زمانی که در مورد سیستم همکاری در فروش صحبت می‌کنیم، بیشتر افراد، آن را به‌صورت فرآیند دریافت کمیسیون، با تبلیغ محصولات افراد و شرکت‌های دیگر می‌شناسند. با این حال، زمانی که می‌خواهیم به اجرای این برنامه‌ها بپردازیم نکات فنی زیادی وجود دارد که ممکن است بعضی از افراد را از شرکت در این برنامه‌ها منصرف کند.

اگرچه برنامه‌های افیلیت مارکتینگ ظاهری ساده دارند(بیشتر افراد فکر می‌کنند که باید محصولی را پیدا کنند، به تبلیغ آن بپردازند و بخشی از سود را به ازای فروش آن کسب کنند)، نکات مهمی وجود دارد که برای موفقیت در برنامه‌های افیلیت مارکتینگ اهمیت زیادی دارد.

ساخت یک وب‌سایت

یکی از راه‌های کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش کالا ساخت وب‌سایت خوب است؛ ابتدا باید بدانید در چه حوزه‌ای می‌خواهید فعالیت کنید برخی برای انتشار خاطرات و روزمرگی، برخی‌ها برای محتوای آموزشی و برخی برای فروش محصولات خود وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنند. مهم‌ترین مسئله این است که رضایت کاربر و بازدیدکننده را در اولویت قرار دهید.
نکاتی که باید در ساخت وبلاگ به آن توجه کنید:

  • سرعت وبلاگ خود را بالا ببرید.
  • با کاربران خود ارتباط بگیرید.
  • از طراحی زیبا استفاده کنید.
  • سایز متن استاندارد استفاده کنید.
  • پاراگراف را طولانی نکنید.
  • از فرمت‌های متنی مناسب استفاده کنید.
  • از نمودار‌ها استفاده کنید.

طبیعتا وبلاگ یک سایت، مهم‌ترین قسمت یک سایت برای سیستم همکاری در فروش کالا است. اما قسمت‌های دیگری هم وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. مثل:

درباره ما(about): کمی درباره خودتان صحبت کنید تا بازدیدکننده بیشتر شما رو بشناسد و به شما اعتماد کند

تماس با ما(contact): شامل اطالاعاتی که می‌توانند با شما در ارتباط باشند.

رفع مسئولیت(Disclaimer): در این قسمت باید مشتری را از ریسک احتمالی آگاه کنید.

قوانین و مقررات(Privacy policy): اگر اطلاعاتی از مشتری می‌گیرد حتما آن را آگاه کنید.

تولید محتوای با کیفیت، کلید اصلی

ما چهار روش برای محتوا داریم:
1- تولید محتوای متنی
2- تولید محتوای ویدئویی
3- تولید محتوای عکسی
4- تولید محتوای صوتی
برخی از شبکه‌های خدمات‌دهنده تبلیغات، سیستم همکاری در فروش یا فروشگاه‌هایی که می‌خواهند محصولشان را بفروشند قبل از هرگونه همکاری از شما انتظار دارند که محتوا را تولید کرده و بر روی سایت خود قرار دهید.
تعیین هدف و مخاطب در تولید محتوا بسیار مهم است به‌طوری که اگر مخاطب خود را نشناسید نه‌تنها به رشد کسب وکار شما کمک نمی‌کند بلکه باعث قطع ارتباط با مخاطب می‌شود. به‌عبارت دیگر به‌جای این‌که به رونق کسب‌وکار شما کمک کند به ضرر آن عمل خواهد کرد.

خودتان محصول تبلیغ‌شونده را انتخاب کنید

اگر در زمینه خاصی فعالیت می‌کنید و موضوع فعالیتتان را مشخص کرده باشید باید محصول تبلیغ‌شونده را خودتان انتخاب کنید. انتخابتان باید متناسب با محتوایتان باشد تا شانس بیشتری برای فروش محصولات داشته باشید.
محصولاتی که بیشترین تقاضا را دارند تبلیغ کنید، مشکلات و چت‌های مخاطبانتان را بررسی کنید و محصولی که به حل مشکلشان کمک می‌کند را ارائه دهید.

لینک‌های(افیلیت) همکاری در فروش را در پست‌های محبوب خود قرار دهید

اگر به محتوای داخل وب‌سایتتان دقت کرده باشید بعضی از پست‌ها بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد.
در این مرحله دو حالت پیش می‌آید:
محصول پیشنهاد شده مرتبط با همان پست محبوب است.
محصول پیشنهادی به محتوای محبوب هیچ ربطی ندارد.
در حالت اول که مشکلی وجود ندارد، لینک انتقال را در محتوای خود قرار می‌دهید ولی در حالت دوم باید سعی کنید مخاطبانتان را به پست‌هایی  که در آن لینک افیلیت قرار دارد ارجاع دهید.

لینک افیلیت را در کمپین ایمیل مارکتینگ خود قرار دهید

اگر فکر می‌کنید محصول مورد نظرتان با ایمیلی که می‌خواهید برای مخاطب خود ارسال کنید مرتبط است، ایمیل مارکتینگ می‌تواند به شما کمک کند و هیچ مشکلی ندارد لینک افیلیت را در آن قرار دهید.
پس اگر تولید محتوا انجام می‌دهید و کاربرانی دارید که عضو سایتتان هستند. می‌توانید علاوه بر محتوای مناسب، محصول مکمل آن را معرفی کنید و اگر مخاطبتان اطمینان کافی به شما داشته باشد به احتمال زیاد ممکن است منجر به خرید شود.
در غیر این‌صورت اگر محصول، غیرمرتبط با محتوا است اصلا این کار را انجام ندهید زیرا امکان دارد به ظن تبلیغات بی‌جا، به اسپم هدایت شوید.

با افیلیت‌های مختلف همکاری کنید

سیستم همکاری در فروش زمان زیادی برای نتیجه‌بخشی می‌طلبد و نیاز به صبر بسیار دارد. اما اگر یک سیستم همکاری در فروش نتیجه‌بخش نبود اصلا جای نگرانی نیست، زیرا لزومی ندارد که تنها به یک سیستم همکاری در فروش خاص پایبند باشید.
باید بدانید استفاده از سیستم همکاری در فروش یک بازی برد برد است و شما می‌توانید از سیستم‌های همکاری در فروش متعددی استفاده کنید، ولی یک نکته را به خاطر داشته باشید! در همکاری با افیلیت‌های مختلف زیاده‌روی نکنید زیرا اعتبار خودتان زیر سوال می‌رود.

از مدل لینک‌های مختلف در سیستم همکاری در فروش(افیلیت) استفاده کنید

لینک‌های افیلیت را در قالب و مدل‌های مختلفی استفاده کنید، از جمله: عکس محصول، بنر، کد تخفیف، یا در قالب یک لینک.
هر کدام از این مدل‌ها بسته به نوع محصول شما می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد مثلا اگر یک محصول با کیفیت دارید و از نظر بصری جالب است، می‌توانید در قالب یک عکس در سیستم همکاری در فروش قرار دهید. یا اگر یک دوره آموزشی دارید، بنر گزینه مناسبی برای این کار به‌نظر می‌رسد.

پیج منبع بسازید

پیج منبع(Resource page) صفحه‌ای است که تمام محصولات پیشنهادی خود را در آن قرار می‌دهید، تا به‌صورت یک‌جا در دسترس باشد. این کار زمانی که در سیستم همکاری در فروش پیشرفت کردید، می‌تواند کمک زیادی به شما کند. مثلا اگر در زمینه گوشی موبایل محتوا تولید می‌کنید، یک پیج منبع از تمام برند‌های گوشی موبایل می‌تواند کمک زیادی به مخاطبان شما کند.

سعی کنید محصولاتی که بیشتر مورد رضایت بوده است در قسمت بالایی پیج منبع قرار دهید.

از صاحب محصول برای مشتریان تقاضای تخفیف کنید

بعد از این‌که تعدادی محصول را توسط لینک‌هایتان فروختید و برای صاحب محصول شناخته شدید و اعتمادش را جلب کردید، از او بخواهید در صورت امکان برای مشتریانی که از طرف شما خرید انجام می‌دهند تخفیف در نظر بگیرد.

نتیجه گیری

یک وب‌سایت بسازید و محتوای جذاب و مناسب تولید کنید، از لینک‌ها با مدل‌های مختلف استفاده کنید و به مواردی که تا ‌این‌جا بررسی کردیم توجه کنید. و در نهایت کمی صبر داشته باشید تا از سیستم همکاری در فروش به درآمد مناسبی برسید.


منابع:

adstargets.com