()

بازاریابی دیجیتال رویکردی است که با ظهور فناوری اینترنت و گسترش آن، نقش مهمی در فرایندهای تبلیغات پیدا کرده است. آشنایی با روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی یکی از نکات ضروری و مهمی است که کسب‌وکارهای فعال در فضای آنلاین باید به آن توجه کنند. 

بر همین اساس موضوع این مقاله را اختصاص داده‌ایم به معرفی روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی تا با آشنایی با جدیدترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، بتوانید رویکردهای بازاریابی را به سمت کارآمدتری هدایت کنید. تا آشنایی با جدیدترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بتواند رویکردهای بازاریابی را به سمت و سوی درست‌تر و کارآمدتری هدایت کند.

دنیای دیجیتال مارکتینگ دریای عمیقی است که انواع و اقسام روش‌های تبلیغات و بازاریابی را در دل خود جای داده است و طبیعتا شما نیز به عنوان مخاطبان این فضا، با بسیاری از این رویکردها آشنا هستید. 

اگر شما هم به عنوان یک دیجیتال مارکتر فعالیت می‌کنید، قطعا باید دو معیار اصلی را در انتخاب جدیدترین روش‌های تبلیغات در نظر بگیرید:

نتایج حاصل از تبلیغات آنلاین و مقرون به صرفه بودن آنها دو معیار مهمی است که هنگام به کارگیری روش‌های تبلیغات اینترنتی باید مورد توجه قرار دهید. یعنی در گام اول باید هدف خود را از راه‌اندازی و اجرای کمپین‌های تبلیغات اینترنتی بازاریابی آنلاین مشخص کرده و بررسی کنید که با کدام روش تبلیغات آنلاین می‌توانید با صرف هزینه‌ای کمتر به نتیجه دلخواه برسید.

در ادامه ۸ مورد از جدیدترین روش‌های تبلیغات اینترنتی را که در سال 2022 مورد توجه بازاریابان دیجیتال قرار دارند، معرفی خواهیم کرد.

معرفی ۸ تا از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی در سال جدید

روش‌های مختلفی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد. همه ساله این روش‌ها تغییراتی به خود می‌بینند و روش‌های جدیدی نیز به روش‌های قبلی اضافه می‌شود. هر کدام نیز رویکردهای مختلفی را دنبال می‌کنند. در این جا به معرفی برخی از این روش‌ها که کسب‌وکارها نیز از آنها استقبال بیشتری کرده‌اند، می‌پردازیم.

ویدئو مارکتینگ: در صدر روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی

محتوای ویدئویی یکی از روش‌های کارآمد تبلیغات اینترنتی است که در سال‌های اخیر توجه زیادی به آن شده است. اگر خودتان را به عنوان یک کاربر شبکه‌های اجتماعی در نظر بگیرید، می‌بینید که ویدئوها تا چه اندازه در این شبکه‌ها نظر شما را جلب خواهند کرد.

مخاطبان امروزی بیشتر از اینکه وقت خواندن یک متن تبلیغاتی را داشته باشند یا بتوانند با یک محتوای تصویری رابطه برقرار کنند، به دنبال دریافت محتوایی سرراست و سرگرم‌کننده هستند. به همین دلیل ویدئو به عنوان یکی از ترندهای برجسته در روش‌های تبلیغات اینترنتی شناخته می‌شود.

کسب‌وکارهای امروزی که در فضای آنلاین حضور دارند و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، باید تهیه محتوای ویدئویی جذاب، مرتبط و هدف‌مند را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانند ارتباطی تعاملی‌تر و کارآمدتر را با مخاطبان خود برقرار کنند.

طراحی وب‌سایت

طراحی وب‌سایت

هنگامی که از روش‌های جدید تبلیغاتی صحبت می‌کنیم، نباید طراحی وب‌سایت را فراموش کنیم. ممکن است در اینجا این سؤال برای شما مطرح شود که اصلا طراحی وب سایت چه ارتباطی با تبلیغات آنلاین دارد؟ زمانی که در حال راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی و طراحی تبلیغات کلیکی و ایمیل مارکتینگ و… هستیم، طراحی وب سایت چه رویکرد تبلیغاتی خواهد داشت؟

وب‌سایت شما یکی از ضروری‌ترین بخش‌های کسب‌وکارتان محسوب می‌شود و به نوعی ویترین فروشگاه شماست. هر کمپین تبلیغاتی و هر نوع تبلیغات کلیکی که راه‌اندازی می‌کنید با این هدف است که در نهایت کاربران را به سایت شما هدایت کند. بنابراین اگر وب‌سایت شما طراحی درستی نداشته باشد و به اصطلاح کاربرپسند نباشد، تمام فعالیت‌های بازاریابی شما بی‌نتیجه خواهد بود.

طراحی وب‌سایت به عنوان یکی از روش‌های جدید تبلیغات آنلاین شناخته می‌شود، به طوری که اگر به درستی انجام نشود، باعث عدم موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی شما در فضای آنلاین خواهد شد. پس با استخدام کارشناسان باتجربه و متخصص در زمینه طراحی وب‌سایت، فضای سایت‌تان را طوری طراحی کنید که تجربه کاربری خوشایندی ایجاد کرده و باعث جلب توجه شود. 

طبق مطالعات اخیر ۹۴درصد از کاربران به دلیل طراحی نامناسب یک وب‌سایت نسبت به آن بی‌اعتنا می‌شوند، اما در مقابل طراحی صحیح وب‌سایت و بروزرسانی آن موجب می‌شود که بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری در آن وب‌سایت حضور داشته باشند و نرخ تبدیل آنها بالاتر برود.

جایگاه سئو در روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی

جایگاه سئو در روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی

نمی‌توانیم از شیوه‌های نوین تبلیغات و بازاریابی صحبت کنیم، اما سئو یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو را از قلم بیندازیم. وب‌سایت شما زمانی می‌تواند درآمدزا باشد که مشتریان بالقوه آن را ببینند. استراتژی‌های سئو کمک می‌کند که محتوای سایت شما در صدر موتورهای جستجو دیده شود و در نتیجه کاربران بیشتری به سمت کسب‌وکار شما هدایت شوند.

اگر شما در زمینه فروش محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنید، سئو به عنوان یک شیوه نوین در تبلیغات کمک زیادی به شما خواهد کرد. برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو چند کار عمده را باید انجام دهید که البته پیشنهاد می‌کنیم این فرایند را به یک متخصص سئو واگذار کنید:

  1. جستجوی کلمات کلیدی
  2. سئوی محتوایی با تولید مقالات و محتوای مفید
  3. سئوی فنی با استفاده از متخصصان این حوزه

پس در گام اول باید جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید و سپس با توجه به کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان، محتوای وب‌سایت‌تان را از نظر سئوی فنی و سئوی محتوایی بهبود ببخشید.

به جرأت می‌توانیم بگوییم که رعایت سئو برای کسب‌وکارهایی که در فضای آنلاین فعالیت می‌کنند، یکی از کلیدی‌ترین و کارآمدترین روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شود که عدم توجه به آن باعث می‌شود در فضای رقابتی تبلیغات آنلاین، عقب بمانید.

دیده شدن در صدر موتورهای جستجو به این معناست که کاربران بیشتری به سایت شما هدایت خواهند شد. طبق آمارهای موجود، ۳۵درصد از کلیک‌ها در دسکتاپ و ۳۱درصد از کلیک‌ها در موبایل، مربوط به 3 نتیجه برتر موتور جستجوی گوگل است.

تبلیغات کلیکی یا (PPC)

جایگاه تبلیغات کلیکی در بین روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی

در میان انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی باید از تبلیغات کلیکی PPC نیز به عنوان یکی از روش‌های جدید و کارآمد نام ببریم. تبلیغات کلیکی می‌تواند یکی از روش‌های جدید محسوب شود که به فرایند سئوی سایت شما هم کمک خواهد کرد. به این صورت که از طریق ابزار گوگل ادز می‌توانید روی کلمات کلیدی مورد نظرتان تبلیغ داشته باشید.

تبلیغات کلیکی به این صورت است که تنها زمانی هزینه آن را پرداخت می‌کنید که روی تبلیغ شما کلیک شود. این فرایند هم باعث می‌شود رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست بیاورید و هم آگاهی از برند شما را در میان کاربران اینترنتی افزایش می‌دهد.

تبلیغات کلیکی به عنوان یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغات، نتایج خوبی را نیز به دنبال دارد. نباید اینطور تصور کنیم که کاربران روی محتوای تبلیغاتی گوگل که عنوان AD را در کنار خود دارند کلیک نمی‌کنند؛ طبق آمار موجود، ۳ نتیجه برتر که برای نمایش آنها هزینه شده است، ۴۶درصد از کلیک‌ها را دریافت می‌کنند.

بنابراین اگر در کنار سئوی ارگانیک سایت خود، به دنبال نتایج سریع‌تر هستید، از تبلیغات کلیکی به عنوان یکی از روش‌های تبلیغاتی جدید آنلاین استفاده کنید.

سوشال مدیا مارکتینگ در ردیف جدیدترین روش‌های تبلیغات اینترنتی

سوشال مدیا مارکتینگ، یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغات اینترنتی

رسانه‌های اجتماعی از جمله پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اینترنتی در زندگی انسان‌ها هستند. امروزه کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که در یکی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و… اکانت نداشته باشد. به همین دلیل هنگام صحبت از روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی باید به جایگاه شبکه‌های اجتماعی هم بپردازیم.

امروزه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و تصاویر شخصی فراتر رفته است و این روزها کسب‌وکارها و اینفلوئنسرها در این شبکه‌ها مشغول به فعالیت بوده و برای خود درآمدزایی می‌کنند.

بر این اساس تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از جمله روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی است که کسب‌وکارها چه بزرگ باشند و چه کوچک، باید به آن توجه کنند. مخاطبان امروزی برندها همین کاربرانی هستند که وقت زیادی از شبانه‌روز خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند؛ به همین دلیل هم با تولید محتوای باکیفیت می‌توان تبلیغات گسترده‌تری را از طریق سوشال مدیا انجام داد.

مهم‌ترین مزیت تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از روش‌های جدید بازاریابی اینترنتی ، مقرون به صرفه بودن آن است، به طوری که هزینه‌های تبلیغات در آن نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی پایین‌تر است. اگر یک کسب‌وکار اینترنتی دارید، فقط کافی است در یکی از شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، یک حساب کاربری ایجاد کنید و با تولید محتوای مناسب، فرایند تبلیغاتی خود را ادامه دهید.

اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله روش‌های جدید تبلیغات اینترنتی

اینفلوئنسر مارکتینگ، شیوه نوین تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

این روزها بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی، به دنبال درآمدزایی از این فضا هستند و به همین دلیل هم اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

کافی است صفحه اینستاگرام خود را باز کنید تا ببینید که چه تعداد اینفلوئنسر در حال تبلیغ محصولات دیگر برندها هستند. بر این اساس، از جمله روش‌های درآمدزایی که افراد می‌توانند بدون صرف هزینه زیاد انجام دهند، همین اینفلوئنسر مارکتینگ است.

اینفلوئنسرها، صرف نظر از اینکه چقدر دنبال کننده دارند، مورد توجه برندها قرار گرفتند و اتفاقا افرادی که فالورهای کمتر اما واقعی‌تری دارند، بیشتر از سوی برندها و تبلیغ‌دهندگان انتخاب می‌شوند.

اهمیت بازاریابی محتوایی در روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی

بازاریابی محتوایی و نقش کلیدی آن در تبلیغات اینترنتی

ممکن است شما هم این جمله را زیاد شنیده‌ باشید: محتوا پادشاه است. بله ما هم معتقدیم که محتوا پادشاه است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در شناساندن برندها و تبلیغات اینترنتی آنها داشته باشد. البته هر محتوایی را نباید پادشاه جلوه دهیم، محتوایی اهمیت دارد که با توجه به نیاز مخاطبان و به صورت هدف‌مند تولید شده باشد.

بازاریابی محتوایی از این نظر اهمیت دارد که شما می‌توانید از طریق تولید محتواهای مفید در قالب پست بلاگ، اینفوگرافیک، تصویر و ویدئو به صورت غیرمستقیم تبلیغات آنلاین خود را انجام دهید. این روزها مخاطبان به دنبال محتوای باکیفیت هستند، پس اگر بتوانید روی تولید چنین محتوایی هزینه کنید، طبیعتا از این رویکرد جدید بازاریابی اینترنتی ، یعنی کانتنت مارکتینگ، به بهترین وجه استفاده کرده‌اید.

ایمیل مارکتینگ: روش تبلیغاتی نوین اما قدیمی

سهم ایمیل مارکتینگ از تبلیغات اینترنتی

جالب است بدانید که ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از روش‌های قدیمی بازاریابی دیجیتال، کماکان جایگاه خود را در کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین حفظ کرده است. از این نظر باید این شیوه از بازاریابی دیجیتال را در ردیف روش‌های تبلیغات اینترنتی پرمخاطب قرار دهیم.

ایمیل می‌تواند یک راهکار مناسب برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه شما محسوب شود. ارسال خبرنامه، معرفی محصولات جدید، ارائه پیشنهادها و تخفیف‌های ویژه به مشتریان وفادار از جمله روش‌هایی هستند که از طریق آنها می‌توانید با مخاطبان فعلی و بالقوه خود ارتباط برقرار کنید.

یکی از نکات مهمی که در فرایند بازاریابی ایمیلی به عنوان یکی از روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی باید مد نظر قرار دهیم، ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده است. اگر مخاطب ایمیل خود را به عنوان یک شخص دارای فردیت در نظر بگیریم و ایمیلی را برایش ارسال کنیم که با نیازهای او همخوانی بیشتری داشته باشد، طبیعتا نتیجه بهتری به دست خواهیم آورد.

از سوی دیگر بازاریابی ایمیلی نیز مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از جمله روش‌های جدیدی است که هزینه کمتری به دنبال داشته و بسیار مقرون به صرفه است.

خدمات پلتفرم افیلی در روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی

افزایش بازدهی تبلیغات اینترنتی با خدمات پلتفرم افیلی

افیلیت مارکتینگ به عنوان یکی از راهکارهای افزایش فروش برندها و کسب درآمد برای ناشران، می‌تواند گزینه قابل توجهی برای فعالان تبلیغات اینترنتی باشد. فرقی نمی‌کند که شما یک وب‌سایت فروشگاهی داشته باشید یا یک خرده‌اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی اینستاگرام باشید.

پلتفرم افیلی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در فرایند تبلیغاتی اینترنتی سهیم شوید و درآمد داشته باشید. اگر شما یک فروشنده هستید و به دنبال ناشری می‌گردید که در فرایند تبلیغات به شما کمک کند، از طریق شبکه افیلیت مارکتینگ افیلی با گروهی از ناشران فعال در فضای مجازی آشنا خواهید شد که با روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی آشنا هستند و می‌توانند با معرفی محصولات شما به مخاطبان‌شان، باعث افزایش فروش شما شوند.

از سوی دیگر اگر یک صفحه فعال در شبکه‌های اجتماعی با دنبال‌کنندگان قابل توجه دارید، باز هم پلتفرم افیلی به کار شما خواهد آمد، زیرا می‌تواند شما را با گروه گسترده‌ای از کسب‌وکارها آشنا کند که حاضر هستند به ازای تبلیغات محصول خود، به شما پورسانت بدهند.

جمع‌بندی

روش‌های جدید تبلیغات اینترنتی را نمی‌توان به مواردی که در این مقاله مطرح شد، محدود کرد، اما موارد مذکور در حال حاضر جزو کارآمدترین و مهم‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین محسوب می‌شوند که آشنایی با آنها باعث پیشرفت فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ هر کسب‌وکاری خواهد شد.

پس اگر به عنوان یک کسب‌وکار آنلاین فعالیت می‌کنید از طراحی وب‌سایت، ویدئو مارکتینگ، بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و رعایت اصول سئو، به عنوان روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی غافل نشوید.

سوالات متداول

بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین در سال 2022 چه روش‌هایی هستند؟

ویدئو مارکتینگ و اینفلوئنسر مارکتینگ از روش‌هایی هستند که استقبال زیادی از آنها می‌شود. اما روش‌هایی چون ایمیل مارکتینگ، رعایت اصول سئو، تبلیغاتی کلیکی و… نیز همچنان پرطرفدار هستند.

چرا استفاده از روش‌های نوین تبلیغاتی به نفع کسب‌وکارهاست؟

مزیت‌های زیادی در مورد استفاده از روش‌های نوین تبلیغاتی که بیشتر از جنس تبلیغات آنلاین هستند، وجود دارد. یکی از آنها مربوط به هزینه‌های کمتر این نوع از تبلیغات است که به ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک مقرون به صرفه است.

کدام روش تبلیغاتی برای کسب‌وکار ما مناسب‌تر است؟

انتخاب نوع تبلیغات براساس جامعه هدف و مخاطبان یک کسب‌وکار، اندازه یک کسب‌وکار، هدف‌گذاری‌های یک کسب‌وکار و… مشخص می‌شود.

منبع

www.webfx.com

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید