()

شرایط اقتصادی و محیط کارمندی باعث شده تا ذهن‌ها به سمت شروع کسب و کارهای دیگر برود. احتمالا برای شما جالب باشد که می‌توان با سرمایه‌ای کم و با حدود 100 میلیون تومان در این روز‌ها کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید. شاید با توجه به وضعیت تورم و نوسان بازار کمی دور از ذهن برسد، اما سعی کردیم در این مطلب 11 شغلی که با 100 میلیون تومان سرمایه قابل راه‌اندازی هستند را به شما معرفی کنیم.  

12 ایده کاربردی راه‌اندازی کسب و کار با 100 میلیون

خوشبختانه با وجود شرایط بد اقتصادی، هنوز هم می‌توان بعضی مشاغل را با 100 میلیون تومان راه اندازی کرد. البته تفاوت زیادی وجود دارد که دوست دارید از چه سطحی شروع کنید و شغل خود را از چه مرحله ای شروع کنید، اما مشاغل پیشنهادی زیر با حدود 100 میلیون تومان قابل اجرا هستند.

1- فروشگاه لوازم آرایشی

فروش لوازم ارایشی

لوازم آرایشی یکی از پرفروش‌ترین کالاها و نیازهای بانوان است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. فروش لوازم آرایشی اولین ایده‌ی راه‌اندازی کسب و کار با 100 میلیون تومان است که هر کسی می‌تواند به سمت آن برود، با حدود نصف مبلغ سرمایه می‌توانید برای اجاره یک مغازه کوچک و با نیم دیگر سرمایه اجناس فروشگاه آرایشی خود را تکمیل کنید. پیشنهاد می‌کنیم اجناس با کیفیت و اورجینال را برای ارائه تهیه کنید چرا که لوازم آرایشی و بهداشتی اورجینال مخاطب بیشتری دارد و باعث وفاداری مشتریان فروشگاه شما خواهد شد.

2- راه‌اندازی کارواش

تاسیس کارواش با 100 میلیون

تقریبا از هر 10 خانواده ایرانی 8 خانواده دارای وسیله نقلیه هستند. این آمار نشان می‌دهد که تاسیس یک کارواش ایده‌ی پولسازی است. خوشبختانه برای تاسیس کارواش به تاسیسات خاصی نیاز ندارید و با 100 میلیون تومان می‌توانید یک کارواش راه‌اندازی کنید. یک فضای کارواش کوچک همراه با تجهیزات اولیه برای شروع کفایت می‌کند. نیاز نیست تا نگران هزینه‌های آب یا برق باشید چرا که با داشتن مجوز کارواش، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

3- کترینگ غذا

تاسیس کترینگ با 100 میلیون

تاسیس کترینگ تولید و توزیع پخش غذا، به خصوص در مناطق اداری یک ایده پولساز برای افرادی است که حدود 100 میلیون تومان سرمایه در دست دارند. با تاسیس یک کترینگ با یک آشپز، تجهیزات آشپزی اولیه و اجاره کردن یک آشپزخانه به سرعت به درآمد می‌رسید. شاید لازم باشد اوایل کار تنها با چند منوی غذایی محدود شروع کنید تا کم کم با سودی که بعد از چند ماه به دست می‌آورید، آن را گسترده‌تر نمایید. نکته‌ی مهم برای شروع این کار حفظ کیفیت مواد غذایی است. در صورتی که بتوانید سابقه خوبی در این راه به دست آورید تا کم کم راه برای همکاری‌های بزرگتر مثل تولید غذا برای سازمان‌ها یا مجالس هموار شود.

4- تولید غذای نیمه آماده

تولید و توزیع غذای نیمه آماده

تولید مواد مصرفی روزانه یکی از ایده‌های بکری است که با این میزان سرمایه می‌توانید شروع کنید. میزان مصرف غذاهای نیمه آماده در روز‌هایی که به علت مشغله زیاد، فرصت زیادی برای پخت و پز وجود ندارد، بالاتر رفته است. برای این کار حتی با سرمایه کمتر از 100 میلیون تومان هم می‌توانید آغاز به کار کنید. این به شما بستگی دارد که کار را از آشپزخانه منزل خود شروع کنید یا برای یک کار حرفه‌ای دست به عمل بزنید. سبزی‌های سرخ شده برای خورشت، بادمجان های سرخ شده، پیاز داغ و … از انواع محصولات نیمه‌آماده‌ای هستند که می‌توانید برای شروع به عنوان گزینه‌های درآمدزایی به آن فکر کنید.

بیشتر بخوایند: انواع روش های کسب درآمد از منزل

5- آنلاین شاپ

راه اندازی انلاین شاپ با 100 میلیون

قطعا داشتن آنلاین شاپ یکی از گزینه های اصلی برای راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون سرمایه است. خوشبختانه برای تاسیس یک آنلاین شاپ نیازی به اجاره‌ی یک فضا یا مغازه ندارد و همین امر باعث کاهش هزینه‌های این کار می‌شود. بعد از پیدا کردن حوزه‌ای که تصمیم دارید در آن فعالیت کنید، باید به فکر تهیه اجناس باشید. کالاهایی که ارائه می‌کنید، می‌توانند از پیش تهیه شده باشند یا خود شما تولید‌کننده آن‌ها باشید؛ در هر صورت بعد از این مرحله باید به فکر بستر فعالیت خود باشید. بستر فعالیت شما می‌توان یک وب‌سایت یا یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام باشد. 

6- حکاکی روی چوب و سنگ

حکاکی تزئینی روی سنگ و چوب

دکوراسیون یکی از حوزه‌های پررنگ در بین مشاغل است. چوب و سنگ هم جز مواردی است که بیشترین کاربرد را در دکوراسیون دفاتر و منازل دارد. حکاکی روی چوب و سنگ از موارد جزئی مثل تزئینات و دکوری‌ها تا مجسمه و موارد بزرگتر می‌شود. با طی کردن چند دوره‌ی کوتاه و بعد از حدود حداقل 6 ماه آموزش می‌توانید یک کسب و کار با 100 میلیون در حوزه حکاکی و کنده‌کاری روی چوب یا سنگ داشته باشید.

7- فروش غذای خانگی

فروش مواد غذایی خانگی

غذای خانگی هم درست مثل تهیه غذای نیمه آماده مخاطبان زیادی دارد. با این تفاوت که تمام مراحل طبخ با شماست. برای شروع می‌توانید منوی روزانه تهیه کنید و برای هر روز یک غذای مشخص طبخ کنید. غذاهای خانگی نسبت به غذاهای صنعتی و رستورانی علاقه مندان بیشتری را جذب می‌کند. اغلب مشتریان شما کارمندان و افراد شاغل خواهند بود و در صورتی که کیفیت لازم را ارائه کنید، خیلی زود مشتریان وفادار خواهید داشت.

8- فروش زیورآلات

ساخت و فروش زیورالات

در صورتی که به هنر علاقه‌مند باشید، تهیه و فروش زیور‌الات یک شغل آسان است که نیازی به سرمایه بالا ندارد. این روز‌ها که ترند‌های مختلف رواج دارد، فرصت خوبی است که از سرمایه‌ی خود در جهت درآمدزایی از طریق تولید زیور‌آلات استفاده کنید. برای شروع به این کار آموزش زیادی لازم ندارید، بسته به سبک مورد نظر باید مواد اولیه تهیه کنید و از طریق فروش مستقیم یا از طریق شبکه‌های اجتماعی محصولات خود را معرفی و به فروش برسانید.

9- رزین

ساخت محصولات رزین با 100 میلیون

ساخت محصولات به کمک رزین یکی از بهترین ایده های کسب و کاری است که با 100 میلیون تومان امکان پذیر می‌شود. رزین در حقیقت ترکیب دو ماده‌ی آلی است که پس از خشک شدن شبیه به پلاستیکی سخت و مقاوم می‌شود. با رزین می‌توان از وسایل و ظروف تزئینی تا زیورآلات و یا حتی میز‌های بزرگ را ساخت و به فروش رساند. برای تولید محصولات رزینی باید یک دوره‌ی کوتاه مدت را سپری کنید تا کار با این مواد را به خوبی یاد بگیرید و آماده به کار شوید.

10- بورس

کسب درامد از بورس با 100 میلیون تومان

بورس این روزها به عنوان یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. حقیقت این است که اگر دانش کافی برای ارزیابی بازار بورس را داشته باشید، با سرمایه‌گذاری کردن، حتی با مبلغ 100 میلیون تومان قادر هستید تا ایجاد درآمد کنید. با این که شاید فعالیت در بورس به شما سود ماهانه پرداخت نکند، اما با سرمایه‌گذاری درست، پول اولیه چندین برابر خواهد شد. نکته‌ای که در سرمایه‌گذاری در بازار بورس باید در نظر گرفت، وجود ریسک در معاملات آن است؛ این ویژگی در کنار دیگر مزایای بورس همواره وجود دارد. در صورتی که از تمام نکات بورس آگاه باشید و با مشورت افراد باتجربه بهره بگیرید، قادرید به سود ۵۰درصد هم دست پیدا کنید.

11- خرید و فروش ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از ارزهای دیجیتال با 100 میلیون تومان

ارزهای دیجیتال سبک جدیدی از درآمدزایی در دنیا هستند. خرید و فروش‌ ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و… می‌توانند یک جریان درآمدی مناسب را برای شما ایجاد کنند. با توجه به رشد صعودی ارزهای دیجیتال توجه مردم به این سبک از معاملات بیشتر از قبل شده است. یکی از دلایل محبوبیت این ارز‌ها احتمال نقدینگی بالای آن‌ها است. بازار خرید و فروش ارز‌های دیجیتال از سال 2009 با وجود اولین ارز دیجیتال، یعنی بیت کوین شکل گرفت.

12- خدمات زیبایی

درامدزایی از خدمات زیبایی با 100 میلیون سرمایه

بعضی از مشاغل زیبایی با سرمایه کمتر از 100 میلیون تومان قابل اجرا هستند؛ به عنوان مثال ناخن‌کاری یا موارد مشابه آن از شغل هایی هستند که تنها با آموزشی کوتاه قابلیت یادگیری و ایجاد درآمد دارند. این شغل برای بانوانی که نیاز به ایجاد  درآمد در منزل دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

سخن آخر

12 کسب و کار معرفی شده‌ی بالا تنها بخش کوچکی از مواردی است که می‌توانید با 100 میلیون تومان راه‌اندازی کنید. برای بعضی از این مشاغل نیازی به پرداخت‌ هزینه‌های بالا برای اجازه یا تهیه اجناس ندارید و به سرعت می‌توانید جریان مالی خود را ایجاد کنید. فروش محصولاتی مثل پوشاک، زیورآلات و… علاوه بر فروش اینترنتی، امکان فروش مستقیم را هم دارند برای فروش مستقیم علاوه بر اطرافیان خوب می توانید از دست فروشی یا فروش به مغازه‌دار‌ها هم کمک بگیرید.

سوالات متداول

کسب و کار‌های مناسب برای خانه‌دار‌ها کدام است؟

در صورتی که با سرمایه محدود نیاز به ایجاد درآمد در منزل دارید، تهیه غذاهای خانگی، غذای نیمه آماده، خدمات زیبایی، تولید زیورآلات و فعالیت در حوزه بورس و ارز‌های دیجیتال گزینه‌های پیش رو هستند.

فعالیت در بورس و ارز‌های دیجیتال با 100 میلیون تومان سرمایه امکان‌پذیر است؟

بله، تنها باید دانش کافی در مورد نحوه فعالیت در این بازار‌ها را داشته باشید یا در غیر این صورت سرمایه‌ی خود را به سبدگردان ها بسپارید.

زود بازده‌ترین مشاغلی که با 100 میلیون تومان می‌توان راه اندازی کرد کدامند؟

تولید مواد غذایی خانگی، غذای نیمه آماده، خدمات زیبایی بانوان و … از گزینه‌های زودبازده با این میزان سرمایه هستند.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید