()

زمانی که برای صحبت با باجه‌های تلفن باید از سکه استفاده می‎کردیم را یادتان می آید؟ دنیای فناوری از آن زمان تاکنون متحول شده است و ما باید از مبتکران و ایده پردازان این حوزه ممنون باشیم. این تغییر و تحول مثالی بود تا به یاد داشته‌باشیم چنین انقلابی در زمینه شغل، کار کردن و به طور کلی کسب درآمد هم رخ داده است و همچنان ادامه دارد. امروزه افراد می‌توانند در منزل درآمد کسب و کنند و شاغل باشند و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی با رئیس، همکاران، مشتریان و تیم خود در ارتباط باشند.

کسب درآمد در منزل موضوعی است که در این مقاله از افیلی به آن می پردازیم. قبلا در مقاله جداگانه ای با عنوان انواع روش های کسب درآمد بدون سرمایه ، روش هایی از درآمدزایی را گفتیم که می توانستید بدون داشتن سرمایه اولیه، کسب درآمد کنید. در این مقاله به طور تخصصی و تمرکزی به روش هایی می پردازیم که می توانید در منزل آنها را پیش ببرید. این موضوع می تواند برای زنان خانه دار، نوجوانان و حتی جوانان هم جذاب باشد.

چگونه در خانه کسب درآمد کنیم

راه هایی برای کسب درآمد از خانه

چه راه‌هایی برای کسب درآمد از خانه وجود دارد که زودبازده هم باشند؟ اگر بخواهید در مدت زمان کوتاهی در خانه به به درآمد برسید لازم است به یکسری نکات دقت داشته‌باشید. یکسری کارها شاید در ابتدا دستمزدهای آنچنانی نداشته باشند اما باید این نکته را در نظر داشته‌باشید که این روش ها سرمایه آنچنانی نیز لازم ندارند و با مرور زمان و کسب تجربه درآمد شما سیر صعودی خواهد داشت.

مهم ترین اصل در این موضوع این است که باور داشته باشید در خانه و به دور از محیط کار می توان به درآمد رسید. اگر باور قلبی این موضوع را نداشته باشید، نمی توانید حتی یک ریال هم درآمدزایی کنید! در عصر تکنولوژی دیجیتال راه‌های زیادی برای کسب درآمد در منزل وجود دارد که در این مقاله به شما معرفی می کنیم.

 نکات مهمی که در خصوص کسب درآمد در منزل باید بدانید

اولین نکته این است که در خصوص کسب درآمد در منزل باید بدانید این است که برای کارهای فریلنسری و دورکار نیز باید تلاش کنید و از مهارت‌ها و وقت خود مایه بگذارید. دومین نکته اینکه کمی هم در خصوص استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال مطالعه کنید و به اندوخته‌های خود اضافه کنید. ایده های کسب درآمد در منزل هم می‌تواند برای درآمد و شغل تمام‌وقت کارساز باشد و هم به عنوان یک درآمد جانبی به کار شما بیاید. این روش ها این مزیت را دارند که شما انعطاف بیشتری در کنترل زمان و برنامه روزانه خود دارید و می‌توانید بین کار و زندگی روزمره تعادل قابل‌قبویل برقرار کنید. به همین منظور ما در این مقاله چندین ایده کسب درآمد در منزل را برای شما گرد‌آوری کرده‌ایم تا با مرور این ایده‌ها بفهمید کدامیک با مهارت، تخصص و شخصیت شما همخوانی بیشتری دارد و به دنبال اجرای آن بروید.

برای کسب درآمد در منزل چه مهارت‌هایی باید داشته‌باشیم؟

مهارت های لازم برای کسب درامد از خانه

 برای دستیابی به هر سطحی از موفقیت لازم است که تلاش و پشتکار داشته باشید. همچنین کلید داشتن موفقیت در هرکاری و از جمله درآمدزایی در منزل این است که استراتژی کوتاه مدت و بلندمدت تعریف کرده باشید و به استراتژی خود پایبند باشید. برای اغلب کسب‌وکارهای آنلاین نیاز است تا شخص آشنایی نسبی با بازاریابی محتوا داشته‌باشد. داشتن وبسایت یا بستری مجازی برای کار کردن یا ارائه محصولات نیز شش ماه تا چندسال زمان می‌برد و از قبل باید به فکر این مرحله باشید.

برای راه‌اندازی قدم‌های اولیه یک کسب‌وکار از داخل منزل به یک کامپیوتر و اتصال آن به شبکه اینترنت جهانی نیاز دارید. از مزایای کسب‌وکارهای آنلاین این است که از هرکجای دنیا می‌توانید به آن رسیدگی کنید. همچنین اینکه برنامه شما را شخص دیگری برایتان تعیین نمی‌کند و زمان‌بندی برنامه کاری‌تان به دست خود شماست.

 آیا برای کسب درآمد از داخل منزل سرمایه لازم است؟

 حقیقت این است که گزینه‌های زیادی برای پول درآوردن در خانه وجود دارد که برای شروع آن‌ها به سرمایه‌ هنگفتی نیاز نیست. فقط کافیست مهارت انجام این نوع ایده های درآمدزایی را از پیش داشته باشید و کسب و کار خود را استارت بزنید. وجود سرمایه در ابتدای کار کمک کننده است اما نبود آن هم از شروع چنین ایده هایی جلوگیری نمی کند.

روش های کسب درآمد در منزل

مدیریت وبسایت

مدیریت وبسایت

ساخت وبسایت و مدیریت آن یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد از خانه است. برندها و بیزینس های مهم همگی نیاز به وبسایت دارند و وبمسترها یا مدیران سایت گرداننده اصلی سایت ها هستند.

مهارت های لازم :

  • آشنایی با کامپیوتر
  • آشنایی با اینترنت
  • آشنایی با زبان های نشانه گذاری HTML
  • آشنایی با وردپرس
  • تسلط به بارگزاری مطالب
  • آشنایی مختصر با نرم افزارهای گرافیکی

میزان درآمد :

ماهانه بین 5 تا 40 میلیون تومان برای وبمستری هر وبسایت

همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به این معنی است که محصولات، خدمات، برنامه و نرم‌افزار دیگر کسب‌وکارها را در وبسایت یا دیگر فضاهای مجازی خود تبلیغ کنید و از فروش آنها پورسانت دریافت کنید. این ایده درآمدزایی در منزل به شدت سودآور است مخصوصا وقتیکه از شبکه های همکاری در فروش مثل افیلی استفاده کنید و با چندین ناشر یا فروشنده همکاری کنید.

مهارت های لازم :

  • آشنایی با طراحی سایت
  • آشنایی با ادمینی شبکه های اجتماعی
  • آشنایی با روش ها و کانال های بازاریابی
  • آشنایی مختصر با نرم افزارهای گرافیکی

میزان درآمد :

ماهانه بین 5 تا 100 میلیون تومان (در صورت همکاری با شبکه های همکاری در فروش)

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در طی دو سال گذشته و با ظهور پاندمی کرونا محبوبیت خرید آنلاین به شدت افزایش یافت. اگرچه بیزینس های آنلاین از قبل حضور داشت اما گویی با محدودیت‌های خروج از خانه که با همه‌گیر شدن بیماری کرونا هویدا شد، توجه مردم بیش از پیش به خرید از طریق اینترنت جلب شد. تنها لازم است که یک چشم‌انداز بلندمدت برای محصول و مشتریان خود درنظر داشته باشید. برای موفقیت در بازار فروش محصولات آنلاین نیز دو راه پیش‌روی شماست. یا به فروش رساندن یک محصول خیلی خاص و کمیاب و یا عرضه یک محصول پرطرفدار با قیمت خیلی کمتر از رقبایتان. در هر دو حالت باید جدا از یافتن محصول مناسب به نحوه ارسال سفارشات و نحوه برخورد و ارتباط با مشتری نیز دقت ویژه داشته‌باشید.

مهارت های لازم:

  • آشنایی با وردپرس و طراحی سایت
  • آشنایی اندکی به زبان های برنامه نویسی
  • آشنایی با سئو
  • آشنایی با روش های تبلیغ

میزان درآمد:

متغیر : ماهانه بین 1 تا 500 میلیون تومان بستگی به حوزه کاری

تدریس آنلاین

شاید در یک نگاه اینطور به نظر برسد که بازار آموزش آنلاین اشباع شده‌است اما باید بدانید دامنه آموزش و تدریس آنقدر گسترده است و می‌تواند مخاطب‌های مختلف را جذب کند که بهتر است شما نیز به فکر ایجاد یک دوره آنلاین از مهارت خود باشید و این فرصت فوق‌العاده برای پول درآوردن در خانه را از دست ندهید. با انتخاب یک پلتفرم مناسب برای ارتباط با شاگردان خود می‌توانید تجربه و مهارت خود را به مخاطبانی که علاقه‌مند به یادگیری چیزهای جدید هستند منتقل کنید. مثلا آموزش زبان‌های خارجی، دوره‌های آنلاین عکاسی و یا آموزش آشپزی.

مهارت های لازم:

  • تسلط به حوزه کاری
  • آشنایی به نحوه تدریس
  • آشنایی با مدیریت کلاس
  • آشنایی به ابزارهای تولید محتوا
  • آشنایی با نرم افزارهای ضبط صدا و تصویر

میزان درآمد:

متغیر : ماهانه بین 1 تا 200 میلیون تومان بستگی به حوزه کاری

آموزش زبان‌های خارجی مثل انگلیسی یا فرانسه

از تجربه خود در موضوعات و دانش خاص برای تدریس استفاده کنید. چه تازه ‎کار باشید و چه خبره؛ فرصت آموزش مجازی زبان به عنوان معلم خصوصی یک فرصت است. اگر شما جزو افرادی هستید که کاملا به یک زبان دوم یا سوم مسلط هستید، می‌توانید از روند تقاضای رو به رشد برای آموزش زبان استفاده کنید و به تدریس روی بیاورید. زبان‌آموزان در سراسر جهان با نیازهای متفاوت به شرکت در کلاس‌های آنلاین روی می‌اورند و بعضی هم به دنبال کسب مدرک زبان هستند. پس چرا شما این خدمات را به آنها ارائه نکنید!؟ شما می‌توانید با نیازهای زبان‌آموزان متد تدریس خود را منطبق کنید و از طریق پلتفرم‌های گوناگون به صورت آنلاین و با ویدیو و صدا با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کنید.

مهارت های لازم:

  • تسلط به حداقل یک زبان خارجی
  • توانایی کار با نرم افزارهای ضبط صدا و تصویر

میزان درآمد :

ماهانه بین 5 تا 30 میلیون تومان بستگی به تعداد دانشجوها

فریلنسری

نظرسنجی در یک وبسایت‌ معتبر خارجی انجام شد و نتیجه اینکه روی آوردن به مشاغل فریلنس و دورکار با اقبال عمومی هم از سمت کارجویان و هم کارفرمایان مواجه شده‌است. در واقع باید بدانید رئیس خود بودن آنچنان که در وهله اول به نظر می‌رسد کار آسانی نیست و شما باید بیشتر از دیگر افراد به نظم و زمان‌بندی روزانه کارهای‌تان پایبند باشید. شما باید یاد بگیرید چگونه مهارت‌های خود را عرضه کنید و به دنبال مشتری باشید. مدیریت زمان داشته باشید و بدانید که در این حیطه هم باید برای جلو زدن از رقیب، استراتژی داشته‌باشید. یک رزومه چشمگیر، جامع و کامل درباره خود، مهارت‌ها و سوابق کاری‎تان آماده کنید و همیشه به دنبال به‌روزرسانی دانش خود باشید. ممکن است مجبور باشید گاهی از تعطیلات خود بزنید یا ساعات بیشتری را کار کنید. خلاصه اینکه دورکاری و فریلنسری می‌تواند رویای کسب درآمد از خانه را برایتان محقق کند.

مهارت های لازم:

  • تخصص در یک حوزه خاص
  • توانایی مذاکره
  • آشنایی به فضاهای مجازی

میزان درآمد :

ماهانه بین 7 تا 100 میلیون تومان بستگی به حوزه کاری

نویسندگی و تولید محتوا

 نویسندگی و تولید محتوا

در دنیای رو به رشد دیجیتال الکترونیک امروز، کار نویسندگان حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوا به شدت مورد توجه قرار گرفته‌ است. نوشتن محتوا برای وبسایت‌ها، کسب‌وکار آن‎ها را ارتقا داده و به باقی‌ماندن بیزینس در دنیای رقابتی اینترنت کمک می‌کند و شما نیز می‌توانید در خانه به تولید محتوا مشغول باشید. درآمد شما در این کار بستگی به مجموعه مهارت‌های شما دارد.

مهارت های لازم:

  • تسلط بر نوشتن
  • تسلط بر قواعد نگارشی
  • آشنایی سطحی با حوزه های مختلف

میزان درآمد :

ماهانه بین 7 تا 50 میلیون تومان بستگی به حوزه کاری

دیجیتال مارکتینگ

 کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در کمک به صنایع و برندها برای شناخته‌شدن و پیش‌برد اهدافشان دارد و اگر شما ذهن خلاقی دارید می‌توانید برای کسب درآمد از خانه روی این حرف حساب کنید. از انتشار پست و بنر به عنوان ادمین شبکه‌های اجتماعی برای افراد مبتدی در این حیطه گرفته تا پروژه‌های پیچیده‌تری که برای تعریف هویت یک برند یا مدیریت کمپین تبلیغاتی نیاز است.

مهارت های لازم:

  • تسلط بر دیجیتال مارکتینک
  • تسلط بر مفاهیم بازاریابی
  • آشنایی با اصول سئو
  • خلاقیت

میزان درآمد:

ماهانه بین 12 تا 70 میلیون تومان

ادمین شبکه های اجتماعی

کار به عنوان ادمین شبکه‌های اجتماعی نیز این روزها به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌است. طیف وسیعی از کارهایی که یک شخص به عنوان ادمین می‌تواند انجام دهد اعم از نگارش و تایپ کپشن و محتوا، صحبت با مشتری، پشتیبانی خرید مشتری و دستیار پاسخگو برای پیام‌ها و ایمیل‌هاست.

مهارت های لازم:

  • تسلط بر شبکه اجتماعی مدنظر

میزان درآمد:

ماهانه بین 5 تا 25 میلیون تومان

عکاسی

عکاسی و تولید محتوای بصری نیز به اندازه تولید محتوای متنی مهم است و اهمیت محتوای تصویری که می‌تواند به دست عکاسان انجام پذیرد به اندازه کلام نوشتاری تاثیرگذار است. به عنوان یک عکاس شما می‌توانید از عکاسی مراسم و رویدادها پا را فراتر بگذارید و از طریق عکاسی غذا یا محصولات نیز به درآمد مطلوب برسید. در این سبک کاری، مدیران برندها و بیزنس‌ها محصولات را به محل زندگی شما می‌فرستند و شما از آن‌ها عکاسی می‌کنید. همچنین شما می‌توانید به عنوان ادیتور عکس نیز از خانه درآمد داشته باشید.

مهارت های لازم:

  • تسلط بر عکاسی و مفاهیم آن
  • تسلط بر دوربین های عکاسی و لوازم جانبی
  • آشنایی با نرم افزارهای ویرایش تصویر

میزان درآمد:

ماهانه بین 10 تا 150 میلیون تومان

مربیگری ورزش به صورت آنلاین

کسب درآمد از مربیگری آنلاین

ورزش در فضای باز و باشگاه نیز با ظهور پاندمی کرونا با چالش‌های ویژه خودش همراه بود و مربی ورزش به صورت آنلاین یکی دیگر از کسب و کارهایی است که به واسطه حضور کرونا رونق گرفته است. این کار نیازمند تقویت انگیزه و پشتکار مشتریان و شاگردان شما خواهد بود.

مهارت های لازم:

  • تسلط بر یک یا چند ورزش
  • آشنایی با فضای مجازی

میزان درآمد:

ماهانه بین 8 تا 200 میلیون تومان

مشاوره آنلاین

کسب درآمد از راه مشاوره آنلاین

در صورتی که شما دانش آموخته رشته روانشناسی باشید و مدرک موردنیاز برای راه اندازی مرکز مشاوره را در اختیار داشته‌باشید می‌توانید این کار را به صورت آنلاین جلو ببرید. نکته مهم درباره این ایده این است که ابتدا شاید شما به صورت پاره‌وقت کار کنید اما با جذب مشتریان بیشتر می‌توانید کار خود را گسترش دهید.

مهارت های لازم:

  • تسلط بر مفاهیم روانشناسی

میزان درآمد:

ماهانه بین 15 تا 100 میلیون تومان

تولید محتوای صوتی

شما می‌توانید با وبسایت‌هایی که به نیروی تولید محتوا نیاز دارند به عنوان تولیدکننده محتوا صوتی برای دوبله، تولید پادکست و یا خوانش کتب صوتی همکاری داشته باشید. اگر صدای خوبی دارید و از خواندن لذت می‌برید می‌توانید به راوی‌شدن فکر کنید. برای این کار شما باید از میکروفون با کیفیت و همچنین یک نرم‌افزار مناسب ضبط صدا برخوردار باشید.

مهارت های لازم:

  • صدای مناسب و جذاب
  • آشنایی با قصه خوانی
  • آشنایی با نرم افزارهای جانبی

میزان درآمد:

ماهانه بین 3 تا 20 میلیون تومان

تایپیست

به لطف اینترنت، زمینه کارهایی که بتوانید بدون داشتن سرمایه هنگفت آن‌ها را آغاز کنید زیاد شده‌است. کار تایپ خود می‌تواند زیرشاخه‌های دیگری نیز داشته باشد. مثل رونویسی از فایل‌های صوتی، سخنرانی‌ها و یا مصاحبه‌ها و پادکست‌ها. برای درآمدزایی از این راه باید به مهارت‌های املایی، نقطه‌گذاری و علائم سجاوندی، و تایپ ده انگشتی آشنا و مسلط باشید. تایپ سریع و با دقت برای این کار یک امتیاز است.

مهارت های لازم:

  • تسلط بر تندنویسی
  • آشنایی با قواعد و علائم نگارشی

میزان درآمد:

ماهانه بین 2 تا 20 میلیون تومان

طراحی و گرافیک

کسب درآمد از طراحی گرافیک

تولید محتوای تصویری و طراحی گرافیک یکی دیگر از مهارت‌هایی است که از خانه هم قابل انجام است. شما باید رزومه و نمونه کار از پیش آماده شده داشته‌باشید.

اگر شما به نرم‌افزارهای طراحی مسلط هستید و کار با آن‌ها را بلدید و در این زمینه ذوق و قریحه دارید می‌توانید طرح‌های خود را از طرق آنلاین به فروش بگذارید. با رونق گرفتن کسب‌وکارها در اینستاگرام، ظاهر صفحات این اپلیکیشن برای هر کسب‌وکاری به نوبه خود حائز اهمیت است و شما می‌توانید با طراحی قالب برای صفحات اینستاگرام از داخل خانه به درآمد برسید. هنرمندان مستقل همیشه می‌توانند آثار خود را بفروشند مثل نقاشی، مجسمه، عکس و…شما حتی می‌توانید طراحی یا نقاشی خود را روی هرچیزی مثل ماگ و فنجان و یا گارد محافظ تلفن همراه چاپ کنید . برای این کار کافی است یک پلتفرم تحت وب انتخاب کنید و خود مدیریت صفحه معرفی، تبلیغ و فروش آثار هنری‌تان را به عهده بگیرید. البته سایت‌های واسطه زیادی نیز ممکن است وجود داشته‌باشند که باید به آن‌ها کمیسیون بپردازید.

مهارت های لازم:

  • تسلط بر نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ یا ایلاستریتور
  • آشنایی با فضای مجازی

میزان درآمد:

ماهانه بین 5 تا 300 میلیون تومان (بستگی به مهارت و تجربه)

درآمد از یوتیوب

هنگامی که مردم برای یادگیری یک موضوع و یا سرگرم‌شدن وارد دنیای یوتوب می‌شوند شما می‌توانید از طریق آن‌ها و بازدیدشان به درآمد برسید. یوتیوب به تولیدکنندگان محتوا پول می‌پردازد. هرچه مخاطب بیشتر و در نتیجه بازدید بیشتری داشته باشید می‌توانید به درآمد بیشتری نیز برسید. شاید بتوان افرادی را که به دنیای یوتوب پا می‌گذارند در وهله اول به دو دسته تقسیم کرد: افرادی که به دنبال یادگیری چیزی هستند و افرادی که برای سرگرم شدن به این برنامه سرمی‌زنند. در هر دو حالت شما باید ایده‌ای ناب و حرفی تازه برای گفتن داشته‌باشید تا دیده‌شوید.

شما در قدم اول باید اطلاعات یا مهارت ارزشمندی برای به اشتراک‌گذاری داشته باشید و بعد از آن به چگونگی ارائه آن‌ها خوب فکر کنید. همچنین باید دانست رسیدن به درآمد از داخل خانه با یوتیوب میسر است اما شاید در یک بازه شش تا 12 ماهه به ثمر برسد و برای این کار صرف زمان و صبوری لازم است. با این حال آشنا بودن با تکنیک‌های ابتدایی عکاسی و فیلم‌برداری برای آغاز راه کافی است.

مهارت های لازم:

  • تسلط بر یوتیوب
  • تسلط بر روش های تولید محتوا در یوتیوب
  • آشنایی با نرم افزارهای ویرایش فیلم

میزان درآمد :

ماهانه بین 1 تا 500 میلیون تومان (درآمد دلاری)

نتیجه گیری

در این مقاله چند ایده کسب درآمد در منزل را با شما به اشتراک گذاشتیم و مهارت های لازم و میزان درآمدزایی آنها را مطرح کردیم. فراموش نکنید که خلاقیت و انعطاف‌پذیری دو ویژگی هستند که در تک تک این روش ها باید به همراه داشته باشید.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید