()

برای آشنایی با بهترین مارکت پلیس های ایران ابتدا لازم است که با خود مارکت پلیس آشنا شویم. این مفهوم با شکل‌گیری و گسترش تجارت الکترونیک در جهان شکل گرفته است. زمانی که مردم با خرید آنلاین آشنا شدند و خرید اینترنتی وارد زندگی روزمره آنها شد، رویکرد جدیدی در تجارت الکترونیک شکل گرفت.

این روزها مارکت پلیس‌ها جای خود را در زندگی مردم جهان باز کرده‌اند و بسیاری از افراد، تجربه خرید از وب‌سایت‌هایی مثل آمازون، دیجیکالا، دیوار، با سلام و… را دارند. سایت‌هایی که برخلاف وب‌سایت‌های فروشگاهی، یک بازار آنلاین را ایجاد کرده و از طریق ایجاد بستری برای فروشندگان، امکان فروش محصولات آنها را در پلتفرم خود فراهم می‌کنند.

به تعبیر دیگر، می‌توان گفت که مارکت پلیس پلتفرمی است که با ایجاد یک بازار آنلاین، مانند یک مرکز خرید عمل می‌کند. فروشنده‌های متعدد در مراکز خرید، هر کدام مغازه خود را دارند و صاحب آن مرکز خرید با روند فروش آنها و انبارداری و حمل‌ونقل محصولات‌شان کاری ندارد؛ بلکه فقط حق عضویت یا کمیسیون فروش از آنها دریافت می‌کند. در این مقاله می‌توانید در مورد  تعریف مارکت پلیس و انواع آن بیشتر بخوانید. 

اما شاید برای شما این پرسش‌ها وجود داشته باشد که مارکت پلیس‌ها در ایران چه جایگاهی دارند و چه اقداماتی انجام داده‌اند. بهترین مارکت‌ پلیس های ایران مانند دیجیکالا، دیوار، با سلام و… با فراهم کردن بستری برای فروشندگان، کسب‌وکار متفاوت و البته پرمخاطبی را شکل داده‌اند. این روزها کمتر ایرانی وجود دارد که از دیجیکالا خرید نکرده باشد یا با روایت‌های غرفه‌داران با سلام آشنا نباشد.

بر همین اساس، افیلی قصد دارد در این مقاله بهترین مارکت پلیس‌ های ایران را به شما معرفی کند تا با خدمات و حوزه فعالیت این بازارهای آنلاین بیشتر آشنا شوید.

بهترین مارکت پلیس های ایران کدامند؟

با توجه به استقبال کاربران اینترنت از مارکت پلیس‌ ها، در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری انواع متعددی از این بازارگاه‌های مجازی در ایران بوده‌ایم. بر همین اساس در ادامه برخی از معروف‌ترین مارکت پلیس‌های کشورمان را معرفی خواهیم کرد.

دیجیکالا، بزرگ‌ترین مارکت پلیس ایران

دیجیکالا، بزرگ‌ترین مارکت پلیس ایران

کدام ایرانی است که از دیجیکالا خرید نکرده باشد یا حداقل اسم آن را نشنیده باشد؟ این پلتفرم با فراهم کردن یک بستر مناسب، فرایند خرید و فروش را آسان‌تر و کاربردی‌تر کرده است، به طوری که فروشندگان بدون اینکه نیاز به فضای فیزیکی داشته باشند، محصولات‌شان را عرضه می‌کنند و خریداران هم می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از خانه و محل کارشان سفارش دهند.

دیجیکالا در حال حاضر، به عنوان بزرگ‌ترین مارکت پلیس ایران فعالیت می‌کند. این کسب‌وکار به عنوان یک فروشگاه اینترنتی در سال 1385 راه‌اندازی شد و الان بیش از ۳۰ میلیون بازدید یکتا در ماه از پلتفرم دیجیکالا صورت می‌گیرد. 

 دیجیکالا با داشتن 85 درصد از سهم بازار فروش آنلاین ایران، یکی از مارکت پلیس‌ های موفق کشور به شمار رفته و جزو یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های آنلاین خاورمیانه محسوب می‌شود.

دیجیکالا با داشتن بخش‌های متنوع، کالاها و خدمات زیادی را ارائه می‌دهد و طبق آمار منتشر شده تا اوایل سال 1400 بیشتر از 4 میلیون و 500 هزار کالا توسط بیش از 150 هزار فروشنده ارائه شده است. همچنین با بیش از 8200 نفر همکاری مستقیم دارد. ظرفیت پردازش بیش از ۶۰۰ هزار کالا در روز از دیگر آماری است که در ارتباط با دیجیکالا می‌توان به آن اشاره کرد. 

دیوار، سایت نیازمندی‌های رایگان در ایران

دیوار، مارکت پلیس نیازمندی‌های رایگان در ایران

بسیاری از ما تجربه استفاده از مارکت پلیس دیوار را به عنوان فروشنده یا خریدار داریم. مثلا یکی از وسایل خانه را نیاز نداریم، به جای مراجعه به سمساری‌ها و تقبل هزینه‌های حمل‌ونقل کالا، کافی است در دیوار آگهی بزنیم و خریدار واقعی کالای خودمان را پیدا کنیم.

دیوار جزو مارکت پلیس‌ های معروف ایران به شمار می‌رود. این وبگاه و اپلیکیشن در سال 1390 راه‌اندازی شده است و بزرگ‌ترین سایت نیازمندی‌های رایگان در ایران به شمار می‌رود. این پلتفرم امکان ثبت آگهی را در تمام استان‌ها و شهرهای ایران فراهم می‌کند، ضمن اینکه امکان ثبت آگهی در چهار شهر برون مرزی کابل، قندهار، هرات و مزار شریف را هم دارد.

طبق آمار منتشرشده تعدد 129/5 میلیون آگهی توسط 18/9 میلیون کاربر در سال 1399 در دیوار منتشر شده بود.

مارکت پلیس دیوار امکان ثبت آگهی و فروش محصولات و کالاها را در دسته‌بندی‌های متعددی مانند املاک، وسایل نقلیه، لوازم خانگی، الکترونیکی و… فراهم می‌کند.

با سلام و غرفه‌دارانش

باسلام، یکی از بهترین مارکت پلیس های ایران

وقتی صحبت از بهترین مارکت پلیس‌ های ایران می‌شود، نباید با سلام را از قلم بیندازیم. این بازارگاه اینترنتی که در سال 1395 راه‌اندازی شده است، پلتفرمی مناسب و کارآمد برای کسب‌وکارهای کوچک و خانگی محسوب می‌شود.

فرقی نمی‌کند که شما یک مزرعه کوچک زعفران در یکی از شهرهای خراسان جنوبی داشته باشید یا کشاورزی در یکی از شهرهای شمالی باشید، با داشتن یک غرفه در با سلام می‌توانید مشتریان خود را در سراسر جهان پیدا کنید.

طبق آمار منتشرشده تعداد غرفه‌های فعال با سلام در سال 1400 بیش از 100 هزار مورد بوده که این رقم نشان دهنده اقبال مردم به سمت مارکت پلیس‌ هاست.

ایسام، مارکت پلیس حراجی آنلاین

ایسام، مارکت پلیس حراجی آنلاین

مارکت پلیس ایسام که در سال 1390 راه‌اندازی شده است، از جمله مارکت پلیس‌های معروف ایران به شمار می‌رود که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند.

ایسام یک بازار امن برای خرید و فروش و مزایده محسوب می‌شود، به طوری که امکان مزایده و حراج محصولات باعث تمایز این مارکت پلیس نسبت به دیگر رقبای داخلی آن شده است. ایده راه‌اندازی این پلتفرم از وبسایت ebay گرفته شده است و در حال حاضر به بیش از 2 میلیون کاربر ایرانی خدمت‌رسانی می‌کند.

ایسام به فروشندگان این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، فروشگاه خود را در سایت ایسام داشته باشند و محصولات خود را (نو یا دسته دوم) به صورت مزایده یا غیر آن در معرض فروش قرار دهند.

خدمات پلتفرم افیلی به عنوان یک مارکت پلیس برای ناشران و فروشگاه‌ها

 پلتفرم افیلی، یک مارکت پلیس برای ناشران و فروشگاه‌ها

در این مقاله با معرفی برخی از بهترین مارکت پلیس‌ های ایران ، سعی شد حوزه فعالیت این بازارگاه‌های اینترنتی شرح داده شود تا کاربران بتوانند با خدمات این مارکت پلیس‌ها بیشتر آشنا شوند.

اگر در قالب یک فروشنده فعالیت می‌کنید یا قصد خرید محصولی را دارید، مارکت پلیس‌ها می‌توانند گزینه‌های جذابی برای شما باشند. پلتفرم افیلی نیز در قالب یک مارکت پلیس در حوزه افیلیت مارکتینگ فعالیت می‌کند و با فراهم کردن بستری برای همکاری در فروش، امکان درآمدزایی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

پس اگر قصد تبلیغ و فروش بیشتر محصول خود را دارید، می‌توانید این کار را به ناشران افیلی بسپارید، یعنی ناشر مرتبط با حوزه فعالیت خود را در افیلی پیدا کنید تا در فروش محصولات‌تان با شما همکاری کنند.

از سوی دیگر اگر یک ناشر هستید، یعنی در وب‌سایت یا صفحه اجتماعی خود دنبال‌کنندگان واقعی و قابل توجهی دارید، می‌توانید در پلتفرم افیلی ثبت‌نام کنید و با کسب‌وکارها و برندهای مختلف آشنا شوید و در ازای همکاری در فرایند فروش آنها، درآمد داشته باشید.

سوالات متداول

مارکت پلیس‌‌ها چه مزیت‌هایی برای فروشگاه‌ها ایجاد می‌کنند؟

حضور روی مارکت پلیس‌ ها موجب می‌شود که فروشگاه‌ها بدون اینکه نیازی به راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی داشته باشند، با کمترین هزینه در فضای یک مارکت پلیس به میلیون‌ها خریدار دسترسی داشته باشند. 

مارکت پلیس‌‌ها چه مزیت‌هایی برای خریداران ایجاد می‌کنند؟

خریداران در فضای یک مارکت پلیس به هزاران فروشگاه دسترسی دارند که میلیون‌ها کالا را با قیمت‌های متنوعی عرضه می‌کنند. می‌توانند قیمت‌ها را مقایسه کنند و کالای باکیفیت مورد نظرشان را خریداری کنند. 

مارکت پلیس افیلی چه مزایایی برای ناشران و فروشگاه‌ها ایجاد می‌کند؟

شبکه افیلیت مارکتینگ افیلی بستری را فراهم کرده که ناشران یا بازاریاب‌ها می‌توانند در آن ثبت نام کنند و هزاران فروشگاه دسترسی داشته باشند که می‌توانند با آنها همکاری کرده و در سود آنها شریک شوند.
فروشگاه‌ها هم در پنل افیلی به صدها ناشر معتبر دسترسی دارند. این ناشران و بازاریاب‌ها می‌توانند کالاهای فروشگاه‌ها را در رسانه خود تبلیغ کنند که فروش فروشگاه‌ها را چند برابر می‌کند. 

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید