()

در مورد کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چه می‌دانید؟ با پیشرفت علم و پررنگ‌تر شدن نقش اینترنت در زندگی مردم، شیوه کسب درآمد آن‌ها نیز تغییر کرده است. قبل از پیدایش گوشی‌های هوشمند و ارتقاء اینترنت، شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد روزی بتوان در خانه نشست و کسب درآمد کرد. در حال حاضر شرایطی بوجود آمده که به راحتی می‌توان با استفاده از اینترنت، کسب‌وکار شخصی خود را راه‌اندازی کرد و به درآمد رسید.
کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از شیوه‌های کسب درآمد آنلاین است، که در بستر اینترنت و با استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی مختلف انجام می‌شود.
در این مقاله در مورد چگونگی کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ صحبت خواهیم کرد و مراحل راه‌اندازی این نوع کسب‌وکار را به شما آموزش خواهیم داد.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

قبل از اینکه در مورد کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش صحبت کنیم، باید به این سوال پاسخ دهیم که افیلیت مارکتینگ چیست؟
افیلیت مارکتینگ یک روش بازاریابی اینترنتی است. این مدل از بازاریابی، برای کسانی که می‌خواهند به صورت آنلاین کسب درآمد کنند و یک شغل تمام وقت یا پاره‌وقت داشته باشند مناسب است.
به کسانی که از طریق افیلیت مارکتینگ کسب درآمد می‌کنند، افیلیت مارکتر (ناشر) گفته می‌شود. افیلیت مارکترها با تبلیغ خدمات و محصولات وب‌سایت‌های دیگر و به ازای ترافیکی که به وب‌سایت تبلیغ‌دهنده ارسال می‌کنند، مقدار مشخصی کمیسیون دریافت می‌کنند.
افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته یکی از قدیمی‌ترین متدهای بازاریابی است. از طرفی نیز جزء آسان‌ترین و ارزان‌ترین کسب‌وکارها است. زیرا برای کسب درآمد از آن نیازی به تولید محصول ندارید و محیط کارتان می‌تواند خانه خودتان باشد.
تنها کاری که به عنوان یک افیلیت مارکتر باید انجام دهید ایجاد یک ارتباط بین فروشنده و خریدار است. به عبارت ساده‌تر اگر بتوانید خریدار را به فروشنده وصل کنید، سپس خریدار را برای دریافت محصول یا خدمات فروشنده متقاعد کنید، کمیسیون آن را دریافت خواهید کرد.

در افیلیت مارکتینگ قرار نیست حتما یک محصول را تبلیغ کنیم. نیاز هر وب‌سایت با وب‌سایت دیگر متفاوت است. یک افیلیت مارکتر باید مخاطبان خود را برای انجام عملی که هدف تبلیغ‌دهنده است مثل: خرید، ثبت‌نام، عضویت در خبرنامه، بازدید از سایت، شرکت در نظر سنجی و غیره، به وب‌سایت او هدایت کند.

توضیحات بیشتر در مورد افیلیت مارکتینگ را می‌توانید در مقاله افیلیت مارکتینگ چیست؟ مشاهده کنید.

روش کار افیلیت مارکتینگ

مدل کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ

حال که با مفهوم افیلیت مارکتینگ آشنا شدید، کمی هم در مورد روش کار و عملکرد این مدل بازاریابی صحبت کنیم و در نهایت مراحل شروع افیلیت مارکتینگ و نحوه کسب درآمد از آن را بررسی کنیم. عملکرد افیلیت مارکتینگ شامل 3 مرحله اصلی است که عبارتند از:

  • معرفی محصول یا خدمات توسط ناشر به مخاطبان
  • خرید محصول یا خدمات توسط مشتریان از طریق لینک افیلیت ناشر
  •  دریافت کمیسیون

معرفی محصول یا خدمات توسط ناشر به مخاطبان

در اولین مرحله شما باید یک تبلیغ‌دهنده پیدا کنید که محصول یا خدماتی برای عرضه به مصرف‌کنندگان داشته باشد. پیدا کردن تبلیغ‌دهنده برای افیلیت مارکترهای مبتدی کار سختی است، بنابراین بهتر است در یک شبکه افیلیت عضو شوند تا دسترسی بهتری به تبلیغ‌دهندگان داشته باشند.
هر شرکت یا تولید‌کننده‌ای برای تبلیغ محصول یا خدمات خود یک برنامه افیلیت دارد که جزئیات مربوط به تبلیغ و نحوه انجام آن در این برنامه درج شده است. افیلیت مارکترها با بررسی جنبه‌های مختلف یک برنامه افیلیت و نوع فعالیت خود می‌توانند یک برنامه افیلیت را انتخاب و کار خود را به عنوان یک بازاریاب وابسته (ناشر) شروع کنند.
با پیوستن به یک برنامه افیلیت، یک لینک افیلیت به افیلیت مارکترها داده می‌شود که با قرار دادن آن در محتوای پلتفرم تبلیغاتی خود می‌توانند، محصول یا خدمات تبلیغ‌دهنده را تبلیغ کرده و مخاطبان را به وب‌سایت تبلیغ‌دهنده ارجاع دهند.

خرید محصول یا خدمات توسط مشتریان

پس از اینکه افیلیت مارکتر، لینک افیلیت را در محتوای وب‌سایت، وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی خود قرار داد و شرایط کلیک مخاطبان روی لینک افیلیت را فراهم کرد، مخاطبان به وب‌سایت تبلیغ‌دهنده هدایت می‌شوند.
در وب‌سایت تبلیغ‌دهنده همواره اقدامی در انتظار مخاطبان است. زمانی که مخاطب روی لینک افیلیت مربوط به شما کلیک کند و وارد وب‌سایت تبلیغ‌دهنده شود، کوکی‌های ردیابی افیلیت در مرورگر او قرار می‌گیرند تا برنامه افیلیت بتواند با استفاده از آن‌ها اقدامات مخاطب را ردیابی کند. مخاطب می‌تواند بلافاصله پس از ورود به وب‌سایت تبلیغ‌دهنده، عمل هدف او را انجام دهد یا این کار را به زمان دیگری موکول کند. در هر صورت شما برای کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ با خرید آن مخاطب، تنها تا پایان زمان انقضای کوکی‌ها فرصت دارید.

دریافت کمیسیون

دریافت کمیسیون توسط افیلیت مارکترها مشروط بر خرید یا انجام عمل هدف توسط مخاطب یا مصرف‌کننده است. اگر در مدت زمان اعتبار کوکی‌ها، مخاطب از طریق لینک افیلیت مربوط به شما خرید کند کمیسیون آن به شما تعلق می‌گیرد. بعضی از مدل‌های کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش عبارتند از:

  • پرداخت به‌ازای فروش (PPS): در این مدل تبلیغ‌دهنده (صاحب محصول) بعد از تکمیل فرآیند فروش، درصدی از فروش را به ناشر پرداخت می‌کند.
  • پرداخت به‌ازای کلیک (PPC): در این مدل به‌ازای تعداد افرادی که از رسانه ناشر به سایت تبلیغ‌دهنده (صاحب محصول) هدایت می‌شوند، درآمد کسب می‌شود.
  • پرداخت به‌ازای لید (PPL):در این روش ناشر زمانی درآمد کسب می‌کند که بیننده‌ وب‌سایت تبلیغ‌دهنده، اطلاعات تماس خود را در وب‌سایت یا اپلیکیشن ثبت کند.

بیشتر بخوانید: پرداخت کمیسیون در افیلیت مارکتینگ به چه صورت است؟

مراحل شروع فعالیت و کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ

 کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ

تا اینجای کار با افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، به عنوان یک روش کسب درآمد آنلاین آشنا شدیم و فهمیدیم که برای کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ چه فرایندی طی می‌شود. حال با دانستن این‌ مطالب، اگر تصمیم گرفته‌اید که یک افیلیت مارکتر باشید؛ باید مقدمات شروع آن را آماده کنید. شما باید بتوانید بستری فراهم کنید تا از طریق افیلیت مارکتینگ، محصولات و خدمات دیگران را تبلیغ کرده و کسب درآمد کنید.
در ادامه این مقاله چگونگی شروع افیلیت مارکتینگ را به شما آموزش خواهیم داد. مراحل ابتدایی لزوما به افیلیت مارکتینگ مربوط نیستند، اما برای شروع کار شما، به عنوان یک افیلیت مارکتر پیش‌نیاز هستند.

۱. انتخاب حوزه و زمینه فعالیت

انتخاب زمینه و حوزه فعالیت اولین و مهم‌ترین مرحله برای شروع افیلیت مارکتینگ است. شما قرار نیست یک جمعه بازار راه‌اندازی کنید، باید یک حوزه مشخص انتخاب کرده و روی همان حوزه تمرکز کنید. حوزه فعالیت شما لزوما نباید به تخصص یا مدرک تحصیلی‌تان مربوط باشد. هر موضوعی که به آن علاقه داشته باشید و بتوانید برای آن محتوا تولید کنید، می‌تواند موضوع فعالیت شما باشد.
در انتخاب حوزه فعالیت خود، این مسئله را در نظر بگیرید که برای مدت زمان طولانی قرار است در آن زمینه کار کنید. با انتخاب یک موضوع اکثر فعالیتتان در راستای تولید محتوا برای آن موضوع است. پس حوزه جذاب و جالبی را انتخاب کنید که مطمئن هستید پس از مدتی از آن خسته نمی‌شوید.

۲. انتخاب پلتفرم برای ارتباط با مخاطبان

پس از انتخاب موضوع، نوبت به راه‌اندازی یک پلتفرم برای درج محتوا و جذب مخاطب است. رایج‌ترین پلتفرم‌های مورد استفاده در افیلیت مارکتینگ وب‌سایت و وبلاگ هستند، اما شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و توییتر نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این کار باشند.
به عنوان مثال: اگر بخواهید برای شروع افیلیت مارکتینگ، یک وب‌سایت برای خود راه‌اندازی کنید، ابتدا باید یک دامنه مناسب برای آن انتخاب کنید. در انتخاب نام دامنه مسائلی مانند کوتاه بودن طول دامنه، املای ساده و مرتبط بودن آن با کارتان را در نظر بگیرید. طراحی ظاهر وب‌سایت باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر زیبایی، کاربر به راحتی بتواند با آن کار کند. به عبارت دیگر رابط کاربری سایت باید ساده باشد. صفحاتی مانند درباره ما، تماس با ما و قوانین و مقررات سایت هم از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

۳. ثبت‌نام و عضویت در شبکه‌های افیلیت مارکتینگ

به دلیل اینکه دسترسی به برنامه‌های افیلیت کار آسانی نیست و یک افیلیت مارکتر مبتدی به راحتی نمی‌تواند تبلیغ‌دهنده خوب را پیدا کند، پیشنهاد ما این است که در یک شبکه افیلیت مانند افیلی عضو شوید. یک افیلیت مارکتر با عضویت در یک شبکه افیلیت به راحتی می‌تواند برنامه‌های افیلیت مختلف را ببیند و با تبلیغ‌دهندگان مختلف همکاری کند.
شبکه افیلیت، پلتفرمی جهت مدیریت فرآیند افیلیت مارکتینگ، شامل مجموعه‌ای از تبلیغ‌دهنده‌ها و نمایش‌دهنده‌ها است که متناسب با حوزه فعالیت نمایش‌دهنده و نوع محصول یا خدمات تبلیغ‌دهنده، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بیش‌تر بخوانید: شبکه افیلیت مارکتینگ افیلی چیست و چه می‌کند؟

۴. انتخاب محصول یا خدماتی که قصد تبلیغ آن را دارید، از طریق برنامه افیلیت

کار اصلی یک افیلیت مارکتر در واقع با انتخاب یک برنامه افیلیت شروع می‌شود. اگر برنامه افیلتی در کار نباشد، چیزی هم برای تبلیغ و کسب درآمد وجود ندارد. محتوای یک برنامه افیلیت شامل فرآیند و جزئیات است. اینکه چه محصولی قرار است تبلیغ شود، چه شرایطی برای تبلیغ وجود دارد، این محصول یا خدمات به چه تولید‌کننده یا شرکتی تعلق دارند، میزان کمیسیون آن چقدر است، همه در برنامه افیلیت مشخص می‌شوند.‌
در مقاله‌ای تحت عنوان مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب برنامه افیلیت باید بدانید به طور مفصل در مورد چگونگی انتخاب برنامه افیلیت توسط افیلیت مارکترها توضیح داده‌ایم.

انتخاب محصول

برای انتخاب یک محصول متناسب با رسانه‌ خود، باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  1. مخاطبان شما را چه گروهی تشکیل می‌دهند؟
  2. آیا محصول انتخابی از کیفیت مناسبی برخوردار‌ است؟ آیا حاضرید این محصول را خودتان استفاده کرده و به دوستانتان هم پیشنهاد کنید؟
  3. میزان سودآوری محصول چقدر است؟ آیا خرید این محصول صرفه‌ اقتصادی دارد؟

۵. تولید محتوای مناسب برای تبلیغ محصول مورد نظر شما

تولید محتوای مناسب برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

در این مرحله شما توانسته‌اید موضوع فعالیت و محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و متناسب با آن یک پلتفرم راه‌اندازی کنید. داشتن یک وب‌سایت، وبلاگ، پیج اینستاگرام یا کانال یوتیوب بدون محتوا و مخاطب هیچ ارزشی ندارد. پس گام بعدی تولید محتوا است. شما باید بتوانید محتوای مفید، منحصر به‌فرد و به‌روز را در پلتفرم تبلیغاتی خود قرار دهید تا از طریق آن برای خود، مخاطب جذب کنید.
محتوای تولید شده توسط شما به نوع پلتفرم تبلیغاتی‌تان بستگی دارد. به عنوان مثال افیلیت مارکتر‌ی که کانال یوتیوب را برای درج محتوا و جذب مخاطب انتخاب کرده است، تنها از طریق تولید محتوای ویدئویی می‌تواند بازدید کانال خود را افزایش دهد. کسی که از اینستاگرام به عنوان یک بستر تبلیغاتی استفاده می‌کند، محتوا را در قالب عکس، ویدئو و کپشن با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. در وب‌سایت‌ها معمولا دست افلیت مارکتر برای درج محتوا بازتر است، چون می‌تواند محتوا را در قالب انواع پست‌های متنی، ویدئویی، تصویری، صوتی و غیره منتشر کند.
برای خلق محتوای مناسب می‌توانید به مقایسه‌ محصولات پرداخته و مزایا و معایب محصولات مشابه را بررسی کنید و یا با نظرسنجی از کاربران مختلف، نظرات متفاوت را در وبلاگ خود منعکس کنید.


برای معرفی و تبلیغ یک محصول، تلاش کنید تا محتوایی واقعی و صادقانه داشته باشید. از تبلیغ و صحبت درباره‌ محصولاتی که خودتان از آن‌ها استفاده نکرده‌اید، پرهیز کنید.

و اما مرحله آخر!

۶. کسب درآمد

همه این کارها برای این است که در نهایت شما بتوانید به درآمد برسید. با انتخاب یک برنامه افیلیت مناسب و قرار دادن لینک افیلیت آن در محتوای پلتفرم تبلیغاتی خود می‌توانید کسب درآمد کنید.
اما کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به همین سادگی‌ها هم نیست، شما باید به گونه‌ای با مخاطب خود رفتار کنید که پس از ارجاع به وب‌سایت تبلیغ‌دهنده، اقدام هدف را انجام دهد. صرفا هدایت کاربر به وب‌سایت تبلیغ‌دهنده کفایت نمی‌کند، زیرا درآمد شما وابسته به انجام عمل هدف، توسط مصرف‌کننده است.

منابع:

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید