()

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کدام محصولات برای همکاری در فروش مناسب هستند؟ کدام محصولات سود بیشتر و فروش راحت‌تری دارند؟ لباس یکی از این محصولات است. شما با همکاری در فروش لباس به عنوان واسطه‌ای بین تولید‌کننده یا فروشنده و خریدار قرار می‌گیرید. تنها وظیفه شما به عنوان افیلیت مارکتر این است که خریدار را توجیه کنید که محصول معرفی شده از سوی شما ارزش خرید را دارد.

چرا همکاری در فروش را انتخاب کنیم؟

هر شخصی از طریق سیستم همکاری در فروش به راحتی، بدون نیاز به سرمایه و درگیر شدن با مشکلاتی چون ارسال، پیگیری، تعویض محصولات و غیره می‌تواند به درآمد قابل توجهی برسد. شما می‌توانید به راحتی در حالی‌که در مقابل لپ‌تاپ خود نشسته‌اید و در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه خود فعالیت دارید، کسب درآمد کنید.
اما برای کسب درآمد از وبلاگ یا شبکه اجتماعی‌تان باید چه کاری انجام دهید؟ ساده است! کار شما جذب مخاطبانی است که قصد خرید دارند. شما باید مخاطبان خود و نیاز‌های آن‌ها را بشناسید، به عبارتی پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید و با توجه به آن، محصولات یا خدمات مناسب آن‌ها را معرفی و تبلیغ کرده و از این طریق درآمد کسب کنید.‌
اما این درآمد از چه طریق حاصل میشود؟ این درآمد از طریق همکاری در فروش، با معرفی و تبلیغ فروشگاه‌ها و برندها نصیب شما می‌شود. نکته مهم در این فرآیند این است که تشخیص دهید کدام محصولات یا خدمات با نیازهای مخاطبان شما مطابقت و هماهنگی دارد. هرچه این هماهنگی نیازهای مخاطبان با محصولات و خدماتی که معرفی و تبلیغ می‌کنید، بیشتر باشد، فروش بیشتر می‌شود و در نتیجه درصد پورسانت‌ شما هم افزایش پیدا می‌کند. پس شناخت بیشتر مخاطب برابر با درآمد بیشتر برای شما خواهد بود. این اصل ساده را در گوشه ذهن حفظ کنید و به عنوان سیاستی عالی، در کار خود مد نظر داشته باشید.

همکاری در فروش در دنیای واقعی

این‌که بدانید تقریبا اکثر ما حداقل یک‌بار تجربه همکاری در فروش را داشته‌ایم، شگفت‌انگیز است! حتما کنجکاو شده‌اید که چگونه؟ کی و کجا؟ اگر دقت کرده باشید هر کدام از ما، حداقل برای یک‌بار هم که شده به شوق دریافت کد تخفیف، دریافت چند گیگ اینترنت رایگان و یا برای دریافت یک بلیط سفر مجانی، یک برند یا اپلیکیشن را به دوستان و آشنایان خود معرفی یا برای آن‌ها ارسال کرده‌ایم.
تمام این رفتارها در دسته همکاری در فروش قرار می‌گیرند و در نتیجه هریک از ما ناخودآگاه حداقل یک‌بار این کار را انجام داده‌ایم. حتما همین حالا چند خاطره‌ دیگر نیز در رابطه با همکاری در فروش کالا، خدمات و غیره به ذهن شما رسیده است. از این بابت است که سیستم‌های همکاری در فروش را هوشمند توصیف می‌کنیم، زیرا پیش از آن‌که مخاطب متوجه شده باشد، در جهت منفعت و تبلیغ برای این سیستم قدم برداشته است. 

همکاری در فروش با یک مثال ساده

برای شرح ساده و راحت افیلیت مارکتینگ، تصور کنید که مانتو‌سرای محله‌تان کارت‌های تبلیغاتی بوتیک خود که را به شما تحویل می‌دهد. وظیفه شما این است که این کارت‌ها را به کسانی که قصد خرید مانتو دارند، بدهید و آن‌ها را به سمت مانتو‌سرای محله‌تان هدایت کنید. در ازای این کار، مانتو‌سرای محله‌تان به تعداد کسانی که با کارت‌های بوتیک وارد می‌شوند و خرید می‌کنند به شما پورسانت می‌دهد.
به همین سادگی شما همکاری در فروش لباس انجام داده‌اید و به‌عبارتی مشغول به افیلیت مارکتینگ شده‌اید. در واقع شما تحت عنوان افیلیت مارکتر خریداران را به سمت فروشنده هدایت کرده و در ازای این کار پورسانت دریافت کرده‌اید.

چرا همکاری در فروش لباس؟

چرا همکاری در فروش لباس را انتخاب کنیم؟

همکاری در فروش لباس نوعی از افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) است که روی دسته‌بندی پوشاک تمرکز می‌کند. اگر هنوز با افیلیت مارکتینگ آشنایی ندارید توصیه می‌کنیم مقاله راهنمای جامع افیلیت مارکتینگ را از دست ندهید.
همه ما در جریان این مهم هستیم که، در این برهه زمانی با شیوع ویروس کرونا، حضور در فروشگاه‌ها، مخصوصا فروشگاه‌های لباس بسیار سخت و خطرناک شده است. اما چاره چیست؟ اگر ما به فروشگاه نرویم پس چطور مایحتاج خود را تامین کنیم؟ اگر فروشگاه‌ها فروش نداشته باشند، چطور با تولیدکننده‌ها همکاری کنند؟ اگر تولیدکننده‌ها موفق به فروش محصولات خود نشوند چطور به کار خود ادامه دهند؟ اگر تولیدکننده‌، تولید نکند چه بر سر اقتصاد خواهد آمد؟
واضح است که پایین آمدن سطح فروش، مشکلات زیادی را برای همه در بر خواهد داشت، اما راه حل کدام است؟ پاسخ شفاف و واضح است؛ فروش اینترنتی محصولات.
به مرور کسب‌و‌کارها، بیش از پیش به فروش و کسب درآمد از طریق اینترنت روی خواهند آورد. در این روش نه کسی به فروشگاه می‌رود و نه سطح درآمد پایین می‌آید و نه اقتصاد آسیب می‌بیند. در نتیجه خرید و فروش پابرجا می‌ماند. به این ترتیب تولیدکنندگان با اعتماد به فروشگاه‌های اینترنتی، محصولات خود را توزیع می‌کنند و به سود خود می‌رسند و خریداران با خرید از این فروشگاه‌ها نیازهای خود را برطرف می‌کنند.

اما صبر کنید، یک نکته مهم وجود دارد، فروش اینترنتی کار ساده‌ای نیست، شما نیازمند نیروی فروش توانمند هستید.

اینجاست که افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش معنا پیدا می‌کند. همکاران فروش، بازوی فروش اینترنتی محصولات فروشگاه‌های اینترنتی هستند. آن‌ها با فروش محصولات از طریق مشارکت در سود حاصل از فروش، فروشگاه‌ها را تقویت می‌کنند.

مزایای همکاری در فروش لباس

بدیهی است که تمام انسان‌های زنده نیاز به پوشش، و هم‌چنین در فصل‌های متفاوت نیاز به لباس‌های متفاوت دارند. نکته دیگر این‌که انسان‌ها در طول عمر خود تغییر سایز می‌دهند و ملزم به تغییر لباس‌های خود خواهند بود. علاوه بر این کودکان در طول سن رشد نیاز به لباس‌های جدید خواهند داشت. 
تمام این موارد باعث میشود تا خرید لباس بعد از غذا، اصلی‌ترین نیاز آدم‌ها باشد. بنابراین به عنوان یک شغل اینترنتی پردرآمد، کدام شغل می‌تواند با همکاری در فروش لباس و مزایای بی‌انتهای آن رقابت کند؟
هم‌چنین زمانی که نیاز برای خرید یک محصول به خودی خود در ابعاد وسیعی وجود دارد، احتمال دست یافتن به پورسانت‌های مکرر بسیار ممکن و میسر خواهد بود. در نتیجه در بین شاخه‌های مختلف، انتخاب همکاری در فروش لباس یک گزینه عالی و مطمئن برای رسیدن به درآمد اینترنتی مطلوب است.
سیستم‌هایی که در عصر جدید شروع به فعالیت می‌کنند و گوشه‌هایی از بازار را نصیب خود می‌کنند همگی به شیوه برد برد برپا شده‌اند. در نتیجه فرد مراجعه‌کننده‌ای که به عنوان مشتری به سمت این سیستم‌ها جذب می‌شود در هر صورت نتیجه‌ای مطلوب را بدست می‌آورد. به‌عبارتی در شیوه برد برد، در هرصورت چه خریدار باشید و چه فروشنده، نه سیخ می‌سوزد و نه کباب!

شیوه‌ برد برد همکاری در فروش لباس

شیوه‌ای است که در آن هم‌زمان به دو سر معامله توجه می‌شود. این مزیت از بابت راضی نگهداشتن طرفین است، زیرا در دوره‌ای که انبوه رقبا سعی به پیشی گرفتن از یکدیگر دارند صرفا راضی نگه‌داشتن طرفین معامله می‌تواند نبض کسب‌وکار را تپنده و زنده نگه دارد.
به این ترتیب همکاری در فروش لباس هم‌زمان که برای تولیدکنندگان یک موقعیت سودمند و خوب به‌حساب می‌آید، برای خریداران نیز یک فرصت است. از این جهت که خریداران می‌توانند بدون نیاز به خارج شدن از منزل و اتلاف زمان در مسیرها و ترافیک‌، در میان انبوهی از برندهای موفق و مرغوب، مقایسه‌های لازم را انجام دهند و انتخابی عالی داشته باشند.
خبر خوب این‌که، از آنجایی که این شیوه، سود رساندن به دو سر معامله را پیشه کرده است، اگر شما خریدار هستید و برای خرید لباس به سمت سایت‌های همکاری در فروش لباس می‌روید، لازم است بدانید که اغلب فرصت تعویض لباس یا حتی مرجوع آن را خواهید داشت! گزینه‌ای که بعضی از فروشگاه‌های حضوری آن را از مراحل فروش خود حذف کرده‌اند.
حالا که بحث تعویض و مرجوع کردن پیش آمد حتما فکر می‌کنید که منفعت چنین روشی از فروش برای تولیدکنندگان و فروشندگان کجاست؟

مزایای همکاری در فروش لباس برای تولیدکنندگان لباس

حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که چطور یک تولیدکننده برای فروش لباس، که ضرورتی غیرقابل انکار برای خریداران است به سایت‌های همکاری در فروش لباس روی می‌آورد؟
پاسخ روشن است؛ برای گسترش شعاع خریداران و معرفی برند خود در میان آن‌ها! به عنوان مثال، یک تولیدکننده لباس در محله شما شروع به کار می‌کند. افراد محله برای خرید به سمت این تولیدکننده سرازیر می‌شوند و نیاز به خرید در این محیط برای مدتی برطرف می‌شود. حالا تصور کنید زمانی که همین تولیدکننده با یک سایت همکاری در فروش لباس، اقدام به فروش پوشاک می‌کند. در این حالت علاوه بر محله شما محله‌های اطراف و علاوه بر شهر شما، شهرها و استان‌های اطراف و گاها حتی کشورهای اطراف نیز اقدام به خرید از این تولیدکننده می‌کنند. به این ترتیب وسعت خریداران از یک محله به سطح بسیار وسیع‌تری تبدیل می‌شود.

مزایای همکاری در فروش لباس برای ناشران

هیچ افیلیت مارکتری (ناشر یا بازاریاب) درگیر تولید محصول نمی‌شود، در نتیجه سرمایه مورد نیاز بسیار کم و به صرفه خواهد بود. هم‌چنین هرگز برای تبلیغ حرفه خود نیازمند پرداخت هزینه گزاف نخواهد بود بلکه می‌تواند به راحتی از طریق رسانه‌ای (اینستاگرام، فیسبوک، وبلاگ، توییتر، یوتیوب و غیره) که در اختیار دارد به تبلیغ و معرفی بپردازد. در نتیجه با حداقل سرمایه، می‌تواند حداکثر سود را بسازد.

همکاری در فروش لباس را از کجا شروع کنیم؟

تا اینجا همکاری در فروش و همکاری در فروش لباس را بررسی کردیم و مزایای آن را بر شمردیم. حال می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور و از کجا شروع به همکاری در فروش کنید. برای شروع در ابتدا نیاز دارید تا سیستم‌های همکاری در فروش در ایران را بشناسید. سایت‌هایی همچون دیجی کالا از جمله سایت‌های معتبر و معروفی هستند که در زمینه همکاری در فروش نیز، کار می‌کنند. اگر می‌خواهید اطلاعات بهتری به‌دست آورید پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین سایتهای همکاری در فروش در ایران را ازدست ندهید.

معمولا اکثر سیستم‌های همکاری در فروش روش یکسانی را دنبال می‌کنند. تنها تفاوت آن‌ها در سیاست‌های برنامه افیلیت‌شان است مثلا برخی تا یک‌ماه کوکی‌های ردیابی را معتبر می‌دانند، برخی تا دو هفته، و برخی نیز بیشتر از یک‌ماه. اگر نمی‌دانید کوکی ردیابی افیلیت چیست، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.

همکاری در فروش را از کجا شروع کنیم؟

شما می‌توانید به راحتی از طریق صفحه اینستاگرام خود شروع به تبلیغ و معرفی یک محصول کنید. با تولید محتوای هدفمند در اینستاگرام و سپس سایر شبکه‌های اجتماعی قادر خواهید بود کم‌کم راه خود را پیدا کنید. ٰدر این‌جا ما روند کلی ثبت‌نام در یک سیستم همکاری در فروش را به شما آموزش می‌دهیم، تا با کلیت ماجرا آشنا شوید و بتوانید با هر سیستمی کار کنید.

آموزش عضویت و همکاری با سیستم‌های همکاری در فروش

همکاری در فروش لباس را از کجا شروع کنیم؟

پس از ورود به سایت باید دنبال بخشی تحت عنوان همکاری در فروش، کسب درآمد، افیلیت مارکتینگ یا عباراتی شبیه به این، بگردید. از طریق این بخش می‌توانید در سایت عضو شوید. پس از عضویت به شما غالبا یک لینک یا یک کد داده می‌شود که به آن لینک افیلیت یا کد افیلیت (افیلیت آیدی) گفته می‌شود.

اگر با اصطلاحات رایج در افیلیت مارکتینگ آشنایی ندارید توصیه می‌کنیم مقاله اصطلاحات رایج در افیلیت مارکتینگ را از دست ندهید.

بیش‌تر بخوانید: اصطلاحات پرکاربرد در افیلیت مارکتینگ

شما این لینک را در اختیار مخاطبانی که قصد خرید دارند، و یا به عبارتی مخاطبانی که آن‌ها را ترغیب به خرید کرده‌اید، قرار می‌دهید. شما در ازای افرادی که از طریق رسانه و لینک شما به سمت سایت و محصول مورد نظر هدایت می‌شوند و از سایت خرید می‌کنند، پورسانت دریافت می‌کنید. شرایط، نحوه محاسبه و پرداخت این پورسانت به برنامه افیلیت که با آن همکاری می‌کنید، بستگی دارد.

برنامه افیلیت به زبان ساده:

در واقع همان سیاست و خط مشی است که صاحب برند و شبکه همکاری در فروش برای دادن کمیسیون به همکاران فروش تعیین کرده است.

در نهایت با بررسی تعداد خریدهایی که از طریق لینک شما انجام شده است، از سایت پورسانت دریافت می‌کنید. به این ترتیب بی آنکه درگیر مراحل تهیه و تولید یک محصول شده باشید و یا حتی با مشکلات توزیع آن را مواجه شده باشید، از طریق اینترنت کسب درآمد کرده‌اید.
اما چطور کاربر را جهت خرید محصولات هدایت کنیم؟ شما باید بتوانید محتوای مناسب تولید کنید، و این محتوا را در معرض دید مخاطب هدف قرار دهید. تنها در این صورت است که می‌توانید مخاطب را جذب و ترغیب به خرید کرده و درآمد خوبی کسب کنید. در صورتی‌که نمی‌دانید محتوا تا چه میزان در همکاری در فروش موثر است، حتما مقاله زیر را بخوانید.

سخن پایانی

همکاری در فروش یک ترفند نو و هوشمندانه است. در این روش که نوعی بازاریابی به حساب می‌آید فرد یا افراد با معرفی تولیدکننده یا فروشنده و مشخص کردن مزایای محصول، مشتری را به سمت فروشنده سوق می‌دهند، و در مقابل برای ترغیب هر مشتری نسبت به خرید، از فروشنده پورسانت دریافت میکنند. 
به این ترتیب مسئولیتی که برای همکاری در فروش بر دوش افراد قرار میگیرد، عبارت است از تبلیغ و معرفی کالا و محصولات یک تولیدکننده و یا فروشنده، و ترغیب مشتری برای خرید آن محصول. در این میان همکاری در فروش لباس به دلایلی که قبل‌تر گفته شد می‌تواند از سایر محصولات سود بیش‌تری داشته باشد.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید