()

افیلیت مارکتینگ یا همان سیستم همکاری در فروش، به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش‌های افزایش فروش محصولات برای  فروشندگان شناخته‌شده است. افیلیت مارکترها با بازاریابی و پیدا کردن بازار هدف جدید، اقدام به فروش محصولاتتان کرده و در ازای هر فروش میزان مشخصی پورسانت دریافت می‌کنند.

دیده‌شدن محصولات در میان اقیانوس بزرگی از محصولات مشابه و همچنین دسترسی به بهترین افیلیت مارکترها برای تبلیغ محصولات به دغدغه اصلی بسیاری از فروشندگان تبدیل شده است. افیلیت مارکترهای حرفه‌ای احتمال فروش محصولاتتان را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهند. برای دسترسی به بهترین تبلیغ‌کنندگان حوزه کاری خود، باید ابزارها و امکانات مورد نظر برای آن‌ها را فراهم کنید.

فراموش نکنید که برای کار کردن با افراد حرفه‌ای، شما نیز باید حرفه‌ای عمل کنید. افیلیت مارکتینگ یک شیوه بازاریابی فعال و پویا می‌باشد و هیچگاه نباید از آن به عنوان روشی برای رفع وظایف بازاریابی خود استفاده کنید. در این مقاله با برخی از بهترین ابزارهای افیلیت مارکتینگ آشنا می‌شوید. برای موفقیت هرچه بیشتر در افیلیت مارکتینگ این ابزارها را در اختیار تبلیغ‌کنندگان محصولات خود قرار دهید.

بهترین ابزارهای افیلیت مارکتینگ برای فروش بیشتر محصولات شما

1-ساخت لندینگ پیج (Landing Page) بهینه

بدون شک لندینگ پیج‌ یکی از بهترین ابزارهای افیلیت مارکتینگ برای فروش بیشتر محصولاتتان می‌باشد. لندینگ‌ پیج یا همان صفحه فرود‌ معمولا به یک صفحه شاخص در وبسایت شما گفته می‌شود که هدف خاصی را دنبال می‌کند. مهم‌ترین و رایج‌ترین هدف لندینگ پیج‌، ترغیب مشتریان به خرید محصولات شما می‌باشد.

لندینگ پیج‌ها برای به دست آوردن اطلاعاتی خاص از مشتریان نظیر علایق و الگوی مصرفی و یا دعوت به ثبت‌نام در خبرنامه سایت و بسیاری موارد دیگر نیز به کار می‌روند. این صفحات به صورت مجزا از سایر صفحات سایت ساخته شده و در طراحی آن‌ها معمولا چهارچوب و قوانین کلی سایت رعایت نمی‌شود. به دلیل اهمیت بالای لندینگ پیج‌ توصیه می‌شود هرگز در طراحی و ساخت آن به فکر صرفه‌جویی نباشید. همواره به صفحه فرود سایت خود به چشم یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه نگاه کنید. 

مهم‌ترین نکته در ساخت لندینگ پیج موثر و حرفه‌ای، جذاب بودن آن می‌باشد. به منظور کسب فروش بیشتر، لندینگ پیج‌تان می‌بایست جوری طراحی شده باشد که مشتری آن را به عنوان پیشنهادی جذاب به شمار بیاورد؛ هم‌چنین لندینگ پیج جذاب مشتری را به خرید محصول از لینک شما ترغیب خواهد کرد. در ساخت لندینگ پیج‌هایتان تنها از یک لینک استفاده کنید.

استفاده از لینک‌های متعدد در صفحه فرود، تمرکز مشتریتان را برهم‌زده و در نتیجه احتمال خرید وی از صفحه شما کاهش خواهد یافت. سعی کنید در تولید محتوای صفحه فرود خود از کلمات و عبارات مرتبط با محصولتان استفاده کرده و از اضافه کردن عناوین و موضوعات بی‌ربط که باعث گمراهی مشتری خواهد شد،جلوگیری کنید. از تصاویر گرافیکی و ویدیوها نیز می‌توانید برای جذابیت هرچه بیشتر صفحه لندینگ خود استفاده کنید.

2- توصیف محصولات به جذاب‌ترین شکل ممکن

برای موفقیت بیشتر در فروش، متن‌هایی گیرا و جذاب در توصیف محصولاتتان به افیلیت مارکترها ارائه دهید. نوشتن متن برای توصیف محصولاتتان در بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجوگر تاثیر به‌سزایی خواهد گذاشت. توضیحات محصولات در بسیاری از پلتفرم‌ها قابل استفاده می‌باشد. افیلیت مارکترها از این متون در وبسایت خود و یا شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید در هنگام نوشتن توضیحات محصولات خود از محدوده وسیعی از کلمات استفاده کرده و تا حد امکان با استراتژی‌های کاربردی و موثر برای هر شبکه آشنا باشید؛ به عنوان مثال برای نوشتن توضیح محصولات در اینستاگرام، بر خلاف وب‌سایت‌ها که از تکنیک‌هایی نظیر داستان‌گویی (Storytelling) استفاده می‌کنند، از عناوین کوتاه و تک‌جمله‌ای استفاده کنید.

3- ارائه توصیه‌نامه مشتریان

توصیه‌نامه مشتریان یکی از بهترین ابزارهای افیلیت مارکتینگ برای تاثیرگذاری بر روی جامعه هدف محصولات شما به شمار می‌رود. مردم دوست دارند محصولاتی را خریداری کنند که کیفیت آنها به طور کامل اثبات شده باشد. توصیه‌نامه‌ها اعتماد مشتریان را به شما بیشتر خواهند کرد؛ بنابراین مشتریان با مشاهده توصیه‌نامه‌ها بیشتر به خرید محصولاتتان تمایل نشان خواهند داد. نباید از افیلیت مارکترها انتظار داشته باشید که به صورت خودجوش سعی در جمع‌آوری توصیه‌نامه مشتریان برای محصولاتتان کنند. برای افزایش اعتماد مشتری و در نتیجه افزایش فروش و نرخ تبدیل، می‌بایست نمونه‌ای از بهترین توصیه‌نامه‌های مشتریان فعلی و گذشته خود تهیه کرده و آن‌ را در اختیار افیلیت مارکترها قرار دهید. توصیه‌نامه‌های مشتریان هم در قالب متنی و هم در قالب ویدیویی و صوتی قابل تهیه هستند.

4- تهیه بنرهای تبلیغاتی متنوع

تصاویر تبلیغاتی محصولات خود را در ابعاد متنوع طراحی کنید. تبلیغات انیمیشنی و متحرک به جذابیت محصولات شما خواهند افزود. بنرهای تبلیغاتی خود را تنها با یک ترکیب رنگی ثابت طراحی نکنید. طراحی بنرهای تبلیغاتی در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف به نمایش بهتر محصولات در سایت‌ها و شبکه‎‌های دیگر کمک خواهد کرد. در زیر به برخی از اندازه‌های مناسب برای طراحی بنرها و تصاویر تبلیغاتی اشاره می‌کنیم :

  • بنر 468×60 استاندارد
  • لیدربورد 728×90
  • مستطیلی بزرگ 336×280
  • مستطیلی 300×250
  • مربع بزرگ  250×250
  • بنر نیم‌صفحه 300×600
  • دکمه کوچک 120×90
  • آیکون 88×31

بیش‌تر بخوانید: 7 روش برای فروش بیشتر از طریق افیلیت مارکتینگ

5- استفاده از تبلیغات متنی

تبلیغات متنی نیز یکی دیگر از بهترین ابزارهای افیلیت مارکتینگ بوده و به عنوان یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های تبلیغات مورد استفاده افیلیت مارکترها قرارمی‌گیرد. شرکت گوگل تاکنون میلیاردها دلار سود از متون تبلیغاتی کوچک که در نتایج جستجوی این موتور جستجوگر مشاهده می‌شوند، کسب کرده است. سرویس تبلیغاتی گوگل ادز (Google Ads) شرکت گوگل، یک سرویس تمام‌عیار برای تبلیغات محصولات شما می‌باشد. گوگل ادز امکاناتی نظیر: تعیین بازار هدف مشخص از طریق طبقه‌بندی رده سنی، علایق، جنسیت، مکان و … را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

با استفاده از سرویس گوگل ادز، تبلیغاتتان هدفمندتر شده و محصول شما تنها به مشتریان بالقوه و افرادی که بیشترین احتمال خرید را دارند، نمایش داده خواهد شد. پس از شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی موتور جستجوگر گوگل، مشتریان با جستجو کلمات کلیدی مرتبط با محصولتان، با تبلیغ شما در میان نتایج جستجو مواجه خواهند شد. معمولا در قسمت زیرین تبلیغات متنی گوگل، تگ Ad در کادری مربعی شکل به چشم خواهد خورد. برای افزایش احتمال فروش محصولات خود، مجموعه‌ای از تبلیغات متنی آماده کرده و در اختیار افیلیت مارکترها قرار دهید.

6- استفاده از قالب‌ها و عکس‌های آماده برای شبکه‌های مجازی

امروزه بسیاری از کاربران از شبکه‌های مجازی به منظور گذران اوقات فراغت خود و همچنین خرید به صورت آنلاین استفاده می‌کنند. در ایران اینستاگرام و تلگرام به عنوان پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی میان کاربران شناخته می‌شوند؛ به همین دلیل این دو شبکه منابعی بزرگ برای جذب مشتریان بالقوه برای محصولاتتان به حساب می‌آیند.برای کسب اطمینان و رضایت از نحوه تبلیغ محصولاتتان توسط افیلیت مارکترها، قالب‌های آماده‌ای به آنها ارائه دهید. این قالب‌ها می‌توانند شامل تصاویر آماده‌شده از تبلیغ محصول، تبلیغات متنی یا کلیپ‌ها و فیلم‌های مرتبط با محصولاتتان باشند. افیلیت مارکترها از این قالب‌ها به عنوان راهنما در استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌ها و وبسایت‌ها، خدماتی در جهت ساخت قالب‌های آماده به مشتریان خود ارائه می‌دهند. با خرید قالب‌های از پیش‌آماده‌شده و اعمال تغییراتی دلخواه در آنها، می‌توانید پست‌ها و استوری‌های کاملا شخصی‌سازی‌شده و حرفه‌ای برای خود طراحی کنید. در ابتدا ساخت و طراحی قالب‌های آماده ممکن است امری سخت و طاقت‌فرسا به نظر برسد؛ اما با یکبار طراحی حرفه‌ای این قالب‌ها، احتمال فروش محصولاتتان توسط افیلیت مارکترها را به میزان قابل توجهی افزایش خواهید داد.

7- ارائه آموزش و مشاوره به افیلیت مارکترها

به طور کلی افیلیت مارکتینگ در کشور ایران حرفه‌ای نوپاست؛ بنابراین آموزش و تقویت مهارت افیلیت مارکترها به عنوان یکی از بهترین ابزارهای افیلیت مارکتینگ برای افزایش بهره‌وری و فروش محصولاتتان شناخته می‌شود. تجارب و اطلاعات ارزشمند خود را با افیلیت مارکترها به اشتراک بگذارید. این نکته را فراموش نکنید که هر چقدر در مدیریت شیوه‌های بازاریابی و سیستم همکاری در فروش خود دقت به خرج دهید، در نهایت نتیجه مطلوب‌تری خواهید گرفت. در صورت آشنا شدن تبلیغ‌کنندگان با سیاست‌ها و راهبردهای شما در امر فروش، تعامل بهتری میان شما و آن‌ها صورت خواهد گرفت؛ در نتیجه این تعامل، بهره‌وری افیلیت مارکترها افزایش می‌یابد. هر چه افیلیت مارکترها بهره‌وری بالاتری داشته باشند، سریعتر به نتایج و اهداف موردنظر خود خواهید رسید.

8- استفاده از لیست کلمات کلیدی در موتورهای جستجوگر

بازار محصولات پرمخاطب در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجوگر بسیار رقابتی و داغ می‌باشد. در صورتی که محصولی پرمخاطب داشته باشید، می‌بایست با بسیاری از فروشندگان فعال در حوزه خود رقابت کنید. شاید برایتان این سوال پیش‌آمده باشد که چرا برخی فروشندگان آمار فروش بسیار بالایی داشته و در عوض عده‌ای هرگز موفق به فروش محصولات خود نمی‌شوند. پاسخ پرسش شما احتمالا در یک کلمه خلاصه می‌شود: سئو. 

سئو مهم‌ترین معیار موتورهای جستجوگر برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها می‌باشد. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. به نقل مجله اینترنتی Smart Insights که یکی از بهترین مراجع آموزشی مارکتینگ می‌باشد، مردم جهان روزانه بین 6 تا 7 میلیارد مرتبه از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

به عنوان یک فروشنده هرچه بیشتر وبسایت خود را با آخرین الگورتیم‌ها و متدهای موتورهای جستجو تطبیق دهید، در امر جذب مشتری و فروش موفق‌تر خواهید بود. تولید محتوای با کیفیت و مطابق با الگوریتم‌های سئو به رشد سریعتر وبسایت شما کمک خواهد کرد. برای نوشتن محتواهای غنی می‌بایست لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و حوزه کاری خود تهیه کنید. جستجوی کلمات کلیدی و استفاده بهینه از آن برای افیلیت مارکترها امری دشوار به حساب می‌آید برای سهولت هرچه بیشتر تبلیغ‌کنندگان و افزایش بهره‌وری، لیستی از بهترین کلمات کلیدی مطابق با محصول خود به آن‌ها ارائه دهید.

سخن پایانی :

هدف اصلی افیلیت مارکتینگ کاهش وظایف بازاریابی فروشندگان نمی‌باشد. افیلیت مارکتینگ دایره وسیعی از وظایف را بر دوش فروشندگان خواهد گذاشت. مدیریت تبلیغ‌دهندگان یکی از این وظایف می‌باشد. برای افزایش بهره‌وری و اثربخشی افیلیت مارکترها ابزارها و روش‌هایی وجود دارد که در این مقاله با برخی از بهترین آن‌ها آشنا شدید. پس از استفاده از این ابزارها احتمال فروش محصولاتتان را به طرز قابل توجهی بالا خواهید برد.

منابع:

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید