()

این روز‌ها یکی از راه‌های کاربردی برای افزایش فروش، بهره بردن از شیوه‌های مختلف بازاریابی است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، شیوه‌های نوینی از بازاریابی هم ایجاد شده است که به رشد و روش بیشتر صاحبان فروشگاه‌ها کمک می‌کند. یکی از شاخه‌های مهم بازاریابی آنلاین هم، همکاری در فروش است. این حوزه یکی از پولساز‌ترین شاخه‌هایی است که بیشتر برند‌های مشهور دنیا آن بهره می‌گیرند. همکاری در فروش به عنوان یک شغل دو سر برد محبوبیت بالایی بین مخاطبان‌اش دارد. 

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با روش‌های مختلف همکاری در فروش با پورسانت بالا آشنا کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

مدل‌های مختلف همکاری در فروش

مدل های مختلف همکاری در فروش

برای این که همکاری در فروش را بیشتر بشناسید و سود بیشتری کسب کنید، باید قبل از هر چیز از انواع روش‌های همکاری در فروش اطلاع کافی داشته باشید. خوشبختانه تنوع راه‌ها و روش‌های مختلفی که وجود دارد، دست افراد علاقه‌مند را برای انتخاب باز می‌گذارند. در ادامه به شکل مختصر انواع این روش‌ها را توضیح داده‌ایم. 

ارتباط مستقیم

همکاری در فروش مستقیم

اولین روشی که در این حوزه وجود دارد، از روش ارتباط مستقیم انجام می‌پذیرد. راه و روش این نوع از بازاریابی به دست شما امکان‌پذیر می‌شود. برای فعالیت از این راه باید تبلیغات به شکل مستقیم انجام گیرد. در این شیوه از تبلیغات، بازاریاب محصولات را به اطرافیان خود معرفی می‌کند و از این راه باعث فروش می‌شود. 

شبکه‌های اجتماعی

همکاری در فروش با شبکه های اجتماعی

راه ارتباط مستقیم با مخاطب در بستر شبکه‌های اجتماعی میسر می‌گردد. زندگی انسان امروزه به شبکه‌های اجتماعی او پیوند خورده است. این اتفاق باعث می‌شود که راه‌های دسترسی به او و ارائه محصولات هم به روش ساده‌تری رقم بخورد.

اینستاگرام

شاید کمتر کسی را بشناسیم که این روز‌‌ها از اینستاگرام استفاده نکند و از وجود چنین شبکه‌ای مطلع نباشد. همانطور که حدس می‌زنید اینستاگرام یک بستر فوق‌العاده مستعد برای فروش و به خصوص فعالیت در همکاری در فروش است. حتما پیج‌های‌ متفاوتی که محصولات برندهای مختلف را به فروش گذاشته‌‌اند را دیده اید یا شاید هم از زبان اینفلوئنسر‌های محبوبتان با کالا یا خدماتی آشنا شده باشید. بسیاری از برند‌هایی که در این فضا تبلیغ و به کاربر معرفی می‌شوند، از این نوع همکاری در فروش کمک گرفته‌اند. در صورتی که بتوانید طبق اصول در اینستاگرام بازاریابی کنید، به یکی از جریان‌های اصلی درآمد بالا از همکاری در فروش متصل شده‌اید. لازم است حین فعالیت خود برای کاربر‌های اینستاگرام خود محتوای با کیفیت و کاربردی تولید کنید تا در این میدان حرفی برای گفتن داشته باشید. اینستاگرام یکی از مهمترین بستر‌هایی است که افیلیت مارکترهای مختلف از سراسر جهان، درآمد‌ها بالا از آن کسب می‌کنند. روش فعالیت ساده است. افراد با معرفی محصولات یا خدمات و قرار دادن لینک‌های خرید، از این راه سود خود را به دست می‌آورند.

 یوتیوب

یوتیوب به عنوان یک رسانه همگانی، محبوب و سرگرم کننده شناخته می‌شود. جالب است بدانید همکاری در فروش در این رسانه بسیار بکر و مستعد رشد است. شاید بلاگر‌های زیادی را دیده باشید که در بستر یوتیوب درحال درآمدزایی هستند. به عنوان یک رسانه‌ی جهانی، این بستر رقابتی نزدیک با اینستاگرام دارد.

پیام‌رسان‌ها

همکاری در فروش با پیام رسان ها

دیگر راه کسب پورسانت بالا در همکاری در فروش از طریق پیام‌رسان‌ها امکان‌پذیر می‌شود. روش‌های مختلف همکاری در فروش از طریق همکاری در فروش با تلگرام، واتس‌اپ و… بازار پر تکاپویی دارد. حدود ۴۰ میلیون از کاربران تلگرام را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند، پس طبیعی است اگر بازار همکاری در فروش در این شبکه‌ها خوب باشد. برای فعالیت در این بستر‌ها باید نحوه بازاریابی، تولید محتوای قوی و اصول تعامل را به خوبی بدانید و پیاده‌سازی کنید. برای شروع خوب است چند کانال از رقبا را زیر نظر بگیرید و سبک تعامل کردن را از آن‌ها بیاموزید. 

ایمیل مارکتینگ

همکاری در فروش با ایمیل مارکتینگ

یکی از بهترین روش‌های جذب مخاطب وفادار از طریق بازاریابی ایمیل مارکتینگ اتفاق می‌افتد. شاید اگر اولین بار باشد که نام ایمیل مارکتینگ را می‌شنوید، احتمالا آن را با تبلیغات اسپم اشتباه بگیرید. 

برای ایمیل مارکتینگ باید خلاق بوده و در کار خود استمرار داشته باشید. این روش علاوه بر این که مقرون به صرفه است، بازده خوبی هم می‌تواند داشته باشد. برای ایمیل مارکتینگ علاوه بر داشتن لیست هدفمند، باید به عنوان، متن و البته سبک معرفی محصول یا خدمات توجه ویژه ای داشته باشید. بازاریاب‌های این حوزه باید پیگیری بیشتری داشته باشند، اغلب نمی‌توان انتظار خرید را در وهله اول داشت. 

وب‌سایت

همکاری در فروش از طریق وب‌سایت

در صورتی که محصولی داشته باشید می‌توانید روی همکاری در فروش از طریق وب سایت حساب کنید و محصولات یا کالاهایی که دارید را روی وب‌سایت خود قرار دهید. این محصولات می‌توانند از فروشگاه‌های مختلف تامین شده باشند. با این که شاید اوایل کمی روند کندی داشته باشید، اما پس از مدتی با رعایت اصول تولید محتوا و اصول سئو یک وب‌سایت مخاطب با بازدید بالا خواهید داشت. ویژگی‌های وب‌سایتی که طراحی می کنید در میزان جذب مخاطب تاثیر مستقیمی دارد. مواردی مثل تولید محتوای با کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش، ارائه کد‌های تخفیف و… مشتری‌های بالقوه را به مشتری‌های بالفعل و البته دائمی، تبدیل می‌کنند.

یک سیستم افیلیت مارکتینگ موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی های سیستم افیلیت مارکتینگ موفق

قبل از این که به معرفی شاخه‌های موجود در همکاری در فروش بپردازیم، خوب است در مورد ویژگی‌ها و امتیازاتی که یک سیستم همکاری در فروش باید داشته باشد صحبت کنیم تا بتوانید با ذهنی روشن در مورد انتخاب سیستم همکاری در فروش تصمیم بگیرید. موارد زیر از اصلی‌ترین ویژگی‌های یکی سیستم افیلیت مارکتینگ موفق است:

ارائه محصولات با کیفیت

کیفیت در محصولات

اولین ویژگی‌ای که باید در یک سیستم افیلیت مارکتینگ وجود داشته باشد، بحث کیفیت مطلوب  کالا و محصولات است. از آن جایی که همکاری در فروش یک سیستم بر اساس عملکرد محسوب می‌شود، پس کیفیت کالاها هم تاثیر مثبتی در تجربه خرید مشتری و میزان سود‌دهی بازاریاب دارد. هر مقدار کالاهای یک سیستم کیفیت بالاتری داشته باشد، مشتری‌های دائمی و مشتریان جدی‌تر هم بیشتر می‌شوند. باید خود را در جای مصرف‌کننده قرار دهید و سعی در فریب دادن مشتری نداشته باشید. 

اعتبار و سابقه خوب

اعتبار سیستم افیلیت مارکتینگ

شروع فعالیت و همکاری با یک سیستم افیلیت مارکتینگ، درست مثل استخدام شدن در یک اداره، حائز اهمیت است. قبل از این که به یکی از اعضای این سیستم‌ها تبدیل شوید، ویژگی‌های مختلف آن را بسنجید و اعتبار و سابقه کاری، نوع عملکرد و سیاست‌های سازمانی را در نظر بگیرید. بازاریابان موفق بیشتر در سیستم‌هایی دیده می‌شوند که فعالیت و ساختاری اصولی داشته باشند.

پورسانت مناسب

پورسانت سیستم‌های افیلیت مارکتینگ

با این که پورسانت‌ها طیف قیمتی مختلفی دارند اما به طور میانگین سیستم‌های فروش بین ۲ تا ۱۰درصد از حاشیه سود خود را به بازاریاب‌ها تعلق می‌دهند. البته این میزان از پورسانت به گستردگی یا کوچک بودن سیستم هم ارتباط مستقیمی دارد. در هر صورت باید توجه کنید که میزان پورسانتی که دریافت می کنید برای شما ارزش مالی داشته باشد.

پشتیبانی قوی

پشتیبانی سیستم های همکاری در فروش

حتما بار‌ها پیش آمده است که کالا یا خدماتی را دریافت کنید و در مورد کیفیت و یا مسائل جانبی سوال یا نقدی داشته باشید؛ برخورد مسئول پشتیبانی و میزان توانایی او در حل مشکلات شما یک تصویر و تجربه‌ی خوب یا بد از مجموعه در ذهن شما می‌سازد. سیستم‌های همکاری در فروش هم تفاوتی با دیگر فروشگاه‌ها نمی کنند. شاید مخاطب دچار گره‌های ذهنی یا مشکلاتی شود که باید به بهترین شکل توسط پشتیبان‌ها رفع و رجوع شوند. همین نکته می‌تواند باعث تمایز و  محبوبیت یک سیستم به سیستم‌های رقیب باشد.

رایگان بودن عضویت

عضویت رایگان در سیستم همکاری در فروش

یکی از ویژگی‌های یک سیستم همکاری در فروش خوب، داشتن حق عضویت رایگان است. البته بیشتر سیستم‌های همکاری در فروش به این نکته توجه داشته‌اند؛ چرا که همکاری در فروش یک روش سود رسانی همه جانبه است و طبیعی است اگر کاربران توجه ویژه‌ای به این نکته داشته باشند.

قابلیت حفظ کاربران(نیازمند عکس)

یک سیستم افیلیت خوب باید شوق و انگیزه‌ی فعالیت کاربرانش را ایجاد کند. راهکار‌های متفاوتی برای ایجاد این انگیزه و رضایت شغلی وجود دارد. به عنوان مثال پرداخت به موقع پورسانت‌ها، ارائه بنر‌های تبلیغاتی، پنل‌های مدیریت اختصاصی و… از مواردی هستند که باعث ایجاد احساس رضایت کاربران و ماندگار شدن‌ آنه‌ها در سیستم می‌شود.

انواع سیستم‌های همکاری در فروش با پورسانت بالا

سیستم های همکاری در فروش مختلف

حالا که در مورد شیوه‌های مختلف همکاری در فروش دانستیم و به یک جمع‌بندی کلی رسیدیم، نوبت به شناخت انواع سیستم های همکاری در فروش می‌رسد ۱۰ مورد زیر جزو مواردی هستند که پورسانت بالا در همکاری در فروش را نصیب بازاریابان می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای این که بتوانید به سمت حوزه مورد علاقه خود حرکت کنید، از تمامی گزینه‌های پیش روی خود با خبر باشید. 

۱-محصولات آرایشی و بهداشتی

همکاری در فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

یکی از پر مخاطب‌ترین مواردی که می‌توانید روی سود خوب آن حساب کنید، همکاری در فروش محصولات آرایشی و بهداشتی است. مخاطب‌های این شاخه همیشه هزینه‌ی زیادی را صرف تهیه این محصولات می‌کنند و این بازار تقاضا منفعتی همه جانبه دارد. فروشگاه‌های معتبر و مشهوری وجود دارند که این محصولات را از طریق همکاری در فروش به بازار عرضه می‌کنند. به عنوان مثال خانومی، یک فروشگاه معتبر برای فعالیت در حوزه همکاری در فروش است که امکان همکاری با آن از طریق آژانس تبلیغاتی دیما میسر شده است.

۲-البسه و پوشاک

همکاری در فروش لباس و پوشاک

دومین گزینه‌ای که پیش رو دارید، شرکت کردن در سیستم همکاری در فروش پوشاک است.  از آنجایی که پوشاک نیاز اساسی محسوب می‌شود و هر فصل این نیاز تغییر می‌کند، فروش خوبی هم در این حوزه اتفاق می‌افتد. پورسانت بالا در همکاری در فروش را می‌توانید از سیستم های پوشاک تامین کنید. بانی مد  یکی از فروشگاه‌های معتبر در حوزه پوشاک است که امکان همکاری در فروش را به بازاریاب‌ها ارائه می‌کند.

۳-محصولات آموزشی

محصولات آموزشی در همکاری در فروش

مبحث آموزش همیشه بازار هدفی مناسبی دارد. همیشه بازاریابی در حوزه افیلیت مارکتینگ، به فروش یک شیء فیزیکی ختم نمی‌شود. خدمات و آموزش‌ها هم بخش پررنگی از این بازار هستند. نمونه‌های زیادی وجود دارند که با این سیستم، خدمات و آموزش‌های کاربردی را به فروش می‌رسانند. ایسمینار یکی از خوش‌نام‌ترین فروشگاه‌های افیلی است که وبینار‌های آموزشی مختلفی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند. 

۴-محصولات و خدمات تناسب اندام

محصولات تناسب اندام در همکاری در فروش

با افزایش میزان توجه افراد به تناسب اندام و سلامتی بدن، توجه‌ها به سمت ورزش بیشتر از قبل شده است. به همین دلیل تقاضا برای وسایل و ملزومات ورزشی هم رو به افزایش است. گیشا اسپورت یک نمونه موفق از فروشگاه آنلاینی است که در حوزه وسایل ورزشی و تجهیزات مرتبط با آن فعالیت می‌کند. این سایت مناسب افرادی است که دغدغه خرید محصولات ورزشی با کیفیت را دارند. شرایط همکار در فروش دیجی کالا از طریق شبکه‌ همکاری در فروش افیلی میسر است.

۵- خدمات بیمه

همکاری در فروش با خدمات بیمه

همه می‌دانیم که بیمه، چه برای جسم انسان و چه برای لوازم و دارایی‌های او، یک امر ضروری محسوب می‌شود؛ همین دلیل کافی بود تا سایت‌هایی مثل ازکی که خدمات بیمه ارائه می کنند، با ملحق شدن به سیستم همکاری در فروش، این نیاز را از مخاطبانشان برطرف کنند. 

۶-خدمات گردشگری

همکاری در فروش خدمات گردشگری

همکاری در فروش، در بخش خدمات گردشگری هم جزوی از مواردی است که پورسانت بالا در همکاری در فروش را محقق می‌کند. بازاریابان این حوزه مثل یک آژانس هواپیمایی کوچک می‌توانند به فروش تور و بلیط‌های سفر و هتل مشغول شوند و درآمد کسب کنند. توربین نمونه‌ی خوبی از  سیستم همکاری در فروش است که به علاقه‌مندان این اجازه را می‌دهد که بتوانند سود خوبی از این راه به دست آورند.

۷-مواد غذایی

همکاری در فروش مواد غذایی

تهیه مواد غذایی، مثل پوشاک و بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از پر فروش‌ترین کالا‌هایی که روزانه فروش بالایی را ایجاد می‌کنند، مواد غذایی و سوپرمارکتی هستند. تقاضا برای این محصولات بالاست و همین دلیل خوبی می‌شود تا این روز‌ها شاهد بالا رفتن تعداد فروشگاه‌های اینترنتی مواد غذایی باشیم. اکالا هم نام آشنایی است که بین فروشگاه‌های اینترنتی جایگاه ویژه‌ای دارد. سیستم همکاری در فروش اکالا به تازگی شروع به کار کرده و بازار پویایی را ایجاد نموده است. در حال حاضر این فروشگاه با مجموعه یکتانت در حال همکاری است.

۸-خدمات وب و دامنه

همکاری در فروش خدمات وب و دامنه

اینترنت بستری بزرگ و گسترده برای کسب و کار‌های آنلاین است. یکی از نیازمندی‌های مهمی که بین این کسب و کارها وجود دارند، تهیه دامنه و هاست برای و‌سایت‌ها است. ایران‌سرور جزو بهترین ارائه‌دهندگان هاست در ایران محسوب می‌شود. پورسانت همکاری در فروش ایران سرور به نسبت بالا و مناسب برای بازاریاب‌ها تنظیم شده است.

۹-محصولات داروخانه‌ای

همکاری در فروش محصولات داروخانه ای

دغدغه‌ی تهیه دارو، حداقل یک بار برای هر فرد پیش آمده است. کالاهای داروخانه‌ای برای همه نوع جنسیت و هر سنی ضروری هستند. از شیر خشک تا انواع مکمل‌ها را در داروخانه‌های آنلاین می‌توان یافت. بتا دارو یکی از فروشگاه‌های همکاری در فروش و یکی از اعضای افیلی است که اقلام ضروری داروخانه‌ای را از طریق همکاری در فروش به مصرف‌کننده‌ها ارائه می‌کند.

سخن پایانی

در این متن دانستیم راه و روش‌های متنوعی برای شروع همکاری در فروش وجود دارند و همکاری در فروش پورسانت‌های بالایی را به روش‌های مختلف به بازاریاب ها تعلق می دهد. پیشنهاد می‌کنیم پس از انتخاب حوزه‌ کلی فعالیت و روش‌مور نظر، از یک نیچ برای شروع استفاده کنید و به مرور زمان و با کسب تجربه آن را گسترش دهید. 

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید