اگر میخواهید از طریق سیستم همکاری در فروش درآمد آنلاین کسب کنید، این پست راهنمای اصلی شما خواهد بود. در اینجا قصد داریم اصول چگونگی تبدیل شدن به یک بازاریاب در سیستم همکاری در فروش را بیاموزیم، و شما را با این سیستم آشنا کنیم تا بتوانید سالانه درآمد بسیار بالایی بدون صرف هزینه برای تبلیغات کلیکی(PPC) یا هر نوع دیگری از تبلیغات، کسب کنید. در همچنین مورد تبلیغ محصولات سایتهایی مثل دیجیکالا، استراتژیهای تبلیغات و نحوه انتخاب بهترین برنامه همکاری در فروش اطلاعات کسب خواهید کرد.
فهرست مطالب
همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش، عملی برای تبلیغ محصولات یا خدمات شخص یا شرکت دیگری در ازای دریافت پورسانت از فروش حاصله است. بازاریابهای وابسته به برنامههای همکاری در فروش میپیوندند، محصولات معتبر وابسته را برای تبلیغ پیدا میکنند و سپس این محصولات را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند.
در واقع، این یک تفسیر مدرن از یک ایده بسیار قدیمی است – دریافت کمیسیون برای فروش. بلاگرها(ناشران یا بازاریابها) با جذب و همراه ساختن مخاطبانی که به آنها اعتماد دارند و سپس با ارائه محصولات یا خدماتی که توانند برای آنها مفید و کاربردی باشند ، درآمد کسب میکنند.
همکاری در فروش چگونه کار می کند؟
وقتی ناشر یا افیلیت مارکتر به برنامه همکاری در فروش میپیوندد، یک شناسه منحصر بفرد و یک لینک خاص به او داده میشود تا هنگام تبلیغ محصول شرکت از آن استفاده کند. ناشر یا افیلیت مارکتر لینک را در وبلاگ یا رسانه اجتماعی خود قرار داده و از مخاطبان خود دعوت میکند برای کسب اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کنند.
هنگامی که خریدار بالقوه بر روی لینک کلیک میکند تا از سایت اصلی بازدید کند، یک کوکی برای شناسایی در رایانه بازدیدکننده وبسایت قرار میگیرد. این کوکی مشخص میکند که فروش از ارجاع به کدام ناشر صورت گرفته، حتی اگر چند روز یا حتی هفتهها بعد اتفاق بیفتد.
بنابراین هر زمان که خریدار فرآیند فروش را به پایان میرساند، سوابق فروش برای یافتن یک کوکی که منبع مراجعه را مشخص میکند، بررسی میشود و طبق سیاستهای مختلف از قبل تعیید شده، کمیسیون به ناشر پرداخت میشود.
همکاری در فروش را در 4 مرحله شروع کنیم

در اینجا مهمترین نکتهای که بهعنوان یک بازاریاب در سیستم همکاری در فروش باید آن را درک کنید، این است که: شما در ازای ارائه بینشی ارزشمند به مخاطبان درباره محصولات یا خدماتی که قبلاً در فکر خرید آن بودند، کمیسیون دریافت میکنید.
حال سوال این است که آیا میتوانید به آنها کمک کنید تا تصمیمی هوشمندانهتر بگیرند؟ زیرا اینجاست که ارزش افزودهاید! شما در ازای کمک به تصمیم گیری هوشمندتر به مخاطبان، کمیسیون میگیرید و از وبلاگ و اینترنت خود برای پیادهسازی این فرایند و ارائه مشاورههای ارزشمند به هزاران نفر استفاده میکنید.
مرحله 1: محصولی را برای تبلیغ انتخاب کنید
در اینجا دو گزینه اصلی وجود دارد:
1. محصولاتی را که استفاده کردهاید، بر اساس تجربه خود انتخاب و تبلیغ کنید.
این متداولترین روش برای شروع همکاری در فروش است. شما برای محصولی که خودتان استفاده کردهاید، تجربه خوبی داشتهاید، کاملاً آزمایش شده، تبلیغ میکنید. در اینصورت کاملاً مطمئن هستید که دیگران نتیجه مشابه شما (یا بهتر) را بدست میآورند.
مثلا اگر از یک دوره آموزشی یا کتاب الکترونیکی موفقیت بزرگی کسب کردهاید که مخاطبان شما نیز میتوانند از آن بهرهمند شوند، بسیار منطقی است که این مطلب را گسترش دهید، نتایج خود را به اشتراک بگذارید و در کنار آن کسب درآمد کنید.
تنها لازم است بررسی کنید که محصول یا دوره مورد نظر، سیستم همکاری در فروش دارد یا خیر. برای این منظور با استفاده از یک موتور جستجو مانند گوگل [نام محصول] ” + برنامههای همکاری در فروش” را جستجو کنید، یا ازطریق ایمیل با شرکت ارائه دهنده محصول یا خدمات در این مورد مکاتبه و شرایط آنها را بررسی کنید.
2. محصولات را از طریق یک شبکه همکاری در فروش پیدا کنید
اگر هیچ تجربه مستقیمی با کالاهایی در این زمینه ندارید، میتوانید محصولات خوبی را در شبکههای افیلیت پیدا کنید. اما مراقب باشید، این روش مستلزم این است که بیشتر از گزینه اول برای انتخاب محصولات وقت بگذارید. باید حتما برای خرید محصولات هزینه کنید و تجربه شخصی داشته باشید. به این دلیل که اعتماد و اطلاعات شما از محصول بسیارکم است. بنابراین برای محافظت از اعتباری که نزد مخاطبان خود ایجاد کردهاید، باید تلاش خود را انجام دهید.
محصولات دیجیکالا راهی آسان برای شروع کار است. بسیاری از مبتدیان با عضویت در بخش مشارکت در فروش دیجیکالا کار خود را شروع میکنند.
مرحله 2: خود را به عنوان یک ناشر(افیلیت مارکتر) آماده کنید
خواه مستقیماً با صاحبان محصول کار کنید یا از طریق شبکه همکاری در فروش، باید درخواست کنید، تأیید شوید و اطلاعات خاصی را ارائه دهید تا بتوانید کار خود را آغاز کنید.
موارد لازم برای ارائه عبارتند از:
- اطلاعات تماس شخصی / شغلی
- حساب بانکی شما، که کمیسیون حاصل از فروش به آن واریز می شود.
شبکه همکاری در فروش یا صاحب حصول باید موارد زیر را برای شما فراهم کند:
یک لینک وابسته، که تمام اطلاعات مربوط به مخاطبان شما از طریق این لینک قابل پیگیری خواهید بود. در انتهای این لینک یک برچسب قرار دارد که شامل شناسه شما است. برخی از لینکهای متنی وابسته به صورت معمول به شکل زیر است:
https://merchantsite.com/dap/a/؟a=1199
https://merchantsite.com/dap/a/؟a=1199&p=merchantsite.com/page.html
همچنین برخی نکات و راهنماها برای بازاریابی محصول دریافت خواهید کرد (که اغلب در یک راهنمای خوش آمدگویی یا در وبسایت شرکت وابسته یافت میشود). شامل مواردی مثل:
- دستورالعملهایی در مورد نحوه استفاده از سایت و خلاصه ای از سیاستها مانند پرداختها.
- ابزارهای بازاریابی آنلاین مانند آگهیها و بنرهای تبلیغاتی کناری.
مرحله 3: تبلیغات پیشنهادی شرکت افیلیت(وابسته) انتخابی خود را شروع کنید
اینجا یک راز کوچک وجود دارد: موفقترین تبلیغات بازاریابی شرکتهای وابسته در سیستم همکاری در فروش، چیزی شبیه تبلیغاتی که انتظارداریم(تبلیغات کلیکی(PPC) یا توصیه در رسانههای اجتماعی) نیستند، بلکه به شکلهایی مثل موارد زیر هستند:
گزینه شماره 1: ایجاد یک صفحه منبع در وبلاگ خود
این صفحه محصولات مختلفی را تبلیغ میکند، اما آنها را با توجه به انواع مختلف مخاطبان و آنچه ممکن است در آن زمان نیاز داشته باشند، سازماندهی میکند. همچنین توضیح میدهد که چرا این محصولات برای آنها مفید است.
به عبارت دیگر، این فقط یک بستر فروش نیست. آموزشی است، زیرا حاوی محتوای با کیفیت زیادی است. به علاوه برای سئو بهینه شده است، همچنین در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی میگیرد و ترافیک ارگانیک را به خود اختصاص می دهد. نرخ تبدیل خوبی نیز دارد.
گزینه شماره 2: ایجاد و تبلیغ محتوای سفارشی
این استراتژی بازاریابی محتوا، ستون فقرات تلاشهای تبلیغاتی وابسته شما خواهد بود. به اندازهای از تکنیکهای مختلف زیر استفاده کنید که برای وبلاگ و مخاطبان شما منطقی است.
تمام این استراتژیها فرض میکنند که شما از قبل با ارسال ایمیل به لیست منظم خود (حداقل دو تا چهار بار در ماه) به جدیدترین محتوایی که ایجاد میکنید، ترافیک ارسال میکنید تا به آنها اطلاع دهید که چه چیزهای جدید است.
الف) نوشتن نظرات
شما می توانید درباره محصولات، دورهها کتابها یا محصولات نرمافزاری که تبلیغ میکنید، بررسیهای دقیق بنویسید. بررسیهای شما میتواند بر روی یک محصول متمرکز باشد یا محصولات رقیب را در کنار یکدیگر مقایسه کنید.
ب) در مورد یک موضوع مرتبط تولید محتوا کنید
شما میتوانید برای آموزش مخاطبان و فروش محصولات خود، یک پست جامع در رابطه با یک موضوع مرتبط در سایت خود بنویسید. بهعنوان مثال، میتوانید یک راهنمای کامل برای ایجاد یک وبلاگ وردپرس بنویسید و لینکهای وابسته خود را به ارائهدهندگان میزبانی وب مورد علاقه خود اضافه کنید.
موضوع هرچه باشد، اطمینان حاصل کنید که این محتوا همیشه سبز است – اطلاعاتی که احتمالاً برای سالهای آینده مفید و باارزش هستند.
می توانید پستهای وبلاگی، فیلم ها، اینفوگرافیکها یا موارد مشابه ایجاد کنید – اما هر کاری که میکنید، نباید صفحه فروش باشد. بر اعتمادسازی و اقتدار تمرکز کنید.
در آخر، باید توجه زیادی به سئو داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی شده، تا از گوگل جریان ترافیکی مداوم داشته باشید.
ج) محتوایی بهصورت پاداش یا جایزه برای مخاطبانتان در نظر بگیرید
با فرض اینکه این مورد در قرارداد شما با شرکت وابسته مجاز است (بعضی اوقات مجاز نیست)، میتوانید محتوایی بهشکل پاداش یا جایزه منحصر به مخاطبان خود، مثل: راهنماها، نسخهی نمایشی محصول، خدمات رایگان یا تخفیف ایجاد کنید.
بههرحال، این یک روش خارقالعاده برای تمایز یافتن از وبلاگنویسان دیگر است که نمایندگی همان محصولات را دارند.
مرحله 4: مطابق با الزامات قانونی و اخلاقی تبلیغ کنید
بهتر است هر جا که یک لینک وابسته را به اشتراک میگذارید، اعم از این که در پستهای وبلاگ، صفحات وب یا ایمیل باشد، به خوانندگان خود اطلاع دهید که لینک وابسته است و اگر از طریق شما خرید میکنند، میتوانید کمیسیون کمی بدست آورید.
مثالهای بازاریابی شرکتهای وابسته: معرفی ۴ نوع از محصولات وابسته برای تبلیغ

تا اینجا فرآیند تبدیل شدن به یک بازاریاب وابسته موفق را طی کردهایم. حال بیایید چند نمونه از برنامههای بازاریابی وابسته در دنیای واقعی را مرور کنیم و چهار نوع محصول مختلف را که میتوانید تبلیغ کرده و یک سود منظم بدست آورید، مرور کنیم.
گزینه شماره 1: دانلود منابع دیجیتال
دانلود دیجیتالی، منابع آنلاینی هستند که مخاطبان شما می توانند بلافاصله به آنها دسترسی داشته باشند، بدون اینکه منتظر بمانند تا بسته ای از طریق پست ارسال شود (همانطور که برای محصولات فیزیکی صدق می کند). مثالها:
- کتابهای الکترونیکی
- نرمافزارها، برنامهها، بازیها، پلاگینها و سرویسهای ابری قابل دانلود.
- برنامههای اندروید و ایفون
- موسیقی، فیلم، نمایش تلویزیونی و موارد دیگر
مزایا
دانلود دیجیتال راهی آسان برای شروع کار است وهیچ هزینه ای برای تولید، حمل و نقل و ذخیره سازی وجود ندارد.
خریدار شما میتواند بلافاصله به محصول دیجیتال خود دسترسی پیدا کرده و از آن بهرهمند شود.
معایب
بسیاری از کتابهای الکترونیکی، نرمافزار یا سایر محصولات دیجیتال برای دانلود نسبتاً ارزان هستند. برای بدست آوردن درآمد قابل توجه مجبورید تعداد زیادی از آنها را بفروشید.
گزینه شماره 2: خدمات آنلاین تخصصی
وقتی نوبت به فروش خدمات به عنوان بازاریاب وابسته میرسد، مهم است که تمرکز خود را روی خدماتی بگذارید که برای همه مخاطبان شما بدون توجه به محل استقرار آنها (در مقایسه با ارائهدهندگان خدمات که فقط به مشتریان محلی خدمات میدهند) قابل دسترسی باشند.
به عبارت دیگر، پتانسیل درآمد خود را از نظر جغرافیایی محدود نکنید.
نمونه هایی از خدمات حرفه ای:
- طراحان( عکاسی و فیلمبرداری، لباس، ساختمان)
- رسانه ها یا مشاغل خلاق
- خدمات بازاریابی محتوا
- خدمات تحقیقاتی یا مشاورهای
- حسابداری، امور مالی یا مشاوره حقوقی
- تخصصهای ویژه مثل سفر، جهانگردی، صنایع دستی یا صنعتی، مراقبت از حیوانات اهلی
- عاملهای ساخت وبسایت مثل: Squarespace ، Wix
- خدمات وبسایت (به عنوان مثال: میزبانی وب، امنیت و غیره)
- پلاگین های مختلف وردپرس Wistia ، Vimeo ، Telestream
- دستیار مجازی یا پشتیبانی خدمات مشتری
- پشتیبانی IT ، فضای ذخیره سازی مبتنی بر cloud ، بکآپ گیری، امنیت یا سایر خدمات فنی براساس اشتراک ماهانه
مزایا
احتمال درآمد بالاتری نسبت به دانلود دیجیتال وجود دارد زیرا خدمات معمولاً با قیمت بالاتری ارائه می شوند.
بسیاری از سرویسهای میزبان یک کارمزد دورهای ارائه میدهند – به این معنی که تا زمانی که مشتریانی که ارجاع میدهید از خدمات استفاده کنند، کمیسیون خود را دریافت خواهید کرد.
معایب
برخی از ارائهدهندگان خدمات حرفهای مورد علاقه شما (کسانی که با آنها تجربه دارید) ممکن است برنامههای همکاری در فروش نداشته باشند و مجبور شوید با ارائهدهندگانی که تجربه زیادی در مورد خدماتشان ندارید همکاری کنید.
گزینه شماره 3: دورههای آنلاین
دورههای آنلاین زیرمجموعه مهمی از محصولات دیجیتالی بهویژه برای وبلاگنویسان است و بازار بسیار گستردهای دارد. آنها آنقدر محبوب هستند که سزاوار دستهبندی خاص خود در این لیست هستند . دورههای آنلاین تقریباً درباره هر موضوعی که فکر کنید وجود دارد. قیمت آنها از رایگان تا چندیدن میلیون تومان متغیر است. چند نمونه از این دورهها عبارتند از:
- دورههای آنلاین روانشناسی
- دورههای آنلاین برنامهنویسی
- دورههای آنلاین آشپزی و خیاطی
- دورههای آنلاین طراحی
مزایا
دورهها یکی از بهترین راهها برای کمک به مخاطب شما برای دستیابی به اهداف مد نظرشان است.
دوره ها اغلب با قیمت بالاتر از سایر محصولات دیجیتال ارائه میشوند، بنابراین پتانسیل درآمد شما از هر فروش شرکتهای وابسته بیشتر است.
معایب
برای اطمینان از تحقق وعدههای خود (برای محافظت از اعتبار شما) باید وقت خود را صرف کار و مرور دورهها کنید.
گزینه شماره 4: فروشگاههای تجارت الکترونیک
اگر تصمیم دارید محصولات فیزیکی را در وبلاگ خود تبلیغ کنید، مهمترین شرط شما انتخاب محصولات متمایز با کیفیت بالا است، که بهشدت مورد توجه مخاطبان خاص شما قرار گیرد. از انتخاب کالاهایی که مخاطبان شما میتوانند در هر مکان خریداری کنند خودداری کنید، چرا که کمیسیون ها اغلب بسیار اندک هستند و درآمد قابل توجهی کسب نخواهید کرد، مگر اینکه بتوانید بازدید بالایی را از سایت خود بدست آورید. مثال ها:
- خرید نوع خاصی از محصول یا خدمات ( باغبانی، فرزندپروری، سرگرمی ها، غذا)
- فناوردی و گجتها
مزایا
هنگامی که وبلاگی تاسیس کردید، شرکتها ممکن است به شما مراجعه کرده و در ازای بررسی، محصول رایگان به شما پیشنهاد دهند. (شما باید همیشه این موضوع را فاش کنید، زیرا میتواند به عنوان تعارض منافع تلقی شود.)
معایب
کمیسیونهای محصولات تجارت الکترونیکی معمولاً به دلیل هزینههای تولید، هزینههای نگهداری، حمل و نقل و غیره، نسبتاً کم است. بنابراین تا زمانی که قصد ایجاد یک سایت بزرگ بررسی یا خرید را ندارید، محصولات فیزیکی احتمالاً قسمت بسیار کمی از درآمد وبلاگ نویسی شما خواهد بود.
محصولات فیزیکی را فقط تحت شرایط خاص ارائه دهید:
۱. آنها مستقیماً با موضوع وبلاگ شما و چیزی که مخاطب شما کاملاً به آن نیاز دارد مرتبط است.
۲. آنها محصولات تخصصی و متمایزهستند و باعث افزایش اعتبار شما میشوند.
نتیجه گیری
رویایی که شما از داشتن درآمد از طریق همکاری در فروش دارید، فقط یک خیال نیست، یک واقعیت کاملاً قابل دستیابی است.
مطمئناً، به آسانی فشار دادن یک دکمه جادویی یا پرتاب گوگل ادسنس در سراسر سایت خود نیست، اما با کمی دانش و پشتکار، قطعاً میتوانید این کار را انجام دهید و حتی آن را به یک تجارت آنلاین تبدیل کنید. هنگامی که تعداد مخاطبان رسانه شما افزایش یابد، همکاری در فروش یکی از بهترین مدلهای تجاری برای درآمدزایی است. شروع کار بسیار آسان است، تمام مراحل راه اندازی مشاغل بازاریابی وابسته در این پست آورده شده است.
نگران نباشید. یک خدمات، محتوای ارزشمند یا کالای عالی را که به آن اعتقاد دارید انتخاب کنید و آن را به اشتراک بگذارید.
پیشرو، صادق و شفاف باشید. اعتمادی که مخاطبانتان به شما دارند را افزایش دهید.
و در آخر صبور باشید. تمام تلاشهای شما با پرداخت شیرین کمیسیونهای وابسته که به حساب بانکی شما واریز میشود، جبران خواهد شد.