()

اینترنت یکی از مهم‌ترین اختراعات تاریخ بشریت و وسیله‌ای برای کسب درآمد آنلاین می‌باشد. پیدایش اینترنت به دهه شصت میلادی باز می‌گردد. در ایران و از سال 1371 شمسی، این اختراع بزرگ به‌صورت ایمیل در اختیار تعداد کمی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان به‌منظور ارتباط با دنیای خارج قرار گرفت.
در حال حاضر سرویس اینترنت به قدری همگانی شده که کمتر کسی را می‌توان یافت که برای کارهای روزمره و برقراری ارتباطات اجتماعی از آن استفاده نکند. بسیاری از موسسات و ادارات از جمله بانک‌ها، بخش اعظمی از فعالیت‌های خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند. اینترنت در ایران، ابتدا به عنوان منبعی برای سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما به مرور زمان و با شکل‌گیری چت‌روم‌ها و سرویس‌های ارائه دهنده‌ی وبلاگ‌ فارسی، به‌صورت تجاری درآمد. گسترش اینترنت و استقبال بسیار از آن در سطح جهانی باعث پیدایش نوع جدیدی از کسب‌وکارها به نام کسب‌وکارهای اینترنتی شده است. امروزه بعد از گذشت حدود 30 سال از پیدایش اینترنت در ایران، بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی به‌صورت کامل به اینترنت متکی شده‌اند.
کسب درآمد آنلاین دیگر یک رویا تلقی نمی‌شود. بسیاری از اشخاص موفق، از جمله بیل گیتس که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است، بارها از اهمیت راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین سخن گفته‌اند. به گفته‌ی بیل گیتس، کسب‌وکارهایی که اینترنتی و آنلاین نباشند، در آینده‌ای نه چندان دور محکوم به فنا هستند.

چرا کسب‌وکار اینترنتی؟

کسب‌وکار اینترنتی و کسب درآمد آنلاین

در دنیای تجارت دو نوع کارآفرین وجود دارد. یک دسته کارآفرینانی هستند که به‌طور مرتب به‌دنبال موقعیت‌های شغلی جدید می‌گردند و در بسیاری از مواقع، راه‌‌ها و ایده‌های جدیدی را برای کسب درآمد و سود بیشتر پیدا می‌کنند. اما روی دیگر سکه، کارآفرینانی هستند که به‌طور مداوم از ایده‌های اشخاص دیگر برای رشد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند.
برای کارآفرینانِ دسته اول، بسیاری از موقعیت‌ها هر چقدر هم خوب به‌نظر برسند، در نهایت به موقعیتی کم‌سود و هزینه‌بر تبدیل می‌شوند؛ اما کسب‌وکارهای اینترنتی به دلیل سهولت بیشتر در اجرا، جزء پرسودترین موقعیت‌ها به‌شمار رفته و در لیست انتخاب‌های اول این افراد قرار دارد. در بسیاری از روش‌های کسب درآمد اینترنتی، هزینه‌های سربار و اضافی وجود ندارد. بنابراین این روش‌ها، مشکلات کمتری را به خصوص در هنگام شروع برای کارآفرین یا موسس به همراه خواهند داشت. در ادامه به بررسی برخی از دلایل برای شروع درآمدزایی از اینترنت می‌پردازیم.

1. هزینه راه‌اندازی بسیار پایین 

یکی از بزرگ‌ترین موانعی که بسیاری از افراد را از شروع کسب‌وکار شخصی خود منصرف می‌کند، نداشتن سرمایه‌ اولیه‌ کافی می‌باشد. در اکثر کسب‌وکارهای سنتی و آفلاین، هزینه‌های اولیه برای شروع کار بسیار بالاست. اما در تجارت آنلاین، برخلاف کسب‌وکارهای سنتی، به سرمایه‌ هنگفت احتیاج نخواهید داشت.
بسیاری از روش‌های درآمدزایی از طریق اینترنت، با حداقل سرمایه و در برخی موارد به صورت کاملا رایگان میسر است. به عنوان مثال در صورتی‌که علاقه‌مند به کسب درآمد از طریق وبلاگ‌نویسی باشید، تنها با خرید دامنه و هاست، قادر به شروع درآمدزایی هستید. هم‌چنین اگر محصولی برای فروش نداشته باشید، از طریق روش‌هایی مانند سیستم همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ قادر به کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه و محصول اولیه خواهید بود.

بر خلاف کسب‌و‌کارهای سنتی که نیازمند داشتن سرمایه‌ای قابل ملاحظه، جهت خرید یا اجاره ملک و هزینه‌های اضافی دیگر مانند مالیات و …هستید، در بیزینس آنلاین، تنها با سرمایه‌ای به میزان 1 تا 2 میلیون تومان، قادر به ساخت وب‌سایت حرفه‌ای خود می‌باشید.
فروشگاه‌های اینترنتی محدودیتی در پذیرش مشتری ندارند. خریداران در هر ساعت از شبانه‌روز به تعداد نامحدود و حتی به‌صورت هم‌زمان می‌توانند وارد این فروشگاه‌ها شده و محصولات مورد نظر خود را خریداری ‌کنند. این در حالیست که فروشگاه‌های سنتی، محدودیت مکانی و زمانی دارند. هم‌چنین امکان دسته‌بندی آسان محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی و سهولت اجرای آن با هزینه‌های پایین، باعث‌ شده است تا هر روزه تعداد بیشتری از افراد به فکر روش‌هایی برای شروع کسب درآمد آنلاین باشند.

2. انعطاف‌پذیری کاری بالا

با توجه به نوع شغل اینترنتی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید بر اساس سبک زندگی و شرایط کاری دلخواه خود کار کنید. در کسب‌وکارهای سنتی و شغل‌های اداری، همیشه باید طبق زمان‌بندیِ از پیش تعیین‌شده در محل کار خود حضور پیدا کنید، اما این قضیه در مورد کسب‌و‌کار آنلاین صدق نمی‌کند. در اکثر کسب‌و‌کارهای آنلاین، بر روی ساعات کاری خود و هم‌چنین تنظیم برنامه‌های کاریتان، تسلط کامل خواهید داشت.
به عنوان مثال فرض کنید روز خود را با کسالت آغاز کرده‌اید. به احتمال زیاد در این حالت آخرین کاری که به انجام آن علاقه خواهید داشت، رفتن به محل کار و گذراندن 8 ساعت در محیطی کسل‌کننده است. اما چنان‌چه صاحب شغل اینترنتی خود باشید، مدیریت تمامی کارها بر عهده‌ خودتان خواهد بود، هر زمان و به هر میزان که بخواهید، کار خواهید کرد.
البته باید دقت داشته باشید که منظور ما از آزادی عمل این نیست که تمام مدت روز را به استراحت بپردازید. آزادی عمل به معنای آزادی در «انتخاب‌ها» و «تنظیم کار» بر اساس سبک زندگی و ترجیحات شخصی می‌باشد. در کسب‌وکار اینترنتی، تنها با دسترسی به یک لپ‌تاپ یا گوشی تلفن همراه، و البته اینترنت مناسب، قادر به کسب درآمد خواهید بود. این بدان معناست که بیزینس شما وابسته به مکان و زمان خاصی نیست و در هر مکان و زمان دلخواهی، قادر به کسب درآمد بالا خواهید بود. برخلاف کارهای سنتی و غیرآنلاین، حتی هنگام خواب نیز می‌توانید کسب درآمد کنید. دستمزد شما در این نوع کارها محدود به ساعات کاری مشخصی نمی‌باشد. میزان موفقیت شما و در نتیجه درآمدتان به میزان اثربخشی شما در مدیریت زمان و استراتژی کاریتان بستگی دارد.

3. پتانسیل رشد نامحدود

در کسب‌وکارهای آنلاین، با اختصاص دادن زمان خود به انجام فعالیت‌های موثر نظیر توسعه‌ وب‌سایت، مارکتینگ و سئو، به طرز قابل توجهی ساعات کاری مورد نیازتان را کاهش خواهید داد. پتانسیل رشد شما در بیزینس‌های آنلاین کاملا نامحدود بوده و به توانایی‌های فردی و مهارت‌های تیمی شما بستگی دارد. به عنوان مثال فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند که سال‌ها پس از راه‌اندازی به درآمدزایی مناسبی نرسیده‌اند، اما در مقابل، فروشگاه‌هایی مانند دیجی‌ کالا در ایران، و آمازون در سطح جهانی در کار خود بسیار موفق شده‌اند.
برای فروش و کسب درآمد در بیزینس آنلاین، نیاز به حضور همیشگی شما پای سیستم نیست. بلکه انتخاب استراتژی‌های موثر است که باعث گسترش و پیشرفت کسب‌وکار آنلاین شما می‌شود. برای رشد هرچه بیشتر در این کار، باید دانش به‌روز و کافی در زمینه‌ شغلی خود داشته باشید. برای این منظور می‌توانید در کلاس‌ها، دوره‌ها و ورکشاپ‌های آموزشی مرتبط شرکت کنید. دوره‌ها و کلاس‌های متنوعی به منظور آموزش کسب‌وکار اینترنتی برگزار می‌شوند. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به دوره‌های موسسه‌ی «سمینارما» اشاره کرد.

4. عدم نیاز به داشتن دانش تخصصی و مدرک دانشگاهی 

برای فعالیت در بسیاری از مشاغل، لازم است که دوره‌های تخصصی و دانشگاهی را گذرانده باشید؛ اما برای کسب درآمد به صورت آنلاین، تمرکز اصلی بر روی مهارت‌های فردی شما می‌باشد. با مطالعه‌ مقالات موجود در وب‌سایت‌های حوزه‌ کسب‌وکار آنلاین، با دانش پایه‌ای این بیزینس آشنا خواهید شد. بسیاری از مقالات و آموزش‌های آنلاین در بستر نت به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار داده شده است.
برای رشد بهتر در کسب و کار اینترنتی، باید از آخرین روش‌های رایج در بازاریابی دیجیتالی و کسب‌وکارهای اینترنتی مطلع باشید و از اشتباهات رایج در دیجیتال مارکتینگ تا حد امکان جلوگیری کنید.
یکی دیگر از ویژگی‌های کسب درآمد آنلاین، سادگی مفاهیم مورد نیاز برای این کار است. شما برای پیشرفت، نیاز به خواندن ریاضی و فیزیک و مسائل سخت و پیچیده نخواهید داشت. هرچه به دانش پایه‌ای شما در دیجیتال مارکتینگ اضافه شود، وب‌سایت و یا شبکه‌ اجتماعی شما به مرور زمان بزرگ‌تر شده و پس از مدتی به درآمد پایدار و بالا خواهد رسید.

5. امکان واگذاری مسئولیت‌ها به سایر افراد

در صورتی‌که کسب‌وکار اینترنتی شما به مرحله‌ خوبی از رشد رسیده باشد، می‌توانید برخی وظایف و مسئولیت‌های کاری را به سایر افراد بسپارید. به عنوان مثال ممکن است در ابتدای مسیر، بازاریابی و تولید محتوای بیزینس خود را به تنهایی انجام دهید، اما پس از مدتی و با جذب مخاطب بیشتر، مدیریت صفحه و تولید محتوا، از اولویت کاری شما خارج می‌شود. در این مرحله، اولویت اصلی شما، پردازش ایده‌های جدید برای گسترش کسب‌وکارتان است. بنابراین می‌توانید با استخدام افراد دیگر، بیزینس اینترنتی خود را به مراحل بالاتری از سوددهی برسانید.
با این کار، بر روی مهم‌ترین جنبه‌های کاریتان متمرکز خواهید شد و کارهای خسته‌کننده‌ای را که به آن‌ها علاقه‌ای ندارید، رها خواهید کرد. برای استخدام افراد مناسب برای کسب‌وکارتان، ممکن است هزینه‌های بالایی صرف کنید. در ابتدا ممکن است این هزینه‌ها شما را نگران کند، اما باید این نکته را بدانید که اگر از استراتژی‌های شغلی مناسبی بهره‌ برده باشید، نه تنها تمامی این هزینه‌ها به شما باز می‌گردد، بلکه این هزینه‌ها، باعث سوددهی هرچه بیشتر در کسب‌وکارتان خواهد شد.

بهترین روش‌های کسب درآمد آنلاین

بهترین رو‌ش‌های کسب درآمد آنلاین

در بخش اول مقاله با علل برتری کسب‌و‌کارهای آنلاین نسبت به کسب‌وکارهای سنتی آشنا شدید. حال در این قسمت به بررسی راه‌های پولدار شدن از اینترنت می‌پردازیم. روش‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد. تنوع روش‌های درآمدزایی دیجیتال به قدری زیاد است که هر چند وقت یک‌بار ایده‌های جدیدی برای کسب درآمد از اینترنت به گوشتان خواهد رسید. به‌طور کلی می‌توان روش‌های کسب درآمد از اینترنت را به اشکال زیر دسته‌بندی کرد:

1. کسب درآمد آنلاین از طریق فروشگاه‌های اینترنتی 

خرید از طریق فروشگاه‌های اینترنتی امروزه به اولویت اول بسیاری از کاربران تبدیل شده است. تاریخچه‌ فروشگاه‌های اینترنتی در ایران به ابتدای دهه هشتاد باز می‌گردد. در ابتدا، بزرگ‌ترین چالشی که فروشگاه‌های اینترنتی با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، عدم اعتماد کاربران به این فروشگاه‌ها بود. تا این‌که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران یعنی دیجی کالا تاسیس شد.
طبق گفته‌ی بنیان‌گذاران شرکت دیجی‌کالا، حمید و سعید محمدی، عدم وجود منابع و اطلاعات مناسب از محصولات باعث شد ایده‌ تاسیس دیجی‌کالا به فکر آن‌ها خطور کند. هم اکنون دیجی‌کالا روزانه بیش از 2 میلیون بازدیدکننده داشته و هفتاد درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را به خود اختصاص داده است. 

ایده‌ خرید و‌ فروش اینترنتی به خصوص در مورد کالاهایی که به‌صورت حضوری، سخت معامله می‌شوند و یا فروشنده‌ محصول در یک شهر و خریدار آن در شهر دیگری باشد، بسیار کاربردیست. برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی، نیازی نیست که تولید کننده‌ بزرگی باشید. شما می‌توانید در فروشگاه خود اقدام به فروش صنایع دستی، محصولات آموزشی مانند سی‌دی و دی‌وی‌دی‌ و یا حتی محصولاتی مانند کتاب‌های صوتی و غیره کنید. حال سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که چگونه فروشگاه اینترنتی خود را بازگشایی کنید؟ برای بازگشایی فروشگاه اینترنتی می‌بایست مراحل زیر را طی کنید:

مراحل لازم جهت بازگشایی فروشگاه اینترنتی:

  • انتخاب حوزه کاری (Niche)
    بسیاری از افراد دوست دارند که مانند دیجی کالا یا آمازون به فروش محدوده‌ وسیعی از محصولات بپردازند. در اکثر مواقع این استراتژی اشتباه است. برای رشد بهتر و سریع‌تر در کسب‌وکار خود، حوزه‌ کاری مشخصی را انتخاب کنید. یک فروشگاه تخصصی به علت تمرکز بر یک یا چند کالای خاص، کیفیت خدمات بهتری خواهد داشت. پس از رسیدن به میزان مشخصی از رشد می‌توانید به فکر گسترش فروشگاه خود باشید.
  • انتخاب پلتفرم مناسب
    برای داشتن فروشگاه اینترنتی، نیاز به یک سیستم فروشگاه‌ساز دارید. در ایران صدها شرکت با قیمت‌های متفاوت، خدمات ساخت فروشگاه اینترنتی را عرضه می‌کنند. از معروف‌ترین این شرکت‌ها می‌توان به «ویستااپ» و «فروش‌گستر» اشاره کرد. در زمینه‌ انتخاب پلتفرم حتما از یک متخصص مجرب درخواست کمک کنید.
  • تامین زیرساخت لازم
    برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی، باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنید. اولین زیرساخت که مهم‌ترین نکته برای موفقیت در فروش است، تأمین کالای اصلی با پایین‌ترین قیمت و موجودی دائمی می‌باشد. زیرساخت بعدی که باید رعایت کنید تشکیل دادن یک تیم متخصص است. افرادی را در حوزه‌های مختلف مانند پشتیبانی و ارتباط با مشتری، تولید محتوا، عکاسی، گرافیک و غیره استخدام کنید. مرحله‌ بعدی اخذ نماد «اعتماد الکترونیکی» است که با مراجعه به سایت enamad.ir می‌توانید مجوز مربوطه را دریافت کنید. در نهایت باید از یک یا چند درگاه پرداخت آنلاین استفاده کنید. پس از ثبت‌نام در سایت‌های مربوطه، یک صفحه‌ پرداخت اختصاصی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. از معروف‌ترین درگاه‌های پرداخت ایرانی می‌توان به «زرین پال»، «جهان‌پی» و «آیدی‌پی» اشاره کرد.
  • تبلیغات
    پس از بازگشایی فروشگاه آنلاین خود، باید تمامی انرژیتان را صرف بازاریابی و جذب ترافیک و مشتری نمایید. جذب مشتری را می‌توان با تولید محتوای با کیفیت، استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی و بسیاری از روش‌های دیگر به صورت رایگان انجام داد. اما برای جذب مشتری بیشتر و سود بالاتر نیازمند استفاده از تبلیغات آنلاین هستید. تبلیغات آنلاین انواع مختلفی دارند و شرکت‌های زیادی در ایران در این زمینه مشغول فعالیت هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع تبلیغات اینترنتی و بهترین شرکت‌های فعال در این زمینه مقاله زیر را مطالعه نمایید.

2. کسب درآمد آنلاین از طریق فریلنسینگ 

فریلنسینگ یکی از بهترین راه‌های پولدارشدن از طریق اینترنت می‌باشد. فریلنسینگ، کسب درآمد از طریق دورکاری و به صورت آزاد است. به شخصی که دارای مهارت خاصی بوده و قصد کسب درآمد، به صورت پروژه‌ای یا آزاد از طریق آن مهارت را دارد، فریلنسر گفته می‌شود.
مشتریان فریلنسرها، کارفرمایان آنان محسوب می‌شوند. بسیاری از شرکت‌ها و کارفرمایان، به صورت روزانه به استخدام فریلنسرهای متخصص می‌پردازند. سایت‌ها و موسساتی نیز در ایران با تمرکز بر روی استخدام فریلنسرها تاسیس شده‌اند. از جمله این سایت‌ها می‌توان به «کارلنسر»، «پونیشا»، «ورکفا» و «جابینجا» اشاره کرد. در زیر لیستی از پرتقاضاترین مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان را مشاهده می‌کنید:

  • تولید محتوا
    محتوا، پادشاه کسب‌وکارهای آنلاین است. در هر حوزه‌ کاری که در زمینه تجارت آنلاین انتخاب کنید، رقبای زیادی وجود دارند که باید به‌صورت روزانه با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید! پیروز این رقابت، آن کسب‌وکاریست است که محتوای جذاب‌تر و موثرتر تولید کرده باشد. به همین دلیل، اهمیت تولید محتوا در تمامی کسب‌وکارهای آنلاین از جمله فروشگاه‌های اینترنتی، افیلیت مارکتینگ، وبلاگ‌نویسی، شبکه‌های اجتماعی و غیره بسیار مشهود است. 
  • طراحی گرافیک
    طراحی گرافیک یکی از داغ‌ترین عناوین استخدامی برای فریلنسرها می‌باشد. طراحان گرافیک کارهایی مانند ساخت لوگو، بنرهای تبلیغاتی، طراحی گرافیکی سایت، ساخت تیزرهای آموزشی و پروژه‌هایی از این قبیل را انجام می‌دهند.
  • برنامه نویسی
    برنامه‌نویسان در طراحی زیرساخت‌ وب‌سایت‌ها، کدنویسی نرم‌افزارها و بازی‌ها، و به‌طور کلی هر کاری که بتوان با موبایل یا سیستم‌های دیگر انجام داد، دخیل هستند. مهارت برنامه‌نویسی و توسعه‌ وب همواره از پرتقاضاترین مهارت‌های فریلنسرها به شمار می‌رود.
  • سئو
    بهینه‌سازی موتورهای جستجو به افزایش رتبه‌ وب‌سایت شما کمک شایانی خواهد کرد. هرچه محتوای تولیدی شما با قوانین موتورهای جستجو بیشتر تطابق داشته باشد، فروش شما بیشتر خواهد شد. سئو فرآیندی پیچیده است و نیازمند علم زیاد و به‌روز می‌باشد. فریلنسینگ یا دورکاری همان‌طور که از نامش پیداست به عنوان شغلی آزاد تلقی می‌شود و تمامی پیشرفت‌ها و شکست‌هایتان در این مسیر به تدابیر خودتان بستگی خواهد داشت. برای موفقیت هرچه بیشتر در این شغل، مهارت‌هایی نظیر مدیریت بهینه‌ زمان، مدیریت چند پروژه به‌صورت همزمان، دسترسی به پلتفرم‌های فریلنسرینگ، ایجاد پورتفولیو، ارائه‌ نمونه کارها و دانستن نحوه تعامل موثر با کارفرما ضروری است.

3. کسب درآمد آنلاین از طریق افیلیت مارکتینگ

کسب درآمد آنلاین از طریق افیلیت مارکتینگ

یکی دیگر از روش‌های پرسود برای کسب درآمد اینترنتی، سیستم همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ می‌باشد. از طریق این سیستم، هم تولیدکنندگان محصولات و هم بازاریاب‌ها قادر به کسب درآمد خواهند بود. بر خلاف فروشگاه‌های اینترنتی که معمولا برای راه‌اندازی آن‌ها نیازمند سرمایه هستید، در افیلیت مارکتینگ می‌توانید نقش واسطه‌ فروش را ایفا کنید. این بدان معناست که در این روش نیاز به داشتن محصول اولیه و حتی دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی نظیر پیگیری سفارشات، راه‌اندازی درگاه پرداخت و کسب مجوزهای لازم و غیره را نخواهید داشت.
به عنوان یک افیلیت مارکتر، نقش شما جذب و ترغیب مشتری برای خرید محصولات فروشنده می‌باشد. پس از هر فروش، مبلغی به عنوان پورسانت از فروشنده دریافت خواهید کرد. چنان‌چه خودتان صاحب محصول باشید، افیلیت مارکتینگ به شما امکان دسترسی به مشتریان جدید و بالقوه را خواهد داد.

مراحل کسب درآمد بالا از طریق افیلیت مارکتینگ

  • انتخاب تولیدکننده و محصول مناسب
    به عنوان یک افیلیت مارکتر، برای تبلیغ محصول مناسب، باید به حوزه‌ فعالیت خود توجه کنید. به عنوان مثال در صورتی‌که وب‌سایت و صفحه‌ اجتماعی در زمینه‌ آموزش استایلینگ و مد روز دارید، باید محصولاتی مانند لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک و غیره را برای تبلیغ انتخاب کنید. نکته‌ مهم دیگر، انتخاب تولیدکننده‌ایست که شرایطی متناسب با شرایط دلخواه شما را داشته باشد. حین انتخاب و گزینش تولیدکنندگانی که قصد تبلیغ محصولشان را دارید، مواردی از جمله میزان کمیسیون و نحوه‌ تسویه و پرداخت را در نظر بگیرید.
  • تولید محتوای با کیفیت
    همان‌طور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، محتوا در اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیت ویژه‌ای دارد. برای جذب مشتریان بیشتر و کسب درآمد پورسانتی از این طریق به محتوای جذاب و موثر نیاز خواهید داشت.
  • استفاده از شبکه‌های افیلیت
    شبکه‌های افیلیت مارکتینگ، پلتفرم‌هایی هستند که فرآیند افیلیت مارکتینگ را مدیریت می‌کنند. این شبکه‌ها مجموعه‌ای از شرکت‌ها (تولیدکنندگان محصولات) و افیلیت مارکترها (واسطه‌ها) را کنار یکدیگر جمع کرده است. شبکه‌های افیلیت، همچنین نقش موتور جستجوگر را برای تولیدکننده و افیلیت مارکتر، ایفا می‌کنند. اولین شبکه‌ افیلیت مارکتینگ در ایران، «افیلی» نام دارد که فعالیت رسمی خود را از ابتدای سال 1399 آغاز کرده است. این پلتفرم برخلاف سایر شبکه‌های افیلیت موجود در ایران، خدمات خود را به‌صورت کاملا رایگان در اختیار فروشندگان و افیلیت مارکترها قرار می‌دهد. استفاده از شبکه‌های افیلیت همانند «افیلی» به رشد کسب‌و‌کارتان کمک شایانی خواهد نمود.
  • استفاده از تکنیک‌های بازاریابی
    برای جذب مشتریان بیشتر، می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی نظیر تخفیفات ویژه مناسبتی یا آفرهای محدود، کاربران را ترغیب به تعامل بیشتر و در نتیجه خرید محصولات تبلیغی خود کنید. راه دیگر برای جذب مخاطبان، استفاده از لینک‌های افیلیت در پست‌های محبوب وب‌سایت یا شبکه‌ اجتماعی خودتان است. برای پویایی هرچه بیشتر صفحات اجتماعی خود، کاربران را به گذاشتن کامنت و شرکت در جشنواره‌های دوره‌ای، دعوت کنید.

4. کسب درآمد آنلاین از طریق سایت‌های کلیکی PPC

سایت‌های کلیکی، سایت‌هایی هستند که بستری برای شما فراهم می‌کنند تا تبلیغات شرکت تبلیغ‌دهنده را به نمایش بگذارید. این سایت‌ها در قبال مشاهده‌ و کلیک بر روی لینک تبلیغات، کلیک بر روی بنر، و یا انجام فعالیت‌های کوچک (mini-tasks)، به شما پول پرداخت می‌کنند. درآمد شما از سایت‌های کلیکی بر پایه‌ تبلیغاتیست که از شرکت‌ها، اسپانسرها و اشخاص مختلف دریافت می‌کنید. کاربرانی که این تبلیغات را مشاهده می‌کنند، تعیین‌کننده‌ میزان درآمد شما هستند.

نحوه‌ پرداخت و فعالیت در سایت‌های کلیکی به شرح زیر است:

  • PTC یا Paid To Click: به معنای پرداخت به ازای کلیک بر روی آگهی‌های سایت
  • PTR یا Paid To Read: به معنای پرداخت بابت مطالعه مطالب و ایمیل‌های تبلیغاتی موجود در سایت
  • GPT یا Get Paid To: به معنای پرداخت بابت انجام کارهای کوچک مانند تکمیل فرم‌های نظرسنجی (Surveys) و کارهایی از این قبیل می‌باشد.

سایت‌های کلیکی به‌طور کلی جزء بهترین گزینه‌های پیش رو برای کسب درآمد از اینترنت به شمار نمی‌روند. درآمد در این سایت‌ها بسیار ناچیز می‌باشد (حدود 100 تا 200 تومان در روز). اما چنان‌چه زیرمجموعه‌گیری کرده و زیرمجموعه‌های شما به فعالیت در سایت مربوطه بپردازند، احتمال اینکه به درآمد نسبتا مناسبی برسید، وجود دارد.
در سایت‌های کلیکی دو نوع زیرمجموعه وجود دارد. یک دسته زیرمجموعه‌های مستقیم هستند که از طریق ثبت‌نام و فعالیت افراد از طریق لینکی که در اختیار شما قرار می‌گیرد به دست می‌آیند. دسته‌ دیگر نیز زیرمجموعه‌های اجاره‌ای نامیده می‌شوند که با پرداخت مبلغی مشخص، قابل خریداری هستند. میزان درآمد شما از طریق سایت‌های کلیکی به تعداد زیرمجموعه‌هایتان و همچنین میزان فعالیت آن‌ها بستگی دارد.

5. کسب درآمد آنلاین از طریق فروش اطلاعات (Info Products)

فروش اطلاعات یکی از پرسودترین روش‌های کسب درآمد در دنیای اینترنت است. در صورتی‌که در زمینه‌ خاصی دانش بالایی داشته و علاقه‌مند به مربی‌گری و یا آموزش دانش خود به سایر افراد هستید، می‌توانید از این طریق به درآمدهای بالایی برسید. فروش اطلاعات به روش‌های زیادی قابل انجام است. برخی افراد با تولید کتاب‌های الکترونیکی به کسب درآمد از طریق دانش خود می‌پردازند. برخی دیگر نیز در حوزه‌های مختلفی مانند روان‌شناسی و موفقیت، دیجیتال مارکتینگ، بورس و غیره اقدام به تولید پکیج‌ها و دوره‌های آموزشی می‌کنند.
مهم نیست برای کسب درآمد از این روش چه حوزه‌ای را انتخاب می‌کنید، در تمامی حوزه‌ها برای رسیدن به درآمد و سود بالا باید یک وب‌سایت یا صفحه‌ اجتماعی با تعداد مخاطبین بالا داشته باشید و با اصول برند شخصی (Personal Branding) آشنا باشید. برای کسب درآمد بالا از طریق فروش اطلاعات، همانند روش‌های پیشین، ساخت سایت یا صفحه‌ اجتماعی، تولید محتوا و رعایت سئو به همراه بهره‌مندی از تکنیک‌های بازاریابی در جهت جذب مشتری ضروری می‌باشد.

6. کسب درآمد آنلاین از طریق دیجیتال مارکتینگ

به بازاریابیی که به وسیله‌ ابزارهای دیجیتالی صورت می‌پذیرد، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. دیجیتال مارکتینگ از روش‌هایی مانند بازاریابی به وسیله شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، موتور جستجو، تبلیغات نمایشی (مانند بنرهای اینترنتی)، تبلیغات ویدیویی، پاپ‌آپ‌ها و بسیاری از روش‌های دیگر قابل انجام است. اکثر افرادی که از طریق دیجیتال مارکتینگ اقدام به کسب درآمد می‌کنند، با انجام برخی اشتباهات، پتانسیل درآمدی خود را کاهش خواهند داد. برای آشنایی با اشتباهات رایج در دیجیتال مارکتینگ و چگونگی جلوگیری از این اشتباهات، مقاله‌ 10 اشتباه رایج کسب و کارها در دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

مراحل شروع کار از طریق دیجیتال مارکتینگ

  • تعیین بازار هدف
    برای شروع دیجیتال مارکتینگ، شناسایی بازار هدف، امری بسیار مهم تلقی می‌شود. به عنوان مثال در صورتی‌که فروشنده‌ پوشاک هستید و قصد کسب درآمد از طریق دیجیتال مارکتینگ را دارید، باید با سلیقه، شرایط فرهنگی و جغرافیایی، و ویژگی‌های شخصیتی مشتریان خود آشنا باشید. روش صحیح بازاریابی و جذب مشتریان با توجه به عوامل ذکر شده متفاوت است. بنابراین شناخت درست از بازار هدف از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و باعث ایجاد تعامل بهتر شما با مشتریانتان می‌شود.
  • تعیین ویژگی‌های متمایز محصول
    برای فروش در بازار رقابتی موجود، محصولتان باید دارای ویژگی‌های متمایز و منحصر به فردی باشد. مشتری به دلیل وجود این مشخصات خاص در میان انبوهی از محصولات بازار، محصول شما را انتخاب می‌کند. محصولاتی با ویژگی‌های منحصر به فرد انتخاب کنید که نیازهای اساسی خریداران را به‌طور کامل پوشش دهد. از ویژگی‌های متمایز محصول خود در تبلیغات استفاده کنید.
  • برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت هزینه
    بسیاری از افرادی که وارد حوزه‌ دیجیتال مارکتینگ و دیگر حوزه‌های کسب درآمد اینترنتی می‌شوند، به دلیل آشنا نبودن با سیستم‌ها و روش‌های بهینه‌ تبلیغات و فروش، هزینه‌های گزافی را صرف مسائل بی‌مورد می‌کنند. برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌ خود باید برنامه‌ریزی مالی دقیقی داشته باشید. به عنوان مثال یک روش بهینه برای کنترل هزینه‌ها، اختصاص دادن میزان مشخصی از درآمد خود به تبلیغات و تست ابزارهای جدید بازاریابی می‌باشد.
  • رشد همگام با صنعت
    مشاغل اینترنتی و کسب‌وکارهای آنلاین با سرعت برق‌آسایی در حال رشد هستند. برای اینکه همیشه در شغل خود موفق باشید، نیاز به دریافت آخرین اطلاعات در حوزه‌ کاری خود دارید. قوانین موتورهای جستجو، استراتژی‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، و روش‌های موثر کسب درآمد در حوزه‌ آنلاین، دائما در حال به‌روزرسانی‌ هستند و اگر همگام با سرعت این تغییرات، اطلاعات خود را به‌روز نکنید، به احتمال زیاد در کار خود با شکست مواجه خواهید شد.

7. کسب درآمد آنلاین از طریق ارزهای دیجیتالی

ارزهای دیجیتالی یا همان CryptoCurrency روشی پرسود برای کسب درآمد آنلاین به حساب می‌آیند. برای کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال، به کیف پول الکترونیکی احتیاج خواهید داشت. کیف پول الکترونیکی، سندی مبنی بر وجود و مالکیت ارز دیجیتال می‌باشد. برخی از ارزهای دیجیتال با رشد قابل توجهی در سال‌های اخیر مواجه شده‌اند. از جمله این ارزها می‌توان به بیت‌کوین اشاره کرد. بیت‌کوین در سال 2013 حدود سیزده دلار ارزش داشت که این میزان در سال 2018 به میزان بیست هزار دلار افزایش یافته است. این آمار حکایت از سودآوری بسیار بالای حوزه‌ ارزهای دیجیتال دارد.

روش‌های کسب درآمد از طریق Cryptocurrency ها

  • خرید و فروش
    رایج‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار که در صرافی‌های ایرانی نیز خرید و فروش می‌شوند عبارتند از: بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و لایت‌کوین. بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود در بازار در حال حاضر در مرحله‌ آزمایشی فعالیت می‌کنند. سرمایه‌گذاری بر روی این ارزها با ریسک بالا همراه است؛ اما 4 ارزی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، ارزهایی هستند که سال‌های زیادی فعال بوده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • ماینینگ
    علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، استخراج یا ماینینگ نیز روش موثر دیگری برای کسب درآمد در این حوزه می‌باشد. برای ماینینگ نیاز به تجهیزات حرفه‌ای و هزینه‌های بسیار بالا برای نگه‌داری از این دستگاه‌ها خواهید داشت. از جمله‌ این هزینه‌ها، می‌توان به هزینه‌های خنک‌کننده‌ها، ارتقادهنده‌های برق و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

انتخاب بهترین روش برای کسب درآمد اینترنتی

در بخش قبلی مقاله با مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی آشنا شدید. حال در این مرحله، سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که چگونه بهترین و آسان‌ترین روش کسب درآمد را با توجه به شرایط خود انتخاب کنم؟ برای پاسخ به این پرسش عوامل مختلفی را باید مدنظر قرار دهید. مهم‌ترین عامل، سبک زندگی و ویژگی‌های شخصیتی شماست. برای این‌که بهتر بتوانید روش مناسبی را برای شروع کسب‌وکار انتخاب کنید، به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • به کار کردن در چه حوزه‌ای علاقه دارم؟
  • در چه ساعاتی از روز بهره‌وری بیشتری دارم؟
  • میزان سرمایه‌ای که برای شروع کار دارم چه میزان است؟
  • در انجام چه کارهایی مهارت بیشتری دارم؟ انجام چه کاری برایم ساده‌تر است؟
  • چه مدت می‌توانم تا رسیدن به درآمد دلخواهم صبر و تحمل داشته باشم؟
  • آیا محصولی برای فروش دارم یا می‌خواهم محصولات افراد دیگر را بفروشم؟

پاسخ دادن به سوالات این چنینی، در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب بهترین روش کسب درآمد تاثیر بسزایی دارد. اگر در حال حاضر صاحب کسب‌وکار خاصی هستید و می‌خواهید از اینترنت به منظور کسب درآمد و فروش بیشتر استفاده کنید، بهترین انتخاب پیش روی شما، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌باشد. اگر سرمایه‌ کافی برای این کار نداشته و علاقه‌مند به کسب درآمد با حداقل سرمایه‌ ممکن هستید، افیلیت مارکتینگ یا فریلنسینگ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

به‌طور کلی انتخاب میان روش‌های مختلف، به شرایط و اولویت‌های شخصی شما بستگی دارد و نمی‌توان یک روش را به عنوان نسخه برای تمامی افراد تجویز کرد. در انتخاب روش کسب درآمد خود، تمامی جوانب را در نظر گرفته و سپس شروع به کار کنید.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت، مقاله 7 راه برای کسب درآمد از اینترنت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سخن پایانی

اینترنت دریای پهناوری از فرصت‌هاست. شما می‌توانید برای شروع کسب‌وکارها و یا حتی کسب درآمد جانبی در کنار شغل اصلی زندگیتان، از اینترنت بهره ببرید. لازمه‌ موفقیت در بیزینس‌های اینترنتی، پشتکار و مطالعه‌ فراوان به همراه ریسک‌پذیری می‌باشد. اینترنت برای تمامی اشخاص فارغ از سن و جنسیت و وضعیت تحصیلی، فضایی برای رشد فراهم آورده است. اما در نهایت، مدیریت و پشتکار شماست که میزان موفقیتتان را در بیزینس آنلاین مشخص می‌کند.

منابع

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید