()

اگر در بین سایت‌های مختلف به دنبال انواع همکاری در فروش و روش های مختلفی که می‌توانید به این سبک از بازاریابی جذب شوید، گیج شده‌اید، باید بگوییم این متن گره‌های ذهنی شما درباره روش‌های مختلف همکاری در فروش را باز می‌کند. همانطور که از اسم این بازاریابی مشخص است همکاری در فروش، شامل فعالیت‌هایی است که به تسهیل فروش محصولات یا خدمات یک فروشگاه کمک می‌کند. در این راه بازاریاب‌ها از تکنیک‌های مختلف برای فروش بهره می‌گیرند و بر اساس شیوه‌های مختلفی پورسانت دریافت می‌کنند. برای این که بدانید شیوه‌های مختلف همکاری در فروش کدامند و چطور می‌توانید از این راه کسب درآمد کنید، تا انتهای این متن با ما همراه شوید.

انواع ناشران در همکاری در فروش

بسته به این که به عنوان ناشر یا همان بازاریاب، کدام سبک از همکاری در فروش را پیش گرفته باشید، می‌توانید از روش‌های متفاوتی در همکاری در فروش فعالیت کنید. ناشران حوزه افیلیت مارکتینگ، از راه‌های مختلفی کسب درآمد می‌کنند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از انواع همکاری در فروش

یکی از ابزار‌های مفید و کاربردی برای همکاری در فروش محسوب می شود. ناشرانی که از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند با داشتن دسترسی به داده‌ها و اطلاعات مخاطبان، شروع به ارسال پیام‌های تبلیغاتی و پیشنهاد‌های ترغیب کننده به مخاطبان می‌کنند. در این روش لازم است تا بازاریاب از مخاطب خود شناخت کافی داشته باشد و بتواند تعامل خوبی با بازار هدف برقرار کند. 

مزایای ایمیل مارکتینگ

  • در بازاریابی ایمیلی ناشران به حجم بالایی از اطلاعات دسترسی دارند و قادرند تعامل خوبی با مخاطب ایجاد کنند این ویژگی باعث افزایش احتمال جذب مخاطب می‌شود. 

معایب ایمیل مارکتینگ

  • ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش‌ها فرایند زمان‌برتری دارد.
  •  امکان دارد تا تبلیغات به عنوان اسپم شناسایی شوند یا حتی از دید مخاطب دور بمانند. 

بلاگ و سایت های محتوا

تولید مقاله وبلاگ یکی از انواع همکاری در فروش

تولید محتوا بر اساس نیچ معین، همراه با رعایت اصول سئو یکی از بهترین روش‌های فعالیت ناشران در این حوزه است. صاحبان این سایت و بلاگ‌ها با تمرکز بر یک موضوع مشخص و با تعیین استراتژی و فعالیت مداوم بازدید بالایی جذب می‌کنند. با افزایش میزان بازدید و جذب مخاطب جدید روند همکاری در فروش ساده‌تر رخ می‌دهد. 

سایت‌های محتوا در حوزه‌های مختلف مثل حوزه دیجیتال، مد و… با بررسی محصولات یا خدمات نیچ مخصوصی که دارند به علاقه‌مندان اطلاعات خوبی ارائه می‌کنند. بلاگر‌ی یکی از مرسوم‌ترین راه ناشران برای فعالیت در حوزه همکاری در فروش محسوب می‌شود. بلاگر ها در این راه محصولات مختلف را از نقطه نظر‌های مختلف بررسی و معرفی می‌کنند؛ این کار باعث می‌شود تا مصرف کننده نسبت به خرید ترغیب شود. تمام این موارد باعث می‌شود تا فروشگاه به یک منبع مناسب با نیچ مشخص و دنبال‌کننده‌های بالا دسترسی داشته باشد و محصولات خود را به علاقه‌مندان به سادگی ارائه کند.

مزیت‌ های بلاگ و سایت‌های محتوا

  • نیچ سایت‌ها مشخص است و فعالیت به صورت متمرکز و تخصصی انجام می‌شود.
  • میزان بازدید و ترافیک سایت بالاست و بازدید مناسبی دارد.
  • صمیمیت بلاگر و سبک معرفی محصولات، باعث ترغیب کاربر به خرید می‌شود.

معایب سایت های تولید محتوا

  • بعضی از فروشگاه‌ها امکان همکاری با هر سایت تولید محتوایی را ندارند.

سایت‌های نقد و بررسی

نقد و بررسی کالا یکی از انواع همکاری در فروش

یکی دیگر از سایت‌هایی که مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد و بستر خوبی برای همکاری در فروش محسوب می شود، سایت‌های نقد و بررسی است. این سایت‌ها امکان بررسی ویژگی‌های مختلف یک یا چند محصول را امکان پذیر می‌کنند. احتمالا شما هم تجربه بررسی و مقایسه محصول در برخی از این سایت‌ها را داشته باشید، کاربران سایت‌های نقد و بررسی درست چند قدم قبل از پرداخت و تصمیم به انجام خرید هستند؛ بنابراین می‌توان گفت که این سایت‌ها فرصت خوبی برای فعالیت در حوزه همکاری در فروش هستند. مزیت این بستر در این است که اغلب خریداران اینترنتی خود به سراغ این سایت‌ها می‌روند و معمولا قصد خرید دارند؛ به همین دلیل فرایند همکاری در فروش را می توان بسیار ساده روی آن پیاده‌سازی کرد. سایت‌های نقد و بررسی باعث می‌شوند تا محصول فروشنده به خوبی مورد بررسی و در مقابل دید خریدار قرار گیرد.

مزایای سایت های نقد و بررسی 

  • ترافیک سایت بالا و احتمال حضور مشتری‌های آماده به خرید
  • امکان معرفی محصولات از تمام ابعاد و جنبه‌ها
  • امکان مقایسه کیفیت محصولات 

سایت های کد تخفیفی

با کد تخفیف یکی از انواع همکاری در فروش

بعید به نظر می‌رسد که تا به حال از کدهای تخفیف استفاده نکرده باشید یا از وجود سایت‌هایی که تخفیف‌های مختلف ارائه می‌کنند. جالب است بدانید که چنین سایت‌هایی فرصت خوبی ارائه می‌کنند تا از این طریق بتوانید به عنوان ناشر، فروش خوبی را رقم بزنید. سایت‌های کد تخفیفی با داشتن مخاطب ها و بازدید‌های روزانه بستر خوبی برای همکاری در فروش محسوب می‌شوند. گذشته از این که کد تخفیف یکی از روش‌های کاربردی و پر بازده در اصول بازاریابی است، فروشگاه‌ها به کمک بستری مثل سایت های تخفیفی که ترافیک سایت بالایی دارند، شناخته می‌شوند، محصولات آن‌ها ساده‌تر و با میزان بالاتری به فروش می‌رسد. با این سایت‌ها تمایل کاربران به استفاده از کد تخفیف و انجام فرایند خرید بالاتر و تجربه مثبتی برای خریدار رقم می‌خورد.

مزایای سایت های ارائه دهنده کد تخفیف

  • حضور بازدید کننده بالا و فعال 
  • کمک به شناخته تر شدن
  • ایجاد مشتری‌های جدید 

معایب سایت‌های کوپنی

  • امکان دارد ارزش اصلی محصولات را زیر سوال ببرد
  • هزینه‌بر هستند و ممکن است باعث کاهش سود شما شوند.

شبکه های اجتماعی

تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی یکی از انواع همکاری در فروش

تقریبا همه‌ی ما شبکه های مختلف اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و… را می‌شناسیم و حتی در آن‌ها فعالیت هم داریم. بی شک این شبکه‌ها یکی از موثرترین و پربازدیدترین بسترها برای فروش هستند. همکاری با اینلوئنسر‌های این شبکه‌ها، ایجاد یک صفحه برای فروش و تبلیغات پربازده، شرایط کسب درآمد از همکاری در فروش را برای ناشران شبکه‌های اجتماعی مهیا می‌کند. مزیت این روش نسبت به سایر موارد بالا علاوه بر میزان بازدید و حضور بالای مصرف کننده‌ها، فرصت تبلیغات و تولید محتوای متنوع هم وجود دارد. این از جنبه‌های مختلفی به فروشگاه سود می‌رساند چرا که علاوه بر فروش، محصول یا خدمات فروشگاه به روش‌های مختلف، بار‌ها تبلیغ شده و برند او در بازار به خوبی معرفی و شناخته می‌شود.

مزایای ‌شبکه‌های اجتماعی

  • در دسترس عموم مردم هستند
  • روش‌های مختلف تبلیغات در این شبکه‌ها امکان‌پذیر است
  • هزینه‌بر نیستند
  • امکان برندسازی بالایی دارد

معایب شبکه‌های اجتماعی

  • امکان کلاهبرداری و ایجاد صفحات فیک وجود دارد.

سخن پایانی

در این متن دانستیم که روش‌های مختلفی برای ورود به حوزه همکاری در فروش وجود دارد، همچنین علاوه بر معرفی این روش‌ها به مزایا و معایب هر یک پرداختیم تا مقایسه و انتخاب به سادگی امکان‌پذیر شود. چه به عنوان ناشر و چه به عنوان فروشگاه، می‌توانید بسته به شرایط از موارد بالا برای فعالیت در حوزه همکاری در فروش استفاده کنید.

سوالات متداول

کم هزینه‌ترین روش‌های همکاری در فروش کدامند؟

شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ تقریبا بدون هزینه هستند.

کدام روش‌ها بیشترین بازدید را برای فروشگاه‌ها به همراه دارند؟

سایت‌ها وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت های کد تخفیفی بیشترین میزان بازدید را دارند.

کمک گرفتن از بلاگر‌ها چه کمکی به فروش بیشتر فروشگاه‌ها می‌کند؟

بلاگر‌ها با داشتن نیچ مشخص و بازدید کننده‌های بالا فرصت بیشتری برای دیده شدن محصولات فروشگاه ایجاد می‌کنند.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید