در دهه گذشته روش‌های تبلیغات به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. اکنون جهان بسیار متمرکزتر از قبل به‌سمت دیجیتالی شدن، رفته است و اینترنت مملو از پلتفرم‌هایی برای تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار است.

در این مقاله، هشت مورد از محبوب‌ترین بسترهای تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار را در سال 2021 با هم بررسی خواهیم کرد.

1- تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار از طریق پرداخت به ازای کلیک(تبلیغات جستجو)

واقعیت این است که گوگل یک ماشین تبلیغاتی است! ممکن است به‌نظر برسد که اطلاعات و ابزارهای مفیدی مثل Google Docs ،Gmail ،Calendars و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما همه این موارد جالب را برای اطمینان از مشاهده تبلیغات آنها ارائه می‌دهد. 85 درصد درآمد گوگل از بستر Google Ads تامین می‌شود. رشد محبوبیت تبلیغات گوگل در ده سال گذشته خیره‌کننده بوده است. کسب‌وکارها به ازای هر 1 دلاری که برای تبلیغات گوگل هزینه می‌کنند، به‌طور متوسط ​​2 دلار درآمد دارند.

یکی از مزایای بزرگ تبلیغات به ازای هر کلیک، هزینه پرداختی است که تنها به ازای هر کلیک مصرف‌کننده، محاسبه می‌شود. اگر شما یک کسب‌وکار بزرگ یا کوچک هستید، در هر صورت می‌توانید با هزینه‌ای اندک از قدرت این موتور جستجو استفاده کنید. این یک استراتژی بازاریابی کم‌هزینه و روشی موثر برای جذب مشتریان احتمالی است.

شاید تنها نقطه ضعف آن رقابت شرکت‌های دیگر در همان صنعت باشد. به‌دلیل سهولت دسترسی به Google Ads، در اکثر بازارهای محبوب چندین تبلیغ‌کننده برای کسب رتبه برتر رقابت می‌کنند.

2- تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار از طریق رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات، موتور مالی است که همه رسانه‌های اجتماعی را به‌حرکت در می‌آورد. لینکدین از سال 2005، فیس بوک در سال 2007، توییتر در سال 2010 و اینستاگرام در سال 2013 تبلیغات را آغاز کردند. اخیرا تیک‌تاک هم شروع به افزودن تبلیغات به پلتفرم اجتماعی بسیار محبوب خود کرده است.

جهان به این ایده عادت کرده است که تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی خود ببیند. بسیاری از مردم از آنها عبور می‌کنند، اما هنوز آنها را می‌بینند، که منجر به آشنایی با محصولات و خدمات می‌شود. تبلیغات از طریق رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است که هم برای معرفی و هم برای ارتقاء برند عالی می‌باشد.

3- تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار از طریق ایمیل مارکتینگ

پانزده سال پیش، وقتی ایمیلی دریافت می‌کردید، آن را باز می‌کردید. امروزه شانس باز کردن ایمیل‌ها توسط افراد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اما بسته به بازار شما، ارسال ایمیل به مصرف‌کنندگان هنوز می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. به‌ویژه هنگامی که به‌عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر گنجانده شود، ایمیل مارکتینگ می‌تواند به حفظ محصولات و خدمات شما در ذهن مشتریان کمک کند.

4- تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یک مدل تبلیغاتی جدید است که بر اساس میزان محبوبیت افراد مشهور و اینفلوئنسرهای کوچک برای تبلیغ محصول یا خدمات شکل گرفته است. اینفلوئنسرها که در اینستاگرام و یوتیوب محبوب هستند، افرادی هستند که تعداد زیادی دنبال‌کننده دارند. آنها می‌توانند هم به معرفی نام تجاری شما کمک کنند و هم نرخ فروش شما را بالا ببرند. بنابراین روش خوبی برای تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار شما خواهد بود.

5- تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار از طریق پادکست

با افزایش محبوبیت پادکست‌ها در ده سال گذشته، فرصت‌های زیادی برای تبلیغ کنندگان وجود دارد تا از مخاطبان علاقه‌مند استفاده کنند.

مزیت قابل توجه تبلیغات در پادکست‌ها این است که مخاطبان اغلب به پادکست اعتماد زیادی دارند. برای سازندگان پادکست‌ها حفظ مخاطبان بسیار مهم است بنابراین تلاش در اعتماد سازی دارند و اغلب فقط محصولاتی را تبلیغ می‌کنند که شخصاً استفاده کرده و مطمئن باشند.

6- تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار از طریق تولید محتوای ویدئویی

از زمان راه‌اندازی یوتیوب در سال 2005، این پلتفرم به محبوب‌ترین پلتفرم ویدیویی جهان تبدیل شده است. به‌طور متوسط، 80 درصد از افراد 18 تا 49 ساله یوتیوب را تماشا می‌کنند. مزیت‌های تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار از طریق تولید محتوای ویدئویی عبارتند از:

  • صاحبان مشاغل تعامل بیشتری با مشتریان خود خواهند داشت.
  • داشتن یک کانال یوتیوب و افزودن تبلیغات ویدیویی، می‌تواند به کسب‌وکار شما در بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO) کمک کند.
  • از ویدئو می‌توان برای تبلیغ، آموزش و حفظ ارتباط با مشتریان موجود استفاده کرد.
  • هزینه تولید ویدئو در مقایسه با بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر بسیار کمتراست.

7- تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار از طریق جذب ترافیک وب ارگانیک

مطمئنا همه می‌خواهند وب‌سایتشان در رتبه اول گوگل قرار گیرد و این مساله ارتباط مستقیم با ترافیک دارد. ورود ترافیک ارگانیک به سایت شما، به مفید بودن وب‌سایت شما بستگی دارد. اگر وب‌سایتی ایجاد کنید که به نیازهای مشتریان احتمالی شما پاسخ دهد و راه حل‌هایی برای مسائل و مشکلات آنها ارائه دهد، توجه آنها را جلب خواهید کرد. هرچه افراد بیشتری روی وب‌سایت شما کلیک کنند، رتبه‌بندی شما در گوگل بهتر خواهد شد. اگر می‌توانید از وب‌سایت‌های دیگر بک‌لینک بگیرید، این امر نیز به افزایش رتبه سایت شما کمک می‌کند.

در حالی‌که به‌دست آوردن ترافیک ارگانیک از نظر فنی رایگان است، تلاش زیادی برای رشد آن لازم است. همچنین این امر یک پروسه زمان‌بر خواهد بود، بنابراین صبور بودن بسیار مهم است. صبور باشید و به ایجاد محتوای مکتوب و تصویری که می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید ادامه دهید.

8- تبلیغات اینترنتی کسب‌وکار از طریق وبینارهای آنلاین

با ارائه وبینار مقدماتی یا کارگاه آنلاین، می‌توانید مخاطبین مورد نظر خود را جذب کرده و اطلاعات تماس آنها را برای پیگیری‌های بعدی جمع‌آوری کنید.

ابتدا مکان تماشای مخاطبین خود را به‌صورت آنلاین تعیین کنید سپس می‌توانید تبلیغات ساده‌ای را برای تبلیغ رویدادها و جلب رضایت افراد انجام دهید. برخی از افراد ممکن است در مراسم زنده شرکت نکنند‌، اما ممکن است پس از آن ضبط را تماشا کنند. افرادی که ایده‌های ارزشمندی را از کسب‌وکار شما یاد می‌گیرند، در آینده مشتری‌های ارزشمندی می‌شوند. آموزش می‌تواند راهی عالی برای معرفی خود به گروه جدیدی ازمخاطبان باشد.

سخن آخر

این استراتژی‌ها باید ایده‌هایی در مورد نحوه ارتقاء کسب‌وکار به شما ارائه داده باشند. مانند همه جنبه‌های مدیریت یک کسب‌و‌کار موفق، صبور باشید و روش‌های جدید و متفاوت تبلیغات اینترنتی را برای موفقیت در کسب‌و‌کار خود امتحان کنید.

منبع

brandastic.com