()

برای آن‌که بتوانید خود را در بازار رقابتی حفظ کنید نیازمند هستید که همیشه تبلیغ درست و آگاهانه‌ای داشته باشید. در این مطلب از وبلاگ افیلی قصد داریم شما را با انواع روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی آشنا کنیم.

جف آی ریچاردز

خلاقیت بدون استراتژی را هنر، و خلاقیت با استراتژی را تبلیغات گویند.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

به طور کلی تبلیغات اینترنتی، به مجموعه فعالیت‌های ارتقا و فروش محصولات و سرویس‌هایی گفته می‌شود که از طریق اینترنت و با به‌کارگیری تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین مانند: تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های تبلیغاتی و غیره صورت می­‌پذیرد. مشاغل مختلف در هر زمینه‌ای به‌راحتی می‌توانند از طریق تبلیغات اینترنتی، بازاریابی کنند.
این روزها کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که به اینترنت دسترسی نداشته باشد و یا تحت تاثیر دنیای مجازی نباشد. اینترنت را باید یک نیروی بالقوه دانست که در طول شبانه‌روز فعال است و خدمت‌رسانی می‌کند. از این‌رو تبلیغات در عصر حاضر، متمرکز بر این بستر است. زیرا شما در هر زمان، مکان و موقعیت می‌توانید مخاطب را جذب کنید و به هدف خود برسید.
علاوه بر این‌ها تبلیغات اینترنتی به مراتب ارزان‌تر از تبلیغات محیطی و چاپی است که فراگیری، ماندگاری و هوشمندانه بودن را هم باید به لیست مزایای فراوان آن افزود. اگر مجموعه شما منابع مالی محدودی برای تبلیغات دارد، روش تبلیغات آنلاین شانس بزرگی برای معرفی برند یا محصولات شما است، چرا که با هزینه کم می‌توانید مخاطبان زیادی بدست آورید؛ مخاطبانی که اغلب برای شما ماندگار هم می‌شوند.

انواع روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی

با پیشرفته شدن جوامع، وسایل ارتباط جمعی الکترونیک، به شکل یک نیاز اساسی درآمده است. امروزه کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که با اینترنت آشنایی نداشته باشد. همه افراد جامعه به فراخور نیازهایشان مجبور به استفاده از اینترنت هستند. به همین خاطر وسایل هوشمند و گجت‌ها دیوار حائل افراد با محیط شده‌­اند و مرکز دید افراد تنها همین وسایل هوشمند گردیده است.
به همین دلیل در چندین سال اخیر توجه به تبلیغات و بازاریابی از این طریق بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. از این روی کسب‌وکارها نیازمند آشنایی با روش‌های مختلف تبلیغات اینترنتی هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این روش‌های تبلیغاتی بیشتر آشنا کنیم.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات اینترنتی ویدیویی

قطعا یکی از موثرترین راه‌های تبلیغات ینترنتی، انتشار ویدیو و یا کلیپی از برند شما است. مخاطبان دنیای مجازی بیشتر علاقه‌مند به محتوای دیداری هستند تا شنیداری. به همین خاطر است که این روش می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و شما را یک گام برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف نزدیک کند.
در این روش شما با استفاده از المان‌های رنگ، تصویر، صدا و متن جذاب به استقبال مخاطب می‌روید تا کالا یا خدمات خود را به آن‌ها بشناسانید. ویدیو‌ها قابلیت اشتراک‌گذاری دارند و اگر در جذب مخاطب موفق بوده باشید، بیننده آن را به دوستان خود پیشنهاد می‌دهد و یک ویدیو بین هزاران و شاید میلیون‌ها مخاطب دست به دست شده، و این برای برند شما موفقیت‌ محسوب می‌شود.
البته در کنار تمام جذابیت‌های این کار، باید توجه داشته باشید که آنچه تولید می‌کنید باید بهترین باشد. قدرت یک تبلیغ در 3 ثانیه آغازین آن است و اگر مخاطب در این چند ثانیه جذب نشود، پروژه شکست می‌خورد.

تبلیغات از طریق ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ را باید از روش‌های کارکشته در زمینه تبلیغات اینترنتی دانست که آزمون و خطاهای خود را پس داده و کارایی مفید آن بر کسی پوشیده نیست. ریشه‌های این متد به فراگیری استفاده از سرویس ایمیل باز می‌گردد، اما این روزها با به کارگیری سیستم‌های جامع ایمیل مارکتینگ و ایجاد کمپین، پیشرفت چشمگیری داشته است.
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این روش مقرون‌به‌صرفه بودن آن است؛ که همین امر، آن را در بین صاحبان کسب‌وکار محبوب کرده است.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد آنلاین از ایمیل مارکتینگ

تبلیغات همسان

یکی از جدیدترین شیوه‌های تبلیغاتی مربوط به بازاریابی همسان (Native Ads) است. تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات است که در آن محتوای تبلیغ، کاملا با شکل و ساختار مشابه با محیط و بستر تبلیغ، هماهنگ باشد. در بسیاری موارد، آن تابعی از یک تبلیغ است که به صورت یک ویدیو، مقاله یا سرمقاله نشان داده می‌شود.
به عنوان مثال تبلیغ همسان در اینستاگرام، دقیقا مانند یک پست در میان سایر پست‌های اینستاگرام نمایش داده می‌شود؛ و یا در گوگل تبلیغ همسان، لینک‌های تبلیغاتی هستند که با ساختار و ظاهری شبیه لینک‌های معمولی نمایش داده شود.

تبلیغات اینترنتی در گوگل

شاید گوگل را باید یک بستر مطمئن و ایمن برای تبلیغات خود در نظر گرفت. برای آن‌که بتوانید از قابلیت گوگل ادوردز استفاده کنید نیازمند به داشتن یک سایت خوب هستید تا بتوانید آن را به وسیله گوگل به مخاطبان معرفی کنید.
در تعریف گوگل ادوردز باید بگوییم، در این روش گوگل سیستمی را در اختیار کسانی که قصد بازاریابی خدمات و محصولات خود را در موتورهای جست‌وجوی گوگل دارند، قرار می‌دهد. تبلیغ‌کننده برای نمایش صفحه یا کلمات مورد نظر خود باید مبلغی را بپردازد. به این صورت‌ که، شما به عنوان تبلیغ‌کننده عبارات یا کلمات کلیدی مد نظر خود را به گوگل ادوردز می‌دهید. زمانی که اشخاص این کلمات را سرچ می‌کنند سایت شما برای آن‌ها در اولویت نمایش داده شود که این عامل بستگی به ضوابط و قوانین گوگل دارد.

تبلیغات بنری در سایت‌های پربازدید

حتما بارها دیده‌اید که هنگام ورود به سایت‌های معتبر گیف‌های کوچکی کنار صفحه به شما چشمک می‌زند و نظر شما را به صورت ناخوآگاه جلب می‌کند. بی‌اختیار روی آن‌ها کلیک می‌کنید و وارد یک صفحه جدید می‌شوید. این دقیقا از مزیت‌های تبلیغات بنری است که بازدیدکنندگان را بدون هیچ پیشینه‌ای وارد سایت مورد نظر شما می‌کند.
در این روش تبلیغات آنلاین، شما تبلیغ خود را در غالب یک فایل گیف چند ثانیه‌ای می‌گنجانید و در دل سایتی جا می‌دهید. معمولا هر بنر دارای یک لینک مستقیم است که بازدیدکنندگان پس از کلیک بر روی آن وارد سایت شما می‌شوند.
یکی از مزیت‌های مهم تبلیغات بنری آن است که بازدید صفحه شما را بالا برده که در امتیازدهی گوگل هم بی‌تاثیر نخواهد بود.

تبلیغات اینترنتی از طریق رپورتاژ آگهی

تبلیغات اینترنتی از طریق رپورتاژ آگهی

یکی از روش‌های کم‌هزینه تبلیغات آنلاین، رپورتاژ آگهی‌ها هستند. رپورتاژ آگهی‌ نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است، که هم می‌تواند به بهینه‌سازی سایت شما کمک کند و هم برای معرفی کسب‌وکار شما بسیار مفید باشد. پس قلم خود را بتراشید و محصولات یا خدمات خود را در قامت کلمات و محتوای متنی توصیف نمایید. هیچ‌گاه از قدرت کلمات غافل نشوید. کلمات به قدری قدرتمند هستند که در زمانی کوتاه می‌توانند کسب‌وکار شما را به عرش اعلا ببرند و یا بر عکس عمل کنند.

تبلیغات موبایلی

گوشی‌های هوشمند امروزه هم‌چون چراغ علاالدین شده‌اند و همه چیز در آن پیدا می‌شود؛ و مصرف‌کنندگان آن در میان انبوهی‌ از اطلاعات مختلف در جستجو هستند. پس فرصت را غنیمت شمارید و برند یا کسب‌و‌کار خود را در این چراغ جادویی معرفی کنید.‌
کمپین‌های موبایلی بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید به فراخور خدمات یا محصولاتتان یکی از آن­‌ها را انتخاب کنید. تبلیغ شما در دل بازی، دموی برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های متعددی برای کاربران به نمایش در میاید.

تبلیغات اینترنتی از طریق اینفلوئنسرها

این شیوه تبلیغات، اخیرا بسیار گل کرده و با توجه به بازخورد مثبت آن، بسیاری از برند‌ها را متقاعد نموده تا محصول یا خدمات خود را از طریق اشخاص محبوب در شبکه‌های اجتماعی مختلف تبلیغ کنند. اینفلوئنسرها در میان افراد، در فضای مجازی محبوب هستند و بسیاری از مردم کارهای آن‌ها را به صورت روزانه در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند. سپردن برند به این افراد می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار شما و اثربخشی آن شود.

سخن نهایی

از راهکارهای موفقیت هر صنف، باید به­‌روز بودن و منطبق با نیازهای جامعه بودن اشاره کرد. مشتریان باید درباره شما بدانند تا بتوانند به شما و خدمات یا محصولی که ارائه می‌دهید، اعتماد کنند. بهترین راه برای ارتباط با مصرف‌کنندگان، تبلیغات است. زیرا شما در این فرآیند علاوه بر معرفی خود، برتری و مزایای نسبی خود را نسبت به سایر رقبا اعلام می‌دارید تا افراد دلیلی برای انتخاب شما داشته باشند.
رقابت در عرصه تبلیغات با شاخص کیفیت و ایجاد روش‌های نوین بازاریابی، به خودی خود نقش و اهمیت آن را بر آینده کسب‌وکارها نشان می‌دهد. پس از قدرت تبلیغات و آینده‌ای که می‌توانید از این طریق برای کسب‌وکار خود بسازید غافل نشوید.

منابع

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید