()

ارزش درآمدی که از شغل خود و فعالیت‌های مرتبط با آن داریم باید حفظ شود تا به ثبات اقتصادی در زندگی روزمره‌ی خود برسیم. در حال حاضر نگه‌داشتن سپرده‌ی مالی خود به واحد پول رایج کشور، ریال، کاری غیر‌منطقی است. با وجود نوساناتی که قیمت‌ها در کشور ما دارد قدرت خرید پولی که در سپرده‌ی ریالی خود داریم هر روز در معرض خطر است.

روش‌های مختلفی برای رسیدن به قدرت خرید پایدار وجود دارد که می‌توانید با مشورت کارشناسان اقتصادی یکی از آنها را به‌کار گیرید.

کسب درآمد از سایت خارجی ما را به ثباتی در حفظ ارزش پول و قدرت خرید می‌رساند. احتمالاً این روش کسب درآمد را تا به حال شنیده‌اید؛ روشی که در آن دستمزد کار خود را به واحد پول دلار دریافت می‌کنیم.

اگر شما هم کنجکاو شده‌اید که در مورد کسب درآمد از سایت خارجی بیشتر بدانید ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

منظور از کسب درآمد از سایت خارجی چیست؟

روش‌ های کسب درآمد از سایت خارجی

برای این که به زبان ساده، کسب درآمد از سایت‌های خارجی را توضیح دهیم به این مثال توجه کنید: فردی را در نظر بگیرید که در سایت‌های مختلف خارجی فعالیت‌های به خصوصی را انجام می‌دهد؛ این فعالیت‌ها می‌توانند فروش محصولات یا خدمات، تولید محتواهای تصویری یا صوتی و… باشند. این فرد بر اساس کارهایی که در این سایت‌ها انجام می‌دهد، مبلغی را به عنوان حق الزحمه دریافت خواهد کرد.

اصل فرایند کسب درآمد از سایت‌های خارجی با فعالیت در سایت‌های داخل کشور تفاوت چندانی نمی‌کند؛ در واقع کسب درآمد از سایت‌های خارجی کارکردی مشابه با سایت‌های ایرانی دارد و تفاوت اصلی بین آن‌ها، در مورد ارزی است که به عنوان درآمد می‌توانید از این بستر‌ها دریافت کنید.

با این تفاسیر، طبیعی است اگر با توجه به شرایط کنونی و به دلیل پایین بودن ارزش ریال نسبت به دلار تصمیم داشته باشید که با استفاده از مهارت‌های خود، از سایت‌های خارجی کسب درآمد ارزی داشته باشید. 

در این میان میزان مهارت و دانش شما تعیین می‌کند چه میزان درآمدی را از کدام سایت خارجی می‌توانید کسب کنید؛ گاهی این مهارت‌ها از نظر درجات سختی در سطح بالاتری قرار می گیرند و طبعا میزان درآمد شما را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهند داد. 

البته ناگفته نماند در این بین مشکلاتی مثل تحریم‌های اقتصادی، عدم امکان ایجاد حساب کاربری در حساب ارزی پی‌پال، نیاز به داشتن سطح زبان خوب و عدم امکان همکاری با برخی سایت‌های خارجی برای ایرانیان وجود دارد. با این وجود، همچنان راه و روش هایی وجود دارند که بتوانید از آن‌ها کسب درآمد کنید.

بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری از سایت‌های خارجی + روش درآمدزایی

انواع روش های کسب درآمد دلاری

برای کسب درآمد دلاری از سایت خارجی محدود نیستید و می‌توانید به فعالیت‌هایی با توجه به توانایی خود مشغول شوید.

در ادامه به بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در وب‌سایت‌های خارجی انجام دهید می‌پردازیم. همچنین به روند کسب درآمد در هر کدام اشاره می‌کنیم.

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش)

کسب درآمد دلاری از افیلیت مارکتینگ

بازاریابی شغلی است که بسیاری از افراد به‌سمت آن می‌روند. برای کسانی که روابط‌عمومی و فن بیان مناسبی دارند فعالیت در زمینه‌ی بازاریابی منبع درآمد خوبی است.

با ظهور فناوری‌های دیجیتال، که اکثر آنها در ارتباط با بستر اینترنت هستند، سطح فعالیت بازاریابان هم دچار تغییر شده است. امروزه می‌بینید که کسب‌وکارها سایت‌های مخصوص به خود را دارند و از طریق اینترنت محصولات و خدمات خود را عرضه می‌کنند. می‌توان گفت که اینترنت بستری جدید برای فعالیت در زمینه‌ی بازاریابی شده است.

شما برای کسب درآمد از سایت خارجی می‌توانید به‌سمت بازاریابی بروید و به افیلیت مارکتینگ مشغول شوید. فعالیت مورد نظر به همکاری افراد برای فروش محصول و خدمات کسب‌وکارها اطلاق می‌شود.

شما برای مؤفقیت در افیلیت مارکتینگ باید فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و … بهبود ببخشید. اگر بتوانید محصولات و خدمات را به افراد بیشتری معرفی کنید احتمال خرید از جانب آنها هم بالا می‌رود. ضمن اینکه نباید قدرت فن بیان را هم فراموش کرد. احتمالاً تا اینجا متوجه شده‌اید که افیلیت مارکتینگ همان عنوان بازاریابی را دارد با این تفاوت که سطح فعالیت آن در اینترنت است.

اگر در نوشتن مهارت دارید و به اصول سئو هم آشنا هستید امتیاز بزرگی در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ و کسب درآمد از سایت خارجی به شما تعلق می‌گیرد. با محتوانویسی در وبلاگ یا وب‌سایت خود می‌توانید مرجعی برای لینک‌دهی به محصولات و خدمات کسب‌وکارها شوید.

از سایت‌های خارجی که امکان افیلیت مارکتینگ را دارند می‌توان آمازون و علی‌بابا را مثال زد. البته هر کدام شرایط خاص خود را دارند که هنگام ثبت‌نام در سایت متوجه خواهید شد.

کسب درآمد از سایت خارجی با افیلیت مارکتینگ این‌گونه است که:

  • از لینک مخصوص به خود برای معرفی محصول و خدمات به مشتریان استفاده می‌کنید.
  • با خرید از لینک‌های مخصوص شما، پورسانتی (طبق توافق) پس از نهایی شدن خرید به شما تعلق می‌گیرد.

فریلنسرینگ

کسب درآمد دلاری از فریلنسینگ

در دوران اوج کرونا اصطلاحی به‌اسم دورکاری در بین مردم رایج شد. دورکاری شیوه‌ای از فعالیت در کسب‌وکارها است که شما در آن مجبور نیستید برای کار کردن به‌طور فیزیکی در محل حاضر شوید.

فریلنسرینگ نوعی دورکاری است که با آن می‌توانید به کسب در آمد از سایت خارجی بپردازید. در این فعالیت شما تخصص لازم برای انجام یک فعالیت خاص را دارید. بنابراین با درخواست برای انجام پروژه‌های مرتبط به درآمدزایی مشغول می‌شوید. هر پروژه دستمزد خود را دارد و پس از تمام شدن پروژه حق‌الزحمه به فریلنسر پرداخت می‌شود. می‌بینید که در فریلنسرینگ قرارداد دائمی وجود ندارد و درآمد شما وابسته به میزان پروژه‌ها و دستمزدهای آنها است.

از سایت‌های خارجی که در زمینه‌ی فریلنسرینگ فعال هستند نمونه‌های زیر را مثال می‌زنیم:

  • Freelancer.com
  • Peopleperhour.com
  • Upwork.com

اگر با ایرانیان خارج از کشور ارتباط دارید می‌توانید از پلتفرم داخلی پونیشا نیز استفاده کنید. پونیشا امکان پرداخت ارزی را برای فعالان فریلسنرینگ فراهم می‌کند.

کسب درآمد از سایت خارجی با فعالیت فریلنسرینگ بدین شرح است:

  • پروژه‌های مناسب با فعالیت مورد نظر را دنبال می‌کنید.
  • به کارفرمای پروژه‌ای که به انجام آن علاقه دارید پیشنهاد خود را می‌دهید.
  • کارفرما پیشنهاد شما را بررسی می‌کند.
  • با قبول شدن پیشنهاد، شما انجام پروژه را شروع می‌کنید.
  • پس از اتمام پروژه و رضایت کارفرما دستمزد شما (با کسر کارمزد سایت) پرداخت می‌شود.

برای فریلنسرینگ و کسب درآمد از سایت خارجی محدود به چند مهارت نیستید. اما در این بین مهارت‌های شاخصی وجود دارند که بعضی از آنها را در زیر نام می‌بریم:

  • برنامه‌نویسی
  • گرافیک
  • طراحی وب‌سایت
  • تولید محتوا

آموزش

کسب درآمد دلاری از تدریس

آموزش مهارت و فعالیتی که انجام می‌دهیم یکی از منابع درآمدی مازاد است. ما با نوشتن جزوه‌های ایبوک، بارگذاری ویدئو و … در زمینه‌ی آموزش به کسب درآمد از سایت خارجی می‌پردازیم.

اگر در نویسندگی توانایی دارید می‌توانید کتاب‌های ایبوکی در زمینه‌ی فعالیت خود تهیه کنید و کسب‌وکار خود را آموزش دهید. این کتاب‌ها را در وب‌سایتی مانند آمازون بارگذاری می‌کنید تا به فروش برسد.

وب‌سایت‌های مختلفی امکان آموزش ویدئویی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند که در زیر تعدادی از آنها را نام می‌بریم:

  • udemy
  • lynda
  • skillshare
  • youtube

تسلط به زبان انگلیسی برای فعالیت در زمینه‌ی آموزش، به‌منظور رسیدن به درآمد دلاری، یک مزیت به‌حساب می‌آید. شما با انتشار جزوه‌های ایبوک و فایل‌های آموزش ویدئویی خود به زبان انگلیسی مخاطبان بسیاری را می‌توانید برای کسب درآمد از سایت خارجی جذب کنید.

فعالیت در یوتوب

درآمد دلاری از یوتیوب

یوتوب از امکانات گوگل است که امکان انتشار محتوای ویدئویی را برای شما ممکن می‌کند. این انتشار ویدئو بدون دستمزد نیست. گوگل بسته به میزان استقبالی که از ویدئوهای شما می‌شود دستمزد و حق‌الزحمه‌ای را برای شما در نظر می‌گیرد.

شما در زمینه‌های مختلف می‌توانید ویدئو تولید و در یوتوب منتشر کنید. برای کسب درآمد از سایت خارجی یوتوب محدود نیستید و در زمینه‌های مختلف ویدئوهای خود را نشر می‌دهید؛ آموزش تنها بخشی از محتوای یوتوب است که قبلاً به آن اشاره داشتیم.

برای درآمدزایی از یوتوب حد‌نصاب‌هایی وجود دارد:

  • تعداد کاربرانی که شما را در یوتوب دنبال می‌کنند باید به عدد هزار برسد.
  • مدت‌زمانی که ویدئوهای شما در یوتوب تماشا می‌شود حداقل 4000 ساعت را تجربه کند.

مبنای درآمد در یوتوب تعداد دفعاتی است که تبلیغات گوگل پیش از شروع ویدئو به نمایش درمی‌آید.

شما برای کسب درآمد از سایت خارجی یوتوب نیازی به مهارت بالا در زبان انگلیسی ندارید. از آنجا که در حال حاضر مخاطبان ایرانی و فارسی‌زبان بسیاری در یوتوب وجود دارد با انتشار ویدئوهای جذاب و مخاطب‌پسند به درآمد بالایی خواهید رسید.

اگر محیط یوتوب و محتواهای ویدئویی آن را بررسی کنید متوجه می‌شوید که طیف متنوعی از افراد در آن فعالیت دارند؛ هنرمند آثار هنری خود را در یک محیط امن منتشر می‌کند، یک دانشمند علم خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد و یک ولاگر جریان روزمره‌ی خود را به نمایش می‌گذارد. بعضی از این افراد معروفیت آن‌چنانی ندارند اما با این وجود دنبال‌کننده‌های زیادی پیدا کرده‌اند و بازدید‌های زیادی هم دارند. بنابراین با احساس راحتی در یوتوب فعالیت کنید چون ویدئوهای شما هم مخاطبان خود را پیدا خواهد کرد؛ همه چیز به ارائه‌ی خوب در یک محتوای ویدئویی برمی‌گردد.

متذکر می‌شویم که در یوتوب قانون کپی‌رایت را رعایت کنید. اگر این قانون را زیر پا بگذارید حساب کاربری شما با مشکل مواجه می‌شود و ممکن است که روند کسب درآمد از سایت خارجی یوتوب برای شما متوقف شود؛ هشدارهای یوتوب را در این مورد نادیده نگیرید.

عکاسی

درآمد دلاری از عکاسی

با وجود اینکه عکاسی فعالیتی معمول به‌حساب می‌آید اما جایگاه شغلی و درآمدی خود را از دست نداده است. عکاسی حرفه‌ای مهارت‌های مورد نیاز خود را دارد و هر کسی را نمی‌توان یک عکاس نامید. تصویری که همه‌ی ما با دوربین گوشی‌های هوشمند ثبت می‌کنیم اغلب به‌منظور ماندگار شدن لحظات و خاطرات است.

اگر در عکس گرفتن مهارت دارید می‌توانید کسب درآمد از سایت خارجی را شروع کنید. وب‌سایت‌های مختلفی این امکان را برای شما فراهم می‌آورند که عکس‌های خود را بفروشید؛ تعدادی را نام می‌بریم:

  • adobe stock
  • Shutter stock
  • Etsy (شاخص است)

وب‌مسترها و بلاگرها برای ارتقای جایگاه خود در جستجوهای گوگل به عکس‌های یونیک برای محتواهای خود نیاز دارند. آنها مشتریان سایت‌های فروش عکس به‌حساب می‌آیند.

گوگل ادسنس (Google AdSense)

اگر وب‌سایتی شخصی یا صفحه‌ی وبلاگ داریم با قرار دادن تبلیغات در آنها کسب درآمد از سایت خارجی را هم تجربه می‌کنیم. گوگل ادسنس سرویسی است که امکان تبلیغات را در وب‌سایت‌ها ممکن می‌کند.

در استفاده از سرویس گوگل ادسنس مشکل بزرگی برای ما ایرانیان وجود دارد. خدمات این سرویس به دامنه و آی‌پی ایرانی ارائه نمی‌شود. در صورت دور زدن این موارد باز هم درآمد شما با خطر روبه‌رو است. هر زمان که گوگل تشخیص دهد شما یک فارسی‌زبان هستید خدمات سرویس خود را از شما تحریم می‌کند.

فروش قالب و افزونه‌ی (پلاگین) وردپرس

درامد دلاری از فروش قالب وردپرس

درصد بالایی از وب‌سایت‌ها در بستر سیستم وردپرس طراحی شده‌اند. این سیستم برای مدیریت محتوا است. ویژگی بارزی که وردپرس دارد متن‌باز بودن آن است. بنابراین قالب‌ها و افزونه‌های بسیاری برای آن تولید شده است.

اگر در برنامه‌نویسی مهارت دارید و آشنا با محیط وردپرس و نیازهای کاربران آن هستید تولید قالب و افزونه‌ی وردپرس یکی از راهکارهای شما برای کسب درآمد از سایت خارجی است. وب‌سایت‌هایی این امکان را برای شما تدارک دیده‌اند که محصولات وردپرس خود را به فروش برسانید. از این وب‌سایت‌ها themeforest و CodeCanyon را نام می‌بریم.

برای فروش قالب و پلاگین وردپرس در سایت‌های خارجی به موارد زیر دقت کنید:

  • وب‌سایت مورد نظر به کارایی و کیفیت محصول شما توجه می‌کند و با در نظر گرفتن آنها در مورد امکان فروش محصول تصمیم می‌گیرد.
  • شما باید محصول خود را به زبان انگلیسی معرفی ‌کنید. پس به مهارت کافی در زبان انگلیسی برسید.

بازی‌های آنلاین

کسب درامد دلاری از بازی

کسب درآمد از سایت خارجی می‌تواند برای شما سرگرمی هم به‌حساب بیاید اگر به‌سمت بازی‌های آنلاین بروید. حال که معمولاً وقت زیادی را در اینترنت می‌گذرانیم بهتر است که سرگرمی خودمان را هدفمند کنیم و به بازی‌های آنلاین مشغول شویم؛ بازی‌هایی که برای شما درآمد دلاری دارند.

به شما توصیه می‌کنیم که بازی‌های آنلاین زیر را امتحان کنید تا در مسیر رسیدن به ثبات اقتصادی به سرگرمی هم بپردازید:

  • Swagbucks
  • Paid Game Player
  • Second Life

استفاده از سرویس‌های کوتاه‌کننده‌ی لینک

درامد دلاری از سرویس کوتاه کننده لینک

اشتراک گذاشتن لینک‌ها در بستر اینترنت امری رایج است. شما می‌توانید از این فرصت استفاده و کسب درآمد از سایت خارجی را شروع کنید.

داشتن وب‌سایت شخصی یا صفحه‌ی وبلاگ یک امتیاز بالقوه برای کسب درآمد دلاری به‌حساب می‌آید. این امتیاز برای استفاده از سرویس‌های کوتاه‌کننده‌ی لینک مانند shorte.st مفید است. لینک‌های طولانی خود را با این سرویس‌ها کوتاه می‌کنید و با دیگران به اشتراک می‌گذارید. بسته به میزان کلیکی که لینک کوتاه دریافت می‌کند مبلغی به حساب شما واریز می‌شود. سرویس‌های مورد نظر تبلیغات خود را از این طریق به نمایش می‌گذارند.

چگونه درآمد دلاری را به تومان تبدیل کنیم؟

تبدیل دلار به ریال

اگر علاقه‌مند شده‌اید که به کسب درآمد از سایت خارجی مشغول شوید بهتر است در مواجهه با مشکلات آن خیلی زود ناامید نشوید. با اینکه تحریم‌هایی که برای کشور ما، ایران، وجود دارد ممکن است سطح فعالیت ما را در سایت‌های خارجی محدود کند اما باز هم می‌توان به درآمد قابل قبول رسید.

از مشکلات و موانع اصلی که برای کسب درآمد از سایت خارجی با آن مواجه می‌شویم برداشت درآمدهای دلاری خود است.

بسیاری از وب‌سایت‌های مطرح فقط حساب ارزی پی‌پال را برای تسویه‌حساب قبول می‌کنند. می‌دانیم که امکان باز کردن حساب ارزی پی‌پال برای ما وجود ندارد. از طرف دیگر با احراز هویت سخت‌گیرانه‌ای که این سرویس در نظر می‌گیرد دور زدن آن سخت‌تر شده و امکان نامعتبر شدن حساب ما بالا است.

اگر وب‌سایت خارجی که در آن فعالیت می‌کنید فقط حساب ارزی پی‌پال را از شما می‌پذیرد در این صورت می‌توانید به‌سراغ واسطه‌های داخلی بروید؛ این واسطه‌ها امکان برداشت را از حساب شما ممکن می‌کنند. البته پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب درآمد از سایت خارجی در وب‌سایت‌هایی مشغول شوید که با حساب‌های ارزی Webmoney و Perfect Money مشکلی ندارند. حساب‌های مورد نظر ما را تحریم نمی‌کنند و در نتیجه به واسطه نیازی نداریم.

کسب درآمد در سایت خارجی با واحد ارزهای دیجیتال برداشت را برای ایرانیان راحت‌تر می‌کند. اگر به‌جای دلار، دستمزد و حق‌الزحمه‌ی خود را به‌صورت ارز دیجیتال دریافت کنید کار شما برای مصرف درآمد آسان است؛ ارز‌های دیجیتال را به کیف پول الکترونیکی (ولت) مورد نظر در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی منتقل می‌کنید.

نتیجه‌گیری:

در حال حاضر کسب درآمد از سایت خارجی فرصت خوبی برای همه‌ی ما است. در طول روز به اینترنت دسترسی داریم و می‌توانیم سپرده‌ای دلاری برای خودمان ایجاد کنیم. میزان این سپرده به مقدار فعالیت شما و نوع آن بستگی دارد. این درآمد در هر صورت ، هر چند کم، ارزش‌مند است؛ می‌دانید که قدرت خرید آن پایدار است.

شاید تحریم‌هایی که وجود دارد شما را از کسب درآمد دلاری در وب‌سایت‌های خارجی منصرف کند. اما بهتر است که ناامید نشوید. در هر حال روش‌های مناسب برای برداشت حساب ارزی شما پیدا می‌شود. حداقل اینکه می‌توانید به‌سمت دریافت ارز دیجیتال در ازای دستمزد‌های خود بروید.

به بهترین‌ روش‌های کسب درآمد در سایت خارجی پرداختیم. امیدواریم که اگر یکی از آنها را برای درآمدزایی انتخاب کردید به نتایج خوبی در وضعیت اقتصادی خود برسید. مؤفق باشید!

کسب درآمد از سایت‌های خارجی چیست؟

زمانی که در ازای فعالیت به خصوصی مثل تولید محتوا، فروش و… در سایت‌های خارجی میزانی پول به ارز آن کشور دریافت کنیم، کسب درآمد از این سایت‌ها رخ داده است.

بهترین روش‌های کسب درآمد از سایت‌های خارجی کدامند؟

افیلیت مارکتینگ، عکاسی، یوتیوب و آموزش از جمله راه‌های مناسب برای کسب درآمد از سایت‌های خارجی هستند.

چطور درآمد دلاری خود را به تومان تبدیل کنیم؟

در صورتی که وب‌سایت خارجی تنها از طریق پی‌پال پرداختی شما را انجام دهد، به دلیل تحریم‌های موجود، نیاز به استفاده از یک واسطه دارید، در غیر این صورت از طریق perfect money و webmoney امکان دریافت و تبدیل ارز وجود دارد.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید