()

ناشران هنگام تبلیغ لینک‌های وابسته، تاکتیک‌های خود را دارند. اگرچه آن‌ها باید از شرایط کلی سیستم همکاری در فروش پیروی کنند، اما هنوز در انتخاب استراتژی‌های مورد استفاده برای تبلیغ لینک وابسته آزادی زیادی دارند. اکثر آن‌ها لینک‌های وابسته را از طریق محتوای رسانه‌های اجتماعی پرمخاطب خود مانند اینستاگرام، یوتیوب، وبلاگ و یا از طریق ایمیل مارکتینگ، تبلیغ می‌کنند.

چندین استراتژی برای نحوه قرار دادن لینک‌های وابسته در رسانه ناشران وجود دارد که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شویم.

استراتژی بررسی محصولات در سیستم همکاری در فروش

استراتژی بررسی محصولات در سیستم همکاری در فروش

این استراتژی به‌صورت گسترده توسط ناشران استفاده می‌شود. اگر محصول یا خدماتی وجود دارد که می‌خواهند تبلیغ کنند، یک پست وبلاگ به‌عنوان بررسی محصول می‌نویسند. این نوع محتوا در بین گروه هدف عملکرد خوبی دارد زیرا پر از نکات مفید است. مهم‌تر از همه، بررسی محصول نوشته شده توسط شخصی که می‌شناسند و به او اعتماد دارند می‌تواند بسیار بیشتر از هر پیام تبلیغاتی دیگری برای ترغیب مخاطب به خرید، تاثیرگذار باشد.

در حقیقت، بسیاری از موفقیت‌ها بر اساس اعتماد است. ایجاد یکپارچگی و شفافیت در مورد لینک‌هایی که تبلیغ می‌کنید به اعتماد و ارتباط با مخاطبان شما کمک می‌کند.

استراتژی به اشتراک‌گذاری بررسی محصولات، دارای نرخ تبدیل بالایی است، زیرا کاربران آنلاینی که از این وب‌سایت‌ها بازدید می‌کنند اغلب مشتری هدف، و آماده خرید هستند. آن‌ها گزینه‌های خود را بررسی می‌کنند و می‌خواهند کمی بیشتر در مورد محصول یا ویژگی‌های آن بدانند. به‌همین دلیل است که این نوع پست‌ها می‌توانند شانس دستیابی به نرخ تبدیل بالاتر، از طریق لینک‌های وابسته را افزایش دهند. چرا که علاقه به محصول در حال حاضر وجود دارد و قرار است این پست بازدیدکنندگان را تشویق کند تا روی لینک کلیک کرده و در نهایت خرید کنند.

علاوه بر این، بررسی محصولات می‌تواند در موتورهای جستجو با توجه به کلمات کلیدی استفاده شده، رتبه بالایی داشته باشد. هنگامی که ناشران این نوع پست را ایجاد می‌کنند، از نام محصول در عنوان استفاده می‌کنند، که به آن‌ها کمک می‌کند در جستجوهای مرتبط رتبه بالایی داشته باشند، بنابراین SEO آن‌ها بهبود می‌یابد.

در چارچوب این استراتژی، به‌عنوان ناشر باید:

  • محصول را به تفصیل شرح دهید
  • ویژگی‌های محصول را ذکر کنید
  • مزایا(یا معایب) را صادقانه بیان کنید
  • تصاویر محصول را در پست قرار دهید
  • ذکر قیمت(یا هرگونه تخفیف در صورت وجود)
  • تجربه استفاده از محصول
  • مقایسه با محصولات مشابه(اختیاری)
  • سایر محصولات با همان مارک را معرفی کنید(اختیاری)

استراتژی ذکر محصول در سیستم همکاری در فروش

استراتژی ذکر محصول در سیستم همکاری در فروش

به‌جای تمرکز کل پست وبلاگ بر روی یک محصول واحد، مانند استراتژی بررسی محصول، این استراتژی شامل ذکر محصول با لینک وابسته اضافه شده است. به‌عنوان مثال، می‌توانید دستور پخت کیک را در یک پست وبلاگ بنویسید و سپس لوازم آشپزی مورد نیاز برای پخت کیک را ذکر کنید. به این ترتیب، شما به‌سادگی محصول را بدون شرح زیاد و جزئیات در مورد ویژگی‌های محصول، قیمت و غیره ذکر می‌کنید.

معمولا برای ذکر محصول، یک پست وبلاگ نوشته می‌شود، اما لینک وابسته را می‌توان در رسانه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشت. مزیت اصلی این استراتژی این واقعیت است که نیازی به اختصاص زمان خود برای نوشتن یک بررسی کامل محصول نیست.

مانند همیشه توصیه می‌شود فقط محصولاتی را که خودتان استفاده کرده‌اید، تبلیغ و معرفی کنید، این به شما کمک می‌کند تا اعتبار خود را در بین کاربران آنلاین حفظ کنید.

استفاده از بنرها در سیستم همکاری در فروش

 استفاده از بنرها در سیستم همکاری در فروش

لینک‌های وابسته را می‌توان در قالب یک بنر نیز به اشتراک گذاشت. بنابراین به‌جای لینک متنی، لینک تصویر وجود خواهد داشت.

مزیت اصلی این استراتژی این است که برخلاف بررسی محصولات که به یک پست کامل احتیاج دارد، لینک وابسته بخشی از یک صفحه است، و می‌توان آن را در چندین یا حتی در تمام صفحات وب‌سایت نمایش داد تا دسترسی به آن افزایش یابد، بنابراین بیشتر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

سیستم همکاری در فروش و نقش کوپن‌ها(کدهای تخفیف)

سیستم همکاری در فروش و نقش کوپن‌ها(کدهای تخفیف)

کوپن‌ها یک نوع تبلیغات آنلاین بسیار محبوب هستند زیرا مستقیماً خریداران بالقوه را هدف قرار می‌دهند که انگیزه اضافی برای خرید در قالب تخفیفی که کوپن‌ها ارائه می‌دهند را داشته باشند. برای این‌که این استراتژی برای ناشران در دسترس باشد، آن‌ها باید با صاحب محصول توافق کنند تا قیمت برای ترافیک ارجاعی آن‌ها کاهش یابد.

این راه حلی نیست که اغلب در سیستم همکاری در فروش استفاده می‌شود، زیرا به شرایط و ضوابط خاصی در مورد قیمت نیاز دارد. این استراتژی سود صاحب محصول را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد زیرا باید قیمت را پایین بیاورد و همین‌طور کمیسیون ناشر را هم پرداخت کند.

یوتیوب و سیستم همکاری در فروش

یوتیوب و سیستم همکاری در فروش

گسترش و محبوبیت محتوای ویدئویی در سیستم همکاری در فروش هم منعکس شده است، و راه جدیدی را برای دسترسی لینک وابسته به کاربران آنلاین معرفی می‌کند. افرادی که در یوتیوب تولید محتوا می‌کنند و به‌عنوان یوتیوبر شناخته می‌شوند، در حال تبدیل شدن به یک فرد تأثیرگذار هستند که هریک در زمینه خاصی تخصص دارند.

این اینفلوئنسرها با توجه به جایگاه، اعتماد و احترامی که بین مخاطبان خود برخوردارند، می‌توانند از طریق این پلتفرم بر مخاطبان خود تأثیر بگذارند و آن‌ها را متقاعد به خرید کنند.

قسمت اول این فرایند همانند مدل همکاری در فروش سنتی است. کاربران یوتیوب به برنامه همکاری در فروشی مورد نظر ملحق می‌شوند، محصولات را انتخاب و لینک وابسته دریافت می‌کنند.

با این حال، نحوه ارائه این محصولات وابسته به دلیل قالب محتوایی که استفاده می‌کنند متفاوت است. به‌جای وبلاگ‌نویسی سنتی‌، کاربران یوتیوب معمولاً باید محصول را از طریق ویدئو نمایش دهند. این بدان معناست که آن‌ها یا باید محصول را بخرند یا صاحب محصول باید آن را به امید بالابردن فروش خود از طریق این نوع تبلیغات، برای آن‌ها ارسال کند. سپس باید نحوه عملکرد آن را نشان ‌دهند. به‌عنوان مثال، اگر محصول وابسته لاک ناخن است‌، یوتیوبر می‌تواند آن را هنگام استفاده نشان دهد یا اگر محصول، صندلی حامل کودک است‌، یوتیوبر می‌تواند نحوه قرار دادن نوزاد در صندلی و غیره را نشان دهد.

به‌طور کلی، ایده این است که محصول را به مخاطب نزدیک کنید و توضیح دهید که چرا آن را توصیه می‌کنید. ارائه چنین نظرات شخصی‌ در مورد محصول، مخاطبان را متقاعد می‌سازد و تشویق به خرید و استفاده از آن می‌کند. این‌گونه است که همکاری در فروش با محیط جدید سازگار می‌شود.

یوتیوبر باید لینک وابسته را به اشتراک بگذارد تا از طریق آن، فروش صورت گرفته، به نام او به ثبت برسد و در واقع این استراتژی بر اساس نفوذ یوتیوبر است. هرچه یوتیوبر محبوب‌تر باشد، این لینک‌ها از طریق بازدیدهای آنلاین بیشتر در معرض نمایش قرار می‌گیرند و بازده بالاتری خواهند داشت.

سخن آخر

عملکرد این استراتژی‌ها به نوع تعامل شما با مخاطبان و همچنین تأثیر شما در جامعه آنلاین بستگی دارد. همچنین‌، ممکن است یک ناشر بر اساس شرایط خود یک استراتژی خاص را انتخاب کند.

نظارت بر تلاش‌های همکاری در فروش و ارزیابی عملکرد این نوع بازاریابی آنلاین بسیار مهم است. مهم‌ترین آماری که باید به آن توجه کنید موارد زیر است:

  • تعداد کلیک‌ها
  • تعداد تبدیل‌ها
  • اطلاعات مربوط به کسانی که کلیک می‌کنند(گروه سنی، جنسیت، مکان و غیره)
  • محصولاتی که بیشترین کلیک / تبدیل را دارند

ارزیابی داده‌های بالا را برای هر نوع تبلیغات زیر نظر داشته باشید تا به این نتیجه برسید که کدام یک از استراتژی‌ها عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند، کدام محصولات بهتر از بقیه عمل می‌کنند، نوع تبلیغاتی که بیشترین نرخ تبدیل را دارند کدامند، و همچنین می‌توانید از آن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود و نحوه تأثیرگذاری هر یک از این رویکردها در بین آن‌ها استفاده کنید. به‌عنوان مثال، برخی از محصولات ممکن است در بین کاربران از یک مکان خاص محبوبیت داشته باشند. یا استراتژی ذکر محصول ممکن است نرخ تبدیل بهتری نسبت به بنر داشته باشد. همه این‌ها می‌تواند بر برنامه‌ریزی شما و راهی که برای توسعه استراتژی سیستم همکای در فروش خود در پیش خواهید گرفت، نقش بسزایی داشته باشد.

منبع

www.emarketinginstitute.org

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید