()

اگر به دنبال این هستید که کارتان را عوض کنید یا اینکه می‌خواهید یک منبع درآمد جانبی داشته باشید؛ چندین راه برای این کار وجود دارد. یکی از راه‌های پیش رویتان ایجاد یک فروشگاه آنلاین و فروش محصولات دیجیتال است. البته می‌توانید راه ساده‌تری را هم برای کسب درآمد از طریق فروش محصولات دیچیتال انتخاب کنید. افیلیت مارکتینگ!

در افیلیت مارکتینگ شما تنها باید محصولات و خدماتی که توسط شرکت‌های دیگر ارائه شده را معرفی کنید. پس از آن با هر کلیک و خرید کاربران می‌توانید سود حاصل از فروش محصولات متنوع را دریافت کنید.

نکات مهم کسب درآمد از طریق فروش محصولات دیجیتالی

قبل از اینکه قدمی برای کسب درآمد از طریق اینترنت بردارید، باید تکلیفتان را با خودتان روشن کنید. آیا قصد دارید محصولات فیزیکی را به فروش برسانید یا تبلیغ کنید؛ یا اینکه برای فروش و تبلیغ محصولات دیجیتالی هم برنامه‌ای دارید.

هر چیزی که بتوان آن را در دست گرفت و لمس کرد؛ جز محصولات فیریکی محسوب می‌شود؛ و البته بیشتر بلاگرها و وب سایت‌های پرمخاطب ترجیح می‌دهند که این نوع محصولات را تبلیغ کنند. 

اگر شما هم جز این دسته هستید و تابه‌حال فقط محصولات ورزشی، تجهیزات کوهنوردی، کالاهای پزشکی و… را تبلیغ می‌کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که محصولات دیجیتال را هم برای تبلیغ در نظر داشته باشید.

باور کنید که افراد زیادی به محصولات دیجیتال ازجمله کتاب‌های الکترونیکی، نرم‌افزارهای مختلف، دوره‌های آموزشی و… علاقه‌مند هستند؛ و از طریق تبلیغ این محصولات می‌توانید پول بیشتری در بیاورید.

در این مقاله از افیلی قرار است مزایای تبلیغ محصولات دیجیتالی را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

1. خرید راحت و ارسال سریع محصولات دیجیتالی

وقتی قرار است محصولات فیزیکی را در وب سایت یا شبکه اجتماعی خودتان تبلیغ کنید؛ باید زمان کافی برای بررسی کیفیت محصول در نظر بگیرید. همچنین باید این موضوع را بررسی کنید که آیا محصولی که معرفی‌شده، پس از خرید به‌موقع به دست مشتری می‌رسد. چون بعضی از فروشگاه‌ها محصولات خریداری‌شده را با تاخیرهای چند روزه، چند هفته‌ای و حتی چند ماهه برای مشتریانشان ارسال می‌کنند.

اما در تبلیغات و فروش محصولات دیجیتال این مشکلات وجود ندارد. برای اطمینان از کیفیت محصول نیازی نیست که یک نمونه از آن را به‌صورت حضوری تحویل گرفته و تست کنید. بلکه می‌توانید از فروشنده بخواهید که یک لینک نمونه از محصول برای سنجش کیفیت کار برایتان بفرستد.

همچنین موقع خرید مشتری از فروشنده، خیالتان راحت است که مشکلی از بابت تاخیر در تحویل محصول به وجود نمی‌آید. چون به‌محض خرید محصولات دیجیتالی، لینک دانلود آن برای مشتریان فرستاده می‌شود و می‌توانند آن را دریافت کنند.

اگر تازه‌کار هستید و می‌خواهید برای اولین بار کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم بازاریابی وابسته را برای محصولات دیجیتالی در نظر داشته باشید. این یک روش آسان و ساده برای کسب درآمد از طریق اینترنت است. 

لینک محصولات دیجیتالی را می‌توانید در وب سایت یا شبکه اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید و آن‌ها را تبلیغ کنید. یا می‌توانید از این لینک‌ها برای بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

2. نگران نبودن در مورد کمبود موجودی و ارسال محصولات دیجیتالی

نگهداری محصولات فیزیکی نیاز به انبارهای بزرگ دارد؛ اما این دغدغه برای محصولات دیجیتالی وجود ندارد!

وقتی شما برای افیلیت مارکتینگ تبلیغ محصولات فیزیکی را انتخاب می‌کنید؛ دغدغه این را دارید که محصول در انبار فروشگاه مورد نظر موجود باشد و آن را به‌موقع برای مشتری ارسال کند؛ اما وقتی برای فروش محصولات دیجیتال تبلیغ می‌کنید، خیالتان راحت است که این محصولات مشکل اتمام موجودی ندارد و فروشنده می‌تواند برای مشتریان نامحدودی آن را فراهم کند.

محصول دیجیتالی در کمترین زمان ممکن به دست مشتری می‌رسد و مشکلات حمل و نقل و هزینه جابجایی ندارد. این نکته در کنار عدم نگرانی برای موجودی و عدم نیاز به انبار کردن این محصولات؛ باعث شده که تبلیغ و فروش محصولات دیجیتالی برای افیلیت مارکترها جذاب‌تر از فروش محصولات فیزیکی متداول باشد.

3. عدم نیاز به پشتوانه مالی برای معرفی خدمات و محصولات دیجیتالی

وقتی یک فروشگاه اینترنتی دارید یا یک کسب و کار جدیدی را شروع می‌کنید؛ باید به نحوه ارائه خدمات به مشتری، هزینه ارائه خدمات و محصولات، ارجاع محصولات مشکل‌دار و توجه به انتقادها و پیشنهادهای کاربران توجه داشته باشید.

اما وقتی افیلیت مارکتر هستید و محصولات دیجیتالی را تبلیغ می‌کنید، هیچ‌کدام از این دغدغه‌ها را ندارید. شما تنها باید یک وب سایت یا شبکه اجتماعی پربازدید راه بیندازید، سپس تبلیغات ارائه شده توسط سایر شرکت‌ها را در آن قرار دهید. 

در اصل، در افیلیت مارکتینگ تمام مسئولیت‌های تهیه محصولات دیجیتالی، جلب رضایت مشتری و… بر عهده فروشنده است. به همین خاطر این روش به‌عنوان یک راه آسان برای کسب درآمد شناخته می‌شود.

4. سودآوری بالاتر فروش محصولات دیجیتالی

جهان این روزهای ما یک دنیای غنی از اطلاعات است. به‌اندازه‌ای این اطلاعات مهم هستند که حتی ارزش آن‌ها بیشتر از طلا، نفت، قهوه و… برآورد می‌شود؛ بنابراین کسی که می‌خواهد سهم عمده بازار فروش امروز را از آن خودش کند، باید روی تبلیغ محصولات دیجیتالی و رساندن اطلاعات به مردم حساب جداگانه‌ای باز کند.

گاهی برای تبلیغ و فروش محصولات دیجیتالی کمیسیون‌هایی با ارزش بیشتر از 50 درصد در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که برای محصولات فیزیکی سود حاصل از فروش معمولا کمتر از ده درصد است. چون میزان فروش محصولات دیجیتالی و آموزشی بیشتر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. 

با توجه به اینکه هزینه تولید و رساندن محصولات دیجیتالی به دست مشتری بسیار کمتر از محصولات فیزیکی است، حتی پرداخت پورسانت بالا به افیلیت مارکتر برای فروشنده مشکلی ندارد و خودش هم می‌تواند سود خوبی از فروش محصولاتش به دست بیاورد. 

سخن پایانی

محصولات فیزیکی نیازهای روزمره افراد زیادی را برطرف می‌کنند؛ اما دیر یا زود هر کالا با یک کالای جدید جایگزین می‌شود. به همین خاطر کسانی که فروشگاه اینترنتی دارند یا کارشان تبلیغ محصولات فیزیکی و فروش آن‌ها است، باید همیشه گوش به زنگ تکنولوژی باشند و محصولات جدید و مشتری‌پسند را برای فروش و تبلیغ انتخاب کنند.

این تنها مشکل فروش محصولات فیزیکی نیست! بلکه کسانی که این محصولات را عرضه می‌کنند باید به انبار مناسب برای نگهداری محصولات، انبارگردانی‌های پس از فروش، نحوه ارسال محصولات و … توجه داشته باشند. 

در صورتی که فروش محصولات دیجیتالی با این مشکلات مواجه نیست. محصولات دیجیتالی نهایتا در قالب یک سی دی یا دی وی دی برای مشتری ارسال می‌شوند؛ و در صورت مشکل‌دار بود محصول، ارسال مجدد آن بسیار ساده‌تر است. البته پس از فروش محصولات دیجیتالی، معمولا یک لینک دانلود برای مشتری ارسال می‌شود. به همین خاطر محصول خریداری‌شده در کمترین زمان ممکن در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

محصولات دیجیتالی که تبلیغ می‌کنید می‌توانند کتاب‌های با ارزشی باشند که هیچ تاریخ انقضایی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده؛ و همیشه طرفداران خاص خودشان را دارند. یا اینکه به سراغ تبلیغ نرم‌افزارهای کاربردی و فایل‌های آموزشی بروید که نیاز روز جامعه امروزی هستند. هر دوی این روش‌ها می‌توانند سودآوری قابل توجهی از افیلیت مارکتینگ برایتان به ارمغان بیاورند.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید