید تبلیغ کنید، خودتان خریداری می‌کنید؟

راه حل:

 قبل از این‌که بخواهید کالایی را تبلیغ کنید، ابتدا تحقیق کنید، مطمئن شوید که چه کالاهایی تقاضای بیشتری در بازار دارند و برای مخاطبان شما مفید و کاربردی هستند. پس از انتخاب محصولات مناسب، سعی کنید آن‌ها را به متقاعدکننده‌ترین روش، تبلیغ کنید.

۵. بدون اطلاع از محصولات، تبلیغات را شروع می‌کنید

بازاریابانی که خدمات و محصولاتی را تبلیغ می‌کنند که خود از آن‌ها استفاده نکرده‌اند یا حتی از جزئیات مربوط به محصولات اطلاع ندارند‌، اشتباه بزرگی انجام می‌دهند. تبلیغ محصولات بدون استفاده عملی یا حداقل اطلاع، از محصولات ایده خوبی نیست و نتیجه خوبی نخواهد داشت. چون شما به نقاط قوت و ضعف محصولی که تبلیغ می‌کنید آگاه نیستید و اصل صداقت در ارتباط شما با مخاطبانتان زیر سوال رفته و به مرور، مخاطبان خود که عمده ترین دارایی و بخش کار شما هستند را از دست خواهید داد.

راه حل:

در صورت امکان، ابتدا سعی کنید محصول را خریداری و تست کنید. اگر خرید محصول مربوطه امکان‌پذیر نیست، حداقل سعی کنید جزئیات بیشتری درباره محصول مربوطه بدانید، سپس به قسمت تبلیغاتی بیایید.

۶. انتخاب سیستم همکاری در فروش و محصولات بی‌کیفیت

این روزها برنامه‌ها و شبکه‌های همکاری در فروش زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها مشارکت داشته باشید و کسب درآمد کنید. اما شاید عملا، همه این سیستم‌ها برای شما مناسب نباشند.

اگر در یک پلتفرم همکاری در فروش ضعیف عضویت دارید یا کالای بی‌کیفیتی را تبلیغ می‌کنید، باعث می‌شود مخاطبانتان از خرید خود رضایت نداشته باشند. در نهایت بازدیدکنندگان کمتری خواهید داشت و این مساله ارزش اسمی بازاریابی شما را خراب می‌کند.

راه حل:

از این رو، بسیار مهم است که شما همیشه سعی کنید از طریق تبلیغ محصولات و خدمات باکیفیت، بین خود و مخاطبانتان اعتماد ایجاد کنید. بنابراین قبل از شروع بازاریابی، بستر همکاری در فروش و محصول مناسب خود را پیدا کنید تا همه چیز به خوبی پیش برود.

۷. تمرکز بر مقدارمحتوا، بیش از کیفیت

به‌نظر می‌رسد که تعداد زیادی از تازه‌کارها همیشه تمایل دارند به‌جای حفظ کیفیت، محتوای زیادی را در سایت خود بنویسند. ولی باید بدانید که محتوای زیاد مهم نیست، بلکه محتوای با کیفیت است که می‌تواند روی نرخ تبدیل شما تأثیر بگذارد.

راه حل:

به‌جای تمرکز روی کمیت، روی کیفیت نوشتن مطالب خود تمرکز کنید، و در مورد موضوعاتی که برای کاربران شما بیشترین اهمیت را دارند، بنویسید.

۸. انجام کارها فقط با پیروی از دیگران

در ابتدا، هر ناشر، بازاریاب یا وبلاگ‌نویسی سعی می‌کند کورکورانه آن‌چه دیگر ناشران یا بازاریابان انجام می‌دهند را دنبال کند. ولی این همیشه خوب نیست، در هر نوع بازار، شما با چالش‌های زیاد و مختلفی روبرو می‌شوید و اگر بخواهید بر این چالش‌ها غلبه کنید، باید راه حلی استثنایی و متفاوت با دیگران را پیدا کنید، که با توجه به نیاز‌ها و هدف‌های خاص کسب‌وکار شما بنا نهاده شده باشد.

بازاریابان مختلف، سیاست بازاریابی متفاوتی دارند، که ممکن است همه آن‌ها برای شما مفید واقع نشود.

راه حل:

به‌جای این‌که کورکورانه دیگران را دنبال کنید، استراتژی خود را ایجاد کنید. شما می‌توانید برخی از بازاریابان بزرگ را دنبال کنید و از‌آن‌ها ایده بگیرید، اما خودتان باید استراتژی متفاوت و مثمرثمر خود را ایجاد کنید.

۹. تمرکز نکردن بر روی یک محصول

این مورد می‌تواند یکی از بزرگترین اشتباهاتی باشد که در شروع همکاری در فروش اتفاق می‌افتد. به‌نظر می‌رسد که بیشتر ناشران به‌جای انتخاب یک محصول خاص می‌خواهند محصولات مختلفی را بفروشند. اما در اکثر موارد، با شکست بزرگی روبرو می‌شوند.

راه حل:

بنابراین، مبتدیان باید با یک دسته خاص از محصولات، شروع به‌کار کنند. قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب یک گروه، مطالعه مناسبی انجام دهید. همیشه به خاطر داشته باشید که نباید هیچگونه سردرگمی در بین مخاطبان ایجاد کنید.

۱۰. فقط تکیه بر ترافیک ارگانیک

اگر می‌خواهید درسیستم همکاری در فروش موفق شوید، نباید فقط به یک منبع ترافیک وابسته باشید. درهمکاری در فروش، فروش محصولات مهمترین منبع برای کسب درآمد شما است و این میزان فروش محصول و کمیسیون شما، به ترافیکی که به وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید بستگی دارد. منابع زیادی برای ایجاد ترافیک به سایت شما وجود دارد که اصلی ترین آن ترافیک ارگانیک از موتور جستجو می‌باشد اما این همه ماجرا نیست.

تمرکز خود را برای ایجاد ترافیک از منابع دیگر مانند مراجعه از طریق رسانه‌های اجتماعی، مستقیم و غیره شروع کنید.

راه حل:

کار را با ساختن محتوای با کیفیت در مورد یک موضوع خاص در وبلاگ خود، شروع کنید. پست‌هایی با کیفیت بنویسید که عمدتا کلمات کلیدی رقابتی طولانی، را هدف قرار داده و بر روی آن‌ها تمرکز کنید. سعی کنید در کمپین‌های مختلف شرکت کنید، تا بتوانید از منابع مختلف ترافیک جذب کنید.

۱۱. تبلیغ محصولات نامعتبر و یا کلاهبرداری

قلب بازاریابی وابسته تبلیغ محصولات، در رسانه‌های مختلف به‌صورت آنلاین است. قبل از تبلیغ محصولات مطمئن شوید که این محصول، محصولی معتبر و بدون کلاهبرداری است. به عنوان مثال، حتی در فیس‌بوک، صفحات تبلیغاتی زیادی وجود دارد که در میان آن‌ها ممکن است لینک‌های محصولات کلاهبرداری زیادی وجود داشته باشد. بنابراین باید مراقب این موضوع باشید.

راه حل:

این یکی از موارد حیاتی است که باید دقیقاً دنبال شود. قبل از انتخاب و تبلیغ محصول در وبلاگ خود، بررسی کاملی انجام دهید تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید و بتوانید اعتماد مخاطبان خود را جلب نمایید.

۱۲. به سریع ثروتمند شدن فکر می‌کنید

باید منطقی باشید، رویابافی را کنار بگذارید و این واقعیت را بدانید که هیچ میانبری برای موفقیت یک شبه از طریق همکاری در فروش وجود ندارد.

راه حل:

در واقع، همکاری در فروش از سایر مشاغل مستثنی نیست. به شما پیشنهاد می کنیم در این زمینه بسیار صبور باشید و تلاش کنید، حتی اگر در ابتدا درآمد اندکی از آن کسب می‌کنید، با پشتکار فقط به مسیر درست ادامه دهید، مطمئن باشید که نتیجه‌بخش خواهد بود.

۱۳. غفلت از بخش SEO

بیشتر ناشران تازه‌کار، بخش SEO را نادیده می‌گیرند، و این باعث می‌شود که نتیجه مورد انتظار را نگیرند. به‌یاد داشته باشید که SEO‌ می‌تواند بهترین منبع جذب ترافیک هدفمند برای شما باشد. اگرچه گزینه‌های دیگری برای جذب ترافیک وجود دارد اما موتورهای جستجو غالب‌ترین، در این لیست است. پس از نوشتن یک پست و قبل از انتشار آن، باید اطمینان حاصل کنید که کل مطلب کاملاً با SEO سازگار است.

راه حل:

از SEO غافل نشوید، و در کنار آن گزینه‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی را هم مد نظر قرار دهید. قبل ازبررسی محصول، درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید و از بهترین ابزارهای SEO استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

برای نتیجه‌گیری از سیستم همکاری در فروش عجله نکنید. بسیاری از ناشران، به‌دلیل عدم آگاهی ازاستراتژی‌های سیستم همکاری در فروش، در رویکرد اولیه خود شکست می‌خورند. برای آن وقت بگذارید و خود را آماده کنید. این امر مستلزم تعهد، آگاهی از روش‌های جدید بازاریابی در دنیا و دانش از کالاهایی است که در بازار به‌فروش می‌رسد. هم‌چنین باید تعامل مداومی با مخاطبان بالقوه خود داشته باشید تا موفق شوید.

منابع

www.wpmanageninja.com

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید