()

در این روز‌ها که اغلب افراد ترجیح می‌دهند از طریق دورکاری و در منزل کسب درآمد کنند، اینترنت یک موهبت محسوب می‌شود. با توسعه‌ی اینترنت و بهبود دنیای دیجیتال، مشاغل اینترنتی روز به روز بیشتر می‌شوند. شاید به راحتی بتوان دیجیتال مارکتینگ را یکی از پرطرفدارترین کسب و کار‌های اینترنتی دانست. افیلیت مارکتینگ هم یکی از سبک‌های نوین بازاریابی اینترنتی است که در این میدان، مخاطب‌های بی‌شمار خودش را پیدا کرده است. شاید در مورد افیلیت مارکتینگ تعاریف زیادی خوانده باشید و پیش خود فکر کنید که افیلیت مارکتینگ در حقیقت به چه روندی گفته می‌شود و آیا کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ امکان‌پذیر است یا خیر؟

برای پاسخ به این سوالات پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای راهنمای جامع کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ با ما همراه شوید؛ چرا که قصد داریم گره‌های ذهنی شما در مورد افیلیت مارکتینگ و راه های کسب درآمد از آن را یکی پس از دیگری باز کنیم.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست

بدون فوت وقت، فرصت آن است تا در مورد افیلیت مارکتینگ به طور مفصل صحبت کنیم و بدانیم چرا بسیاری از افراد از این شغل به عنوان یک شغل دوم و یک شغل پولساز یاد می‌کنند. به زبان ساده، افیلیت مارکتینگ شیوه‌ای از بازاریابی اینترنتی است که عملکردی برپایه‌ی نتیجه و مشارکت دارد؛ افیلیت مارکتینگ، بر اساس نوع پورسانت‌دهی به ۳  زیر‌مجموعه‌ تقسیم بندی می‌شود این زیر مجموعه‌ها، پرداخت بر مبنای کلیک، لید و فروش واقعی هستند.

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته، به عنوان یک شاخه‌ی مهم از دیجیتال مارکتینگ در بین برند‌های مشهور، سایت‌های معتبر و سازمان‌های مختلف، از اعتبار و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. در حالی که این مطلب را مطالعه می‌کنید، افراد زیادی از طریق افیلیت مارکتینگ در حال کسب درآمد هستند.

البته با توجه به اهمیت فروش واقعی برای کسب‌و‌کارها، فروشگاه‌های اینترنتی به بُعد همکاری در فروش، در افیلیت مارکتینگ بیشتر توجه می‌کنند از این رو خیلی وقت‌ها افیلیت مارکتینگ را همان همکاری در فروش در نظر می‌گیرند.

روش کار افیلیت مارکتینگ

روش کار افیلیت مارکتینگ

سیستم افیلیت مارکتینگ با ۴ عضو اصلی شکل می گیرد. مشتری، بازاریاب، صاحبان کسب و کار و البته شبکه یا برنامه‌های افیلیت مارکتینگ! 

روند کلی افلیت مارکتینگ با تعامل بازاریاب و صاحبان کسب و کار شکل می‌گیرد. بازاریاب یا افیلیت مارکتر با معرفی، فروش یا هدایت مشتری‌ها به کمک تکنیک‌های تبلیغاتی، فروشگاه را به هدف نزدیک‌تر می‌کنند و در صورت تحقق هدف، به عنوان حق الزحمه مبلغی دریافت می‌کنند. پورسانت‌ها بر اساس نوع سیستم افیلیت مارکتینگ متفاوت است به عنوان مثال، در سیستم افیلیت مارکتینگ بر اساس کلیک، بازاریاب یا وب‌سایت تبلیغ‌کننده، بر اساس میزان کلیک و بازدیدی که به صاحبان کسب و کار منتقل می کند، پورسانت دریافت خواهد کرد. افیلیت مارکتینگ بر اساس لید هم شرایطی مشابه دارد، با این تفاوت که تبلیغ‌کننده بر اساس مشتری‌های بالقوه و ثبت‌نامی، درآمد کسب می‌نمایند؛ اما افیلیت همکاری در فروش سبک دیگری از افیلیت مارکتینگ را ارائه می‌کند، در این سیستم صاحبان کسب و کار بر اساس محصولات یا خدمات فروش رفته به بازاریاب‌ها، پورسانت پرداخت می کنند. همین دلیل است که همکاری در فروش به عنوان یک بازاریابی عملگرا، از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

شروع فعالیت و کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

شروع کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

اگر تا این مرحله، افیلیت مارکتینگ نظر شما را برای همکاری جلب کرده باشد، نوبت به دانستن نحوه شروع همکاری و کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ می‌رسد. خوشبختانه افیلیت مارکتینگ فرایند پیچیده و دشواری ندارد. در صورتی که تصمیم گرفته‌اید که تبدیل به یک افیلیت مارکتر موفق شوید، ابتدا باید مقدمات لازم را فراهم کنید. توجه داشته باشید که مراحل زیر پیش‌نیازی برای شروع کار شما هستند. 

قدم اول، انتخاب حوزه فعالیت

اولین قدم، مهم‌ترین قدم شماست. فرقی نمی‌کند تحصیلات شما چه باشد، در مرحله اول تمام توجه خود را به علاقه‌ی خود معطوف کنید. برای پیدا کردن حوزه‌ی مناسب خود وسواس به خرج دهید، چرا که قرار نیست در این کار مداوم از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر بروید و وقت خود را در این میان هدر دهید؛ هر موضوعی که باب سلیقه‌ی شما باشد و توانایی تولید محتوا‌ در آن را داشته باشید، برای قدم اول مناسب خواهد بود. برای انتخاب نیچ کاری خود زمان خرج کنید تا با شکست مواجه نشوید.

قدم دوم، انتخاب بستر تعامل

بعد از این که حوزه‌ی فعالیت خود را مشخص نمودید، نوبت به قدم دوم یعنی راه‌اندازی بستر شروع فعالیتتان، در محیط اینترنت می‌رسد. برای شروع کار می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و… عضو شوید؛ البته وبلاگ و وب‌سایت‌ها برای فعالیت در این حوزه، رایج‌تر هستند. در صورتی که تصمیم دارید از طریق وب‌سایت افیلیت مارکتینگ را آغاز کنید، نیاز به تهیه دامنه مناسب دارید. موارد زیادی هستند که باید در مورد دامنه‌ها رعایت کنید؛ این مورد‌ها شامل: کوتاهی طول دامنه، املا صحیح، سادگی کلمات، مرتبط بودن آن‌ها با حوزه فعالیت و… می‌شود. به صورت کلی طراحی وب‌سایت باید در عین کاربردی بودن، ساده و راحت باشد. در این بین از قرار دادن صفحاتی مثل ارتباط با ما، درباره ما، قوانین و مقررات و مواردی از این نظیر غافل نشوید.

در صورتی که تصمیم به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و… دارید، روند ساده‌تری پیش روی شما است. یک گوشی همراه، اینترنت و عضویت در این شبکه‌ها و ساختن یک صفحه کاربری، برای شروع کفایت می‌کند. بعد از این که بستر فعالیت خود را تعیین کردید باید به سراغ ثبت‌نام در شبکه‌ها یا نرم‌افزار‌های افیلیت مارکتینگ بروید.

قدم سوم، عضویت در بستر‌های افیلیت مارکتینگ

پیدا کردن یک برنامه و یا شبکه افیلیت مارکتینگ معتبر، شرایط کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ را به مراتب ساده‌تر میکند، چرا که پیدا کردن راهی برای فعالیت در این حوزه به تنهایی دشوار و زمان‌بر است. به عنوان پیشنهاد می‌توانید از افیلی، به عنوان اولین شبکه همکاری در فروش بهره ببرید. شبکه‌های  افیلیت مارکتینگ، پلتفرمی برای مدیریت فرایند کار و مجموعه‌ای از صاحبان کسب و کار و بازاریاب‌های آماده به کار، هستند که بر اساس نوع فعالیت یکدیگر را انتخاب و همکاری خود را شروع می‌کنند.

قدم چهارم، انتخاب محصولات یا خدمات از برنامه افیلیت

کار اصلی شما به عنوان یک افیلیت مارکتر، با یک برنامه افیلیت شکل می‌گیرد. بدون برنامه‌ی افیلیت، محصول یا خدماتی برای تبلیغ وجود ندارد. مجموعه‌ محتوای این برنامه‌ها شامل شرایط لازم برای انتخاب محصول، مدیریت و شرایط تبلیغ محصولات یا خدمات، میزان کمیسیون و قوانین همکاری، تبلیغ‌دهنده‌ها و مواردی از این قبیل می‌شود. با شروع یک برنامه افیلیت مارکتینگ، محصولات مورد نظر خود را پیدا می‌کنید و به سراغ مراحل بعدی می‌روید.

قدم پنجم، تولید محتوا

یک صفحه‌ی اینستاگرامی یا یک وب‌سایت خالی یا بدون محتوای مناسب، کاری از پیش نمی‌برد. برای تبلیغ محصولات یا خدمات نیاز به جذب مخاطب از طریق تولید محتوای مناسب دارید. تولید محتوا بسته به بستر فعالیت شما از ۴ طریق صوتی، تصویری، ویدئویی و متنی انجام می‌گیرد؛ به عنوان مثال در بستری مثل یوتیوب، محتوا محدود به ویدئو است و بستری مثل اینستاگرام امکان تولید محتوا به روش‌های مختلفی را به کاربر می‌دهد.

برای تولید محتوای مناسب، بسته به نوع محصول یا خدماتی که تبلیغ می کنید، نیاز به تولید محتوای باکیفیت، کاربردی و خلاقانه دارید. در حقیقت راز جذب مخاطب، به تولید محتوا و نحوه معرفی شما بستگی دارد. در این مرحله باید از تمام دانش خود جهت جلب توجه مخاطب، استفاده کنید تا کسب درآمد آغاز شود!

افیلیت مارکتینگ برای کدام فروشگاه‌ها مناسب است؟

افیلیت مارکتینگ برای کدام فروشگاه ها مناسب است

توضیح این بخش را با یک مثال شروع می‌کنیم; یک فروشگاه آنلاین فرضی به نام شرکت ABC که در زمینه فروش لباس فعالیت دارد را در نظر بگیرید. این فروشگاه اینترنتی برای افزایش فروش اینترنتی و معرفی برند خود نیاز به بازدیدکنندگان جدید و بیشتری دارد؛ برای دستیابی به این هدف راه‌های زیادی وجود دارد اما هیچ‌کدام ویژگی اصلی بازاریابی از طریق همکاری در فروش یعنی کم ریسک بودن را ندارد.

فروشگاه فرضی ما برای این‌که بتواند مشتریان بیش‌تری جذب کند در کنار تبلیغات پایدار، می‌تواند با طراحی نرم‌افزار اختصاصی افیلیت مارکتینگ و یا عضویت در یک شبکه افلیت مارکتینگ (همانند افیلی) و با استفاده از افیلیت مارکترها از این روش بازاریابی نیز استفاده کرده و فروش خود را بیش‌تر کند.

نکته اصلی این‌جاست که همکاری در فروش به تنهایی نمی‌تواند برای این فروشگاه برندسازی و فروش بیش‌تر بیاورد زیرا همانطور که گفته شد این نوع از بازاریابی برای فروشگاه ریسک کمی دارد اما نکته مهم اینجاست که این ریسک در واقع به افیلیت‌ها تحمیل می‌شود. درنتیجه توجه به این نکته مهم است که قبل از شروع کار با هر فروشگاهی(همان مرچنت) از نوع فعالیت و روش‌های دیگر تبلیغات آن آگاهی داشته باشیم.

بعد از اینکه فروشگاه مناسبی جهت همکاری پیدا کردیم نیاز است که بدانیم کمیسیون در افیلیت مارکتینگ چگونه تعیین می‌شود و اصولا کسب درآمد در افیلیت مارکتینگ به چه صورت است.

روش‌های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

روش های کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

تنوع روش‌های کسب درآمد از افلیت مارکتینگ دست کاربر را در انتخاب باز می‌گذارد. بسته به بستری که انتخاب می‌کنید شیوه کسب درآمد هم متفاوت خواهد بود. موارد زیر از مهم‌ترین روش‌های درآمدزایی از طریق افیلیت مارکتینگ هستند.

1- ساخت وب‌سایت

ساخت وب‌سایت اولین و پرطرفدارترین روش کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ است. از طریق ایجاد یک وب‌سایت و تولید محتوا جذاب در حوزه مورد علاقه خود می‌توانید مشتریان را به وبسایت فروشگاه‌ها هدایت کرده و کسب درآمد کنید. وب‌سایت‌ها به شاخه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. از شاخه‌های پرطرفدار می‌توان به وب‌سایت‌های نقد و بررسی، بلاگری، وب‌سایت‌های تخفیفی و مقایسه محصول اشاره کرد. 

2- بلاگری

بلاگری یکی از بهترین روش‌های فعالیت در حوزه افیلیت مارکتینگ است، چرا که اعتماد مخاطب از این راه به سادگی جلب می‌شود. بلاگری انواع مختلفی دارد اما نکته‌ی مشترک بین تمام آن‌ها در تعامل و تولید محتوای جذاب خلاصه می‌شود. امکان بلاگری در اکثر بستر‌ها وجود دارد؛ تنها کافی است روی حوزه‌ی خاصی متمرکز بمانید و با فعالیت مستمر تبدیل به یک فرد آشنا و معتمد شوید. در حال حاضر بلاگری یکی از روش های اصلی برای کسب درآمد از همکاری در فروش، به شمار می‌آید. تجربه ثابت کرده که تمایل و ترجیح کاربرها، برای خرید یا پیگیری محصولات و خدمات، به کمک بلاگر‌ها محسوس و چشم‌گیر است. 

3- شبکه‌های اجتماعی

این روزها تقریبا هر فردی از کوچک تا بزرگ، در یکی از شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد؛ اینستاگرام یکی از بهترین و پربازدید‌ترین شبکه‌هایی است که قادرید از آن بهره ببرید، البته غیر از اینستاگرام شبکه‌های پرطرفدار دیگری مثل توییتر، فیس‌بوک و… هم فرصت فعالیت را در اختیارتان قرار می‌دهند. این شبکه‌ها امکان نشر تبلیغات و معرفی محصولات را به هزاران یا حتی میلیون‌ها کاربر می‌دهند. گذشته از فروش، برندسازی در این بستر‌ها به بهترین نحو، شکل می‌گیرد.

4- کامنت مارکتینگ

یکی دیگر از راه‌های پیش رو، استفاده از تکنیک کامنت مارکتینگ است. این روش یکی از راه‌های موثر برای ایجاد تعامل با مخاطب‌های مورد نظر محسوب می شود با کامنت مارکتینگ قادر هستید تا میزان شانس برای تعامل، بازدید و البته اعتماد مخاطب را به صورت چشم‌گیری افزایش دهید. فرصت کامنت مارکتینگ تقریبا در همه وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و برخی از پیام‌رسان‌ها مثل تلگرام، وجود دارد. کامنت مارکتینگ یک روش موثر و سریع برای پیدا کردن بازار هدف و فروش محصولات یا خدمات، به شمار می‌آید.

5- اس‌ام‌اس مارکتینگ

حتی اگر فردی به گوشی هوشمند دسترسی نداشته باشد یا در هیچکدام از شبکه‌های اجتماعی فعالیتی نکند، راه تبلیغ از طریق پیامک همیشه وجود دارد. با این که شاید این روش کمی قدیمی به نظر برسد، اما روش کارآمدی برای فعالیت در حوزه افیلیت مارکتینگ محسوب می‌شود.

6- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ نقش گسترده‌ و موفقی را در بازاریابی ایفا می‌کند؛ به شکلی که می‌توان آن را به عنوان یکی از روش‌های مناسب برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ معرفی کرد. ایمیل مارکتینگ روشی موثر برای وفادارسازی مخاطب و معرفی محصولات و خدمات محسوب می‌شود. 

7- پیام‌رسان‌ها

استفاده از پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و واتس‌اپ در دنیای کنونی امری رایج است. درست مثل شبکه‌های اجتماعی نباید از نقش پیام‌رسان‌ها غافل شد؛ این پلتفرم‌ها بستر مفیدی هستند که برنامه افیلیت خود را روی آن‌ها پیاده‌سازی کنید. ساختن کانال‌ها و فعالیت در گروه‌های این پیام‌رسان‌ها فرصت تعامل و اعتمادسازی بالایی را در اختیار بازاریبان قرار می‌دهند. 

8- همکاری مستقیم

ایجاد تعامل مستقیم با صاحبان کسب و کار و مخاطب‌ها، یکی دیگر از روش‌های فعالیت در افیلیت مارکتینگ است، البته شاید این روش کمی قدیمی به نظر برسد اما در شرایطی که بتوانید یک فروشگاه را به طور مستقیم و اختصاصی برای همکاری پیدا کنید، قابلیت تعامل و چانه‌زنی بیشتری خواهید داشت.

میزان درآمد یک افیلیت مارکتر

میزان درآمد یک افیلیت مارکتر

تا به حال در مورد ماهیت، بستر‌های همکاری و راه و روش‌های مختلف کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ حوزه صحبت کردیم، اما هنوز یک سوال بی‌پاسخ وجود دارد؛ آیا می‌توان از افیلیت مارکتینگ درآمد خوب کسب کرد؟ در حقیقت جواب این سوال به شرایط مختلفی بستگی دارد. افیلیت مارکتینگ شغلی نیست که به شما درآمدی ثابت و مشخص بدهد. بسته به تلاش، زمان و انرژی‌ای که برای کار خرج می‌کنید، میزان دریافتی شما متغیر است. هر مقدار از تکنیک‌های مختلف استفاده کنید و برای مسیر پیشرفت خود تلاش کنید به طبع نتیجه بهتری می‌بینید. به صورت کلی درآمد این شغل از ۱۰۰ هزار تومان تا ده‌ها میلیون تومان در ماه متغیر خواهد بود. 

در حال حاضر افراد زیادی مثل پت فلین وجود دارند که به عنوان الگو و اسطوره‌ی افیلیت مارکتینگ، درآمد‌های میلیون دلاری به دست می‌آورند. فرقی نمی کند کجای دنیا باشید، افیلیت مارکتینگ یک سیستم یکپارچه و پرسود برای افراد علاقه‌مند محسوب می‌شود.

نتیجه گیری

در این مطلب دانستیم که افیلیت مارکتینگ یکی از شاخه‌های بازاریابی موثر در بازار امروزی است؛ که خود به سه شاخه مختلف تقسیم می‌شود. افیلیت مارکتینگ به عنوان یک شغل اینترنتی پولساز مورد استقبال عده‌ی زیادی قرار گرفته است. به صورت کلی، ۸ شیوه مختلف وجود دارد که بتوان از طریق آنها به یک افیلیت مارکتر تبدیل شد. همچنین در ادامه به این موضوع اشاره کردیم که درآمد یک افیلیت مارکتر می‌تواند برحسب فعالیت و کارکرد او، متغیر باشد.

سوالات متداول

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ شاخه‌ای از بازاریابی آنلاین است که بر اساس مشارکت و نتیجه عمل می‌کند.

مهم‌ترین قدم برای شروع افیلیت مارکتینگ کدام است؟

اولین قدم، یعنی پیدا کردن نیچ مناسب، مهم‌ترین بخش از شروع افیلیت مارکتینگ است. 

یک افیلیت مارکتر چقدر درآمد دارد؟

درآمد افیلیت مارکتر ثابت نیست و بر اساس کارکرد درآمد وی می تواند از 100 هزار تومان تا ده‌ها میلیون تومان متغیر باشد.

روش‌های اصلی برای فعالیت در حوزه افیلیت مارکتینگ کدام‌اند؟

استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بلاگری و وب‌سایت از اصلی‌ترین روش‌های فعالیت در این حوزه هستند.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید