()

سال‌هاست که وعده‌های یک شبه پولدار شدن را می‌شنویم. سایت‌های مختلف و پیشنهاد‌های عجیب و غریبی که تمام سود و منفعت را از آن ما می‌دانند! معمولا اول هر کاری وعده‌هایی می‌شنوید که قانع‌تان می‌کند ثروتی هنگفت به دست می‌آورید و پول روی پول می‌گذارید و در آخر باور می‌کنید که به زودی یک ماشین پر زرق و برق خارجی را زیر پا خواهید داشت! شاید هم از زخم خورده‌هایی باشید که سرمایه یا وقت خود را در این راه هدر داده‌اند. شاید هم شنیده باشید دعایی برای یک شبه پولدار شدن وجود دارد که باعث گشایش ناگهانی در‌های رحمت می‌شود و ثروت از آسمان به سمت شما سرازیر می‌شود! در هر صورت پولدار شدن یک شبه، از آرزوهایی است که همیشه در ذهن انسان بوده و همیشه هم خواهد ماند. اما لطفا در حالی که این مطلب را می‌خوانید کمی فکر کنید؛ آیا واقعا راهی برای یک شبه پولدار شدن وجود ندارد؟

راههای یک شبه پولدار شدن (شاید هم یک هفته!)

روش های یک شبه پولدار شدن

اگر بخواهیم صادقانه فکر کنیم، به طوری که همه‌ی احتمالات را در نظر گرفته باشیم، راه‌هایی برای یک شبه پولدار شدن وجود دارد! بله، یک شبه پولدار شدن به روش‌ها و شرایطی، امکان‌پذیر است! چه این روش‌ها را بپسندیم چه نه، همچنان افرادی وجود دارند که با این روش‌ها در یک شب به پول رسیده‌اند.

روش اول همان روشی است که احتمالا به ذهن شما هم رسیده است. درست حدس زدید! کلاهبرداری! البته شاید از نظر اخلاقی راه درستی نباشد یا این پول همانطور که به دست آمده، از دست هم برود، اما خب خواه، ناخواه در دسته روش‌هایی است که پول را به حساب بانکی افراد زیادی روانه کرده است! کافی است یک کار خلاف پردرآمد برای خود دست و پا کنید.

روش دوم نیاز به شانس شما دارد و حقیقتا نمی‌توانید زیاد روی آن حساب کنید، و راهی نیست جز دریافت یک ارثیه کلان! البته، حتی اگر ارثی وجود داشته باشد هم، شاید مدت‌ها طول بکشد تا به این ثروت هنگفت برسید و لازم باشد تا آن زمان دست زیر چانه بگذارید و منتظر بمانید!

راه سومی هم وجود دارد که اتفاقا این روزها خیلی محبوب شده است و آن هم چیزی نیست جز ازدواج با یک فرد ثروتمند! اجازه دهید وارد بحث ازدواج نشویم و قضاوت را به عهده خودتان بگذاریم! 

راه چهارم هم به شانس شما وابسته است؛ برای ثروتمند شدن یک شبه نیاز دارید تا در یک قرعه‌کشی برنده شوید و به افراد ثروتمند بپیوندید. با این حال اگر خوش شانس نباشید یا هیچ کدام از این راه‌ها را نپسندید، باید بگوییم متاسفانه کار شرافتمندانه‌ای وجود ندارد که یک روزه شما را به پول زیادی برساند تا از روز دیگر، جز ثروتمندان محسوب شوید!

رویای یک شبه پولدار شدن چقدر درست است؟

یک شبه پولدار شدن

به مواردی که بالاتر اشاره کردیم، خوب دقت کردید؟ فکر می‌کنید راه دیگری وجود داشته باشد که راه ۱۰۰ ساله را به سرعت چند روز یا چند هفته را طی کنید؟ اگر بخواهیم با دید باز به این مسئله نگاهی داشته باشیم، باید بپذیریم که یک شبه پولدار شدن خیلی بعید به نظر می‌رسد، یا به زبان ساده‌تر، این اتفاق از عمل دور است؛ اما خوشبختانه راه و روش‌هایی وجود دارند که رشد شما را بیشتر کنند تا سریع‌تر به ثروت برسید.

اگر می‌خواهید خیلی سریع پولدار شوید این نکات را بدانید

نکته هایی برای پولدار شدن

تا اینجا متوجه شدیم که میلیاردر شدن در یک روز به این سادگی‌ها هم امکان‌پذیر نیست، اما هنوز می‌توان به میلیاردر شدن امیدوار بود! چرا که روش‌های زیادی وجود دارند تا سرمایه‌ به دست آورید. شاید دور از ذهن باشد که راه ۲۰ ساله را در یک شب طی کنیم، اما روش‌هایی هستند که این مسیر را کوتاه‌تر کنند. ثروتمند شدن در زمان کم، به دو عامل بستگی دارد؛ اول شغلی که سود خوبی نصیبتان کند و دیگری رفتار و هوش مالی! بگذارید به صورت جداگانه به هر دو مورد اشاره کنیم. 

عادت‌هایی برای ثروتمند شدن

روش‌ های پولدار شدن

برای این که ثروتمند شوید باید مثل یک فرد ثروتمند رفتار کنید، چه بسا که بخواهید این هدف را در مدت کم به دست بیاورید! فرقی نمی‌کند که الان کجای راه ایستاه‌اید، باید دست به کار شوید و موارد زیر را یاد گرفته و عمل کنید. 

برای ثروتمند شدن پس‌انداز کنید

حدس می‌زدید مگر نه؟ پس‌انداز کردن اولین شرط برای ثروتمند شدن است. هر مقدار بیشتر پس انداز کنید به نفعتان خواهد بود. نگهداری از پول ذخیره شده، درست مثل جمع‌ کردن آن مهم و دشوار است. یادتان باشد هر چقدر ذخیره کردن را به تعویق بیندازید، دیرتر پولدار می‌شوید.

جریان‌های مختلف مالی داشته باشید

داشتن چند منبع مالی دومین پیشنهادی است که به شما می‌دهیم. طبیعی است که هر چقدر درآمد شما بالاتر باشد، فرایند ثروتمند شدن را سریع‌تر طی می‌کند. با این وجود شما باید شغلی پیدا کنید که فرصت استفاده از زمان‌های اضافه را نیز به شما بدهد. معمولا مشاغل اینترنتی گزینه‌ی خوبی برای شغل دوم محسوب می‌شوند. و راه‌های زیادی برای پولدار شدن از طریق اینترنت وجود دارد.

مراقب هزینه‌ها باشید

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین حالت ممکن پولدار شوید، باید مراقب رفتارتان با پول باشید. به عنوان مثال باید عادت‌های روزانه خود را زیر نظر بگیرید، هزینه‌های اضافی را کاهش دهید و از خرج‌های اضافه و بیهوده دوری کنید.

هر روز بیشتر یاد بگیرید

هر مقدار سطح سواد و آگاهی خود را افزایش دهید، فرصت‌ها و موقعیت‌های بهتری را پیش رو خواهید داشت. بالا رفتن دانش تنها زمانی میسر می‌شود که در جستجوی آن باشید و بخواهید که بیشتر بیاموزید.  

مشاغل پول ساز

داشتن تخصص در هر حوزه‌ای مساوی است با درآمد مناسب از آن.همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم، شاید یک شبه پولدار شدن امکان پذیر نباشد، اما کسب و کار‌هایی وجود دارند که شما را سریع‌تر به پول می‌رسانند. معمولا مشاغل آنلاین از این نوع کسب و کارها محسوب می‌شوند. سرمایه‌گذاری کردن، جذب شدن به شاخه‌هایی که با اینترنت سروکار دارند ، معمولا انتخاب خوبی هستند.

همکاری در فروش

یکی از شغل‌هایی که شما را سریع‌تر به ثروت می‌رساند، همکاری در فروش است. این روز‌ها این شغل به عنوان یکی از شاخه‌های بازاریابی آنلاین، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. همکاری در فروش در حقیقت، ایجاد شرایطی برای تسهیل روند فروش است که به کمک بازاریابان انجام می‌پذیرد. فرایند این شغل ساده است؛ بازاریاب‌ها به فروش بیشتر فروشگاه‌ها کمک می‌کنند و از حاشیه سود فروشگاه پورسانت دریافت می‌کنند.

اینفلوئنسری

به لطف شبکه‌های اجتماعی بازار کسب درآمد‌های میلیونی در مشاغلی مثل اینفلوئنسری رشد بالایی دارد. اینفلوئنسر‌ها در حقیقت افراد شناخته شده ای هستند که با فعالیت‌های مختلف در اینترنت مخاطب ها را به سمت خود جذب می‌کنند. اعتباری که افراد از طریق تعامل با جامعه ایجاد می‌شود کسب درآمدهای میلیونی از بسترهای اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب را امکان‌پذیر می‌کند.

کافی است ایده‌ای نو داشته باشید و از تریبون‌های موجود برای جلب توجه بازار هدف استفاده کنید. 

شرکت‌های ساخت و ساز 

اگر محل زندگی خود را با ۵ سال پیش مقایسه کنید، طولی نمی‌کشد تا متوجه شوید ساختمان‌های قدیمی جای خود را به آسمان‌خراش‌ها داده‌اند. گذشته از تاثیر ساخت و ساز‌ها در  تغییر چهره‌ی شهر، کسب درآمد از طریق ساخت و ساز، افراد زیادی را حتی در کمتر از ۵ سال تبدیل به یک میلیونر کرده است. 

طراحی اپلیکیشن موبایل

داستان پولدار شدن صاحبان توییتر، اینستاگرام، اسنپ‌چت و اپلیکیشن‌های موبایلی معروف را خوانده‌اید؟ در حال حاضر این افراد جزو ثروتمندترین اشخاص جهان دسته بندی می‌شوند. شاید بتوان طراحی اپلیکیشن‌های موبایلی را یکی از بهترین راه ها برای ثروتمند شدن در زمان کوتاه دانست. کافی است ایده‌ای نو و کاربردی را به شیوه‌‌ای مبتکرانه به مردم عرضه‌ کنید. 

افرادی که یک شبه پولدار شدند

اشخاصی که در یک شب پولدار شدند

حتما با توجه به مواردی که بالاتر به آن اشاره کردیم، متوجه شده‌اید که یک شبه پولدار شدن غیر از مواردی خاص، ممکن نیست و تنها می‌شود سرعت این فرایند را شدت داد. با این وجود بگذارید چند مورد از افرادی که در مدت زمان کوتاهی ثروتمند شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

ادواردو ساورین

ادواردو ساروین ثروتمند

این شخص طی ۱ سال، از طریق سهامی که در فیس بوک داشت به ثروتی میلیارد دلاری رسید. با این که ادواردو تنها یک سال در این شرکت فعالیت داشت، اما همان درصد کوچکی که از سهام فیس بوک نگه داشته بود، باعث رشد چند برابری سرمایه‌ او شد.

شان پارکر

شان پارکر ثروتمند

شان پارکر هم درست مثل ادواردو ساورین از دسته افرادی بود که طی مدت کوتاهی( ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶) در شرکت فیس بوک فعالیت داشت. او اولین رئیس فیس بوک بود؛ البته دلیل ثروتمند شدن او سرمایه‌ای است که از سهام ۷۰ میلیونی فیس بوک، برای خود نگه داشته است. شان طی یک سال و نیم به میلیاردرهای دنیا اضافه شد.

محمد هلاکویی

پولدار شدن محمد هلاکوبی

محمد هلاکویی یکی از افراد موفقی است که طی کمتر از ۵ سال جزو ثروتمندان ایران شد. به گفته‌ی خود او، ارز‌های دیجیتال دلیل تغییر زندگی هستند. او در حال حاضر به عنوان یکی از مربی‌های موفق در این حوزه، به مخاطبان خود دوره‌های آموزشی مختلفی ارائه می‌کند و پیروان زیادی دارد.

مانی خوشبین

پولدار شدن مانی خوشبین

مانی خوشبین یکی از ایرانی های موفقی است که خارج از کشور زندگی می‌کند. او طی سال‌های زندگی خود، پستی و بلندی های زیادی را گذرانده است. مانی خوشبین در حال حاضر به عنوان یک کلکسیونر ماشین های لاکچری شهرت دارد اما در حقیقت او از طریق فروش و بازاریابی به این ثروت دست پیدا کرد. در حال حاضر او به عنوان امپراطور املاک، در معاملات ملکی فعالیت دارد.

گرنت کاردون

پولدار شدن گرنت کاردون

شاید باورش سخت باشد که گرنت کاردون که در ۲۵ سالگی در یک مرکز توان‌بخشی در حال درمان بود، در حال حاضر سرمایه‌ای ۳۰۰ میلیون دلاری داشته باشد! گرنت کاردون سال‌ها در یک مرکز توانبخشی  تحت نظر بود؛ شغل اصلی او فروشندگی بود که طبق گفته‌ی گرنت، او از این شغل تنفر زیادی داشت. اولین کار پر سود گرنت بازاریابی و مشاوره با تولید‌کنندگان ماشین بود. فعالیت او از بازاریابی به خرید و فروش ماشین و در نهایت به خرید و فروش املاک رسید. او حدود ۶ سال برای ثروتمند شدن خود وقت صرف کرد.

گری وی

پولدار شدن گری وی

گری وی فردی بود که از نوجوانی علاقه‌ی شدیدی به تجارت پیدا کرده بود. اولین تجربه‌ی گری برای کمک به شغل خانوادگی آن‌ها یعنی فروش نوشیدنی‌های الکلی بود. او موفق شد طی ۳ سال درآمد فروش سالانه خانواده خود را از طریق تجارت الکترونیک از ۳ میلیون دلار به بیشتر از ۶۰ میلیون دلار برساند. او کتاب‌های زیادی در مورد بازاریابی و راه و روش‌های پولدار شدن نوشته است. همچنین او یکی از افراد پرمخاطب و فعال در یوتیوب هم هست!

سوالات متداول

یک شبه پول‌دار شدن امکان‌پذیر است؟

خیر، اگر راه‌هایی مثل برنده شدن در یک‌قرعه کشی یا کلاهبرداری را جزوی از روش‌ها در نظر نگیریم، تنها می‌توان به روند پولدار شدن سرعت بخشید.

عادت‌های یک فرد ثروتمند شامل چه رفتار‌هایی است؟

پس‌انداز داشتن، داشتن جریان‌های مالی مختلف، حذف هزینه‌های غیرضروری،‌ رشد توانایی‌ها و یادگیری مطالب جدید از مهم‌ترین عادت‌های اشخاص ثروتمند است.

برای یک شبه ثروتمند شدن چه شغلی را انتخاب کنیم؟

همانطور که در توضیحات بالا اشاره کردیم، شغلی وجود ندارد که یک شبه شما را به یک میلیاردر تبدیل کند اما سرمایه‌گذاری و جریان‌های مالی کمک زیادی به سریع‌تر پولدار شدن شما می‌کنند.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید