()

افیلیت مارکتینگ یک بیزینس آنلاین سودآور است، در صورتی که با روش درست انجام شود پس از مدتی شما را به درآمد عالی می‌رساند اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که افیلیت مارکتینگ نیز مانند هر کسب و کار دیگری ممکن است دستخوش اشتباهات خودمان شود و به راحتی کسب و کار ما از بین برد.

دنیای افیلیت مارکتینگ آنقدر بزرگ است که می تواند بسیاری از افراد را به درآمد منفعل برساند اما همین عظمت باعث ایجاد یک بازار رقابتی بزرگ شده است که در آن هر اشتباه یا مشکلی می‌تواند شما را از گردونه رقابت خارج کند، قبل از اینکه بتوانید شانس خود را برای موفقیت در این حوزه امتحان کنید.

افیلیت مارکترها هم مانند بقیه انسان‌ها دچار اشتباه می‌شوند ولی برخی از اشتباهات غیر قابل جبرانند و می‌توانند ریشه کسب و کارتان را نابود کنند. ما در مقالات پیشین به ویژگی‌های یک افیلیت مارکتر موفق اشاره کردیم و توضیح دادیم که با انجام دادن چه کارهایی احتمال موفقیت شما در بازاریابی وابسته بالا می‌رود. در این مقاله نیز قصد داریم رایج ترین اشتباهاتی که ممکن است موفقیت یک افیلیت مارکتر را به خطر بیندازد، بررسی کنیم.

رایج ترین اشتباهات در افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یکی از راه‌هایی است که افراد می‌توانند بدون تولید محصول یا دخالت در فروش مستقیم و تحویل آن، تنها از طریق تبلیغ به درآمد خوب و حتی عالی برسند. در بازاریابی وابسته چندین اشتباه رایج وجود دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید از انجام این اشتباهات دوری کنید و مسیر مناسب را برای موفقیت خود انتخاب کنید، این اشتباهات بازاریابی چیستند؟ در ادامه به 6 اشتباه رایج در افیلیت مارکتینگ اشاره خواهیم کرد.

عجله برای کسب درآمد

گفتیم افیلیت مارکتینگ یک روش عالی برای کسب درآمد است اما کاری نیست که شما را بلافاصله به درآمد برساند. اولین اشتباه رایج در افیلیت مارکتینگ که بیشتر در افیلیت مارکترهای مبتدی رخ می‌دهد عجله برای کسب درآمد است. برخی افیلیت مارکترها گمان می‌کنند با راه اندازی یک وبسایت و درج تبلیغ به درآمد می‌رسند در صورتی که این یک تفکر اشتباه است، شما تا زمانی که بازدیدکننده نداشته باشید و محتوای باارزشی تولید نکنید، مخاطبی نخواهید داشت در نتیجه تبلیغاتتان هم دیده نمی شود. ساخت یک وبسایت و پر کردن آن از لینک‌های تبلیغاتی مختلف به هیچ عنوان شما را به درآمد نمی‌رساند لذا اول باید به فکر ایجاد ارزش در وبسایت خود یا هر پلتفرم تبلیغاتی دیگری باشید.

موفق‌ترین افیلیت مارکترها در ابتدا تمام تلاششان در راستای جذب مخاطب بوده است، جذب مخاطب نیز نیازمند تولید محتوای مفید است، کسی که در صفحه یوتیوب خود به یکباره چندین ویدئو آپلو می‌کند، ویدئوهای نامرتبطی که پیام درستی برای ارائه ندارند نباید انتظار داشته باشد در طول یک ماه یا چند ماه به درآمد برسد. پله اول تعیین مسیر مشخص و تولید محتوای مستمر در همان مسیر است، شما اگر محتوای خوب تولید کنید و مورد توجه تعدادی از مخاطبین قرار بگیرد به تدریج بین کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، کاربران شما را دنبال می‌کنند و به اندازه کافی شناخته می‌شوید. در این مرحله می‌توانید برای تبلیغ دست به کار شوید و کسب درآمد کنید. 

پس به طور خلاصه می توان گفت در افیلیت مارکتینگ برای کسب درآمد عجله نکنید، محتوای عالی تولید کنید، اعتماد مخاطب را جلب کنید، ترافیک جذب کنید و در نهایت به درآمد برسید.

خرید ترافیک

خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج…

موفقیت نیازمند تلاش است، چه این را بپذیرید چه در مقابل پذیرش آن مقاومت کنید. خرید ترافیک برای وبسایت، یا فالور برای پیج اینستاگرام به این معناست که شما می‌خواهید بدون تلاش به نتیجه برسید. چطور انتظار دارید با یک افیلیت مارکتر موفق که کارش را چند سال زودتر از شما شروع کرده، برای رسیدن به محبوبیت خود بی وقفه تلاش کرده، هزینه کرده و انرژی صرف کرده یک شبه به برابری برسید؟ اگر قرار بود با خرید ترافیک شما هم به اندازه آن افیلیت مارکتر با سابقه به موفقیت برسید پس کلمه تلاش چه معنایی دارد؟

در صورت خرید ترافیک مانند تبلیغات کلیکی یا سپردن تبلیغ به بلاگرها و اینستاگرامرها باید مخاطبان خود را بشناسید، محتوای مناسب را از قبل برای آنها تولید کرده باشید و انگیزه لازم را برای ماندن و دنبال کردن خودتان در آنها ایجاد کنید در غیر این صورت فقط هزینه اضافی پرداخت کرده‌اید و به نتیجه نمی‌رسید.

دوست عزیز هرچند تلخ است اما باید بپذیرید که برای رسیدن به هدف خود باید مسیر لازم را طی کنید، میانبر زدن را فراموش کنید، در افیلیت مارکتینگ راهی برای دور زدن دیگران وجود ندارد، یا می‌مانید و از راه درست برای پلتفرم تبلیغاتی خود ترافیک جذب می‌کنید یا این بازار را ترک می‌کنید.

نادیده گرفتن سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان seo به معنای جذب ارگانیک بازدیدکننده به وبسایت است. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بهینه سازی موتورهای جستجو تولید محتوای عالی است که برای بدست آوردن رتبه خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل باید به درستی قالب‌بندی شود.

تولید محتوا تنها فاکتور لازم برای بهبود سئو نیست، لینک سازی داخلی و خارجی، داشتن برنامه محتوایی درست، برچسب گذاری صحیح و این قبیل موارد در بهبود سئو وبسایت شما تاثیر دارند. مسئله سئو تنها برای وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها حائز اهمیت نیست بلکه سایر برنامه‌ها نیز مانند اینستاگرام و یوتیوب باید از نظر سئو بهینه سازی شوند. کارهایی مانند هشتگ گذاری مناسب و استفاده از نوشتار جایگزین برای تصاویر می‌توانند در این کار به شما کمک کنند. بنابر این از سئو غافل نشوید، در مورد آن تحقیق کنید و هرآنچه لازم است برای بهبود سئو پلتفرم تبلیغاتی خود انجام دهید.

طمع

یکی از مهم‌ترین اشتباهات رایج در افیلیت مارکتینگ طمع برای کسب درآمد بیشتر از طریق تبلیغ چندین محصول است. ما در مقالات قبلی گفتیم برای شروع افیلیت مارکتینگ یک حوزه مشخص و یک محصول را انتخاب و تبلیغ کنید، به عبارتی روی یک محصول تمرکز کنید تا به موفقیت برسید.

منتها مسئله زیاده طلبی انسان را نمی‌توان نادیده گرفت، زمانی که برنامه تبلیغاتی شما ترافیک لازم را جذب کرد و مخاطبانتان به حدی رسیدند که بتوانید کار تبلیغ را شروع کنید یک اشتباه ممکن است شما را دوباره به عقب برگرداند. وقتی یک محصول را برای تبلیغ انتخاب کردید روی همان محصول تمرکز کنید، وجود بستر تبلیغاتی و مخاطب اصلا دلیل موجهی برای تبلیغ چندین و چند محصول متنوع و بی ربط نیست، طمع را کنار بگذارید و سعی کنید اگر هم چند محصول را تبلیغ کنید حداقل به هم مرتبط باشند.

به طور مثال (اصلا من خوشم میاد همش براتون مثال بزنم?) فرض کنید بلاگری هستید که از اول کار خود را در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی شروع کرده است اگر همزمان چند محصول متنوع مانند لوازم آرایش، لباس، آموزش زبان و غیره را تبلیغ کنید ممکن است مخاطبان خود را از دست بدهید. شخصی که یک پیج آرایشی را دنبال کرده، مطمئنا انتظار دارد در آن پیج اطلاعاتش در همین زمینه بالا رود یا اگر محصول آرایشی و بهداشتی مناسبی وجود دارد در این پیج تبلیغ شود، حال که با حجم زیادی از تبلیغات نامرتبط مواجه می شود با یک آنفالو خودش را خوشحال و شما را ناراحت می کند.?

در یک کلام تمکز خود را از دست ندهید و با تبلیغات زیاد و بی ربط به مخاطبان حمله نکنید.

انتشار محتوای بی کیفیت و ناخوانا

در بسترهای تبلیغاتی تصویری مانند یوتیوب و اینستاگرام تولید تصویر و ویدئو با کیفیت از اصول اولیه کار است، در وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها نیز معمولا محتوای متنی بیشتر دیده می‌شود از این رو تولید محتوای نامناسب، بی کیفیت و به درد نخور می‌تواند باعث کاهش تعداد مخاطبان شما شود.

برای تولید محتوا باید یکسری اصول اولیه رعایت شود، یکی از این اصول تعداد کلمات محتوا است که در مقالات باید بیشتر از 1500 کلمه باشد اما همیشه هم طولانی بودن محتوا باعث دیده شدن شما نمی‌شود، اگر همین محتوای 1500 کلمه‌ای به درستی قالب‌بندی نشود، عنوان درست نداشته باشد و سرتیترهای مناسب نداشته باشد برای وبسایت یا وبلاگ شما کاری از پیش نمی‌برد. پس علاوه بر تعداد کلمات محتوا به اصول صحیح تولید محتوا هم دقت کنید.

فراموش نکنید که محتوای شما باید بتواند پاسخگوی سوالات مخاطب باشد، نیازی از او را برطرف کند و به دانش او بیفزاید، اگر تنها تعداد زیادی کلمه را بی‌هدف کنار هم بچینید بدون اینکه در انتها به نتیجه مشخصی برسید، محتوایی تولید کرده‌اید که فقط فضای وب را کثیف می‌کند.

خوانایی محتوای متنی نیازمند استفاده از تگ های H1، H2 و… است تا فرم کلی متن مشخص شود، بکار بردن جملات کوتاه، پاراگراف بندی متن، استفاده از تصاویر با کیفیت، استفاده از فونت‌های متفاوت در جای لازم و موارد این‌چنینی محتوای شما را به یک محتوا خوانا و قالب‌بندی شده تبدیل می‌کند.

عضویت در برنامه‌های مختلف افیلیت مارکتینگ

دیده شدن و فعالیت در راستای هدف بد نیست اما دلیل نمی‌شود که با هر پلتفرم و برنامه تبلیغاتی که آشنا شدید سریعا در آن عضو شده و شروع به فعالیت کنید. در واقع نباید کیفیت را فدای کمیت کنید.

در اکثر مواقع اگر در یک یا دو پلتفرم فعالیت داشته باشید نتیجه بهتری بدست می‌آورید تا اینکه بخواهید همزمان در چند سایت، پیج و وبلاگ فعالیت جسته و گریخته داشته باشید.

اگر شما به عنوان یک افیلیت مارکتر وبسایت را به عنوان بستر اصلی برای تبلیغات انتخاب کرده‌اید باید به بهترین شکل ممکن این سایت را مدیریت کنید و زمان کافی برای آن صرف کنید. اینکه بخواهید همزمان پیج اینستاگرام، پلتفرم یوتیوب، فیسبوک، سایت، تیک تاک و غیره را مدیریت کنید باعث می‌شود تنها در هرکدام فعالیت ضعیفی داشته باشید، ضمن اینکه شما با هر عضویت جدید باید تمامی مراحل جذب ترافیک را برای آن طی کنید، پس خود را در میان حجم انبوه برنامههای تبلیغاتی گمراه نکنید و یک یا دو برنامه را برای تبلیغات خود انتخاب و روی آن‎ها تمرکز کنید.

سخن پایانی

هدف من از نوشتن این مقاله ترساندن شما برای شروع کار افیلیت مارکتینگ نبود بلکه قصد داشتم شما را با چندین اشتباه رایج در افیلیت مارکتینگ آشنا کنم تا بدانید که چه مسیری پیش رو دارید و کدام کارها می‌توانند شما را از هدفتان دور کنند یا حتی باعث عدم موفقیتتان شوند.

منابع

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید