()

در افیلیت مارکتینگ هم ممکن است درست مانند بقیه زندگی دچار اشتباه شوید اما برخی موضوعات هستند که با یادگیری آن‌ها می‌توانید از تکرار اشتباهات متداول در افیلیت مارکتینگ جلوگیری کنید. اما این مشکلات دقیقا چه مشکلاتی هستند؟

1- انتخاب محصول اشتباه برای تبلیغ

میلیون‌ها محصول متفاوت وجود دارند که شما می‌توانید با کمپین‌های افیلیت مارکتینگ نسبت به فروش آن‌ها اقدام کنید. از آن‌جایی که نوع محصول تعیین کننده‌ی موفقیت یا شکست شما است شما باید محصولات خودتان را با دقت و توجه کافی انتخاب کنید.

در زمانی که یک محصول و روش افیلیت برای شما مناسب باشد به شما انگیزه می‌دهد و شما را وادار می‌سازد که فعالیت‌های بازاریابی بیشتری حول محصول انجام دهید. حتی ممکن است در این زمینه نیز مشهور شوید و اعتبار بیشتری هم به دست بیاورید.

یکی از اشتباهات مهمی که باید از بروز آن جلوگیری کنید انتخاب یک روش یا محصول برجسته فقط به دلیل اینکه احساس می‌کنید پولساز است می‌باشد. در صورتی که خود محصول شما را مشتاق نکند، انتخاب آن نیز کمکی به شما نمی‌کند.

باور کنید یا نه در صورتی که یک محصول شما را هیجان‌زده نکند نمی‌توانید آن را به شکل طبیعی پروموت کنید. بنابراین فقط به پول فکر نکنید و مطمئن شوید کاری را انجام می‌دهید که دوست دارید و به آن اهمیت می‌دهد. فقط پس از این است که همه چیز طبق انتظار شما پیش می‌رود.

2- داشتن محصولات زیاد برای تبلیغ

هنگامی که محصولات افیلیت را انتخاب می‌کنید ممکن است وسوسه شوید که تعداد زیادی محصول را انتخاب کنید. جاه‌طلب بودن و بیش از حد مشتاق بودن روشی است که خیلی از تازه‌کارها در ابتدای راه انتخاب می‌کنند.

اما پس از مدتی به خاطر انتخاب محصولات خیلی زیاد و پرت شدن حواستان به دلیل اینکه محصولات خیلی زیادی انتخاب کرده‌اید اشتیاق خودتان را از دست می‌دهید و نمی‌توانید به درستی کار کنید.

بنابراین دومین مورد از اشتباهات متداول در افیلیت مارکتینگ فروش تعداد زیادی محصول است. این کار زمان خیلی زیادی از شما می‌گیرد و ممکن است باعث شود محصولات کمتری هم بفروشید. افراد باهوش روی کیفیت تمرکز می‌کنند نه کمیت؛ پس هوشمندانه انتخاب کنید.

چند محصول موردعلاقه خودتان را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمام اشتیاقتان را روی آن‌ها متمرکز می‌کنید.

زمان بیشتری را صرف تک محصول کنید و همیشه تلاش کنید کسب و کار خودتان را محصول به محصول گسترش دهید. سعی کنید برای هر کمپین وقت کافی را صرف می‌کنید و توجه کافی را به تمامی محصولات خواهید داشت.

3- طراحی یک وبسایت بی کیفیت

یک وبسایت بی‌کیفیت همیشه ایده بدی است. استانداردهای پائین به سرعت باعث فروش کم خواهند شد. بنابراین مطمئن شوید که کیفیت را اولویت اول خودتان قرار دهید و به صورت حرفه‌ای پروژه را پیش ببرید. البته هیچکس از شما انتظار ندارد که یک سایت کاربرپسند را از صفر بسازید. پلتفرم‌های خیلی زیادی مثل وردپرس وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند که سایت خودتان را به صورت رایگان بسازید.

تجربه کاربری ضعیف مثل سرعت لود پائین صفحات، تبلیغات زیاد و یا یک قالب ضعیف کاربران را نسبت به سایت شما دلزده می‌کند و اغلب اوقات باعث فراری دادن آن‌ها می‌شود. حتی در صورتی که بعدا هم سایت خودتان را ارتقاء دهید و تجربه کاربری آن را بهبود ببخشید هم احتمال برگشتن کاربر به آن کم است زیرا تجربه خوبی از آن نداشته است.

این امر مثل خرید معمولی است. مردم یک محیط و تجربه خرید مناسب را ترجیح می‌دهند. در صورتی که محیط فروشگاه مناسب باشد، مشتری هم علاقه بیشتری برای ماندن در آن‌جا نشان می‌دهد. مشتری‌ها معمولا یک مغازه‌ی کوچکِ تمیز و دوستانه با کارکنان شاداب را نسبت به یک فروشگاه بزرگِ شلوغ ترجیح می‌دهند.
زمانی که در پروسه ساخت وبسایت خودتان هستید این نکات را در نظر داشته باشید.

تمامی سایت‌هایی که دوست دارید را در نظر بگیرید و سعی کنید متوجه شوید چرا آن‌ها را دوست دارید. به کارهایی که انتظار دارید مشتری انجام دهد فکر کنید و تلاش کنید انجام آن‌ها را ساده کنید.

فاکتورهای یک سایت خوب

برای داشتن یک وبسایت مناسب به این سوالات پاسخ دهید:

  • آیا گشتن داخل سایت راحت است؟
  • پیدا کردن تمامی بخش‌های سایت ساده است؟
  • آیا سایت دعوت به اقدام‌های واضحی دارد؟
  • آیا دعوت به اقدام هر صفحه فقط یک مورد است؟
  • آیا طراحی سایت به اندازی کافی ساده است؟
  • آیا سایت واکنش‌گرا است؟

نیازی نیست که یک سایت کاملا خاص داشته باشید و لزوما نباید سایت شما کاملا تعاملی باشد اما باید یک سایت کاملا ساده داشته باشید. این الگو برای همه جواب می‌دهد.

بیش‌تر بخوانید: کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش

4- عدم ارائه محتوای باکیفیت به صورت مستمر

یکی دیگر از اشتباهات متداول در افیلیت مارکتینگ این است که به صورت مستمر محتوای باکیفیت برای کاربر ارائه نمی‌شود. این موضوع یک مشکل خیلی بزرگ است. محتوا برای بازاریابی موفق ضروری است. مهم نیست سایت شما در مورد چه چیزی است؛ نقد و بررسی محصول، مقایسه محصول، تجربه استفاده از محصول و… همگی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم روی فروش آنلاین شما تاثیرگذار هستند.

یکی از اشتباهات متداول در افیلیت مارکتینگ انتشار محتواهایی است که قابل اجرا نیستند و یا اطلاعات خیلی کمی را منتقل می‌کنند. بنابراین هر زمان که خواستید یک محتوا منتشر کنید مطمئن شوید که یک هدف خاص دارید و راه حل ویژه‌ای به کاربر ارائه می‌دهید.

خودتان را جای مشتری احتمالی قرار دهید و سعی کنید مشخص کنید که آن‌ها به چه چیزی علاقه خواهند داشت. شما می‌خواهید مردم به یک داستان زیبا و حقایق کاربردی جذب شوند. سپس باید مطمئن شوید که به صورت مستمر به انتشار محتوا می‌پردازید. هفته‌ای یک مطلب ترتیب نسبتا خوبی برای انتشار محتوا است.

5- عدم اطلاع از عملکرد وبسایت

اشتباه دیگر از سری اشتباهات متداول در افیلیت مارکتینگ عدم استفاده از ابزارهای ردیابی است. بدون استفاده از این ابزارها نمی‌توان گفت که شما در حال بازاریابی و مارکتینگ هستید.

در مارکتینگ ردیابی و بهینه‌سازی داده‌ها یک امر ضروری است. شما باید دلیل و تاثیرات کارهایی که انجام می‌دهید را بررسی کنید و کارهایی که جواب می‌دهند را بیشتر انجام دهید. شناسایی الگوهای موفق یکی از بخش‌های ضروری موفقیت است.

بنابراین مطمئن شوید که حتما از گوگل آنالیتیک یا ابزارهای مشابه برای اندازه‌گیری عملکرد وبسایت خودتان و تصمیم‌گیری در مورد ادامه دادن یا ندادن کمپین‌های خودتان استفاده می‌کنید.

بیش‌تر بخوانید: راهنمای جامع افیلیت مارکتینگ برای مبتدیان

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم 5 مورد از اشتباهات متداول در افیلیت مارکتینگ را با هم بررسی کنیم و راه‌های اجتنباب از آنها را بگوییم. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. در صورتی که نکته خاصی مدنظر شما قرار دارد، خوشحال خواهیم شد که آن را با ما در میان بگذارید.

منابع:

affiliate-marketing-mistakes

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید