()

اگر افیلیت مارکتینگ را به عنوان روشی برای کسب درآمد انتخاب کرده‌اید و به عنوان یک افیلیت مارکتر محصولات یا خدمات فروشندگان و تولید کنندگان دیگر را تبلیغ می کنید، حتما به این هم فکر کرده‌اید که چطور می توانید درآمد خود را افزایش دهید و چه روش هایی برای فروش محصولات بیشتر از طریق افیلیت مارکتینگ وجود دارد؟ در این مقاله از وب سایت افیلی قرار است روش‌هایی که برای فروش بیش‌تر محصولات از طریق افیلیت مارکتینگ وجود دارد را به شما معرفی کنیم، تا با ایده گرفتن از آن‌ها بتوانید به عنوان یک افیلیت مارکتر درآمد بهتری داشته باشید و از شغل خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

آیا واقعا می‌توان از طریق افیلیت مارکتینگ به درآمد رسید؟

افیلیت مارکتینگ اگر مطابق اصول انجام شود می‌تواند یک منبع درآمد عالی برای افیلیت مارکترها باشد. در این روش بازاریابی شما مانند یک فروشنده عمل می‌کنید بدون اینکه نیازی به تولید یا حتی خرید کالا داشته باشید. تنها کاری که شما به عنوان یک افیلیت مارکتر باید انجام دهید، تبلیغ و معرفی محصولات دیگران به مخاطبان خود و تلاش برای هدایت آن‌ها به وب سایت فروشنده است.

البته در افیلیت مارکتینگ قرار نیست شما حتما یک کالا را تبلیغ کنید، بلکه سوژه تبلیغاتی شما می تواند خدمات یک شرکت یا اقدامی باشد که برای یک وب سایت ارزش تلقی می‌شود.

به عنوان مثال: ممکن است یک وب سایت کالایی برای فروش نداشته باشد اما نیاز داشته باشد مخاطبان شما در نظرسنجی آن شرکت کنند، در این حالت شما باید سعی کنید مخاطبان خود را ترغیب کنید تا وارد وب سایت تبلیغ‌دهنده شده و در آن نظرسنجی شرکت کنند.

تبلیغ‌دهندگان در ازای عمل هدفی که از طریق شما در وب سایتشان انجام شده است مبلغی را به عنوان کمیسیون به شما پرداخت می‌کنند.

سوالی که پیش می‌آید این است که؛ اگر نتوانیم مخاطبان را به وب سایت تبلیغ‌دهنده هدایت کنیم باز هم امکان کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ وجود دارد؟ پاسخ منفی است.

در افیلیت مارکتینگ مبنای درآمد شما خرید یا انجام اقدام هدف توسط مصرف کننده یا مخاطب است. به عنوان مثال اگر شما یک کالای فیزیکی مانند کتاب را تبلیغ می‌کنید در صورتی کمیسیون فروش آن به شما تعلق می‌گیرد که مخاطب از طریق لینک افیلیت شما وارد وب سایت تبلیغ‌دهنده شده و اقدام به خرید کند.

اگر قرار است کار خود را به عنوان یک افیلیت مارکتر شروع کنید نباید انتظار داشته باشید به محض شروع به درآمد آنچنانی برسید. موفقیت در این کار نیازمند داشتن امکانات و رعایت اصولی است که رفته رفته می‌توانند شما را به درآمد بالا برسانند.

کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ نیازمند تحقیق درباره محصولات مناسب برای تبلیغ، بررسی الگوهای ترافیک وب و شناخت علایق مخاطبان است.

برای اینکه بتوانید یک افیلیت مارکتر موفق باشید و از این طریق به درآمد برسید باید ویژگی‌های یک افیلیت مارکتر موفق را در خود تقویت کنید. خواندن مقاله یک افیلیت مارکتر موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این خصوص می‌تواند کمک کننده باشد.

چگونه می‌توان از طریق افیلیت مارکتینگ محصولات بیشتری فروخت؟

هدف شما به عنوان یک افیلیت مارکتر این است که بدون از دست دادن مخاطبان خود، فروش و هدایت کاربران به وب سایت تبلیغ‌دهنده را افزایش دهید. هیچ وقت برای افزایش فروش خود مشترکین ایمیل یا خوانندگان وبلاگ خود را با انواع و اقسام تبلیغات بی‌ربط مورد حمله قرار ندهید.

تبلیغات شما باید ارزش افزوده‌ای برای کاربر داشته باشد نه اینکه باعث آزار او شود. همواره به یاد داشته باشید؛ کسی که شما را دنبال می‌کند برای تماشای تبلیغ نیامده است؛ بلکه محتوای تولید شده توسط شما برای او جالب توجه است.

اگر محتوا را نادیده بگیرید و برای کسب درآمد بیشتر مخاطب را با حجم زیادی از تبلیغات هدف قرار دهید، خیلی زود مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

پس باید دنبال راه‌حلی باشید که هم مخاطبان خود را حفظ کنید، هم فروش خود را افزایش دهید. در ادامه به 7 روش اساسی برای فروش محصولات بیشتر از طریق افیلیت مارکتینگ اشاره خواهیم کرد.

1- محصولاتی را تبلیغ کنید که از آن‌ها استفاده کرده و آن‌ها را تایید می‌کنید

شما زمانی می‌توانید یک محصول را به درستی تبلیغ کنید و از ویژگی‌ها و مزایای واقعی آن برای مخاطبان خود صحبت کنید، که از نزدیک محصول را دیده و استفاده کرده باشید.

اولویت شما قبل از پول باید جلب و حفظ اعتماد مخاطبان باشد. این اعتماد به دست نمی‌آید مگر اینکه کاملا با مخاطبان و دنبال کنندگان خود صادق باشید و هر چیزی را که تبلیغ می‌کنید، همانطور که واقعا هست به مخاطب نشان دهید.

اگر شرکتی یک کرم مرطوب کننده تولید می‌کند و از شما می‌خواهد به عنوان افیلیت مارکتر آن کالا را تبلیغ کنید، باید خودتان از آن محصول استفاده کنید و هر نتیجه‌ای که از استفاده گرفتید به مخاطب منتقل کنید.

پس اگر در بروشور و روی برچسب محصول نوشته است آبرسان و مرطوب کننده قوی! نباید به آن بسنده کنید؛ بلکه تجربه استفاده شخصی خود را از این محصول در ارائه اطلاعات به مخاطبانتان لحاظ کنید.

تبلیغ و پیشنهاد محصولات خوب و با کیفیت به مخاطبان، نه تنها فروش را افزایش می‌دهد بلکه تعداد مخاطبان و دنبال کنندگان شما را هم افزایش داده و باعث محبوبیت هرچه بیشتر شما می شود. تبلیغ‌دهندگان هم که همواره دنبال افیلیت مارکترهای محبوب با تعداد مخاطبان بالا هستند، در نتیجه تعداد تبلیغات شما هم زیاد می‌شود و درآمدتان افزایش پیدا می‌کند.

2- برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار، قیف فروش ایجاد کنید

شما به عنوان یک افیلیت مارکتر باید سعی کنید بازدیدکنندگان وب سایت، وبلاگ، پیج اینستاگرام، کانال یوتیوب یا هر پلتفرم دیگری که استفاده می‌کنید را به خریدار تبدیل کنید.

اما تبدیل بازدید‌کنندگان به خریدار چگونه ممکن است؟ برای این کار شما به یک قیف فروش مناسب احتیاج دارید. ایجاد قیف فروش برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری واقعی خصوصا برای افراد مبتدی در افیلیت مارکتینگ، یک کار ضروری است.

ممکن است برایتان سوال شود که قیف فروش چیست؟ و چگونه ایجاد می‌شود؟ قیف فروش یا sales funnel در واقع شامل تمامی اقداماتی است که هر شخص تا تبدیل شدن به یک مشتری انجام می‎دهد.

نحوه ایجاد قیف فروش

ایجاد آگاهی

هر قیف فروش موفق ابتدا با مرحله آگاهی شروع می‌شود. شما باید بتوانید تصویر شفافی از آنچه در وب سایت یا پلتفرم تبلیغاتی خود تبلیغ می‌کنید به مخاطبان ارائه دهید. زمانی که مخاطب بداند قرار است چیزی را بخرد و شما چه نوع کالایی را تبلیغ و به فروش می‌رسانید، در او آگاهی ایجاد می‌شود.

هدف از قیف فروش و بستر فروشی که راه‌اندازی شده است، پاسخ به نیاز مشتری است. اگر نیاز مشتری را بدانید و مطابق نیاز او محتوا تولید کنید، سپس یک محصول یا خدمات را برای حل مشکل و نیازش به او پیشنهاد دهید می‌توانید او را که در ابتدا یک بازدید کننده معمولی بود به یک مشتری واقعی تبدیل کنید.

شما به عنوان یک افیلیت مارکتر می‌توانید از پست های وبلاگ خود یا ویدئوهای اینستاگرام و یوتیوب برای ایجاد آگاهی در مورد محصولات استفاده کنید.

ایجاد ارتباط

با مخاطبان خود مانند خانواده‌تان رفتار کنید نه مشتری یا خریدار! همواره راه ارتباطی برای مخاطبانتان فراهم کنید و با آن‌ها در تماس باشید. این ارتباط و تماس می‌تواند از طریق ارسال ایمیل، بخش نظرات پست‌ها یا رسانه‌های اجتماعی برقرار شود.

عدم تحمیل خرید به مخاطب

برای جذب مشتری واقعی و نگه داشتن مخاطبان خود نباید هیچ چیز را به آن‌ها تحمیل کنید. اگر سعی کنید مخاطبان و دنبال کنندگان خود را به خرید یک محصول یا انجام یک اقدام خاص مجبور کنید، نتیجه معکوس خواهید گرفت و عملا آن‌ها را از خرید منصرف می‌کنید.

به جای اینکه مانند یک فروشنده سعی در فروش محصول به مشتری داشته باشید، به او توصیه کنید که چرا باید از آن محصول استفاده کند و خرید آن محصول چه مزایایی برای او دارد.

انجام فروش

مرحله نهایی قیف فروش، انجام فروش است. بعد از اینکه مشتری در مورد محصول شما به آگاهی رسید، توانست با شما ارتباط برقرار کند و به محصولی که تبلیغ کرده‌اید علاقه‌مند شد، اقدام به خرید می‌کند.

پس در ایجاد یک قیف فروش، موفقیت شما بستگی به کیفیت انجام 3 مرحله اول دارد تا بتوانید شخصی را که وارد قیف شده به انتهای قیف برسانید.

3- به مخاطبان خود پیشنهادهای جذاب ارائه دهید

سوالی که همیشه باید از خود بپرسید این است که چرا مخاطب باید محصولی را که من تبلیغ می‌کنم بخرد؟ آن محصول نسبت به محصولات مشابه چه مزیتی دارد؟

افراد به صورت ناخودآگاه به تخفیف، پاداش و خدمات رایگان تمایل دارند. اگر برای تبلیغ یک محصول، یک پیشنهاد جذاب برای مخاطب داشته باشید بیشتر برای خرید محصول ترغیب می‌شود.

به عنوان مثال: اگر تبلیغ یک وب سایت میزبانی وب را در وبلاگ خود قرار داده‌اید می‌توانید برای تشویق مخاطبان با ارائه خدمات رایگانی مانند نصب وردپرس، نصب افزونه‌ها یا ارائه قالب‌های وردپرس فروش خود را افزایش دهید.

4- در یک بازه زمانی بیش از دو محصول را تبلیغ نکنید

تعداد محصولاتی که تبلیغ می‌کنید می‌تواند در میزان فروش شما تاثیر زیادی داشته باشد. اگر یک افیلیت مارکتر مبتدی هستید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید زیرا شما هنوز در حال جذب مخاطب هستید، علاوه بر این تبلیغ بیش از دو محصول به صورت همزمان می‌تواند باعث سردرگمی مخاطبان شود.

سعی کنید یک یا حداکثر دو محصول را انتخاب کنید و با تمرکز روی همین محصولات و تبلیغ صحیح آن‌ها به درآمد برسید. کمتر بودن تعداد محصولات فضای تبلیغاتی بیشتری هم در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال اگر پلتفرم تبلیغاتی شما یک وب سایت است، می‌توانید تبلیغ همان دو محصول را در بخش‌های بیشتری از وب سایت خود به نمایش بگذارید.

علاوه بر تعداد محصول، نوع محصولی که تبلیغ می‌کنید هم می‌تواند در میزان فروش شما تاثیر داشته باشد. کسب درآمد از همه محصولات عملا غیر ممکن است! پس سعی کنید محصولاتی را برای تبلیغ انتخاب کنید که  مخاطب داشته باشند؛ یا به عبارت دیگر محصولی را انتخاب کنید که می‌دانید مخاطبانتان به آن علاقه دارند و از آن استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال: اگر وب سایتی با موضوع ورزش و سلامتی دارید، کار هوشمندانه تبلیغ محصولاتی مرتبط با موضوع سایت است. شما در این وب سایت می‌توانید مکمل‌های ورزشی، دستگاه‌های ورزشی، رژیم‌های غذایی و از این قبیل موارد را تبلیغ کنید.

اگر در چنین وب سایتی تبلیغ میزبانی وب یا فروش دامنه را قرار دهید احتمال کسب نتیجه مطلوب پایین می‌آید زیرا مخاطب شما برای خرید دامنه یا هاست به وب سایت شما نیامده است؛ بلکه هدف او اطلاعات ورزشی یا مطالب مربوط به سلامتی است. حال اگر در این بین محصولی که به ورزش یا سلامتی مربوط باشد به چشم مخاطب بخورد حداقل برای دیدن آن کنجکاو می‌شود و اگر به آن نیاز داشته باشد اقدام به خرید می‌کند.

5- شبکه‌های افیلیت مختلف را امتحان کنید

در مقالات پیشین افیلی گفتیم: شبکه افیلیت پلتفرمی است که تبلیغ‌دهنده‌ها را به نمایش دهندگان وصل می‌کند. تبلیغ‌دهنده برنامه خود را در شبکه افیلیت قرار می‌دهد و نمایش دهنده با بررسی برنامه‌های مختلف و مقایسه آن‌ها، بهترین گزینه را برای تبلیغ انتخاب می‌کند.

اگر به عنوان یک افیلیت مارکتر نتوانستید در یک شبکه افیلیت برنامه افیلیت مناسب را پیدا کنید جای نگرانی نیست. سعی کنید شبکه‌های افیلیت مختلف را امتحان کنید تا به منابع بیشتری از برنامه افیلیت دسترسی داشته باشید و دستتان برای انتخاب باز باشد.

6- یک لیست ایمیل ایجاد کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب و فروش محصولات بیشتر از طریق افیلیت مارکتینگ، مخصوصا برای مبتدیان ایجاد یک لیست ایمیل است. بازاریابی ایمیلی یک روش اثبات شده برای جذب مخاطب و فروش محصول است، اما نتیجه گرفتن از این روش کمی به زمان نیاز دارد.

هنگام ارسال ایمیل تبلیغاتی برای لیست ایمیل خود توجه داشته باشید که محتوای ایمیل صرفا تبلیغات نباشد؛ بلکه حاوی ارزش افزوده‌ای برای کاربر باشد تا احساس نکند تنها برای منافع شخصی خود ایمیل ارسال کرده‌اید. ایمیل تبلیغاتی شما می‌تواند حاوی یک کتابچه راهنما یا یک کد تخفیف برای مخاطب باشد.

7- روش تبلیغاتی مناسب را برای پلتفرم خود انتخاب کنید

برای افیلیت مارکترها روش‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد که اغلب از چند مورد آن برای نمایش تبلیغات در پلتفرم تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. رایج‌ترین روش‌های تبلیغاتی در بین افیلیت مارکترها عبارتند از:

  • ارسال ایمیل
  • استفاده از فضای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین
  • بررسی محصولات
  • تبلیغات بنری

نمی‌توان گفت کدام یک از این روش‌ها بهتر یا بدتر است؛ هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند. شما با توجه به نوع پلتفرم تبلیغاتی خود باید یک یا چند روش تبلیغاتی را برای خود انتخاب کنید. در انتخاب روش تبلیغاتی به نتایجی که از گذشته به دست آورده‌اید، تجربه شخصی و راحتی کار خودتان توجه کنید.

قبل از اینکه چندین روش مختلف را بکار بگیرید، روی یک یا دو روش تبلیغاتی تمرکز کنید تا کاملا بر آن‌ها مسلط شوید. اگر سعی کنید تمام روش‌های تبلیغاتی را یکباره استفاده کنید بدون اینکه تجربه و دانش کافی در مورد  آن‌ها داشته باشید، احتمال موفقیتتان کاهش پیدا می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌هایی که برای افزایش فروش محصولات از طریق افیلیت مارکتینگ قابل استفاده هستند را برای شما شرح دهیم. به طور کلی اگر یک پلتفرم مناسب انتخاب کنید، محصول درست را شناسایی کرده و با روش‌های تبلیغاتی درست و ارائه پیشنهادات جذاب سعی در جذب و ترغیب مخاطب داشته باشید، احتمال فروش محصول از طریق لینک‌های افیلیت شما بالا می‌رود.

منابع

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید