آیا تا به حال به این موضوع فکر کردهاید که کدام محصولات برای همکاری در فروش مناسب هستند؟ کدام محصولات سود بیشتری دارند و فروششان راحتتر است؟ لباس یکی از این محصولات است شما با همکاری در فروش لباس به عنوان واسطهای بین تولید کننده یا فروشنده و خریدار قرار میگیرید. تنها وظیفه شما به عنوان افیلیت مارکتر این است که خریدار را توجیه کنید که محصول معرفی شده از سوی شما ارزش خرید را دارد.
فهرست مطالب
چرا باید همکاری در فروش را انتخاب کنیم؟
هر شخصی با همکاری در فروش به راحتی میتواند به درآمد اینترنتی برسد. این درآمد در حالی نصیب شما میشود که همچنان با پیژامه پای لپتاپ نشستهاید و در اینترنت و در صفحههای اجتماعی مورد علاقه خود چرخ میزنید.
اما کار هدفمند شما در جهت رسیدن به درآمد در صفحههای اجتماعیتان چیست؟
ساده است! کار شما شکار کسانی است که قصد خرید دارند. به بیانی واضحتر شما لازم دارید مخاطبین خود را بشناسید و نیاز آنها را از بَر شوید، به عبارتی پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید و از این آگاهی یک درآمد نان و آبدار بدست آورید.
اما این درآمد از چه طریق حاصل میشود؟ این درآمد از طریق همکاری در فروش و یا همان مُبلغ دیگری شدن و معرفی کردن فروشگاهها و برندها نصیب شما میشود. مسئله این است که باید تشخیص دهید محصول کدام فروشگاه با نیازهای مخاطبین شما مطابقت و هماهنگی دارد؟
هرچه این هماهنگی نیازهای مخاطبین با محصولات فروشگاه بیشتر باشد احتمال رسیدن به پورسانتها برای شما افزایش پیدا میکند. پس شناخت بیشتر مخاطب برابر با درآمد بیشتر برای شما خواهد بود.
همین اصل ساده را در گوشه ذهن حفظ کنید و به عنوان سیاستی عالی آن را در کار پیشه کنید تا در ادامه برای شما توضیح دهیم که حرفه انتخابیتان چه نام میگیرد و چطور توسعه پیدا می کند و منفعت آن برای تولید کننده و خریدار چیست؟
همکاری در فروش در دنیای واقعی
شگفت انگیز است اینکه بدانید تقریبا اکثر ما حداقل یکبار تجربه همکاری در فروش را داشتهایم! حتما کنجکاو شدهاید که چگونه؟ کی و کجا؟
در واقع همکاری در فروش اینترنتی شُتری است که درِ خانه همه ما میخوابد. اگر دقت کرده باشید هر کدام از ما حداقل برای یکبار هم که شده به شوق دریافت کد تخفیف به دوست و آشنا یک برند را معرفی کردهایم. هر کدام از ما حداقل برای دریافت یک سهم سفر مجانی اپلیکیشنی را برای دوستانمان ارسال کردهایم. همچنین هر یک از ما تابحال برای دریافت چند گیگ اینترنت رایگان دیگران را با یک اپ آشنا کرده ایم!!!
تمام این رفتارها در دسته همکاری در فروش قرار میگیرند و در نتیجه هریک از ما ناخودآگاه حداقل یکبار این کار را به انجام رساندهایم.
حتما همین حالا چند خاطرهی دیگر نیز در رابطه با همکاری در فروش کالا، خدمات و… به ذهن شما رسیده از این بابت است که سیستمهای همکاری در فروش را هوشمند توصیف میکنیم زیرا پیش از آنکه مخاطب متوجه شده باشد در جهت منفعت و تبلیغ برای این سیستم قدم برداشته است.
همکاری در فروش با یک مثال ساده
برای شرح ساده و راحت افیلیت مارکتینگ، تصور کنید که مانتو سرای محلهتان کارتهای بوتیک خود را که آدرس آنها روی آن نوشته شده را به شما تحویل میدهد.
وظیفه شما این است که این کارتها را به کسانی که قصد خرید مانتو دارند بدهید و آنها را به سمت مانتو سرای محلهتان هدایت کنید. در عوض این کار مانتو سرای محلهتان به تعداد کسانی که با کارتهای بوتیک وارد میشوند و خرید میکنند به شما پورسانت میدهد!
پیشنمایش(در یک برگهٔ جدید باز میشود)
به همین سادگی شما همکاری در فروش لباس انجام دادهاید و بعبارتی مشغول به افیلیت مارکتینگ شدهاید. در واقع شما تحت عنوان افیلیت مارکتر خریداران را به سمت فروشنده هدایت کرده و در عوض این کار پورسانت دریافت کردهاید.

چرا همکاری در فروش لباس؟
همکاری در فروش لباس نوعی از افیلیت مارکتینگ(همکاری در فروش) است که روی دسته بندی پوشاک تمرکز میکند. اگر هنوز با افیلیت مارکتینگ آشنایی ندارید توصیه میکنیم مقاله راهنمای جامع افیلیت مارکتینگ را از دست ندهید.
همه ما در جریان این مهم هستیم که با شیوع ویروس کرونا حضور در فروشگاهها مخصوصا فروشگاههای لباس سخت و خطرناک شده و در این دوره حساس از حضور در میدان مین هم خطرناکتر است. اما چاره چیست؟
اگر ما به فروشگاه نرویم پس چطور مایحتاج خود را تامین کنیم؟ اگر فروشگاهها فروش نداشته باشند چطور با تولید کنندهها همکاری کنند؟ اگر تولید کنندهها موفق به فروش محصولات خود نشوند چطور به کار خود ادامه دهند؟ اگر تولید کننده، تولید نکند چه بلایی بر سر اقتصاد خواهد آمد؟
فروش محصولات از طریق اینترنت
پایین آمدن میزان فروش فروشگاه و پایین آمدن سطح فروش مشکلات زیادی را برای همه در بر خواهد داشت اما راه حل کدام است؟ پاسخ شفاف و واضح است؛ فروش اینترنتی محصولات.
به مرور کسب و کارها ناچار خواهند شد که از طریق اینترنت کسب درآمد کنند. در این روش نه کسی به فروشگاه میرود و نه سطح درآمد پایین میآید و نه اقتصاد بیچاره میشود. در نتیجه خرید و فروش پابرجا میماند.
به این ترتیب تولید کنندگان با اعتماد به فروشگاههای اینترنتی محصولات خود را توزیع میکنند و به سود خود میرسند و خریداران با خرید از این فروشگاهها به نیازهای خود میرسند.
اما صبر کنید
فروش اینترنتی کار سادهای نیست شما نیازمند نیروی فروش توانمند هستید
اینجاست که افیلیت مارکتینگ و همکاری در فروش معنا پیدا میکند. همکاران فروش بازوی فروش اینترنتی محصولات فروشگاههای اینترنتی هستند آنها با فروش محصولات از طریق مشارکت در سود حاصل از فروش، فروشگاهها را تقویت میکنند.
مزایای همکاری در فروش لباس
بدیهی است که تمام انسانهای زنده نیاز به پوشش دارند. همچنین تمام انسانهای زنده در فصلهای متفاوت نیاز به لباسهای متفاوت دارند. نکته دیگر اینکه انسانها در طول عمر خود تغییر سایز میدهند و ملزم به تغییر لباسهای خود خواهند بود. علاوه بر این کودکان در طول سن رشد نیاز به لباسهای جدید خواهند داشت.
تمام این موارد باعث میشود تا خرید لباس بعد از غذا، اصلیترین نیاز آدمها باشد. بنابراین به عنوان یک شغل اینترنتی پردرآمد کدام شغل میتواند با همکاری در فروش لباس و مزایای بی انتهای آن رقابت کند؟
همچنین زمانی که نیاز برای خرید یک محصول به خودی خود در ابعاد وسیعی وجود دارد، احتمال دست یافتن به پورسانتهای مکرر بسیار ممکن و میسر خواهد بود. در نتیجه انتخاب همکاری در فروش اینترنتی یک روش عالی و مطمئن برای رسیدن به درآمد اینترنتی مطلوب است.
سیستمهایی که در عصر جدید شروع به فعالیت میکنند و گوشههایی از بازار را نصیب خود میکنند همگی به شیوهی بُرد بُرد برپا شدهاند. در نتیجه فرد مراجعه کنندهای که به عنوان مشتری به سمت این سیستمها جذب میشود در هر صورت نصیبی لایق و نتیجه ای مطلوب را بدست میآورد. بعبارتی در شیوه برد برد، در هرصورت چه خریدار باشید و چه فروشنده، نه سیخ میسوزد و نه کباب!!
شیوهی برد برد چه شیوهای است؟
شیوهای است که در آن همزمان به دو سر معامله توجه میشود و این مزیت از بابت راضی نگهداشتن طرفین است زیرا در دورهای که انبوه رقبا سعی به پیشی گرفتن از یکدیگر دارند صرفا راضی نگهداشتن طرفین معامله میتواند نبض کسب و کار را تپنده و زنده نگه دارد.
به این ترتیب همکاری در فروش لباس همزمان که برای تولید کنندگان یک موقعیت سودمند و خوب بحساب میآید، برای خریداران نیز یک فرصت است.
فرصت برای خریداران از این بابت فراهم میشود که بی نیاز از خارج شدن از منزل و اتلاف زمان در مسیرها و ترافیکها میتوانند در میان انبوهی از برندهای موفق و مرغوب، مقایسههای لازم را انجام دهند و انتخابی عالی را بدست آورند.
خبر خوب اینکه از آنجایی که این شیوه سود رساندن به دو سر معامله را پیشه کرده، اگر شما خریدار هستید و برای خرید لباس به سمت سایتهای همکاری در فروش لباس میروید، لازم است بدانید اغلب حتی فرصت پرو و یا تعویض لباس یا حتی مرجوع آن را خواهید داشت! گزینه هایی که مدتهاست بعضی فروشگاههای حضوری آن را از مراحل فروش خود حذف کردهاند.
حالا که بحث تعویض و مرجوع کردن پیش آمد حتما فکر میکنید که منفعت چنین روشی از فروش برای تولیدکنندگان و فروشندگان کجاست؟
مزایای همکاری در فروش برای تولیدکنندگان لباس
حتما این سوال برای شما پیش میآید که چطور یک تولید کننده برای فروش لباس که ضرورتی غیرقابل انکار برای خریداران است به سایتهای همکاری درفروش لباس روی میآورد؟
پاسخ روشن است؛ برای گسترش شعاع خریداران و هرچه نام آشناتر شدن در میان آنها!
به این مثال توجه کنید: یک تولید کننده لباس در محله شما شروع بکار میکند. افراد محله شما برای خرید به سمت این تولید کننده سرازیر میشوند و نیاز به خرید در این محیط برای مدتی برطرف میشود.
حالا تصور کنید زمانی که همین تولید کننده با یک سایت همکاری در فروش لباس، اقدام به فروش پوشاک میکند. در این حالت علاوه بر محله شما محله های اطراف و علاوه بر شهر شما، شهرهای اطراف و استانهای اطراف و گاها حتی کشورهای اطراف نیز اقدام به خرید از این تولید کننده میکنند. به این ترتیب وسعت خریداران از یک محله به یک دنیا ارتقا سطح میدهد!
تا به اینجا ما همکاری در فروش و همکاری در فروش لباس را بررسی کردهایم و مزایای آن را بر شمردهایم حال میخواهیم به شما آموزش دهیم که چطور و از کجا شروع به همکاری در فروش کنید.
هیچ افیلیت مارکتینگی درگیر تولید محصول نمیشود، در نتیجه سرمایه مورد نیاز بسیار کم و بصرفه خواهد بود. همچنین هرگز برای ترویج حرفه خود نیازمند پرداخت هزینه گزاف بابت فراهم آوردن محیطهای کاری و اداری نخواهند بود. در نتیجه شغلی که با حداقل سرمایه و حداکثر سود بهمراه است بیشک یک تئوری هوشمندانه را در پس زمینه اجرای خود حفظ میکند.
برای همکاری در فروش لباس از کجا شروع کنیم؟
برای شروع در ابتدا نیاز دارید تا سیستمهای همکاری در فروش در ایران را بشناسید. سایتهایی همچون دیجی کالا از جمله سایتهای معتبر و معروفی هستند که در زمینه همکاری در فروش نیز، کار میکنند. اگر میخواهید اطلاعات بهتری به دست آورید پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین سایتهای همکاری در فروش در ایران را ازدست ندهید.

معمولا اکثر سیستمهای همکاری در فروش روش یکسانی را دنبال میکنند تنها تفاوت آنها در سیاستهای برنامه افیلیتشان است مثلا برخی تا یک ماه کوکیهای ردیابی را معتبر میدانند برخی تا دو هفته و برخی نیز بیشتر از یک ماه اگر نمیدانید کوکی ردیابی افیلیت چیست پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.

در اینجا ما روند کلی ثبت نام در یک سیستم همکاری در فروش را به شما آموزش میدهیم تا شما با کلیت ماجرا آشنا شوید و بتوانید با هر سیستمی کار کنید.
آموزش عضویت و همکاری با سیستمهای همکاری در فروش
پس از ورود به سایت باید دنبال بخشی تحت عنوان همکاری در فروش، کسب درآمد، افیلیت مارکتینگ یا عباراتی شبیه به این، بگردید. از طریق این بخش میتوانید در سایت عضو شوید. پس از عضویت به شما غالبا یک لینک یا یک کد داده میشود که به آن لینک افیلیت یا کد افیلیت (افیلیت آیدی) گفته میشود.
اگر با اصطلاحات رایج در افیلیت مارکتینگ آشنایی ندارید توصیه میکنیم مقاله اصطلاحات رایج در افیلیت مارکتینگ را از دست ندهید.
بیشتر بخوانید: اصطلاحات پرکاربرد در افیلیت مارکتینگ
شما این لینک را در اختیار کسانی قرار میدهید که قصد خرید دارند و یا در روشی هوشمندانه تر شما این لینک را در اختیار کسانی قرار میدهید که احساس نیاز به خرید را در آنها ایجاد کردهاید.
شما در ازای افرادی که از طریق شخص شما و با استفاده از لینک شما به سمت سایت و محصول مورد نظر هدایت میشوند و از سایت خرید میکنند. پورسانت دریافت میکنید که نحوه محاسبه این پورسانت و شرایط آن به افیلیت پروگرمی که سایت همکاری تعیین کرده دارد.
افیلیت پروگرم به زبان ساده
افیلیت پروگرم در واقع همان سیاست و خط مشی است که سایت برای دادن کمیسیون به همکاران فروش تعیین کرده است.
در نهایت با برآورد تعداد خریدهایی که از طریق لینک شما انجام شده است از سایت پورسانت دریافت میکنید. به این ترتیب بی آنکه درگیر مراحل تهیه و تولید یک محصول شده باشید و یا حتی مکافات توزیع آن را به دوش کشیده باشید کسب درآمد اینترنتی کردهاید.
اما چطور کاربر را جهت خرید محصولات هدایت کنیم. شما باید بتوانید محتوای مناسب تولید کنید و این محتوا را بر سر راه کاربر هدف قرار دهید تنها در این صورت است که میتوانید درآمد خوبی کسب کنید. در صورتی که نمیدانید محتوا تا چه میزان در همکاری در فروش موثر است. حتما مقاله زیر را بخوانید.

حال سوالی که مطرح است این است که از کجا شروع کنیم؟

برای همکاری در فروش از کجا شروع کنیم؟
شما میتوانید به راحتی از طریق صفحه اینستاگرام خود شروع به تبلیغ و یا اینفلیت مارکتینگ کنید. با تولید محتوا هدفمند در اینستاگرام و سپس سایر شبکههای اجتماعی قادر خواهید بود کم کم راه خود را پیدا کنید.
سخن نهایی
همکاری در فروش یک ترفند نو و هوشمندانه است! در این روش که نوعی بازاریابی به حساب میآید فرد یا افراد با معرفی تولیدکننده یا فروشنده و مشخص کردن مزایای محصول، مشتری را به سمت فروشنده سوق میدهند، و در مقابل برای ترغیب هر مشتری نسبت به خرید، از فروشنده پورسانت دریافت میکنند.
به این ترتیب مسئولیتی که برای همکاری در فروش بر دوش افراد قرار میگیرد عبارت میشود از تبلیغ و معرفی کالا و محصولات یک تولید کننده و یا فروشنده، همچنین ایجاد احساس نیاز در مشتری برای ترغیب شدن نسبت به تهیه آن محصول!
در این میان همکاری در فروش لباس به دلایلی که قبلتر گفته شد میتواند از سایر محصولات سودمندی بیشتری داشته باشد.