()

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مقرون‌ به‌صرفه‌ترین روش‌های ارتباطی و تبلیغاتی برای مخاطبان هدف، و کسب درآمد آنلاین است. اما ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟
ایمیل مارکتینگ یک استراتژی‌ است که در آن شما می‌توانید برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق ایمیل با گروه زیادی از مخاطبان هدف خود در ارتباط باشید. ایمیل‌های ارسالی شما می‌تواند اطلاع‌رسانی درمورد یک فروش در آینده، یک راه‌اندازی جدید، یک پیشنهاد ویژه یا هر چیزی مربوط به تجارت شما باشد.
ایده اصلی، ایجاد آگاهی از برند و ایجاد وفاداری و اعتماد از طریق برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق ایمیل است.

ایمیل‌های ارسالی شما باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا مخاطبان زیادی را جلب کند. برای شروع یک کمپین موفق به نکات زیر توجه کنید:

با یک لیست هدفمند شروع کنید

کسب درآمد آنلاین با ایمیل مارکتینگ، ایجاد یک لیست هدفمند

کمپین شما باید با ایجاد یک لیست هدفمند آغاز شود. شما بدون لیست، نمی‌توانید کمپین خود را شروع کنید. بهترین روش برای جمع‌آوری ایمیل‌ها، تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطب واقعی است. اما چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ ممکن است همه بازدید‌کنندگان، مایل به ثبت‌نام در سایت شما نباشند.

بسیاری از بازاریاب‌های موفق با استفاده از یک پنجره خروج برای تبدیل بازدیدکنندگان خارج شده از وب‌سایت به مخاطب، از این ابزار کاربردی استفاده می‌کنند. پنجره‌های خروجی به منظور استراتژی خاصی طراحی شده است تا به محض تلاش برای خروج از سایت شما، یا باز کردن برگه جدید، روی صفحه کاربر ظاهر شود.

برای کمپین خود هدفی تعیین کنید

کسب درآمد آنلاین از ایمیل مارکتینگ، تعیین هدف برای کمپین ایمیل مارکتینگ

آیا می‌دانید چرا این کمپین را اجرا می‌کنید؟ اگر هدف خاصی در ذهن ندارید بهتر است همین حالا کمپین خود را متوقف کنید. به این فکر کنید که مخاطبان شما می‌خواهند چه اقدامی انجام دهند. از بین موارد زیر می‌توانید یک مورد را مد نظر قرار دهید:

Community Verified iconفروشتان را با تبلیغ یک محصول یا خدمات افزایش دهید.

Community Verified iconبا ارائه چیزی که دوست دارید مخاطبانتان را پرورش دهید.

Community Verified iconتوجه مخاطبان موجود خود را پس از مدت‌ها بی‌تحرکی جلب کنید.

Community Verified iconمخاطبان خود را برای ارسال ایمیل‌های هدفمندتر تقسیم‌بندی کنید.

لزوماً نیازی به اهداف دقیق و یکسانی ندارید. شما می‌توانید لیست خود را با هدف تبدیل بازدید‌کننده به مخاطب واقعی برنامه‌ریزی کنید.

روی عنوان خود، کار کنید

روی عنوان ایمیل خود کار کنید

وقتی متوجه شدید که چرا می‌خواهید این کمپین را شروع کنید، وقت آن است که ایمیل خود را آماده کنید. اولین چیزی که کاربران در مورد ایمیل شما متوجه خواهند شد موضوع شماست. آنجاست که بازی واقعی آغاز می‌شود. یک عنوان را چنان قدرتمند تهیه کنید که مردم نتوانند آن را نادیده بگیرند.


به‌یاد داشته باشید، این عنوان شما است که تصمیم می‌گیرد ایمیل شما باز شود، حذف شود یا حتی بدتر، در پوشه هرزنامه قرار بگیرد.

یک ایمیل جذاب بنویسید

برای نوشتن یک ایمیل جذاب از موارد زیر استفاده کنید:

یک ایمیل جذاب بنویسید

Community Verified iconجملات و پاراگراف‌های خود را کوتاه کنید. با کوتاه کردن پاراگراف مخاطبان شما بهتر مطالب را درک می‌کنند. 

Community Verified iconبا مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. همیشه هنگام نوشتن ایمیل‌های خود از اول شخص استفاده کنید. این کار به مخاطبان شما این احساس را می‌دهد که شما، مستقیماً با آن‌ها در حال مکالمه هستید.

Community Verified iconبا استفاده از مشخصات مخاطب، ایمیل را شخصی‌سازی کنید. استفاده از نام آن‌ها در ایمیل باعث می‌شود احساس کنند که نامه ارسالی مخصوص آن‌ها نوشته شده است. با این کار می‌توانید توجه آن‌ها را خیلی سریع‌تر جلب کنید.

Community Verified iconمرتبط و دقیق باشید. مردم وقت کافی برای خواندن ایمیل‌های طولانی ندارند. بنابراین وقت خود را صرف صحبت در مورد چیزهای غیرضروری نکنید. روی نکات اصلی تمرکز کنید و پیام را سریع منتقل کنید.

برای تقویت کلیک از روانشناسی استفاده کنید

تقویت روانشناسی کار

اگر می‌خواهید ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشید؛ سعی کنید از بازی روانشناسی به‌عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده کنید. برای این کار شما به مدرک روانشناسی نیازی ندارید. برای پیش‌بینی رفتار کاربر می‌توانید از روانشناسی اساسی استفاده کنید.
با استفاده از فوریت، می‌توانید افراد را وادار کنید که سریع اقدام به خرید کنند. به‌عنوان مثال، از تایمر یا شمارش معکوس استفاده کنید تا به آن‌ها این احساس را بدهید که زمانشان رو به اتمام است و فروش به زودی پایان می‌یابد.
روش دیگر برای جلب توجه این است که مخاطب را متوجه پایان موجودی کالا یا خدمات کنید. مردم در این مواقع سریع عمل می‌کنند زیرا نمی‌خواهند این فرصت را از دست بدهند و منتظر فرصتی دیگر باشند.

از یک طرح موثر استفاده کنید

استفاده از یک طرح موثر

مرحله مهم بعدی که باید به آن توجه کنید، طراحی‌هایی است که انجام می‌دهید. تمام تلاش خود را انجام دهید تا حرفه‌ای به‌نظر برسد. یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل، سایت Constant Contact است که الگوهای زیبایی طراحی کرده و به‌صورت حرفه‌ای ارائه می‌دهد.
نکته بعد این‌که، به فراخوان(CTA) خود توجه کنید. کلمات، رنگ و اندازه مناسب دکمه‌های خود را انتخاب کنید تا جذاب و کاربردی به‌نظر برسد.

به مخاطبان خود پاداش دهید

به مخاطبان خود پاداش دهید

گاهی اوقات خوب است که خدمات رایگانی را به‌جای فروش مداوم، به مخاطبان خود هدیه بدهید. این خدمات می‌تواند یک ارسال رایگان، نکات رایگان، مشاوره یا هر چیز دیگری باشد. این کار مخاطب را ترغیب به اقدام می‌کند. چون طبیعتاً همه‌ی ما علاقه‌مند به چیزهای رایگان هستیم.

فروش خود را افزایش دهید

فروش خود را فزایش دهید

یک راه عالی برای کسب درآمد اضافی از ایمیل مارکتینگ افزایش فروش محصولات یا خدمات است. این یک روش محبوب است، جایی که شما بسیار هوشمندانه کاربر خود را ترغیب می‌کنید که یک خرید اضافی داشته باشد. به‌عنوان مثال، شما محصولی را به قیمت 20 دلار به فروش می‌رسانید، شما می‌توانید کاربر خود را متقاعد کنید که فقط یک دلار اضافی برای دریافت کیفیت به روز شده همان محصول پرداخت کند.

محصولات مرتبط با فروش متقابل

محصولات مرتبط با فروش متقابل

روش موثر دیگر برای کسب درآمد از طریق ایمیل مارکتینگ، فروش محصولات مرتبط است. با استفاده از این تکنیک می‌توانید با خرید یک محصول مورد علاقه کاربر، یک محصول مرتبط با خرید قبلی را پیشنهاد داده و او را تشویق به خرید محصول اضافه کنید. به‌عنوان مثال، شما از کمپین ایمیل مارکتینگ برای فروش کرم پودر استفاده کردید. پس از پرداخت، می‌توانید یک ایمیل خودکار در رابطه با معرفی کالای مرتبط با کرم‌پودر مانند لوسیون دست به مخاطبان خود ارسال کنید. از آن‌‌جا که خریدار به کرم‌پودر علاقه دارد، احتمال اینکه به خرید لوسیون هم علاقه‌مند باشد، وجود دارد.

ارسال و پیگیری

ارسال و پیگیری ایمیل

مرحله آخر، زدن دکمه ارسال است. بعضی اوقات دنبال‌کنندگان فقط با خواندن ایمیل شما اقدامی نمی‌کنند. بنابراین پیگیری را فراموش نکنید. پس از ارسال ایمیل یک یا دو روز صبر کنید. پس از آن، می‌توانید برای مشترکان خود یک نامه پیگیری ارسال کنید. با استفاده از بسیاری از خدمات بازاریابی از طریق ایمیل، می‌توانید ایمیل‌های پیگیری را تنظیم کنید تا به‌طور خودکار ارسال شود و ایمیل را برای افرادی که هنوز آن را ندیده‌اند دوباره ارسال کنید. این به‌عنوان یک یادآوری عمل می‌کند و احتمال اقدام افراد را افزایش می‌دهد.

نتیجه گیری

مواردی که با هم مطالعه کردیم، برخی از نکات مهم برای کمپین ایمیل مارکتینگ و کسب درآمد آنلاین است. پس برای راه‌اندازی کمپین ایمیل مارکتینگ خود، ابتدا یک هدف مشخص کنید. و روی عنوان‌های انتخابی خود تمرکز کنید. ایمیل‌های جذابی آماده کنید؛ برای نوشتن ایمیل جذاب و تاثیرگذار از روانشناسی فروش استفاده کنید. و در کمپین خود به مخاطبانتان پاداش دهید.


منبع:
www.blogtyrant.com

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید