()

آیا می‌دانید که می‌توان بدون نیاز هیچ سرمایه خاصی، کسب درآمد از تلگرام داشته باشید؟ این خبر را شنیده‌اید که شبکه اجتماعی تلگرام در سطح جهان، به بیش از 500 میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است؟ آیا می‌دانید علیرغم تمام محدودیت‌هایی که برای استفاده از این سرویس پیام رسان در ایران وجود دارد، باز هم بیش از 50 درصد از مردم کشورمان از این برنامه استفاده می‌کنند؟ 

این آمار و ارقام همگی زمینه‌های مساعد شبکه اجتماعی تلگرام را برای درآمدزایی نشان می‌دهند. در حقیقت، کسب درآمد از تلگرام یکی از گزینه‌های جذاب برای درآمدزایی به شمار می‌رود، کافی است با راهکارهای ساده آن آشنا شوید تا بدون اینکه نیاز به سرمایه اولیه داشته باشید، در خانه خود بمانید و به درآمد چشمگیری برسید.

در حال حاضر روش‌های زیادی برای کسب درآمد بدون سرمایه وجود دارد که آشنایی با هر یک از آنها می‌تواند رویکردهای درآمدی جدیدی را برای افراد ایجاد کند. سرویس پیام‌رسان تلگرام نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، موقعیت‌های قابل توجهی را برای درآمدزایی ایجاد کرده است.

آیا می‌توان از تلگرام هم درآمد داشت؟

کسب درآمد از تلگرام واقعیت دارد؟

با توجه به جایگاهی که شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام در میان کاربران پیدا کرده است و همه ما روزانه شاهد تبلیغات و فروش زیادی از طریق اینستاگرام هستیم، ممکن است اینطور تصور شود که کسب درآمد از تلگرام، آن هم ما توجه به محدودیت‌های موجود، سخت یا حتی غیرممکن باشد.

روش‌های پول درآوردن از تلگرام هم مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی متنوع و ساده است، به طوری که اگر با قابلیت‌های این اپلیکیشن آشنا شوید و اطلاعاتی هم درباره بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید، درآمدزایی از این سرویس پیام رسان امکان‌پذیر می‌شود.

در این مقاله قصد داریم با معرفی امکانات این شبکه اجتماعی، انواع روش‌های کسب درآمد از تلگرام را بیان کنیم.

مزیت‌های درآمد داشتن از تلگرام

مزیت‌های کسب درآمد از تلگرام

از آنجایی که محدودیت‌های مربوط به استفاده از اپلیکیشن تلگرام در کشور ما، کاربرد آن را کمی مشکل کرده است، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که اصلا چرا باید از این شبکه اجتماعی به عنوان یک منبع درآمد استفاده کنیم؟

وقتی می‌توانیم همین درآمد را از اینستاگرام هم به دست بیاوریم چرا باید دردسرهای این پیام رسان را تحمل کنیم؟

حضور کاربران در تلگرام

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که علیرغم تمام این محدودیت‌ها، کاربران ایرانی کماکان از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و با ساختن کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، حضور فعالی در آن دارند.

هنگام استفاده از فضای اینترنت به عنوان یک منبع درآمد، باید به این نکته توجه کنیم که کاربران در کجا حضور بیشتری دارند؟ چه قصد فروش یک محصول را داشته باشیم، چه بخواهیم تبلیغات کنیم و چه بخواهیم به عنوان ادمین شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشیم، کانال‌های تلگرامی گزینه جذاب و مناسبی برای درآمدزایی به شمار می‌روند.

به روز بودن تلگرام

یکی دیگر از مزایایی که باعث می‌شود شبکه اجتماعی تلگرام به عنوان یک گزینه مناسب پول درآوردن محسوب شود، آپدیت‌های همیشگی آن است. همه ما به دنبال این هستیم که در یک فضای کاری مناسب و بدون مشکل فعالیت کنیم، بر همین اساس نیز سرویس پیام رسان تلگرام همیشه در حال بروزرسانی امکاناتش است.

این مزیت باعث می‌شود کاربران و مخاطبان کسب‌وکارها از تلگرام راضی باشند و در نتیجه حضور فعال‌تری در این شبکه اجتماعی داشته باشند.

امکانات و ابزار متنوع

آپدیت‌های همیشگی تلگرام باعث ارتقاء امکانات و ابزارهای آن می‌شود. اگر به فکر درآمدزایی از کانال تلگرام هستید، این امکانات و ابزارها کمک زیادی به شما خواهند کرد. امکان طراحی و ساخت ربات، ساختن گروه و راه‌اندازی کانال از جمله امکانات جذابی هستند که می‌توانید از طریق استفاده از آنها به کسب درآمد از تلگرام آن هم بدون سرمایه برسید.

شروع به درآمدزایی از تلگرام بدون نیاز به سرمایه

یکی از مزیت‌های عمده تلگرام این است که برای شروع یک کسب و کار نیاز به هیچ سرمایه‌ای ندارید؛ یعنی کافی است با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی یا ساخت یک گروه و یا حتی ساختن یک ربات، به فکر افزایش مخاطب و درآمدزایی از آن باشید.

نداشتن محدودیت زمان و مکان

یکی از نکات مثبتی که در رابطه با کسب درآمد از تلگرام وجود دارد، بی مرز بودن آن است. در این شبکه اجتماعی هیچ حد و مرزی وجود ندارد و شما می‌توانید روش درآمدزایی خود را برای تمام کاربران خود در هر جای دنیا که باشند، اعمال کنید.

از سوی دیگر نیاز به حضور فیزیکی و هزینه‌های خرید یا اجاره مکان هم ندارید و می‌توانید فعالیت خود را در فضای آنلاین و بدون هزینه خاصی ادامه دهید. 

با امکانات تلگرام بیشتر آشنا شوید

آشنایی با امکانات و ویژگی‌های پولساز تلگرام

قبل از پرداختن به انواع روش های کسب درآمد از تلگرام، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که پیام رسان تلگرام چه امکاناتی دارد؟ آیا فقط یک سیستم پیام رسان است که امکان برقراری ارتباط را برای افراد آسان‌تر می‌کند یا امکانات ویژه‌ای دارد و می‌تواند به عنوان یک محل درآمدزایی برای افرادی که سرمایه خاصی ندارند، به شمار رود؟

تلگرام امکانات متنوع و خاصی را به کاربران خود ارائه می‌دهد، به طوری که هم برای یک کاربر معمولی و هم برای کاربری که قصد درآمدزایی دارد، جذاب خواهد بود.

امکان ساخت ربات

یکی از ویژگی‌های خاص این شبکه اجتماعی، ربات است. ربات تلگرامی امکانات زیادی را برای کاربران فراهم می‌کند، شما می‌توانید خودتان اقدام به ساخت ربات کنید یا از شرکت‌های دیگری که این کار را انجام می‌دهند، استفاده کنید.

در هر صورت از طریق ربات تلگرام می‌توان درآمدزایی کرد. این ربات‌ها فعالیت‌هایی مانند گرفتن عضو برای کانال، ساخت بازی، معرفی کسب‌وکار، ارتباط با دیگر پیام‌رسان‌ها و همینطور ارتباط با وب‌سایت‌ها را انجام می‌دهند. به عنوان مثال یک ربات تلگرامی می‌تواند محتوای سایت را برای کاربران تلگرام ارسال کند که این فرایند به تبلیغات و فروش سایت مذکور کمک خواهد کرد.

امکان ساخت کانال

با ساختن یک کانال تلگرامی و تولید محتوای باکیفیت و جذاب در آن، رفته رفته می‌توان به کاربران زیادی دسترسی پیدا کرد. امکان انتشار محتوا در کانال فقط برای ادمین امکان‌پذیر است. اگر بتوانید از این قابلیت تلگرام استفاده کنید و یک کانال پرمخاطب داشته باشید، می‌توانید از طریق انواع روش‌های فروش و تبلیغات، درآمد داشته باشید.

امکان ساخت گروه

در این شبکه اجتماعی همانطور که می‌توان یک کانال ساخت، امکان ساخت گروه هم وجود دارد، با این تفاوت که در گروه همه کاربران می‌توانند در انتشار پست شرکت کنند. این گروه‌ها که امکان حضور بیش از چند هزار کاربر را هم دارند، محیط مناسبی را برای تعامل اعضا فراهم می‌کنند.

گفتگوی محرمانه

یکی از قابلیت‌های قابل توجه تلگرام، امنیت بالای آن است؛ به طوری که کاربران می‌توانند از چت محرمانه برای ارتباطات حساس خود استفاده کنند. در این روش، پیام‌ها رمزگذاری دوسویه می‌شوند و کاملا محرمانه خواهند بود.

تماس صوتی

یکی دیگر از قابلیت‌های تلگرام که آن را به یک شبکه اجتماعی محبوب تبدیل کرده است، امکان تماس صوتی در آن است. در این شیوه می‌توان با هزینه کم و به صورت کاملا محرمانه تماس صوتی برقرار کرد.

کسب درآمد از تلگرام هزینه هم دارد؟

یکی از مزیت‌های عمده تلگرام کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه است. بنابراین اگر به فکر درآمدزایی از طریق کانال تلگرام، ربات تلگرام و سایر قابلیت‌های این اپلیکیشن هستید، این مژده را به شما می‌دهیم که هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

البته اگر به دنبال جذب کاربران واقعی و وفادار هستید، باید محتوای باکیفیت به آنها ارائه دهید؛ از این نظر ممکن است هزینه‌های جزئی را برای تولید محتوا خرج کنید، اما به طور کلی فعالیت در تلگرام به عنوان یک روش کسب درآمد هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.

انواع روش‌های کسب درآمد از تلگرام

روش‌های کسب درآمد از تلگرام

وقتی صحبت از کسب درآمد از تلگرام می‌شود، در وهله اول این نکته به ذهن‌مان خطور می‌کند که باید محصول خاصی را در یک کانال یا گروه تلگرامی بفروشیم، مثل بسیاری از گروه‌های تلگرامی خانوادگی که عضو هستیم و برخی از اعضای فامیل مشغول فروش محصولات خود و کسب درآمد رایگان از تلگرام هستند؛ اما اینکه چگونه از تلگرام پول در بیاوریم، به همین روش‌های ساده خلاصه نمی‌شود.

با ما همراه باشید تا با راه‌های کسب درآمد از تلگرام با کانال یا بدون کانال و… آشنا شوید.

فروش محصولات و خدمات

فرقی نمی‌کند که یک همکار فروش در آمازون یا علی‌بابا باشید یا برند خودتان را داشته باشید؛ تلگرام همیشه می‌تواند یک گزینه مناسب برای فروش محصولات‌تان باشد. از آنجایی که تلگرام یک پلتفرم محتوا محور است، هر اندازه بتوانید محتوای مناسب با مخاطبان خود تولید کنید، نرخ تعامل آنها را بالاتر خواهید برد.

هر اندازه هم نرخ تعامل شما در یک کانال تلگرامی با مخاطبان‌تان بیشتر شود، به مرور زمان میزان فروش محصول یا خدماتی که ارائه می‌کنید، بیشتر خواهد شد. حتی فروش در تلگرام را می‌توان از گروه‌های فامیلی و خانوادگی هم شروع کرد؛ فرض کنید در زمینه فروش لباس بچگانه فعالیت می‌کنید، با ساختن یک گروه تلگرامی، می‌توانید بسیاری از دوستان، آشنایان و فامیل خود را با محصولات‌تان آشنا کنید.

ادمین کانال یا گروه تلگرامی

کسب درآمد از طریق ادمین بودن در کانال یا گروه تلگرامی

یکی از مشاغل جذاب، بدون هزینه و پردرآمد که به لطف گسترش شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است، ادمین بودن است. شما می‌توانید به طور همزمان ادمین چند کانال تلگرامی باشید و به درآمد برسید.

وظیفه ادمین با توجه به قراردادی که می‌بندد، مشخص می‌شود. بعضی تنها وظیفه ارتباط با مخاطبان، پاسخگویی به دایرکت‌ها و انتشار محتوا را بر عهده دارند و برخی دیگر وظیفه تولید محتوا را هم قبول می‌کنند که طبیعتا دستمزد آنها افزایش خواهد یافت.

فرض کنید وظیفه نگهداری از یک کانال تلگرامی را برعهده دارید و وظایف شما نیز انتشار پست‌ها و تعامل با مخاطبان است. حداقل دستمزدی که برای این کار دریافت خواهید کرد، حدود 2 میلیون تومان خواهد بود. در این صورت اگر بتوانید ادمین 3 کانال تلگرامی شوید، حداقل 6 میلیون تومان درآمد ماهانه خواهید داشت، بدون اینکه هزینه‌های زیادی کرده باشید.

ساختن کانال و ربات برای دیگران

حتی اگر محصولی برای تبلیغات یا فروش در تلگرام ندارید، ناامید نشوید. کافی است با امکانات این شبکه اجتماعی آشنا شده و آموزش‌های لازم را ببینید، از آن پس می‌توانید با ساختن ربات‌های تلگرامی و حتی کانال‌ها به درآمد برسید.

البته این ساختن باید همراه با پشتیبانی باشد؛ یعنی بعد از ساختن یک کانال یا ربات تلگرامی، وظیفه پشتیبانی و بروزرسانی آن را هم بر عهده گرفته و به یک درآمد ثابت از کارفرما برسید.

عموما هزینه ساخت و نگهداری یک ربات یا کانال تلگرامی بسته به اینکه آن ربات چه قابلیت‌های داشته باشد، متفاوت است، اما می‌تواند ماهانه بین  3 میلیون تا 7 میلیون درآمد داشته باشد.

تولید محتوا

تولید محتوا در تلگرام و کسب درآمد

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از تلگرام تولید محتوا است. این روزها که پیام‌رسان تلگرام پر شده از انواع کانال‌ها و گروه‌های کسب‌وکاری، طبیعتا تولید محتوا نیاز بسیاری از آنهاست. بنابراین اگر دانش تولید محتوای متنی، تصویری یا ویدیویی را دارید، می‌توانید به طور همزمان برای چند کانال تلگرامی تولید محتوا کنید و به درآمد قابل توجهی برسید.

تولید محتوا می‌تواند یکی از وظایف ادمین باشد یا اینکه یک به صورت جداگانه انجام شود، در هر صورت میزان درآمد این شغل، با توجه به تعداد و نوع محتوایی که تولید می‌شود در نوسان خواهد بود، اما در کمترین حالت، دستمزد طراحی و تولید محتوای متنی و تصویری یک کانال، حدود 2 میلیون تومان خواهد بود.

همکاری در فروش

یکی از راه‌های جذاب برای کسب درآمد در تلگرام ، سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که می‌توانید با معرفی محصولات و خدمات دیگر برندها در کانال یا گروه خود، در صورت فروش، مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت کنید.

البته در این شیوه باید حتما یک کانال یا گروه پرمخاطب داشته باشید تا امکان کسب درآمد از تلگرام با کانال برای شما فراهم شود.ما در افیلی با فراهم کردن شرایط همکاری در فروش، این امکان را برای شما فراهم می‌کنیم که در صورت داشتن یک کانال یا گروه تلگرامی با کاربران فعال، به درآمد قابل توجهی برسید.

حق اشتراک

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از تلگرام ، فروش حق عضویت است. در این صورت باید محتوای ارزشمندی تولید کنید تا کاربران حاضر به پرداخت حق اشتراک شوند. عموما کانال‌هایی که در زمینه آموزش فعالیت می‌کنند می‌توانند به این گزینه فکر کنند.

شاید حق عضویت این کانال‌ها چندان بالا نباشد، اما اگر تعداد عضوهای آن زیاد باشد، مبلغ قابل توجهی خواهد شد.

تبلیغات

کسب درآمد از تلگرام با تبلیغات

در کنار سیستم همکاری در فروش، فرایند تبلیغات هم می‌تواند یک گزینه جذاب برای کسب درآمد از تلگرام باشد. کافی است محصولات و خدمات دیگران را در کانال تلگرامی خود تبلیغ کنید و در ازای آن پول دریافت کنید.

البته برای کسب درآمد از تلگرام به وسیله تبلیغات باید کمی صبور باشید، یعنی با تولید محتوای باکیفیت تعداد کاربران کانال خود را بالا ببرید تا نظر تبلیغ‌دهندگان را به سوی خود جلب کنید.

فرض کنید یک کانال تلگرامی با 50 هزار عضو در زمینه روانشناسی دارید، در این صورت می‌توانید با تبلیغ بسیاری از محصولات مرتبط با روانشناسی، مانند کتاب، خود روانشناس‌ها، کلینیک‌های درمانی و … درآمد داشته باشید.

میزان درآمد از یک کانال تلگرامی به تعداد عضوهای آن کانال و همینطور نرخ تعامل آنها بستگی دارد، در کمترین حالت برای هر پست تلگرام 200 هزار تومان دریافت می‌شود و این مبلغ در کانال‌های پرمخاطب به 5 تا 7 میلیون تومان هم می‌رسد.

نتیجه‌گیری

اپلیکیشن تلگرام نیز مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، به یک روش مناسب برای کسب درآمد تبدیل شده است، به طوری که از حد یک رسانه ارتباطی فراتر رفته است و بسیاری از کسب‌وکارها از آن به عنوان یک بازوی تبلیغاتی و بیزینسی استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه کسب درآمد از تلگرام نیاز به هیچ سرمایه خاصی ندارد، می‌تواند به عنوان یک گزینه مناسب و جذاب برای درآمدزایی محسوب شود. در این مقاله سعی کردیم با معرفی قابلیت‌ها و امکانات این سرویس پیام رسان، مهم‌ترین روش‌های درآمدزایی از آن را هم معرفی کنیم.

سؤالات متداول

با توجه به فیلترینگ تلگرام در ایران، آیا گزینه خوبی برای درآمدزایی محسوب می‌شود؟

بله. اپلیکیشن تلگرام، علیرغم تمام محدودیت‌های آن، در میان کاربران ایرانی کاربرد دارد و به همین دلیل هم می‌تواند یک روش جذاب درآمدزایی باشد.

آیا برای کسب درآمد از تلگرام باید هزینه کنیم؟

درآمدزایی از تلگرام نیاز به هیچ سرمایه خاصی ندارد، فقط کافی است با قابلیت‌های آن و همینطور رویکردهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تا حدی آشنا باشیم. 

مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد از تلگرام، کدام هستند؟

مهم‌ترین روش‌های درآمدزایی از تلگرام عبارتند از: تبلیغات، ساخت و راه‌اندازی کانال و ربات تلگرام، ادمین تلگرام، همکاری در فروش و تولید محتوا. 

منبع

appsgeyser.com

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید