()

اجرا کردن برنامه افیلیت برای کسب‌ و کار، فعالیتی زمان‌بر می‌باشد. در صورتی که قصد افزایش تاثیرات برنامه افیلیت مارکتینگ بر روی سود کلی محصول خود را دارید، باید به دنبال برنامه‌ای باشید که قابل اندازه‌گیری باشد. از انواع مدل‌های افیلیت مارکتینگ، افیلیت وابسته تاثیر به سزایی در فروش محصولاتتان می‌گذارد. افیلیت وابسته نوعی از افیلیت است که در آن افیلیت مارکتر از طریق پست وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی لینک‌های افیلیت مرتبط با حوزه فعالیت خود را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. علاوه بر افیلیت وابسته تکنیک موثر دیگری نیز برای افزایش فروش وجود دارد. این تکنیک فعال کردن افیلیت ها نام دارد. در این مقاله با 15 مورد از بهترین تکنیک های فعال کردن افیلیت ها آشنا خواهید شد.

فعال کردن افیلیت‌ها به چه معناست؟

فعال‌کردن افیلیت‌ها یکی از 5 قدم اصلی برای رشد پایه افیلیت شما می‌باشد. پایه‌های اصلی افیلیت مارکتینگ عبارت‌اند از: تحقیقات، استخدام و جذب، فعال‌سازی، اندازه‌گیری و بهینه‌سازی. فعال‌سازی تنها به معنای برقراری ارتباط مرتب و روزانه با افیلیت مارکترها نیست. شما می‌توانید یک قدم فراتر رفته و لیستی از تکنیک‌ها برای برقراری ارتباط موثرتر روزانه با افیلیت‌های خود تهیه کنید؛ در این صورت خواهید توانست افیلیت‌های غیرفعال خود را به افیلیت‌هایی تبدیل کنید که برایتان سودآور باشند. استفاده از تکنیک‌های مختلف، افیلیت مارکترها را به اختصاص دادن زمان بیشتر برای برنامه افیلیت و تلاش برای فروش بیشتر ترغیب می‌کند.

یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش عملکرد یک برنامه افیلیت مارکتینگ، میزان درصد افیلیت‌های فعال است. نکته حائز اهمیت در این زمینه، شمارش تعداد افیلیت‌هایی است که به صورت مداوم مشتریان جدید برای محصول‌تان پیدا می‌کنند.

تبلیغ‌کننده فعال شخصی است که قادر به جذب تعداد خاصی از مشتریان در زمان معین باشد. داشتن 20 افیلیت‌ مارکتر فعال از داشتن 1000 افیلیت مارکتر غیرفعال بسیار موثرتر می‌باشد؛ با این وجود با کمی فشار و به همراه مدیریت مناسب، قادر به تبدیل کردن برخی از افیلیت‌های غیرفعال خود به افیلیت‌های فعال خواهید بود.

برخی اوقات علت عدم علاقه افیلیت مارکترها برای همکاری با شما، نداشتن برنامه و تکنیک‌های مدیریتی مناسب می‌باشد. در برخی مواقع نیز برای جلب توجه افیلیت‌ها نیازمند افزایش میزان کمیسیون پیشنهادی خواهید بود.

15 مورد از بهترین تکنیک های فعال کردن افیلیت ها

1- تماس مکرر با افیلیت مارکترها از طریق ایمیل 

از طریق ایمیل می‌توانید با افیلیت‌های خود به طور منظم در تماس باشید. استفاده از ایمیل مخصوصا برای افیلیت‌هایی که از زمان ثبت‌نام خود در برنامه افیلیت فعالیت کمی داشته‌اند، بسیار موثر است. بسیاری از افیلیت‌های غیرفعال با یادآوری‌ مکرر تبدیل به افیلیت‌ مارکترهای فعال و سودآور خواهند شد. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید به برخی از افیلیت‌های خود خدمات پشتیبانی و مشاوره ارائه دهید. استفاده از خدمات پشتیبانی و راهنمایی برای تمامی افیلیت‌ها هزینه‌بر خواهد بود؛ بنابراین از این روش تنها برای افیلیت‌هایی که مستعد پیشرفت و جذب مشتریان بیشتر هستند، استفاده کنید.

2- برقراری تماس‌ ویدیویی زمان‌بندی‌شده با افیلیت‌های برتر

برقراری و سازمان‌دهی تماس‌های ویدیویی یکی از بهترین تکنیک‌های فعال کردن افیلیت‌ها است اما امری بسیار سخت و وقت‌گیر می‌باشد؛ به همین علت می‌بایست از این روش تنها برای افیلیت‌های برتر خود استفاده کنید. در تماس‌های ویدیویی افیلیت‌ها قادر به پرسیدن سوالات و ابهامات خود می‌باشند. هنگامی که با افیلیت‌های خود تماس ویدیویی برقرار می‌کنید، اعتماد آن‌ها را بیشتر به خود جلب خواهید کرد. بهبود رابطه میان افیلیت‌ مارکتر و شما منجر به افزایش رضایت‌مندی افیلیت شده و در نتیجه عملکرد وی بهبود پیدا می‌کند.

3- همکاری محتوا محور با افیلیت‌ها

یکی دیگر از تکنیک‌های فعال کردن افیلیت‌ها، پیشنهاد همکاری محتوا‌محور با آن‌ها می‌باشد. در این روش، افیلیت مارکتر به وسیله تولید محتوا در وب سایت یا صفحه اجتماعی خود، اقدام به معرفی و پیشنهاد محصول شما به مخاطبین می‌کند. پیشنهاد همکاری محتوا‌محور را تنها به افیلیت‌هایی که وبلاگ و یا صفحات اجتماعی با میزان بالایی از مخاطب دارند، بدهید. قبل از انتخاب افیلیت‌های مناسب برای همکاری، از اعتبار دامنه وب سایت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همکاری با افیلیت‌های نامناسب باعث تخریب رتبه سئو وب سایت شما خواهد شد. در صورت همکاری با افیلیت مناسب، میزان اثربخشی تبلیغات را بالاتر برده و قادر به کسب ترافیک و سود بیشتر از طریق لینک تبلیغاتی خود می‌باشید.

4- استفاده از سیستم تایید خودکار ثبت‌نام‌های جدید

با استفاده از سیستم تایید ثبت‌نام‌های جدید، در زمان تمامی افراد صرفه‌جویی خواهید کرد. برای همکاری با افیلیت‌ها نیازی به تایید تک تک آن‌ها ندارید؛ البته این بدان معنا نیست که به طور کلی کنترل افیلیت‌های خود را کنار بگذارید. برای جلوگیری از تخلف به صورت دوره‌ای اقدام به کنترل افیلیت‌های خود کنید.

5- ارسال ایمیل خوش‌آمدگویی به افیلیت‌های جدید

استفاده از سیستم ارسال ایمیل خوش‌آمدگویی برای افیلیت‌های جدید، رابطه شما با افیلیت‌هایتان را بهبود می‌بخشد. یکی از تکنیک‌های مورد استفاده در سیستم‌های خودکار ایمیل، استفاده از تگ‌های ادغام‌کننده (merge tags) می‌باشد. این تگ‌ها حین فرستادن ایمیل برای هر شخص، از نام همان شخص لابه‌لای متن ایمیل استفاده می‌کنند؛ همچنین به شما این امکان را می‌دهند که امضای دیجیتالی خود را در ایمیل‌هایتان ثبت کنید. افیلیت‌های شما در صورت نیاز می‌توانند پرسش‌های خود را به آدرس ایمیل شما بفرستند. برای ترغیب افیلیت‌ها به افزایش کارایی و عمل‌گرایی، در محتوای ایمیل خود از اقدام‌های عملی و قابل انجام نام ببرید.

6- به‌روزرسانی اطلاعات افیلیت‌ها به صورت مرتب

یکی از بهترین تکنیک‌های فعال کردن افیلیت‌ها، آگاه‌سازی مرتب آن‌ها از اخبار مرتبط روز می‌باشد. هنگامی که محصول جدیدی برای فروش و یا خبر مهمی برای اشتراک‌گذاری داشته باشید، از طریق ایمیل قادر به انتشار آن با تمامی افیلیت‌های خود خواهید بود. ایمیل رایج‌ترین راه ارتباطی میان فروشنده و افیلیت مارکتر می‌باشد. به طور متوسط 84 درصد از افیلیت مارکترها ایمیل را نسبت به دیگر روش‌های ارتباطی با فروشندگان ترجیح می‌دهند. ایمیل‌ها همچنین نقش هشداردهنده را برای افیلیت‌های غیرفعال ایفا می‌کنند.

7- ایجاد کمپین‌های مخصوص

یکی دیگر از تکنیک‌های فعال کردن افیلیت‌ها برگزاری کمپین‌های مخصوص است. این روش یکی دیگر از راه‌های ترغیب افیلیت مارکترهای غیرفعال به فعالیت بیشتر می‌باشد. منظور از کمپین‌، طرح‌های تشویقی است که به افیلیت مارکترها در ازای فروش تعداد خاصی محصول تعلق می‌گیرد. اجرای طرح‌هایی نظیر افزایش کمیسیون یا پاداش تنها در صورت داشتن منابع مالی مناسب قابل اجرا است. برای ترغیب افیلیت‌های غیرفعال به بهره‌وری بیشتر، به صورت موقتی میزان کمیسیون افیلیت خود را افزایش دهید. این افزایش کمیسیون را برای محصولاتی اعمال کنید که تا به حال فروش مناسبی نداشته‌اند؛ همچنین می‌توانید از کدهای تخفیف برای محصولات استفاده کرده و یا پاداش‌هایی در ازای میزان فروش مشخص به افیلیت‌های خود اختصاص دهید.

یکی دیگر از راه‌های ایجاد کمپین، ارسال تعدادی نمونه از محصولات خود برای افیلیت‌ها می‌باشد. افیلیت‌هایی که صفحه اجتماعی یا وب سایت پربازدید دارند، با در اختیار داشتن محصول شما، محتوایی در راستای نقد و بررسی آن خواهند نوشت؛ همچنین افیلیت‌ها توانایی استفاده از لینک محصولات شما را در میانه ویدیو و یا مقاله متنی خود خواهند داشت.

8- شرکت در کنفرانس‌های افیلیت مارکتینگ

با شرکت در کنفرانس‌ها و همایش‌های مرتبط به افیلیت مارکتینگ، از آخرین تغییرات این حوزه باخبر خواهید شد؛ همچنین افیلیت‌های مناسب برای همکاری را در این همایش‌ها ملاقات خواهید کرد. افیلیت مارکتینگ در ایران حوزه‌ای نوپا است؛ بنابراین تعداد و وسعت این همایش‌ها نسبت به همایش‌های خارجی بسیار محدود می‌باشد. با این حال مراکز فعالی در ایران وجود دارند که به صورت دوره‌ای اقدام به برگزاری همایش‌هایی در راستای سیستم همکاری در فروش می‌کنند.

9- ایجاد تقویم مکاتبات

علاوه بر ایمیل خوش‌آمدگویی و کمپین‌های مخصوص، فعال‌کردن افیلیت‌ها و جذب بیشترین ترافیک ممکن از طریق آن‌ها نیازمند ارتباط و مکاتبه مستمر می‌باشد. هنگامی که به طور مستمر با افیلیت‌ها ارتباط برقرار کنید، آن‌ها برای تبلیغ محصولات شما تلاش بیشتری خواهند کرد. در تقویم کاری خود، روزهای خاصی در ماه یا هفته را به برقراری ارتباط و فرستادن ایمیل‌های به روز رسانی به افیلیت‌هایتان اختصاص دهید.

10- ارائه خدمات پشتیبانی به افیلیت‌ها

داشتن کانال ارتباطی مناسب برای فعال‌ کردن و راهنمایی افیلیت‌ها ضروری است. افیلیت‌های شما می‌بایست روشی برای برقراری ارتباط مستقیم با شما داشته و هر زمانی که به کمک احتیاج داشتند، بتوانند از آن طریق از شما راهنمایی بگیرند. سعی کنید به کامل‌ترین شکل ممکن به ابهامات افیلیت‌های خود پاسخ دهید. در صورتی که ارتباط میان افیلیت‌ها و شما به خوبی برقرار شده باشد، افیلیت‌ها انرژی بیشتری برای به فروش رساندن محصولات شما خواهند گذاشت.

اما سوال اینجاست که با افیلیت‌هایی که درباره مساله‌های ابتدایی نیز پرسش‌ها و ابهامات زیادی دارند چه باید کرد؟ به منظور مدیریت این دسته از افیلیت‌ها و همچنین صرفه‌جویی در زمان خود، لینکی از وبلاگ و یا کتاب‌های الکترونیکی آموزش افیلیت مارکتینگ برایشان ارسال کنید. برای سهولت هرچه بیشتر، تمامی پرسش‌های متداول افیلیت‌ها را در قالب یک فایل PDF پاسخ داده و برای تمامی افیلیت‌های خود بفرستید.

11- استفاده از پاداش و جوایز 

استفاده از روش‌های ترغیب‌کننده نظیر دادن پاداش و جایزه در ازای عملکرد، به عنوان یکی از بهترین تکنیک‌های فعال کردن افیلیت‌ها شناخته‌شده است. همانند کمپین‌های ویژه، با استفاده از افزایش کمیسیون و پاداش‌ها افیلیت‌های غیرفعال خود را به افیلیت‌هایی فعال و پویا تبدیل خواهید کرد. به عنوان مثال می‌توانید به ازای فروش تعداد معینی از محصول خود در زمان مشخص، پاداش‌های لحظه‌ای مانند افزایش قابل توجه کمیسیون یا موارد دیگر به افیلیت خود پیشنهاد دهید.

12- پیشنهادات ویژه برای خریداران

علاوه بر پیشنهادات ویژه برای افیلیت‌های خود، برای خریداران و بازار هدف خود نیز از از پیشنهادهای شگفت‌انگیز استفاده کنید. از افیلیت‌ها درخواست کنید از لینک پیشنهادات ویژه شما در پست‌ها، مقالات و ویدیوهای خود استفاده کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار، استفاده از بازاریابی ویروسی می‌باشد. هدف بازاریابی ویروسی تشویق مخاطبان به انتقال پیام بازاریابی خود می‌باشد. این کار از طریق برگزاری مسابقات و یا ارائه پیشنهادات جذاب و تخفیفات مناسبتی انجام می‌شود. افیلیت‌ها برای اجرای این روش، به کاربران در ازای تگ کردن دوستان خود و یا گذاشتن کامنت و استوری، تخفیفات ویژه داده و یا میان افراد شرکت‌کننده در این چالش قرعه‌کشی برگزار می‌کنند. جایزه ممکن است یک نمونه محصول به صورت رایگان، تخفیف ویژه برای خرید محصول و یا جایزه نقدی باشد.

13- نظرخواهی از افیلیت ها

از افیلیت‌های خود راجع به محصولات و کمپین‌های افیلیت مارکتینگ خود نظرسنجی کنید. نظرات افیلیت‌ مارکترها به بهبود برنامه افیلیت شما کمک شایانی خواهد کرد. افیلیت‌ها پیشنهادات و انتقادات خود را در قالب یک متن به شما خواهند داد. با استفاده از این پیشنهادات می‌توانید استراتژی افیلیت مارکتینگ خود را بهبود دهید. هرچه استراتژی افیلیت مارکتینگ موثرتر باشد، میزان فروش به همان میزان افزایش خواهد یافت.

14- برگزاری وبینارهای افیلیت مارکتینگ

شرکت در همایش‌های افیلیت مارکتینگ معمولا سخت و هزینه‌بر می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم، در حال حاضر سمینارهای زیادی در ایران با موضوع افیلیت مارکتینگ وجود ندارد؛ بنابراین بهترین راه جایگزین، برگزاری وبینارهای افیلیت مارکتینگ و یا شرکت در آن‌ می‌باشد. 

در وبینارها به صورت مجازی با طیف گسترده‌ای از افیلیت‌ها در ارتباط خواهید بود. در این وبینارها علاوه بر آشنایی با آخرین اخبار حوزه کاری خود، افیلیت مارکترهای جدیدی نیز برای همکاری پیدا خواهید کرد. از رایج‌ترین پلتفرم‌های برگزاری وبینار می‌توان به Google Hangouts و Zoom و یا نمونه‌های داخلی مانند ایسمیناراشاره کرد. در وبینارهای خود از جلسات پرسش و پاسخ استفاده کنید. طبق زمان‌بندی مشخص (به عنوان مثال هر ماه یک بار) اقدام به برگزاری وبینار برای افیلیت‌های خود کنید.

15- استفاده از ابزارهای افیلیت

گاهی اوقات تبلیغ محصولات شما برای افیلیت‌ها به امری طاقت‌فرسا تبدیل می‌شود. سختی انجام  کار یکی از دلایل کم کاری افیلیت‌های غیرفعال می‌باشد. به طور کلی افراد فعالیت‌هایی که به آسانی انجام شده و در آن پیچیدگی خاصی نباشد را بهتر از کارهای سخت و زمان‌بر انجام می‌دهند. استفاده از ابزارهای افیلیت مارکتینگ کار نمایش‌دهندگان را آسان می‌کند. ابزارهایی نظیر تصاویر، ویدیو، قالب و یا پست‌های آماده را در اختیار افیلیت‌های خود قرار دهید. با انجام این کار بهره‌وری افیلیت‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهید داد.

جمع‌بندی

استفاده از تکنیک‌های فعال کردن افیلیت‌ها به همراه یک برنامه افیلیت مناسب، به داشتن افیلیت‌های فعال و سودآور منجر خواهد شد. یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در سودآوری بیشتر در افیلیت مارکتینگ، مدیریت و تعامل مناسب با افیلیت‌ها می‌باشد. با استفاده از تکنیک‌های فعال‌سازی، موفقیت برنامه افیلیت خود را تضمین خواهید کرد.

منابع

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید