()

داشتن شغلی که هم درآمد خوبی داشته باشد و سرمایه اولیه هم نیاز نداشته باشد، دیگر یک رویا نیست. کافی است که بازاری را بشناسید و با چند روش کسب درآمد از اینترنت آشنا باشید. بازار پوشاک، مشتریان میلیونی‌اش و درآمد این بازار بسیار جذاب است. طبیعی است که مردم هم فروش لباس را همیشه به‌عنوان یک گزینه شغلی مد نظر داشته باشند.

البته این نکته را هم فراموش نکنیم که با پیشرفت فناوری دیجیتال و گسترش اینترنت، بسیاری از مشاغل تغییر کرده‌اند و باید نگاه دوباره‌ای به آنها داشته باشیم. صنف پوشاک و درآمد لباس فروشی هم از این تغییر و تحولات دور نمانده است و این روزها می‌توان شغل لباس فروشی را در بستر مجازی هم انجام داد. 

در این مقاله قصد داریم خودمان را جای فردی بگذاریم که قصد راه‌اندازی یک لباس فروشی را دارد و در ادامه به این سوالات پاسخ دهیم:

  • شغل لباس فروشی چقدر درآمد دارد؟
  • درآمد لباس فروشی اینترنتی چقدر است؟
  • میزان سود فروش لباس چقدر است؟ 

در ادامه نیز با بررسی شرایط همکاری در فروش، درآمد لباس فروشی اینترنتی را به عنوان یکی از روش‌های کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه معرفی خواهیم کرد.

لباس فروشی بزنیم یا در فروش لباس همکاری کنیم؟

بوتیک لباس فروشی یا  لباس فروشی اینترنتی

درآمد لباس فروشی برای افرادی که قصد ورود به این صنعت را دارند، بسیار مهم است. چقدر باید هزینه اولیه داشته باشیم؟ چقدر باید برای اجاره مغازه هزینه کنیم؟ هزینه تبلیغات چقدر می‌شود؟ سود فروش لباس چقدر است و…

اگر قصد ورود به صنعت لباس فروشی را دارید و به دنبال پیدا کردن اطلاعات در خصوص درآمد لباس فروشی هستید، با ما همراه باشید تا ببینیم در شرایط اقتصاد کنونی برای راه‌اندازی یک بوتیک لباس چقدر باید هزینه کنیم و آیا اصلا چنین هزینه‌ای به صرفه است یا خیر؟

وقتی لباس فروشی اینترنتی با هزینه کمتر و سود بیشتر در مقابل‌مان قرار دارند، آیا زمان آن نرسیده است که به همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ به عنوان یک روش کسب درآمد از فروش لباس توجه کنیم؟

درآمد لباس فروشی چقدر است؟

برای پاسخ دادن به این سؤال باید چند قدم به عقب برگردیم و از صفر تا صد راه‌اندازی یک مغازه لباس فروشی را مرور کنیم؛ فرض کنید شما قصد راه‌اندازی یک مغازه لباس فروشی در یکی از نقاط متوسط تهران را دارید، بیایید مرحله به مرحله این فرایند را جلو ببریم تا ببینیم برای رسیدن به درآمد فروش لباس، چه کارهایی را باید انجام دهیم و چقدر سرمایه لازم خواهیم داشت.

انتخاب نوع لباس فروشی

انتخاب نوع لباس فروشی

در گام اول باید مشخص کنید که قصد راه‌اندازی چه نوع لباس فروشی را دارید، آیا به دنبال لباس مردانه هستید یا می‌خواهید در حوزه لباس بچه‌گانه فعالیت کنید یا درآمد فروش لباس زنانه برای‌تان جذاب تر است؟ انتخاب هر کدام از این حوزه‌ها، به مخاطب‌شناسی، بررسی بازار و صرف هزینه‌های متفاوتی نیاز خواهد داشت.

گرفتن مجوزها

مجوزهای لازم برای افتتاح لباس فروشی

راه‌اندازی یک لباس فروشی ساده مانند دیگر مشاغل نیاز به کسب مجوزهای مورد نیاز دارد. پس یکی از کارهایی که برای راه‌اندازی یک بوتیک لباس باید انجام دهید، کسب مجوزهای لازم برای این شغل است. به این صورت که باید به اتحادیه واحد صنفی این شغل مراجعه کنید و مدارک لازم را برای گرفتن مجوز ارائه دهید.

انتخاب مکان مناسب

انتخاب مکان مناسب برای لباس فروشی

اگرچه سود لباس فروشی می‌تواند چشم‌گیر باشد، اما طبیعتا برای رسیدن به رقم قابل‌توجهی از لباس فروشی باید تحقیقات گسترده‌ای را انجام داد. یکی از کارهای دیگری که برای راه‌اندازی یک مغازه لباس فروشی (مردانه یا زنانه یا بچه‌گانه ) باید انجام دهید، انتخاب مکان درست برای افتتاح مغازه است.

برای این کار هم باید تحقیقات بازار را انجام دهید و ببینید که مشتریان شما بیشتر در کدام مناطق حضور دارند؛ اگر مغازه‌تان را در راسته بازار بزنید بهتر است یا برای اینکه درآمدهای بالایی را تجربه کنید، بهتر است ملکی را در یک مرکز خرید اجاره کنید؟

بعد از انجام این تحقیقات نیز باید بودجه و سرمایه اولیه‌تان را در نظر بگیرید و از بین مکان‌هایی که سود لباس فروشی در آنها بیشتر است، یک مکان متناسب با سرمایه خود را انتخاب کنید.

سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک مغازه لباس فروشی چقدر است؟

سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک مغازه لباس فروشی

مهم‌ترین کار شما برای رسیدن به هدف نهایی‌تان که همان درآمد است، از اینجا آغاز می‌شود. باید برآورد هزینه کنید تا ببینید که برای راه‌اندازی یک بوتیک لباس چقدر هزینه لازم است. مبالغی که در ادامه ذکر می‌شوند، تقریبی هستند و طبیعتا همه این هزینه‌ها با توجه به شهر و منطقه‌ای که قصد دارید در آنجا فعالیت کنید، متفاوت خواهد بود.

سرمایه اولیه تامین جنس

درآمد لباس فروشی با توجه به حوزه فعالیت شما متفاوت است؛ مثلا فروش لباس زنانه با فروش لباس مردانه فرق دارد و طبیعتا سرمایه اولیه آنها هم متفاوت خواهد بود. فرض کنید شما یک لباس فروشی زنانه را در یکی از مناطق مرکزی شهر تهران راه‌اندازی کرده‌اید، حداقل سرمایه اولیه‌ای که برای تأمین جنس باید هزینه کنید، حدودا بین 10 تا 20 میلیون تومان به ازای هر متر مربع مغازه‌تان است.

یعنی اگر مغازه شما 20 متر مربع است، حداقل 200 میلیون و حداکثر 400 میلیون تومان برای تامین کالای اولیه خود نیاز خواهید داشت.

هزینه رهن و اجاره

بسیاری از افرادی که در صنعت فروش پوشاک فعالیت می‌کنند، هزینه زیادی را برای رهن و اجاره در نظر می‌گیرند. درآمد داشتن از لباس فروشی قابل توجه است، اما هزینه‌های جانبی آن هم زیاد است. برگردیم به مثال خودمان، اگر قصد رهن و اجاره یک واحد ملکی را در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران دارید، باید مبلغ رهن را بین 150 تا 500 میلیون تومان در نظر گرفته و اجاره ماهانه را هم بین 7 تا 15 میلیون تومان در نظر بگیرید.

میزان رهن و اجاره مغازه با توجه به متراژ آن و همینطور منطقه‌ مورد نظرتان متفاوت خواهد بود. مثلا اگر به دنبال اجاره یک مغازه در پاساژ قائم تجریش باشید، طبیعتا باید به مبلغ رهن بیشتر از یک میلیارد تومان و اجاره بیش از 30 میلیون تومان فکر کنید.

هزینه دکوراسیون لباس فروشی

یکی دیگر از هزینه‌ها مربوط به دکوراسیون مغازه است. هر چقدر بتوانید مغازه خود را با دکور زیباتر و کاربردی‌تری شکل دهید و از نورپردازی و المان‌های متناسب با سلیقه مخاطبان‌تان استفاده کنید، در جذب مشتری موفق‌تر خواهید بود.

با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم تخمین بزنیم که برای دکوربندی یک مغازه لباس فروشی، نورپردازی، خرید تجهیزات و دستمزد طراح حداقل باید یک هزینه 30 الی 40 میلیون تومانی را در نظر داشته باشیم.

شغل لباس فروشی چقدر درآمد دارد؟

درآمد شغل لباس فروشی

حالا می‌رسیم به مهم‌ترین بحث در ارتباط با شغل لباس فروشی؛ اینکه میزان سود فروش لباس چقدر است؟ 

تا اینجا درباره هزینه‌ها صحبت کردیم، اما طبیعتا راه‌اندازی یک کسب‌وکار لباس فروشی که هزینه‌های قابل توجهی هم دارد، اگر با بررسی درست مخاطبان و انتخاب درست بازار همراه شود، سودآور هم خواهد بود.

اول از همه باید در نظر داشته باشیم که درآمد لباس فروشی ثابت نیست، یعنی ممکن است در بعضی از فصل‌ها و ماه‌ها مانند بهمن و اسفند که زمان خرید لباس عید است، بیشتر شود و در مقابل، در بعضی از ماه‌ها هم کمتر باشد.

پس درآمد لباس فروشی به زمان بستگی دارد، مثلا در سه ماهه آخر سال بیشتر می‌شود یا در مناسبت‌های خاص مانند روز پدر یا مادر، جشن‌ها و… بالا می‌رود. از سوی دیگر سود لباس فروشی به نوع فعالیت شما هم بستگی دارد، اینکه به دنبال فروش اجناس برند و مارک‌دار باشید یا خریداران عمومی را مد نظر داشته باشید و… .

به طور متوسط اگر بخواهیم درآمد لباس فروشی در یک منطقه متوسط تهران را در نظر بگیریم، می‌توانیم بگوییم که درآمد روزانه آن ممکن است بین 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان باشد. البته همانطور که گفته شد این درآمد در برخی مناسبت‌ها بیشتر می‌شود، مثلا ممکن است در ماه‌های پایانی سال به روزی بیش از 10 میلیون تومان هم برسد.

درآمد فروش لباس از طریق اینترنت چقدر است؟

درآمد فروش لباس از طریق اینترنت

حالا اگر بخواهیم همین فرایند فروش لباس را در اینترنت دنبال کنیم، قاعدتا باید میزان درآمد ما نسبت به هزینه‌های‌مان کمتر شود. یعنی در فروش اینترنتی لباس دیگر نیازی نیست هزینه‌های سنگینی مانند اجاره مغازه، هزینه دکوربندی و… داشته باشیم. فقط باید برای تأمین سرمایه اولیه هزینه کنیم.

یعنی فرض کنید اگر برای رهن یک مغازه باید مبلغی بین 100 تا 500 میلیون هزینه می‌کردید، حالا این هزینه از روی دوش شما برداشته می‌شود.

در این شرایط تنها هزینه شما برای فروش اینترنتی لباس، بحث سرمایه اولیه و خرید جنس است که آن را هم می‌توانید با توجه به توان مالی خود در نظر بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه کار در فضای اینترنت، مقاله اصول راه اندازی کسب و کار اینترنتی را هم بخوانید.

پس تا اینجا به این نکته رسیدیم که درآمد لباس فروشی اینترنتی بیشتر و هزینه آن کمتر است و شما باید فقط برای تأمین محصول اولیه خود هزینه کنید؛ حالا اگر ما راهی را به شما نشان بدهیم که حتی نیاز به سرمایه اولیه و خرید جنس نداشته باشید، اما به درآمد برسید چه می‌گویید؟

همکاری در فروش، یک روش عالی برای کسب درآمد لباس فروشی

همکاری در فروش، یک روش عالی برای کسب درآمد لباس فروشی

ممکن است شما هزینه و سرمایه لازم را برای راه‌اندازی یک مغازه لباس فروشی نداشته باشید. در اینجاست که افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به عنوان یک گزینه به میان می‌آید. درآمد لباس فروشی اینترنتی در قالب همکاری در فروش به این صورت است که شما می‌توانید به عنوان یک ناشر، محصولات فروشندگان لباس را برای‌شان تبلیغ کنید و در عوض، مبلغی از سود فروش را به‌عنوان پورسانت بردارید. (اگر با این مفهوم آشنایی ندارید حتما نیم نگاهی به مقاله همکاری در فروش چیست بیاندازید)

همکاری در فروش لباس این مزیت را دارد که بدون نیاز به سرمایه اولیه برای تأمین جنس، رهن و اجاره مغازه، در سود لباس فروشی سهیم شوید. فرض کنید در شبکه اجتماعی اینستاگرام، تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده واقعی دارید که به شما اعتماد دارند، حالا اگر یک بلوز زنانه به قیمت 300 هزار تومان را به فالوورهای‌تان معرفی کنید و روزانه 3 نفر از آنها نیز آن بلوز را بخرند، می‌توانید در درآمد لباس فروشی مورد نظر سهیم شوید. 

فرض کنید که فروشگاه، کمیسیون 10 درصدی برای ناشران تعریف کرده باشد و متوسط قیمت هر محصول هم 300 هزار تومان باشد، شما به ازای هر فروش، 30 هزار تومان کمیسیون یا پورسانت دریافت می‌کنید.

بگذارید بیشتر توضیح دهیم؛ اگر روزانه از سایت شما 2000 بازدید صورت بگیرد و 50 نفر به صورت روزانه با کلیک روی لینک افیلیتی که شما در سایت خود منتشر کرده‌اید، خرید کنند و پورسانت 10 درصدی دریافت کنید، روزانه 1.5 میلیون دریافتی خالص خواهید داشت.

از سوی دیگر همکاری در فروش لباس موجب افزایش درآمد فروشندگان هم می‌شود، زیرا می‌توانند از نفوذ ناشران روی جامعه مخاطبان خود، برای فروش بیشتر محصولات‌شان استفاده کنند.

ما در سیستم همکاری در فروش افیلی فرصت مناسبی را در اختیار ناشران و فروشندگان قرار داده‌ایم تا بتوانند درآمد لباس فروشی خود را افزایش دهند. پس اگر قصد دارید به‌عنوان یک ناشر در درآمد فروش لباس سهیم شوید یا اینکه یک فروشنده هستید و به دنبال اینفلوئنسرها و ناشرانی می‌گردید که در فروش لباس به شما کمک کنند، پلتفرم افیلی می‌تواند گزینه‌های فوق العاده ای را پیش روی شما قرار دهد. 

سوالات متداول

درآمد لباس فروشی چقدر است؟

درآمد لباس فروشی بسته به اینکه در بازار آنلاین یا آفلاین کار کنید، متفاوت است. اگر بازار سنتی کار کنید، هزینه‌های اجاره و رهن مغازه را هم باید بپردازید. البته می‌توانید روی درآمد روزانه 500 هزار تا 2 میلیون تومان در ماه در یک منطقه متوسط تهران حساب باز کنید. در فضای آنلاین محدودیت‌ها کمتر است. اگر خودتان فروشگاه داشته باشید یا با فروشگاه‌های مختلف به صورت همکاری در فروش کار کنید، درآمد متفاوتی خواهید داشت.

درآمد لباس فروشی سنتی بهتر است یا اینترنتی؟

درآمد لباس فروشی اینترنتی بیشتر و بهتر است چون هزینه‌های حضور در فضای فیزیکی را ندارد. ضمن اینکه به مشتریان زیادی از سراسر یک منطقه یا کشور هم دسترسی وجود دارد. همین موارد موجب می‌شود که درآمد لباس فروشی اینترنتی بیشتر باشد.

افیلی چه خدماتی برای فروشندگان دارد؟

افیلی با آماده کردن بستری مناسب موچب شده تا صدها ناشر و بازاریاب معتبر روی این پلتفرم حضور داشته باشند. بنابراین فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند با حضور در افیلی، از ظرفیت‌های این ناشران برای تبلیغ کالای خود استفاده کنند.

با فشردن دکمه زیر به صفحه عضویت در افیلی متصل می‌شوید و می‌توانید از همه خدمات و امکانات این پلتفرم برای پیشرفت کسب‌وکار خود استفاده کنید.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید