()

پیشرفت شبکه جهانی وب از ده سال گذشته تا به امروز، چشم‌انداز تبلیغات را به طور کامل تغییر داده است. تبلیغات آنلاین با گذشت زمان، به سرعت در حال پیشرفت است. نزدیک به نیمی از جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند و افراد در هر گروه سنی به وب متصل هستند. بسترهای جدید، انواع آگهی‌ها و قابلیت‌های هدف‌گذاری دائما در حال ظهور هستند. آیا تا به‌حال شده است که روی یک تصویر در اینستاگرام دو بار ضربه بزنید، به یک ویدیو در فیس‌بوک واکنش نشان دهید یا روی یک نتیجه جستجو در گوگل کلیک کنید، اما بعد متوجه شوید که در واقع یک تبلیغ است؟ بر خلاف گذشته، امروزه تبلیغات بیش از هر زمان دیگری می‌توانند، زمینه‌ای، مرتبط، هدفمند و مفید باشند. به‌طور خلاصه‌، تبلیغات امروز، محتوا هستند.

چرا تبلیغات آنلاین مهم است؟

ٰٰدر دنیای امروز، تبلیغات آنلاین برای موفقیت یک کسب‌وکار بسیار مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد که امروزه استفاده از اینترنت برای جستجوی اطلاعات در مورد محصولات و خدمات قبل از تهیه آن توسط مردم، به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. این بدان معنی است که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید از نقش کلیدی تبلیغات آنلاین در موفقیت کسب‌وکارتان چشم پوشی کنید، زیرا اکثر مشتریان شما در حال بررسی آنلاین محصولات هستند.
هر کارآفرین و بازاریاب باید از این ابزار تبلیغاتی عصر مدرن استفاده کند. تبلیغات آنلاین می‌تواند مشتریان را افزایش داده و در نهایت به افزایش سود کمک کند.

مزایای تبلیغات آنلاین

بیایید نگاهی به چند مزیت اصلی تبلیغات آنلاین بیندازیم:

  • دسترسی جهانی
    تبلیغ یک فروشگاه تجارت الکترونیک به مخاطبان جهانی با استراتژی تبلیغات آنلاین، بسیار آسان است. زیرا از طریق تبلیغات اینترنتی، می‌توانید کسب‌وکار خود را فراتر از مکان جغرافیایی که در‌ آن هستید، معرفی کنید و به مخاطبان هدف خود در سراسر جهان دسترسی داشته باشید. برای گسترش کسب‌وکار خود مجبور نیستید به جایی سفر کنید. شما به راحتی می‌توانید با کمک اینترنت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. از این طریق، کسب‌وکار شما برای میلیون‌ها مشتری قابل دسترسی خواهد بود. مشتریان بالقوه ممکن است بعدا به مشتریان شما تبدیل شوند و به شما کمک کنند تا سود بیشتری کسب کنید.
  • مقرون به صرفه
    یکی از بزرگ‌ترین مزایای تبلیغات آنلاین مقرون به صرفه بودن آن است. برخلاف روش‌های مرسوم تبلیغات سنتی (تلویزیون، رادیو و غیره)، لازم نیست میلیون‌ها تومان برای تبلیغ محصولات و خدمات خود خرج کنید.
  • دسترسی به مخاطب هدف
    تبلیغات آنلاین به شما کمک می‌کند مخاطب مناسب خود را پیدا کنید. در واقع مخاطبانی را هدف قرار می‌دهد که به احتمال زیاد به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند هستند. ابزارهای تبلیغات آنلاین مانند، تبلیغات نمایشی آنلاین، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی مانند تبلیغات فیس‌بوک و توییتر، تبلیغات ویدیویی دسترسی به انواع مخاطبان هدف را آسان‌تر می‌کند. بنابراین به شما کمک می‌کند تا بتوانید کمپین‌های خود را موثرتر و سودآورتر بسازید.
  • دسترسی به داده‌ها
    با کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل آنلاین، می‌توانید مشخص کنید که کدام استراتژی‌ها برای شما مفیدتر است. شما می‌توانید تمامی داده‌ها مانند داده کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید و تغییرات لازم جهت بهبود شرایط را انجام دهید. هم‌چنین به راحتی می‌توانید نرخ تبدیل را بررسی کرده و اثربخشی کمپین خود را اندازه‌گیری کنید.
  • سریع و آسان
    برخلاف روش‌های سنتی بازاریابی و تبلیغات، تبلیغات آنلاین سریع و آسان است. روش تبلیغات سنتی بسیار زمان‌بر است. اما در تبلیغات آنلاین از لحظه‌ای که کمپین تبلیغاتی خود را شروع می‌کنید، می‌توانید بازخورد آن را مشاهده کنید. این به شما امکان می‌دهد تا به سرعت به اهداف خود برسید.
  • تعامل با کاربران
    اینترنت رسانه‌ای است که امکان تعامل با کاربران را فراهم می‌کند. برندها نه تنها پیام ارسال می‌کنند، بلکه می‌توانند نظرات، لایک‌ها، سوالات و غیره را از کاربران دریافت کنند. این امکان برقراری ارتباط روان‌تر و سریع‌تر را فراهم می‌کند. اگرچه این امر مستلزم صرف زمان بیشتر برای برند است، اما مزایای زیادی مانند درک علایق، نگرانی‌ها، نظرات و غیره کاربران را دارد.

نحوه تبلیغات آنلاین

نحوه تبلیغات آنلاین

همه تعاملات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می‌شود و از این طریق، می‌توانید توجه مخاطبان مورد نظر خود را از طریق تبلیغات آنلاین جلب کنید. راه‌های زیادی برای تبلیغ استراتژیک کسب‌وکار شما وجود دارد. به این فکر کنید که در شروع کار سعی دارید به چه کسانی برسید. از خود بپرسید “من برای چه گروه جمعیتی تبلیغ می‌کنم؟” و “چگونه می‌توانم محصول یا خدمات خود را به گروه هدف معرفی کنم؟”. برای پاسخ به این پرسش‌ها باید بدانید که جمعیت هدف شما بیشترین زمان خود را در کدام بخش از اینترنت صرف می‌کند. در مورد پربازدیدترین شبکه‌های اجتماعی و بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده، تحقیق کنید.
همیشه تبلیغات آنلاین همراه با هزینه نیستند، مخاطبان می‌توانند از طریق رسانه‌های اجتماعی، کسب‌وکار شما را به‌صورت ارگانیک پیدا کنند. ایجاد یک صفحه تجاری در فیس‌بوک‌، توییتر، اینستاگرام یا حتی تیک‌تاک و ارائه مطالب و پست‌های جذاب می‌تواند بسیار کارساز باشد. برای بهبود عملکرد بازاریابی ارگانیک، تبلیغات دیجیتال می‌تواند در سه مورد کلیدی به شما کمک کند:

  • افزایش آگاهی از نام تجاری، با نمایش محتوای خود به افراد درون و خارج از شبکه‌های شما.
  • درک بهتر مخاطبان، با استفاده از هدف‌گیری و تجزیه‌وتحلیل بسترهای تبلیغاتی.
  • ایجاد محتوای با عملکرد بالاتر، با درک اینکه چه محتوای تبلیغاتی به شما در دستیابی به اهداف تجاریتان کمک می‌کند و چه چیزی نه.

هدف از هر گونه استراتژی تبلیغاتی باید به‌دست آوردن بازدهی مثبت از سرمایه‌گذاری شما باشد، در این مورد باید دو سوال مهم را پاسخ دهید(مثلا در روش PCC):

  • آیا از کمپین تبلیغاتی درآمد بیشتری نسبت به هزینه‌ای که صرف می‌کنید دریافت می‌کنید یا خیر؟
  • چگونه می‌توانید بفهمید که هزینه تبلیغات، چقدر باید باشد تا بیشترین بازده سرمایه‌گذاری را داشته باشد؟

برای پاسخ به این سوالات از این معادله استفاده کنید: ارزش طول عمر مشتری(LTV) * میانگین نرخ لید به مشتری * میانگین نرخ تبدیل

 LTV به این معناست که مشتری در طول رابطه خود با کسب‌و‌کار شما چقدر برای شما ارزش تولید می‌کند. میانگین نرخ لید به مشتری، نرخ تبدیل لیدها به مشتریان واقعی است. و نرخ تبدیل، درصدی از مخاطبین که عمل مورد نظر شما (پر کردن یک فرم، خرید و غیره ) را انجام می‌دهند.
در مجموع، این معیارها به شما نشان می‌دهد که چقدر باید برای تبلیغات خود هزینه کنید. فرض کنید می‌خواهید از تبلیغات دیجیتال برای تبلیغ محتوای جدید خود استفاده کنید. شما باید بدانید حداکثر هزینه تبلیغات شما چقدر باید باشد تا بازدهی مثبت سرمایه‌گذاری خود را ببینید. به‌عنوان مثال:

ارزش طول عمر مشتری(LTV): 500000 تومان
میانگین نرخ لید به مشتری: 10%
میانگین نرخ تبدیل: 20%

این اعداد را در معادله بالا قرار دهید تا تعیین کنید که حداکثر هزینه تبلیغات شما چقدر باید باشد. 500000*0.1*0.2=10000 این بدان معناست که شما می‌توانید حداکثر 10هزار تومان برای هر کلیک بر روی تبلیغ خود هزینه کنید، بنابراین برای بازدهی مثبت سرمایه‌گذاری باید کمتر از این مبلغ را هزینه کنید.

انواع تبلیغات آنلاین

اکنون که با نحوه تبلیغات آنلاین آشنا شدیم، بیایید به انواع مختلف تبلیغات آنلاین بپردازیم:

تبلیغات آنلاین در رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات آنلاین در رسانه‌های اجتماعی

هر ماه، نزدیک به 2.5 میلیارد کاربر فعال در فیس‌بوک، 1 میلیارد در اینستاگرام و 330 میلیون کاربر در توییتر در سراسر جهان وجود دارد. به‌دلیل تعداد زیاد کاربران فعال در این شبکه‌ها، هزینه‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی در بالاترین حد خود قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود تبلیغات رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان در سال جاری از 8.5 میلیارد دلار فراتر رود. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مزایای زیادی دارد. از جمله، شما می‌توانید:

  • با استفاده از ویژگی‌ هدف‌گیری مخاطبان مختلف در همه بسترهای رسانه‌های اجتماعی، به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید.
  • از انواع قالب‌های تبلیغاتی برای تبلیغ، به‌نحوی که با اهداف تجاری شما مطابقت دارد، استفاده کنید.
  • بر روی تبلیغات خاصی که منجر به فروش بیشتر در کسب‌وکار شما می‌شود سرمایه‌گذاری کنید.

بیایید نگاهی به هشت شبکه اجتماعی معروف از جمله: Facebook ،Instagram ،LinkedIn ،Twitter Pinterest ،YouTube ،Snapchat و TikTok بیاندازیم، و با مخاطبان و انواع آگهی‌های موجود در هر یک آشنا شویم.

1-  تبلیغات آنلاین در رسانه‌ اجتماعی فیس‌بوک

فیس‌بوک پرکاربردترین شبکه اجتماعی است. تقریبا 2.5 میلیارد نفر در سراسر جهان از فیس‌بوک استفاده می‌کنند. این بیش از 30 درصد از جمعیت جهان است. با توجه به تعداد افراد زیادی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند، تقریباً تضمین شده است که بتوانید از هر حوزه‌ای مخاطب جذب کنید. آنجاست که یکی از قدرتمندترین ویژگی‌های تبلیغات در فیس‌بوک ظاهر می‌شود: هدف‌گذاری مخاطبان. قابلیت‌ هدف‌گذاری در فیس‌بوک با هیچ شبکه اجتماعی دیگری قابل مقایسه نیست. سه نوع مخاطب وجود دارد که می‌توانید در فیس‌بوک هدف قرار دهید:

  • مخاطبان اصلی: مخاطبی بر اساس معیارهایی مانند سن، علایق و جغرافیا.
  • مخاطبان سفارشی: با افرادی که قبلاً با مشاغل شما در ارتباط بوده‌اند تماس بگیرید.
  • مخاطبان شبیه: به افراد جدیدی برسید که علایق آن‌ها شبیه به بهترین مشتریان شماست.

هدف‌گیری پیشرفته فیس‌بوک می‌تواند برای هدف قرار دادن مخاطبین مرتبط، مورد استفاده قرار گیرد. تبلیغات در فیس‌بوک شامل طیف وسیعی از انواع تبلیغات است، از جمله:

  • تبلیغات از طریق عکس
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات داستانی
  • تبلیغات لید

یکی دیگر از راه‌های تبلیغات در فیس‌بوک از طریق Facebook Messenger است. مسنجر فیس‌بوک، یک برنامه پیام‌رسان جداگانه است که دارای فرصت‌های تبلیغاتی خاص خود است. در سراسر جهان، ماهانه 20 میلیارد پیام بین افراد و مشاغل در مسنجر فیس‌بوک ردوبدل می‌شود.

2-  تبلیغات آنلاین در رسانه‌ اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. اکثر کاربران بین 18 تا 34 سال سن دارند. به سه روش می‌توانید در اینستاگرام تبلیغ کنید:

  • پست‌ها و استوری‌ها را مستقیماً از اکانت حرفه‌ای اینستاگرام خود تبلیغ کنید.
  • از صفحه فیس‌بوک خود تبلیغات ایجاد کنید و آن‌ها را در فیس‌بوک و اینستاگرام تبلیغ کنید.
  • کمپین‌های تبلیغاتی ایجاد کنید.

توصیه می‌کنیم از گزینه سوم حتما استفاده کرده و کمپین‌های سفارشی برای مخاطبان خود در اینستاگرام ایجاد کنید.

اینستاگرام انواع تبلیغات مشابه فیس‌بوک دارد، از جمله:

  • تبلیغات از طریق عکس
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات داستانی
  • تبلیغات در Explore

جالب‌ترین نوع آگهی در حال حاضر، تبلیغات در تب Explore است. افرادی که از Explore در اینستاگرام استفاده می‌کنند، علایق خود را کشف کرده و سازندگان محتوای جدیدی را کشف می‌کنند.

3- تبلیغات آنلاین در رسانه‌ اجتماعی لیکدین

بستر LinkedIn ماهانه بیش از 660 میلیون عضو فعال در سراسر جهان دارد. کاربران این پلتفرم عمدتا متشکل از متخصصان فعال هستند، که این نکته لیکدین را به مکانی عالی برای تبلیغات B2B (مشاغل به مشاغل) تبدیل می‌کند. علاوه بر این، مزیت مهم تبلیغات در لیکدین، قابلیت‌ هدف‌گیری منحصر به فرد آن است. در لیکدین، به معیارهای هدف‌گیری منحصر به فردی دسترسی خواهید داشت که در سایر رسانه‌های اجتماعی در دسترس نیست. می‌توانید کاربران را در لیکدین با جمعیت شناسی منحصر به فرد، از جمله عنوان شغل، عملکرد شغلی و صنعت، مورد هدف قرار دهید. به‌علاوه، با گزینه‌ای که می‌توانید فرم‌های gen lead را در تبلیغات لیکدین خود قرار دهید، لیکدین می‌تواند یک ماشین تولید لید باشد. این به شما امکان می‌دهد که به مخاطبان خاصی دسترسی داشته باشید. جالب‌ترین نوع تبلیغات لیکدین، پیام‌های تبلیغاتی است، که به شما امکان می‌دهد تا پیام‌های مستقیم را به مشتریان احتمالی خود ارسال کنید.

اما یک هشدار:

تبلیغات زیادی برای افراد ارسال نکنید، زیرا به‌عنوان اسپم از بین می‌رود.

4- تبلیغات آنلاین در رسانه‌ اجتماعی توییتر

تبلیغات آنلاین در توییتر زیاد رایج نیست، زیرا دسترسی ارگانیک هنوز محرک مهمی در عملکرد یک برند در توییتر است. توییتر ماهانه بیش از 330 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. اکثر کاربران بین 35 تا 65 سال سن دارند. بسیاری از شرکت‌های B2B از توییتر به‌عنوان ابزار بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند.

5- تبلیغات آنلاین در رسانه‌ اجتماعی پینترست

پینترست یک پلتفرم منحصر به فرد در رسانه‌های اجتماعی با 300 میلیون کاربر است، که عمدتا خانم هستند. برخی از مردم می‌گویند که پینترست تنها پلتفرمی است که در آن واقعا می‌خواهند تبلیغات مارک‌های مورد علاقه خود را مشاهده کنند، زیرا در پینترست همه چیز به‌صورت تصاویر بصری است. پینترست برای مشاغلی که برای فروش محصولات خود به عکاسی متکی هستند و مخاطبان هدف آن‌ها اغلب خانم‌ها هستند بسیار عالی است.

6- تبلیغات آنلاین در رسانه‌ اجتماعی یوتیوب

 تبلیغات آنلاین در رسانه‌ اجتماعی یوتیوب

یوتیوب با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، دومین موتور جستجو بزرگ، بعد از گوگل است. تبلیغات در یوتیوب، قبل یا در طول پخش ویدیوهای یوتیوب یا به‌عنوان یک ویدیوی تبلیغاتی مستقل پس از انجام جستجو، نمایش داده می‌شود. از آنجا که می‌توانید اطلاعات و علایق جمعیتی را مورد هدف قرار دهید، می‌توانید فیلم‌های خود را به مخاطبان خاص مربوطه که در حال تماشای فیلم‌های مارک‌های مشابه یا موضوعات مرتبط هستند ارائه دهید.

7- تبلیغات آنلاین در رسانه‌ اجتماعی اسنپ‌چت

218 میلیون کاربر اسنپ‌چت عمدتا از افراد بین 18 تا 24 سال تشکیل شده‌اند. اسنپ‌چت انواع مختلفی از تبلیغات را ارائه می‌دهد، از جمله تبلیغات داستانی و لنزهای واقعیت افزوده (AR). انواع تبلیغات اسنپ‌چت بسیار شبیه به گزینه‌های تبلیغاتی در اینستاگرام است. آنچه واقعاً اسنپ‌چت را منحصر به فرد می‌کند، لنزهای واقعیت افزوده است. لنزهای AR توسط یک کسب‌وکار حمایت می‌شوند، تا لحظات تعاملی ایجاد کنند، که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

8- تبلیغات آنلاین در رسانه‌ اجتماعی تیک‌تاک

یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین بازیکنان تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، تیک‌تاک است. تیک‌تاک در زمینه ایجاد ویدئوهای کوتاه، خلاق و اغلب خنده‌دار فعالیت دارد.  این رسانه اجتماعی در چند سال گذشته بسیار محبوب شده است و به 500 میلیون کاربر ماهانه رسیده است. تیک‌تاک پست‌ها را به وب‌سایت‌ها پیوند نمی‌دهد و به‌تازگی اجازه تبلیغات را داده است، بنابراین کسب‌وکارهای تبلیغاتی در تیک‌تاک بیشتر بر معرفی نام تجاری خود تمرکز می‌کنند تا لید یا ترافیک.

تبلیغات جستجوی پولی

افرادی که به‌صورت آنلاین جستجو می‌کنند به‌دنبال چیز خاصی هستند و روی اولین نتیجه‌ای که فکر می‌کنند برای آن‌ها مفیدترین است کلیک می‌کنند. شاید فکر کنید: “من قبلاً در نتایج موتورهای جستجو در نتایج ارگانیک ظاهر شده‌ام، چرا باید برای تبلیغات نیز هزینه کنم؟” خوب، سه دلیل اصلی وجود دارد:

  • به‌طور متوسط، پیش‌بینی می‌شود مشاغلی که تبلیغات دیجیتالی به این‌صورت دارند، چهار برابر درآمد بهتری نسبت به مشاغل دیگر داشته باشند.
  • با این نوع تبلیغات، می‌توانید در رقابت با رقبای خود موفق‌تر ظاهر شوید.
  • تبلیغات جستجوی پولی، در ابتدای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) در بالای نتایج ارگانیک ظاهر می‌شوند. بنابرای به تبلیغ‌کنندگان امکان می‌دهد تا توجه مخاطبان خود را به شیوه‌ای هدفمندتر از جستجوی ارگانیک جلب کنند.

تبلیغات بومی یا تبلیغات همسان

در این نوع از تبلیغات آنلاین، برندها به ناشران پول می‌دهند تا پست‌ها و ویدیوهایی را به سبک خود، برای مخاطبانشان تهیه و این محتوا را از طریق رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایتشان بین مخاطبان گسترده خود منتشر کنند. به این ترتیب، اگرچه پست شما از نظر فنی تبلیغاتی است، اما در عین حال برای مخاطبان جذاب است. آن‌ها از خواندن پست شما لذت خواهند برد و احساس نخواهند کرد که شما یا ناشر برای آن‌ها تبلیغ می‌کنید. این کار شما را در معرض دید گسترده‌تر قرار می‌دهد و دنبال‌کنندگان جدیدی را به نام تجاری شما جذب می‌کند.
تبلیغات بومی یک رابطه همزیستی بین ناشران و برندها ایجاد می‌کند. ناشران با انتشار تبليغات بومي از يك برند معتبر، کسب درآمد می‌کنند. از سوی دیگر همکاری با ناشران برجسته، می‌تواند به مارک‌ها کمک کند تا مخاطبان ناشران را جذب کرده و تعامل را افزایش دهند، زیرا میزان کلیک بر روی تبلیغات بومی بسیار بیشتر از سنتی است.

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی یک موضوع بحث‌برانگیز در جامعه بازاریابی دیجیتال است. فناوری تبلیغات نمایشی تا حدی پیشرفت کرده است که شبکه‌های تبلیغاتی می‌توانند از داده‌ها و یادگیری ماشینی استفاده کنند، تا استراتژی‌های هدف‌گیری موثرتری را به تبلیغ‌کنندگان، و تبلیغات مرتبط‌‌‌تری را به مصرف‌کنندگان ارائه دهند. شبکه‌های تبلیغاتی مانند Google Display Network و Facebook Audience Network پیشتازان تبلیغات بنری هستند. آن‌ها می‌توانند تبلیغات شما را در مکان و زمان مناسب به مخاطبان هدف مناسب نمایش دهند. در زیر ویژگی‌ها و قابلیت‌های هدف‌گذاری هر شبکه تبلیغاتی را شرح می‌دهیم:

1- شبکه نمایش گوگل

تبلیغات آنلاین 
شبکه نمایش گوگل

هنگامی که از شبکه نمایش گوگل یا Google Display Network استفاده می‌کنید، می‌توانید تبلیغات بصری جذاب طراحی کرده و آن‌ها را در بیش از دو میلیون وب‌سایت و برنامه، یوتیوب و جی‌میل قرار دهید. همچنین می‌توانید با هدف قراردادن بازدیدکنندگان وب‌سایتتان که به احتمال زیاد به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند هستند، با ثبت اطلاعات تماس آن‌ها‌، مخاطبان جدیدی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید به Google Ads اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهد. تبلیغات در سیستم Adwords به دو شکل انجام می‌شود: تبلیغات در نتایج جست‌وجو و تبلیغات در دیگر سایت‌های همکار گوگل. در این روش تبلیغات، دو ویژگی‌ هدف‌گذاری و پیشنهادات خودکار می‌تواند بالاترین مخاطب را برای بازگشت سرمایه شناسایی کند.

2- شبکه مخاطبان فیس‌بوک

با استفاده از شبکه مخاطبان فیس‌بوک Facebook Audience Network (FAN)، برندها می‌توانند کمپین‌های تبلیغاتی فیس‌بوک خود را گسترش دهند و از داده‌های هدف‌گیری مشابهی که در پلتفرم استفاده می‌کنند، برای تبلیغ در مجموعه عظیمی از وب‌سایت ها و برنامه‌ها استفاده کنند. برندهای تجاری می‌توانند محتوای تبلیغاتی خود را در قالب‌های مختلف به شکل تبلیغات بومی، تبلیغات بنری، تبلیغات تمام صفحه (بینابینی)، اجرایی و تبلیغات ویدیویی با پاداش، قرار دهند. بازدیدهای مکرر این نوع تبلیغات می‌تواند مخصوصاً برای بازی‌های موبایل موثر باشد.

سخن آخر

اکنون که با همه انواع تبلیغات آنلاین موجود آشنا شدید، گام بعدی این است که یاد بگیرید چگونه از تبلیغات مناسب برای کسب‌وکار خود برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. تبلیغات در همه این پلتفرم‌ها کم‌وبیش یکسان به‌نظر می‌رسد، بنابراین دانستن نحوه تبلیغ در یکی، تبلیغات در دیگری را آسان‌تر می‌کند و بهره‌گیری صحیح از این شیوه‌های تبلیغات می‌تواند راندمان کسب‌وکار شما را بالا ببرد.

منابع

www.hubspot.com

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید