()

انتخاب برنامه افیلیت مناسب یکی از سخت‌ترین مراحل برای شروع بازاریابی وابسته است. شما به عنوان یک افیلیت مارکتر که شرایط لازم را برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ محیا کرده‌اید، برای آغاز کسب درآمد باید یک برنامه افیلیت ایده‌آل پیدا کنید.

برنامه افیلیت ایده‌آل برای افیلیت مارکترها چه نوع برنامه‌ای است؟ افیلیت مارکترها در انتخاب برنامه افیلیت باید به چه نکاتی توجه کنند؟ در ادامه این مقاله از وب سایت افیلی به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آیا نوع برنامه افیلیت در میزان درآمد افیلیت‌ها تاثیر دارد؟

صرف نظر از اینکه افیلیت مارکتینگ شغل اصلی شماست؛ یا از آن به عنوان یک منبع درآمد جانبی استفاده می کنید، یافتن بهترین برنامه افیلیت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

در مقاله چگونه می‌توان یک برنامه افیلیت مارکتینگ موفق ایجاد کرد؟ گفتیم که برنامه افیلیت توافق نامه‌ای بین شما و تبلیغ دهنده است که مطابق آن نحوه انجام کار و پرداخت‌ها مدیریت می‌شود و در آن مواردی مانند نوع محصول، میزان کمیسیون، هدف تبلیغ، مدت زمان اعتبار کوکی‌ها و شرایط و ضوابط برنامه مشخص شده است.

جزئیات این برنامه، هم برای تبلیغ دهنده و هم نمایش دهنده اهمیت زیادی دارند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک برنامه افیلیت کمیسیون آن است که نقش مهمی در میزان درآمد افیلیت دارد. علاوه بر کمیسیون، سایر فاکتورها هم می‌توانند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در میزان درآمد افیلیت مارکترها دخیل باشند.

چه مواردی در انتخاب برنامه افیلیت اهمیت دارند؟

افیلیت مارکتینگ به عنوان یک کسب و کار آنلاین مزایای زیادی دارد از جمله اینکه؛ به زمان و مکان خاصی محدود نیست، از جهات مختلف منعطف است، لازم نیست محصولی تولید کنید. در این روش بازاریابی برای پول درآوردن تبلیغ محصول کفایت می‌کند.

موفقیت در افیلیت مارکتینگ نیازمند تلاش است، شاید از لحاظ فیزیکی چندان به تلاش نیاز نداشته باشد، اما از لحاظ ذهنی و فکری به اندازه کار جسمی از شما انرژی می‌گیرد.

انتخاب برنامه افیلیت یکی از همین کارهای فکری است که یک افیلیت مارکتر باید انجام دهد. یعنی قبل از پیوستن به هر برنامه افیلیت‌ای باید خوب در مورد آن تحقیق کرده و آن برنامه را از جوانب مختلف ارزیابی کنید.

به عنوان یک افیلیت مارکتر، قبل از انتخاب و پیوستن به یک برنامه افیلیت باید موارد زیر را در نظر بگیرد:

میزان کمیسیون

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک برنامه افیلیت، میزان کمیسیون آن است. درصد کمیسیونی که در برنامه افیلیت مشخص شده است و تعداد افرادی که از طریق لینک افیلیت شما در وب سایت تبلیغ‌دهنده اقدام به خرید یا انجام عمل هدف می‌کنند، میزان درآمد شما را به عنوان یک افیلیت مارکتر تعیین می‌کنند.

برخی از افیلیت مارکترها تصور می‌کنند هرچه میزان کمیسیون بیشتر باشد، درآمد آن‌ها هم بیشتر است. در حالی که کمیسیون بالا معمولا برای محصولات خاصی در نظر گرفته می‌شود که فروش کمی دارند. پس مراقب باشید بالا بودن میزان کمیسیون به تنهایی باعث وسوسه شدن شما برای پیوستن به یک برنامه افیلیت نشود.

گاهی ممکن است یک محصول کمیسیون کمی داشته باشد اما جزو محصولات پر فروش باشد. در این مورد درصد بالای فروش می‌تواند کم بودن میزان کمیسیون را جبران کند.

به طور کلی مقدار متوسط سفارش (AOV) شما تحت تاثیر تعداد کالاهایی است که می‌فروشید. AOV بالا با نرخ کمیسیون پایین، نسبت به AOV پایین با نرخ کمیسیون بالا می‌تواند درآمد بیشتری برای شما داشته باشد.

فرض کنید شما دو کالا مانند پاوربانک و عینک آفتابی را با قیمت یکسان و نرخ کمیسیون متفاوت در وب سایت خود تبلیغ می کنید (کمیسیون پاوربانک را 7% و کمیسیون عینک آفتابی را 3% در نظر بگیرید). اگر در نهایت موفق شوید 1 عدد پاوربانک و 10 عدد عینک آفتابی بفروشید، میزان درآمد شما از فروش کالایی که نرخ کمیسیون کمتری دارد، بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید : پرداخت کمیسیون در افیلیت مارکتینگ به چه صورت است؟

حداقل کمیسیون برای برداشت از حساب

برنامه‌های افیلیت معمولا محدودیت‌هایی برای برداشت کمیسیون دارند. به این صورت که تا زمانی که مجموع کمیسیون دریافتی توسط افیلیت به میزان مشخصی نرسیده باشد، حق برداشت مبلغ را نخواهند داشت.

این محدودیت برای تبلیغ دهندگان خوب است، زیرا افیلیت‌های مبتدی نمی‌توانند از شرایط سوء استفاده کرده و تنها با چند فروش، مبلغ کمیسیون را برداشت کرده و از برنامه افیلیت خارج شوند.

حداقل مبلغ قابل برداشت باید به گونه‌ای باشد که بتوانید پس از مدتی درآمد کسب شده را برداشت کنید. اگر آستانه مبلغ قابل برداشت بالا باشد، ممکن است به اندازه‌ی کافی زمان و انرژی صرف کنید اما نتوانید به آستانه مورد نظر تبلیغ دهنده برسید، در این صورت نمی‌توانید درآمدی که کسب کرده‌اید را برداشت کنید.

روش پرداخت

این مورد برای زمانی است که قصد داشته باشید با برنامه‌ها یا شبکه‌های افیلیت خارجی همکاری کنید. ممکن است با یک تبلیغ‌دهنده خارجی همکاری کنید و مبلغ قابل توجهی هم از آن تبلیغ کسب کنید، اما هنگام برداشت متوجه شوید روش پرداخت آن‌ها در کشور ما پشتیبانی نمی‌شود و راهی برای برداشت پولتان وجود ندارد.

پس قبل از پیوستن به یک برنامه افیلیت یا عضویت در یک شبکه افیلیت روش‌های پرداخت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. اگر روش‌های پرداخت تبلیغ‌دهنده‌ها در کشور ما پشتیبانی نمی‌شود، می‌توانید با مدیر افیلیت مذاکره کنید تا از روش‌های در دسترس، برای پرداخت کمیسیون به شما استفاده کنند.

اعتبار برند یا شبکه

ممکن است یک تبلیغ دهنده برای تبلیغ محصولات خود کمیسیون بالایی در نظر بگیرد و شما هم با توجه به نرخ بالای کمیسیون، تبلیغ او را قبول کنید، اما بعد از پایان کار کمیسیون شما را پرداخت نکند. اگر شرکت یا تولید کننده‌ای که برای او تبلیغ می‌کنید معتبر نباشد، ممکن است از این قبیل مشکلات برایتان پیش بیاید.

بنابراین، اگر می‌خواهید همکاری شما از هر جهت مطمئن باشد بهتر است از طریق شبکه‌های افیلیت معتبر، برنامه‌های افیلیت را انتخاب کنید.

قیمت محصول

قیمت محصول کاملا به نوع مخاطبان شما بستگی دارد. اگر یک وبلاگ عمومی دارید و مخاطبانتان مردم عادی هستند، تبلیغ یک کالای گران قیمت مانند الماس یا لوازم لوکس چندان برایتان جوابگو نخواهد بود.

در انتخاب محصول، این سوالات را از خود بپرسید: مخاطبانتان از چه قشری هستند؟ آیا قیمت محصولی که قرار است تبلیغ کنید با بودجه و درآمد آن‌ها سازگاری دارد یا خیر.

مدت زمان اعتبار کوکی‌ها

مدت زمان اعتبار کوکی‌ها در حالت استاندارد بین 30 تا 90 روز پس از کلیک کاربر بر روی لینک افیلیت و قرار گیری کوکی‌ها در مرورگر او است. اگر تاریخ انقضای کوکی‌ها کمتر از حالت عادی باشد، ممکن است در میزان درآمد شما تاثیر منفی داشته باشد.

به عنوان مثال فرض کنید محصول شرکتی را تبلیغ می‌کنید که مدت اعتبار کوکی‌های آن‌ها 10 روز است. اگر بازدید کننده روی لینک افیلیت مربوط به شما کلیک کند و وارد وب سایت تبلیغ دهنده شود، کوکی‌ها در مرورگر او ذخیره می‌شوند.

در صورتی که کاربر به صورت دستی کوکی‌ها را از مرورگر خود پاک نکند، تا 10 روز این کوکی‌ها در مرورگر او باقی خواهند ماند. اگر کاربر تا روز دهم از وب سایت فروشنده خرید نکند؛ یا عمل هدف را انجام ندهد، به صورت خودکار این کوکی‌ها حذف خواهند شد. یعنی اگر کاربر در روز یازدهم وارد وب سایت فروشنده شده و خرید کند، دیگر کمیسیونی به شما تعلق نخواهد گرفت.

برای انتخاب برنامه افیلیت در نظر داشته باشید اکثر مشتریان معمولا در اولین بازدید خرید نمی‌کنند. پس هرچه اعتبار کوکی‌ها طولانی تر باشد، احتمالا درآمد شما هم بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید : کوکی های ردیابی افیلیت و نقش آنها در افیلیت مارکتینگ چیست؟

کیفیت محصول

یک محصول بی‌کیفیت می‌تواند تمام کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. در افیلیت مارکتینگ باید رضایت مصرف کننده برایتان در اولویت باشد. اگر کالای بی‌کیفیت تبلیغ کنید، نرخ بازگشت کالا بالا می‌رود، ضمن اینکه مخاطب اعتمادش را نسبت به شما از دست می‌دهد.

تبلیغ محصولات با کیفیت، به مرور زمان باعث محبوبیت شما می‌شود و در آینده میزان فروش و درآمد شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تناسب محصول با موضوع فعالیت شما

برای انتخاب برنامه افیلیت، تناسب محصول یا خدمات را با نوع فعالیت خود در نظر بگیرید. اگر یک پلتفرم تبلیغاتی خوب با تعداد مخاطب بالا دارید دلیل نمی‌شود هر محصولی را تبلیغ کنید. اجازه دهید هر کس محصولی را تبلیغ کند که با موضوع فعالیتش در ارتباط است.

اگر موضوع وب سایت شما تکنولوژی است، محصولات آرایشی گزینه مناسبی برای تبلیغ نیستند، همانطور که محصولاتی مانند کامپیوتر و هارد اکسترنال، تناسبی با یک وب سایت آرایشی ندارند.

رقبای برنامه افیلیت

شما هر محصول یا کسب و کاری را که در نظر بگیرید، برای خود رقبایی دارد. قبل از پیوستن به یک برنامه افیلیت رقبای آن را نیز بررسی کنید و جزئیات برنامه‌ها را با هم مقایسه کنید.

تولید کنندگانی که یک محصول مشترک برای عرضه دارند معمولا برای ایجاد فضای رقابتی، کمیسیون بیشتری در نظر می‌گیرند تا تبلیغشان توسط افیلیت‌های محبوب‌تر و پر مخاطب‌تر پذیرفته شود.

میزان پشتیبانی تبلیغ دهنده

تبلیغ یک محصول در دریافت لینک افیلیت و قرار دادن آن در محتوای پلتفرم تبلیغاتی خلاصه نمی‌شود. هر برنامه افیلیت‌ی به پشتیبانی تبلیغ دهنده نیاز دارد. میزان پشتیبانی فروشنده از برنامه افیلیت می‌تواند در تجربه کاری شما موثر باشد.

تبلیغ‌دهنده باید بتواند در حین کار مشکلات شما را برطرف کند و در صورت لزوم متریال بازاریابی مانند ( بنر، عکس، ویدئو و غیره) را در اختیار شما قرار دهد.

سخن پایانی

به عنوان یک افیلیت مارکتر، اگر مواردی که در بالا ذکر شد را به دقت بررسی کنید می‌توانید انتخاب برنامه افیلیت ایده آل را به درستی انجام دهید و با تبلیغ آن به درآمد خوب برسید.

البته این را هم در نظر داشته باشید؛ هر برنامه افیلیت‌ای که شرایط بالا را داشته باشد نمی‌تواند برای شما یک گزینه برای کسب درآمد باشد. زیرا پیوستن به چندین برنامه افیلیت و مدیریت همزمان آن‌ها کار آسانی نیست و می‌تواند برایتان دردسر ساز شود.

منابع

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید