()

همه چیز از یک ایده شروع می‌شود، بسیاری از شرکت‌های موفق امروز، به دنبال جرقه یک ایده در ذهن بنیان‌گذاران‌شان ایجاد شده‌اند. زمانی که بنیان‌گذاران اوبر برای شرکت در یک کنفرانس به پاریس رفته بودند و به راحتی تاکسی پیدا نکردند، ایده شکل‌گیری پلتفرمی برای خدمات تاکسی به ذهن‌شان رسید. صاحبان دیجی کالا به دنبال راه‌حلی برای رفع مشکلات خرید سنتی بودند و… .

وقتی به نحوه شکل‌گیری بسیاری از کسب‌وکارهای موفق دنیا نگاه کنیم، می‌بینیم که همه آنها از یک ایده شروع شده‌اند؛ یک ایده پولساز که با دنبال کردن آن بتوان به درآمد بالا رسید.

هر کدام از ما چه در ابتدای فعالیت‌های کاری و اقتصادی خود باشیم، چه در میانه راه، به دنبال راهی هستیم که بتوانیم درآمد بیشتری به دست بیاوریم. بنابراین آشنایی با ایده ‌هایی که درآمدزایی بالایی ایجاد کنند و عملی کردن آنها می‌تواند نقش مهمی در شرایط اقتصادی امروزه ما داشته باشد.

چطور به ایده های پولساز برسیم؟

هنگامی که صحبت از ایده‌های کاربردی و جذاب برای پولسازی می‌شود، منظور ما ایده‌هایی است که نیاز به سرمایه زیادی ندارند و در عین حال می‌توانند درآمدزایی بالایی در بلندمدت داشته باشند.

برای رسیدن به یک ایده درآمدزا باید 3 نکته را مد نظر قرار دهیم که در ادامه معرفی می‌شوند:

ایده شما باید قابلیت اجرا داشته باشد

اولین نکته این است که ایده شما قابلیت اجرایی داشته باشد، به همین دلیل هم در انتخاب ایده کسب‌وکار باید دقت کنیم، چرا که قرار است وقت و هزینه خود را صرف آن کنیم، بنابراین باید قابلیت اجرایی داشته و درآمدی را رقم بزند که ارزش زمان و انرژی صرف شده ما را داشته باشد.

به طور کلی این ایده‌ها را می‌توان به بخش‌های متعددی مانند ایده کسب‌وکارهای اینترنتی، ایده کسب‌وکارهای خانگی و غیر اینترنتی، ایده‌ های پولساز برای بانوان و… تقسیم‌بندی کرد.

ایده شما باید خلاق باشد

یکی دیگر از نکاتی که برای رسیدن به یک راهکار پولساز باید به آن توجه کنیم، خلاقانه بودن ایده است، یعنی به فکر عملی کردن ایده‌ای باشیم که با پرداختن به نکات خلاقانه بتواند ما را به درآمد بالا برساند.

مثلا فرض کنید یک نفر به ایده فروش اینترنتی رسیده است، این روش کاملا قابلیت اجرایی دارد، یعنی مردم نسبت به خرید اینترنتی راغب هستند و بازار آن وجود دارد؛ اما چطور می‌توانیم این فروش را با خلاقیت بیشتری انجام داد؟

مثلا می‌شود برای هر محصول یک داستان جذاب نوشت تا مخاطبان نسبت به خریدن آن ترغیب شوند، یا اینکه از روش‌های جدیدتر فروش مانند سیستم همکاری در فروش (لینک به مقالات مربوط به همکاری در فروش) استفاده کرد.

هر اندازه بتوانیم ایده خود را خلاقانه‌تر ارائه دهیم، طبیعتا به فروش بیشتری هم خواهیم رسید.

ایده شما باید همراه با مهارت لازم باشد

از سوی دیگر هر اندازه بتوانیم مهارت‌های خودمان را افزایش دهیم، فرصت‌ها و ایده های کسب‌وکاری بیشتری در مقابل خود خواهیم داشت. یادگیری مهارت‌های جدید یکی از شروط اصلی رسیدن به ایده‌های درآمدزا است، چرا که بسیاری از این راهکارها نیاز به توانمندی‌های خاص خود دارد.

در شرایط کنونی که دوره‌های آموزشی به وفور در فضای اینترنت ارائه می‌شوند، بهتر است اوقات فراغت خود را صرف یادگیری مهارت‌های جدیدی مانند طراحی، تولید محتوا، سئو سایت، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی و… کنیم تا هنگامی که قصد عملی کردن روش‌های درآمدزا را داریم، توانایی انجام آنها را هم داشته باشیم.

طبق صحبت‌هایی که تا اینجا داشتیم برای رسیدن به یک ایده پولساز باید نکات زیر را مد نظر قرار دهیم:

  • قابلیت اجرایی داشتن
  • درآمدزا بودن
  • خلاقانه بودن
  • داشتن مهارت و توانمندی

13 ایده پولساز برای شروع کسب‌ وکار در ایران

به طور کلی راهکارها و ایده‌هایی که منجر به درآمدزایی می‌شوند، در تمام دنیا وجود دارند. فرقی نمی‌کند در اروپا باشیم یا در آمریکا، به هرحال در هر کشوری، براساس نیازهایی که در بازار آن وجود دارد، می‌توان به ایده‌هایی کاربردی در راستای درآمد بیشتر دست یافت.

در کشور ما نیز ایده های خلاقانه پولساز زیادی وجود دارند که اگر آمادگی اجرایی کردن آنها را داشته باشیم، به درآمدهای قابل توجهی هم خواهیم رسید. در ادامه سعی می‌کنیم بهترین ایده های پولسازی در ایران را به شما معرفی کنیم، ایده‌هایی که اگر با مهارت کافی و زمان و انرژی لازم همراه شوند، قطعا درآمدهای بالایی را به دنبال خواهند داشت.

نویسندگان دورکار

ایده جذاب و پولساز نویسندگی و تولید محتوا به صورت دورکاری

یکی از ایده‌های جذاب برای کسب درآمد بیشتر در ایران، نویسندگی به صورت دورکاری است. نویسندگی مهارتی است که برخی از افراد دارند و می‌توانند در اوقات فراغت خود، شب‌ها و روزهای تعطیل به آن بپردازند.

ایده نویسندگی به صورت دورکاری در صورتی می‌تواند پولساز محسوب شود که بتوانیم مهارت‌های لازم برای انجام آن را به دست بیاوریم. در دنیای امروز، نوشتن تنها به معنای نگارش جملات درست نیست، اگرچه این نکته هم بسیار مهم است، نوشتن در دنیای امروز به این معناست که باید مهارت کپی رایتینگ را بلد باشیم، یعنی یک متن جذاب برای مخاطبان بنویسیم، اصول سئو را رعایت کنیم تا نوشته ما در صدر موتورهای جستجو دیده شود، خلاقانه بنویسیم و … .

اگر نویسنده‌ای بتواند مهارت‌های مربوط به نوشتن اصولی و کاربردی را رعایت کند، طبیعتا یک ایده پولساز برای اوقات بیکاری خود پیدا کرده است. حداقل دستمزد یک نویسنده دورکار حرفه‌ای برای یک مقاله چیزی بین 300 تا 500 هزار تومان است که اگر در طول هفته بتواند چهار یا پنج مقاله بنویسد، قطعا درآمد قابل توجهی را به دست خواهد آورد.

مزیت نویسندگی به صورت فریلنسری این است که می‌توانید در حالی که در خانه خود هستید و چای‌تان را می‌نوشید ایده های خلاقانه خود را عملی کرده و به درآمد برسید.

آموزش، یک ایده پولساز برای همه

آموزش مهارت‌های مختلف، یکی از ایده های پولساز در ایران

اگر به یک زبان خارجه مسلط هستید، نقاش یا خطاط خوبی هستید، آشپز ماهری هستید، خیاطی بلدید و … می‌توانید روی آموزش به عنوان یک شغل پولساز حساب کنید. مخصوصا در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا که مردم رغبت بیشتری به آموزش آنلاین پیدا کرده‌اند، این روش می‌تواند یک فعالیت جانبی در کنار سایر فعالیت‌های شما باشد تا بتوانید به درآمد بیشتری برسید.

مهم این است که بتوانیم در گام اول مهارت‌ها و توانمندی‌های‌مان را بشناسیم، شاید گل‌سازی بلدیم یا می‌توانیم دروس دوره دبستان و دبیرستان را تدریس کنیم، در هر صورت فضای اینترنت پر از پلتفرم‌هایی است که امکان برقراری ارتباط و برگزاری یک دوره آموزشی را فراهم می‌کنند.

 از سوی دیگر آموزش به ایرانیانی که ساکن کشورهای دیگر هستند هم می‌تواند یکی از ایده های پولساز برای ما ایران‌ها محسوب شود؛ چرا که دستمزدی که دریافت خواهیم کرد به دلار خواهد بود که طبیعتا مبلغ قابل توجهی است.

مثلا فرض کنید شما دستور زبان فارسی بلد هستید و به صورت ساعتی به فرزندان افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، آموزش می‌دهید، در این صورت اگر برای هر ساعت 5 دلار هم دریافت کنید و هفته‌ای 5 ساعت تدریس داشته باشید، حتی با احتساب هر دلار 20 هزار تومان هم، معادل 500 هزار تومان در هفته درآمدزایی خواهید داشت. 

حال اگر بتوانید کلاس‌های آموزشی خود را بیشتر کنید، طبیعتا به درآمد قابل توجهی از این شغل خواهید رسید. آموزش هم می‌تواند به عنوان یک فعالیت جانبی و شغل دوم در نظر گرفته شود که در آخر هفته‌ها انجام دهید و درآمد داشته باشید. 

عکاسی

یکی از ایده های خلاقانه، عکاسی است. شاید تا چند سال پیش مهارت عکاسی یک علاقه شخصی بود، اما امروزه با گسترش استفاده از اینترنت در بین مردم، عکاس‌ها هم می‌توانند به درآمدهای بالا دست پیدا کنند.

کافی است در یکی از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک عکاس حرفه‌ای شناخته شوید، از آن پس موجی از تقاضاهای مختلف برای عکاسی را دریافت خواهید کرد. برای اینکه ایده عکاسی را به درآمدی برای خود تبدیل کنید، در درجه اول باید مهارت آن را به دست بیاورید و در گام دوم هم باید یک دوربین حرفه‌ای تهیه کنید.

البته قیمت دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای بالاست، اما اگر خودتان هم یک عکاس حرفه‌ای باشید، دستمزد خیلی خوبی دریافت خواهید کرد. یعنی شما یک بار هزینه خرید دوربین را می‌پردازید اما تا سال‌ها می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

درآمد عکاسی به شکل‌های مختلفی به دست می‌آید، مثلا می‌توانید به صورت پروژه‌ای فرایند عکاسی یک جشن عروسی یا پرسنل یک شرکت را بر عهده بگیرید یا اینکه به ازای هر عکس پول دریافت کنید.

دستمزد یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند ماهانه تا 15 میلیون تومان هم باشد که بستگی به میزان کار عکاس و کیفیت عکس‌هایش دارد.

انجام پروژه‌های تحقیقاتی

انجام پروژه‌های تحقیقاتی

ممکن است برخی از ما در یک رشته دانشگاهی تخصص داشته یا مهارت‌هایی مانند نظرسنجی از افراد و گرفتن مصاحبه از دیگران و … را داشته باشیم، این یک ایده پولساز است که احتمالا آنرا دست کم گرفته ایم!

کافی است در پروژه‌های تحقیقاتی شرکت کنیم تا بتوانیم یک درآمد جانبی دیگر را هم برای خودمان دست و پا کنیم.

با توجه به اینکه هر فردی دایره‌ای از روابط در بین دوستان و آشنایان خود دارد، از این طریق هم می‌تواند در کارهای تحقیقاتی شرکت کند. فرض کنید رشته تحصیلی شما روانشناسی بوده است و حالا در موقعیتی دیگر مشغول به کار هستید، در کنار فعالیت فعلی خود می‌توانید همکار پروژه‌های مرتبط با رشته تحصلی‌تان باشید، مثلا در پر کردن نظرسنجی‌ها کمک کنید یا در فرایند دسته‌بندی نتایج و بخش‌های تئوری همکاری کنید.

به طور کلی همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی یک ایده درآمدزا محسوب می‌شود که نیاز به سرمایه خاصی ندارد و در عین حال می‌تواند به رشد و توسعه فردی شما هم کمک کند.

همکاری با پلتفرم‌های تاکسیرانی

همکاری با پلتفرم‌های تاکسیرانی

با ظهور پلتفرم‌های کسب‌وکار اینترنتی تعداد زیادی ایده شکل گرفتند که با رویکردهای جدیدتری به مشاغل سنتی می‌پردازند. یکی از مشاغل سنتی که در فضای اینترنت تغییر شکل داد، مسأله حمل‌ونقل است.

امروز رانندگی در پلتفرم‌هایی مانند اسنپ و تپسی به عنوان یک شغل جانبی از سوی مردم پذیرفته شده است و مسافران هم خیلی راحت از طریق همین پلتفرم‌ها، راننده مورد نظر خود را برای جابه‌جایی انتخاب می‌کنند.

بنابراین اگر به دنبال یک ایده درآمدزا هستید که خیلی راحت در اوقات بیکاری خود مشغول شده و حقوق خوبی دریافت کنید، همکاری با شرکت‌های اینترنتی تاکسی است. برای این کار هم مهارت خاصی نیاز ندارید، داشتن خودرو و گواهینامه رانندگی شرط احراز این شغل است که اگر سایر شرایط حقوقی آن را هم داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید شغلی متناسب با وقت‌های خالی خود داشته باشید.

دستمزد یک راننده اینترنتی به تعداد سفرها و میزان مسافت‌هایی است که مسافران را جابه‌جا می‌کند، بر این اساس درآمد ماهانه یک راننده در پلتفرمی مانند اسنپ چیزی بین 3 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان است؛ البته اگر به عنوان یک شغل تمام وقت به این کار نگاه کند و وقت بیشتری به آن اختصاص دهد، به درآمد بیشتری هم خواهد رسید.

افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ می‌تواند گزینه جذابی برای افرادی باشد که به دنبال ایده های پولساز اینترنتی هستند. مهارت افیلیت مارکتینگ به این معناست که بتوانید بابت ارجاع دیگران به سمت خرید محصولات و خدمات یک کسب‌وکار، درصدی را دریافت کنید. مثلا اگر بازدیدکنندگان یا خریداران سایتی مانند آمازون از لینک شما به آنجا رفته باشند، خود آمازون به شما پول پرداخت می‌کند.

میزان درآمد افیلیت مارکتینگ به دو عامل بستگی دارد؛ تعداد کاربرانی که از طریق لینک شما وارد صفحه یک کسب‌وکار می‌شوند و نوع عملکرد آنها در سایت فروشنده. به این معنا که اگر صرفا بازدیدکننده باشند یا اینکه در سایت مذکور ثبت‌نام کنند و یا اینکه خریدی انجام دهند، درصد متفاوتی به عنوان کمیسیون پرداخت خواهد شد.

اگر می‌خواهید ایده خود را در قالب یک افیلیت مارکتر شکل دهید و به پول بیشتری برسید، در درجه اول باید دنبال‌کنندگان وفاداری در فضای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا وب‌سایت خود داشته باشید، به طوری که هنگام پیشنهاد شما برای خرید از یک برند دیگر، به شما اعتماد کرده و روی لینک شما کلیک کنند.

عموما میزان درآمد افیلیت مارکتینگ به نوع قرارداد با برند بستگی دارد، فرض کنید با یک فروشگاه لوازم خانگی قرارداد می‌بندید که به ازای هر خریدی که از سمت شما انجام شود، 10درصد کمیسیون دریافت کنید، در این صورت اگر بتوانید از طریق پیج اینستاگرامی خود یک محصول 500 هزار تومانی را به فروش برسانید، 50 هزار تومان درآمد خواهید داشت؛ حال اگر این فروش تکرار شود و اجناس بیشتر با قیمت‌های بالاتری به فروش برسند، طبیعتا درآمد قابل توجهی خواهید داشت.

برای آشنایی با ایده پولساز افیلیت مارکتینگ به مقاله زیر مراجعه کنید.

طراحی لباس

فرصت شغلی  پولساز و بسیار مناسب طراحی لباس در ایران

یکی از ایده های پولسازی که حتی می‌تواند به درآمد چند ده میلیونی هم منجر شود، طراحی لباس است. اگر در آغاز فعالیت کسب‌وکاری خود هستید و به دنبال یک ایده کارآمد، جذاب و پردرآمد برای شغل آینده خود می‌گردید، طراحی لباس می‌تواند گزینه خوبی باشد.

البته برای رسیدن به درآمد بالا از طریق این شغل، باید زحمت زیادی بکشید و چه به صورت آکادمیک و چه به صورت تجربی، مهارت لازم را برای عملی کردن این ایده به دست بیاورید.

خروج بسیاری از برندهای پوشاک خارجی از بازار ایران، باعث شکل‌گیری و گسترش برندهای داخلی در این صنعت شد. از این نظر هم  فرصت‌های کاری زیادی برای طراحان لباس شکل گرفت، چرا که این برندهای تازه‌تأسیس و حتی برندهای قدیمی در بازار پوشاک به طراح نیاز دارند.

بنابراین با توجه به تقاضایی که برای شغل طراحی لباس وجود دارد، می‌توان به عنوان یک ایده پولساز روی آن حساب کرد.

گرافیک

ایده طراحی و تولید محتوای گرافیکی

اگر به دنبال یک ایده هستید که بتوانید در منزل‌تان کار کنید و به درآمد برسید، مهارت گرافیک را هم مد نظر داشته باشید. برای کسانی که می‌خواهند یک مهارت پولساز یاد بگیرند، آشنایی با طراحی و برنامه‌های گرافیکی ضروری است.

با توجه به تقاضای زیادی که برای محتوای تصویری، انیمیشن و محتوای ویدئویی در بازار کار وجود دارد، این مهارت می‌تواند درآمد قابل توجهی را برای افراد ایجاد کند. افرادی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، هم می‌توانند به صورت پاره وقت این کار را انجام دهند و هم شغل گرافیست را به صورت تمام وقت انتخاب کنند.

در هر صورت ایده طراحی و تولید محتوای گرافیکی یک روش پولساز و پردرآمد در فضای کاری امروز به شمار می‌رود. به طوری که حداقل دستمزد ماهانه یک طراح 10 میلیون تومان است. 

طراحی سایت

اگر قرار است از ایده های پولساز صحبت کنیم، نباید طراحی سایت را از قلم بیندازیم. این ایده مخصوصا برای جوانانی که در ابتدای مسیر شغلی خود قرار دارند، پیشنهاد بسیار خوبی است.

فرض کنید یک جوان 20 ساله هستید که می‌خواهید مهارت جدیدی را یاد بگیرید و از آن کسب درآمد کنید. می‌توانید دوره‌های آموزشی طراحی سایت را ببینید و حتی تحصیلات دانشگاهی خود را هم در این زمینه ادامه دهید.

اگر بتوانید در کنار این آموزش، تجربه لازم را هم به دست بیاورید، خواهید دید که حتی اگر در یک شرکت استخدام نشوید و به صورت دورکاری و پروژه‌ای کار کنید، باز هم به درآمد قابل توجهی در ماه خواهید رسید.

فرض کنید وظیفه طراحی و توسعه سه سایت را بر عهده دارید، خیلی راحت با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید این پروژه‌ها را به صورت همزمان جلو ببرید. حتی اگر برای هر یک از آنها ماهی 8 میلیون تومان هم دریافت کنید، درآمدی تا 24 میلیون تومان در ماه خواهید داشت. 

نوشتن و انتشار کتاب الکترونیکی

نوشتن و انتشار کتاب الکترونیکی

یکی دیگر از ایده های پولساز که نیاز به سرمایه هم ندارد، تهیه ای-بوک یا کتاب الکترونیکی است. کافی است در زمینه تخصصی خود یک جزوه آموزشی تهیه کنید و در سایت‌های فروش کتاب یا پلتفرم‌های مرتبط عرضه کنید تا به درآمد برسید.

مزیت اصلی انتشار کتاب‌های الکترونیکی کم‌هزینه بودن آنهاست، یعنی هزینه‌ای برای چاپ آنها پرداخت نمی‌کنید و بدون هزینه‌های ارسال، آنها را در فضای وب به فروش خواهید رساند.

فرض کنید یک داستان تخیلی جذاب نوشته‌اید یا یک جزوه راهنما برای فعالیت در لینکدین تهیه کرده‌اید، اگر برای فروش هر نسخه 20 هزار تومان هم دریافت کنید و ماهانه 100 نسخه از آن را بفروشید، درآمدتان تنها از فروش یک کتاب، 2 میلیون تومان خواهد شد. حال اگر ای-بوک شما معروف شود و کتاب‌های دیگری را هم از همین طریق به فروش برسانید، طبیعتا به درآمد بیشتری خواهید رسید.

فروش وسایل دست‌ساز

ایده فروش وسایل دست‌ساز

یکی از ایده‌هایی که درآمد خوبی نصیب‌تان می‌کند، فروش دست ساخته‌های خودتان است. این ایده می‌تواند شکل‌دهنده بسیاری از مشاغل خانگی باشد. به عنوان مثال اگر کوزه‌گری بلد هستید یا صنایع دستی محلی می‌بافید و یا عروسک‌سازی می‌کنید، می‌توانید مشتریان اولیه خود را در بین دوستان و آشنایان‌تان پیدا کنید.

در این صورت می‌توانید در اوقات فراغت خود مشغول باشید و با استفاده از مهارتی که دارید، به پول برسید. مثلا اگر توانایی ساخت عروسک را دارید، در گام اول محصولات خود را بین دوستان و خانواده معرفی کنید و کم‌کم دایره فروش‌تان را به اینترنت برسانید و یک پیج اینستاگرامی بسازید.

با گذشت زمان، اگر مهارت خود را ارتقاء دهید و محصولات باکیفیت ارائه کنید، به یک درآمد متناسب با تعداد کالاهایی که تولید می‌کنید ،خواهید رسید.

فرض کنید می‌توانید دستبندهای تزئینی بسازید، همین خودش می‌تواند یکی از ایده های پولساز برای بانوان به شمار رود. مخصوصا اگر بتوانند در فضایی مثل اینستاگرام که کاربران زیادی دارد، فعالیت مستمر داشته باشند، خیلی زود مخاطبان زیادی از سراسر ایران پیدا کرده و به درآمد ماهانه حداقل 5 میلیون تومان و حتی تا بیش از 10 میلیون تومان دست خواهند یافت.

مربی ورزشی

ایده مربیگری و فعالیت ورزشی

امروزه سبک زندگی مردم تغییر کرده است و همه به دنبال اصلاح روش تغذیه خود و حفظ سلامتی‌شان هستند. بنابراین اگر در زمینه ورزش فعالیت می‌کنید، حتما نباید مربی یک باشگاه مشخص باشید تا درآمد داشته باشید، بلکه در کنار آن می‌توانید به عنوان یک مربی ورزشی آنلاین هم فعالیت خود را ادامه دهید. بسیاری از مردم در طول روز فرصت رفتن به باشگاه را ندارند، اما شب‌ها در منزل خود وقت دارند تا با کمک یک مربی آنلاین ورزش کنند. این راهکار یکی از ایده های پولساز در اینستاگرام محسوب می‌شود، به این صورت که می‌توانید در پیج اینستاگرام خود به عنوان یک مربی ورزشی فعالیت داشته باشید.

در قدم اول باید از طریق ارائه محتوای باکیفیت با مخاطبان خود وارد تعامل شوید و بعد از جلب اعتماد آنها، کلاس‌های آنلاین ورزشی خود را شروع کنید. ضمن اینکه با دادن برنامه ورزشی و رژیم غذایی هم می‌توانید درآمد کسب کنید.

به طور متوسط هزینه ماهانه کلاس‌های آنلاین ورزشی از 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان در نوسان است که این اختلاف قیمت به تجربه مربی و تعداد ساعات آموزش بستگی دارد. فرض کنید یک مربی ورزش هستید و در کنار فعالیت روزانه خود، تدریس آنلاین هم می‌کنید و از هر نفر به طور متوسط ماهی 500 هزار دریافت می‌کنید.

حتی اگر 10 مشتری هم داشته باشید، ماهانه 5 میلیون تومان درآمد خواهید داشت که می‌تواند یک منبع درآمد جانبی برای‌تان باشد.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

یکی از ایده های پولساز مجازی ، مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. این روزها اگر سری به سایت‌های کاریابی بزنید، می‌بینید که درخواست‌های زیادی برای مدیریت پیج اینستاگرام، تلگرام و… وجود دارد.

به همین دلیل اگر در این زمینه مهارت دارید، می‌توانید به عنوان یک ایده جذاب و درآمدزا روی آن حساب کنید. در نظر داشته باشید که برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی باید حتما به‌روز باشید و با جدیدترین تحولات این پلتفرم‌ها و رویکردهای تبلیغاتی آنها آشنا باشید.

درآمد ماهانه یک ادمین شبکه‌های اجتماعی حداقل 3 میلیون تومان در ماه است که این مبلغ با توجه به تجربه، مهارت و وظایف ادمین می‌تواند به ماهی 8 میلیون تومان هم برسد. حتی اگر بتوانید در ماه 3 پیج اینستاگرامی را مدیریت کنید و حداقل حقوق را هم دریافت کنید، درآمد ماهانه شما نزدیک به 10 میلیون تومان خواهد بود.

آیا این ایده ها عملی هستند؟

 ایده‌ های پولساز در ایران تا چه حد عملی هستند

می‌توان یک لیست بلند بالا از N ایده پولساز تهیه کرد و تعدادشان به 13 موردی که اشاره شد، ختم نمی‌شود و می‌توانیم ایده‌های جذاب دیگری را هم به این لیست اضافه کنیم، اما یک سوال اساسی در اینجا مطرح می‌شود و آن هم عملی بودن این اید‌ه‌هاست؛ آیا همه این ایده‌ها در ایران قابل اجرا و عملی هستند یا خیر؟!

برای درک این نکته که آیا ایده ما در دنیای واقعی پولساز است یا خیر، باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیریم:

وجود تقاضا برای ایده

در گام نخست، باید ببینید که آیا برای ایده شما تقاضا وجود دارد یا نه. ممکن است شما یک ایده جذاب و وسوسه‌کننده داشته باشید، مثلا در یک شهر کوچک زندگی می‌کنید و به فکر آموزش برنامه‌نویسی به همشهریان خود باشید.

آیا همشهریان شما رغبتی برای یادگیری برنامه‌نویسی دارند؟ طبیعتا اگر کسب‌وکار اصلی و خانوادگی آنها کشاورزی باشد، ترجیح خواهند داد که در همان حوزه فعالیت کنند. پس برای این ایده تقاضا وجود ندارد.

اما اگر به دنبال ایده های پولساز مجازی باشید، شاید بتوانید با آموزش آنلاین برنامه‌نویسی ایده خود را اجرایی کنید. شاید در شهر شما تقاضا زیاد نباشد، اما در کل ایران برای یادگیری این مهارت تقاضا وجود دارد.

دوام ایده

یکی دیگر از نکاتی که در عملی شدن یک ایده پولساز باید به آن توجه کنیم، دوام آن ایده است. آیا راهکار شما می‌تواند طی چندین سال برای‌تان درآمدزایی کند یا اینکه ممکن است طی چند ماه مخاطبان خود را از دست بدهید.

به همین دلیل قبل از اجرایی کردن هر ایده‌ای، وضعیت آن را طی حداقل 3 سال آینده تجسم کنید و ببینید طی این سال‌ها رشد خواهد کرد یا اینکه بعد از یک سال مشتریانش را از دست خواهد داد.

حل یک مسئله واقعی

مشتری زمانی یک محصول یا خدمت را خریداری می‌کند که یک نیاز واقعی او را برطرف کند. بنابراین بهترین ایده، ایده‌ای است که یک مشکل واقعی را رفع کند.

پس برای یافتن ایده‌های درآمدزا فقط به جذاب بودن آنها توجه نکنید، بلکه بازار و نیاز مخاطبان خود را بررسی کنید تا راهکاری ارائه دهید که برای آن تقاضا وجود داشته باشد.

تست ایده

اگرچه توجه به نکات بالا برای سنجش عملی بودن یک ایده کافی است، اما در هر صورت بهتر است یک آزمایش اولیه هم از ایده خود داشته باشید، یعنی روی گروه محدودی از مخاطبان تست کنید تا متوجه میزان رغبت آنها نسبت به راهکارتان بشوید.

سؤالات متداول

چطور به یک ایده پولساز برسیم؟

برای رسیدن به یک ایده پولساز در درجه اول باید نیازهای جامعه و مهارت‌های خود را بسنجید تا به یک ایده کاربردی و متناسب با توانمندی‌های خود دست پیدا کنید.

آیا ایده های پولساز در ایران قابل اجرا هستند؟

بله، هر ایده‌ای که متناسب با نیاز مخاطبان ایرانی شکل گرفته باشد و به طور اصولی عملی شود، قابلیت اجرایی هم دارد.

آیا برای عملی کردن یک ایده پولساز باید به صورت تمام وقت کار کنیم؟

خیر، بسیاری از این ایده‌ها را می‌توان به صورت پاره‌وقت و در اوقات فراغت خود انجام داد و به درآمد بیشتری رسید.

ایده های پولساز

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید