()

ابزارهای زیادی برای ورود به افیلیت مارکتینگ وجود دارد اما دو راه اصلی و مهم برای یک نمایش‌دهنده شبکه‌های اجتماعی و داشتن یک وب سایت است. از این رو در این مقاله به صورت اختصاصی به این دو مبحث پرداخته شده و توضیحات تکمیلی ارائه خواهد شد.

در مقاله افیلیت مارکتینگ چیست به طور کامل توضیح دادیم که افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به فرآیندی گفته می‌شود که بر اساس آن یک افیلیت (نمایش دهنده) اجازه بازاریابی برای کالاهای یک شخص یا شرکت دیگر را به دست می‌آورد. افیلیت کالایی را تبلیغ می‌کنند و درصدی از سود هر فروش به دست می‌آورد با توجه به شرایط کنونی جوامع در سراسر دنیا افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین و پردرآمدترین و کم خطرترین روش‌های درآمدزایی بدون محدویت مکان و زمان میباشد در حالیکه هر کار “معمولی” مستلزم آن است که در محل کار حضور داشته باشید تا بتوانید کسب درآمد کنید، افیلیت مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که حتی در خواب هم کسب درآمد کنید.

افیلیت مارکتینگ از طریق شبکه‌های اجتماعی

باید نحوه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به خوبی فرا بگیرید و بتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید. بهتر است بدانید شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام گزینه‌های بسیار کارا و قوی‌ در زمینه بازاریابی و جذب هوشمند مخاطب دارد که می‌تواند بسیار به شما کمک کند. برای مثال در حال حاضر اینستاگرام در ایران بیش از 45 میلیون عضو دارد که می‌تواند یک شبکه فوق‌العاده برای کسب و کار باشد.

یادگیری فرآیند هشتگ گذاری و فالوور گیری را برای موفقیت حتما در برنامه آموزشی خود بگنجانید.

نکته مهم دیگر بایو یا چرایی یک پیج است. به قول رابرت چارلدینی اگر قرار است از دیگران بخواهیم کاری را انجام دهند باید یک چرایی به آن‌ها بدهیم. مثلا اگر ما از دیگران می‌خواهیم که پیج ما را فالو کنند باید بتوانیم یک چرایی قوی و محکم به آن‌ها ارایه دهیم. که جواب این چرایی بایو پیج شما است. بایو نوشتن چندان هم کار پیچیده و دشواری نیست.

فقط کافی است در ابتدا خودتان را به طور مختصر معرفی کنید. مثلا نام و نام خانوادگی‌تان و تخصص خود را در چند کلمه ی کوتاه ذکر کنید و سپس بگویی اگر که پیج شما را فالو کنند چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد؟ مثلا فلان مهارت را یاد می‌گیرند و یا آخرین اخبار و اطلاعات را در مورد فلان موضوع به دست می‌آورند و یا به بهبود روابط عاطفی آن‌ها کمک خواهد کرد و … . و در آخر یک دعوت به اقدام هم ذکر شود مثل این که روی فلان لینک کلیک کنید و یا آخرین پست را ببینید.

عاشق فالوور‌های خود باشید

مورد بسیار مهم دیگر این است که عاشق فالوور‌های خود باشید به این معنا که درست است که پل ارتباطی شما و کاربران یک سیستم موبایل و اپلیکیشن است ولی کسی که پشت این دستگاه نشسته است یک شخص است و آن شخص دارای احساسات و عواطف بوده و فروش اینترنتی هنگامی صورت می‌گیرد که احساسات شخص را درگیر نمایید.

این به معنای فریب دادن فرد نیست، یعنی باید بتوانید محتوایی را به طرف مقابل ارایه دهید که به شخص حس خوب و حال بهتری را ارایه می‌کند. یعنی باید تمام تمرکز ما بر روی طرف مقابلمان باشد که چه محتوایی را به او ارایه بدهیم که حس خوبی را منتقل کند.

این محتوا می‌تواند شامل بیان خصوصیات یک عطر باشد و یا شامل یک آموزش خوب و مفید و کاربردی باشد مثلا نحوه تکثیر کاکتوس در چند ثانیه توضیح داده شود و یا شامل یک خبر خوب باشد که حال مخاطب ما را بهتر کند. مثلا یک روش آسان و راحت برای سوزاندن چربی‌های دور شکم پیاده روی است.

آشنایی و علاقه

سعی کنید خودتان به نوع کالا یا خدماتی که برای فروش انتخاب می‌کنید علاقه‌مند باشید. شما می‌بایست کالا‌هایی را برای تبلیغ انتخاب کنید که مورد تایید شما هستند و مطمئن شوید که فعالیت‌های شما حول محور کالا‌های با ارزشی بچرخند که مشتری‌ها از استفاده آن‌ها لذت ببرند.

افیلیت مارکتینگ از طریق وب سایت و محتوانویسی

باید بدانید که گوگل هدفمندترین روش جذب مشتری است پس حتما نیاز به یک وبسایت دارید. ممکن است در ابتدا بسیار گیج کننده به نظر برسد ولی بهتر است بدانید وردپرس و دیگر سایت‌های مشابه، برای هر کسی که می‎خواهد یک وب‌سایت با کیفیت داشته باشد، کار را بسیار ساده کرده اند. وب سایت را با محتوای مناسب پر کنید. و از بیان مطالب تکراری و خسته کننده بپرهیزید.

جمع‌آوری اطلاعات کاربران

باید بتوانید با یک ترفند مناسب که چندان وقت گیر هم نباشد مخاطبان را به صفحه فرود هدایت کنید. صفحه فرود صفحه‌ایست که در آن اطلاعات کاربران را دریافت نموده و جمع آوری می‌کنید. امروزه جمع آوری اطلاعات افراد در ازای یک پیشنهاد به شدت ارزشمند صورت می‌گیرد در غیر این صورت احتمال اینکه مخاطبان اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند بسیار کم است. کافیست به آنها آفری همچون دانلود رایگان کتاب و یا ارسال کتاب به صورت رایگان و یا هر موردی که با کلمه رایگان بتوانید مخاطب را درگیر خود کنید، بدهید.

یک نکته طلایی دیگر در این زمینه ارائه آموزش‌های رایگان می‌باشد. این آموزش‌ها با چند هدف باید تهیه شوند اول اینکه مخاطبان شما را به عنوان یک متخصص بشناسند و بتوانند به شما اعتماد کنند و دوم اینکه باید سعی شود اطلاعاتی که در اختیار مخاطب قرار می‌دهید بسیار ارزشمند باشد به نحوی که مخاطب را به برند خود علاقمند نمایید و سوم اینکه این اطلاعات می‌بایست در مخاطب ایجاد نیاز کند تا مخاطبان را به خرید محصولاتی که شما به عنوان افیلیت تبلیغ می‌کنید ترغیب کند. 

ارتباط موثر با کاربران

این ارتباط باید به نحوی باشد که مخاطب شما را فراموش نکند. مثلا برای یک وبلاگ منظور از ارتباط موثر این است که به طور متوسط در روز دو محتوای جدید تولید شود و هرگز در بازه زمانی طولانی مخاطبان خود را رها نکند. این محتواهای ایجاد شده می‌تواند در اینستاگرام به صورت پست و استوری باشد و یا اینکه در وبلاگ خود محتواهای ارزشمند تولید کنید. توصیه ما به شما ارسال اس ام اس در اعیاد و مناسبت‌های مختلف می‌باشد.

عنوان نویسی و تبلیغ نویسی

یک مهارت بسیار مهم دیگر در این زمینه بحث عنوان نویسی و تبلیغ نویسی است. باید بتوانید برای محتواهایی که تولید می‌کنید عناوین جذاب و جالب انتخاب کنید. چند مورد از نکات کلیدی در مورد انتخاب عنوان را در زیر با هم بررسی می‌کنیم.

  • معمولا عنوان‌هایی که با کلمه چطور شروع می‌شوند جالب هستند. به عنوان مثال: چطور بدون هزینه خانه‌ای زیباتر داشته باشیم؟ و یا چطور بدون نیاز به سرمایه درآمد خود را ده برابر کنیم؟
  • همچنین عناوین می‌توانند به صورت هشدار باشند. به طور مثال: قبل از دیدن این فیلم هرگز ازدواج نکنید. و یا چهار اصل مهمی که شما را از ورشکستگی نجات می‌دهد.
  • عنوان می‌تواند به صورت خبری باشد. به عنوان مثال: تا دو ماه آینده پنجاه درصد کسب و کارها بر اثر کرونا از بین می‌روند. بهترین روش تشخیص عسل طبیعی و عسل تقلبی کدام است.
  • برای یک عنوان خوب می‌توان از کلمه راز هم استفاده کرد. برای مثال: راز داشتن موهای پر پشت. رازهایی در مورد پوست زیبای افراد سلطنتی انگلستان.

چند ثانیه‌ی طلایی

در بحث عنوان نویسی باید همواره توجه داشته باشیم که 4 الی 5 ثانیه اول محتوای تولید شده باید بسیار جذاب باشد در غیر این صورت مخاطب ادامه محتوای تولید شده را نمی‌بیند. و زحمات شما هدر خواهد رفت.

تولید محتوا را زمان بر نکنید

بلافاصله وقتی ایده‌ای به ذهنتان رسید از آن محتوا تولید کنید و یا حداقل آن را یادداشت نمایید در این بحث هیچ گونه تعلل و درنگی جایز نیست حتی یک ثانیه. بعبارتی برای ایده‌هایی که به ذهنتان میرسد ارزش قائل شوید و آن‌ها را کوچک و فاقد ارزش ندانید. ایده‌های جدید ممکن است در هنگام نوشیدن یک استکان چای و یا در هنگام صحبت کردن با دوست‌تان و یا دیدن یک تصویر در تلویزیون و یا خواندن یک کتاب و … به ذهن شما برسند.

اگر قرار باشد تولید محتوای ما زمانبر باشد اگر این کار را انجام ندهیم بهتر است. توجه داشته باشید که تولید محتوای جذاب نیازی به ادیت و ویرایش ندارد و محدود به زمان و مکان خاصی نیست مثلا تولید محتوای شما می‌تواند درون یک پارک یا یک سمینار و یا دورهمی و یا درون منزل و یا هر مکان دیگری صورت بگیرد بهتر است در این زمینه سخت گیر نباشیم و وسواس به خرج ندهیم.

سخن آخر

در پایان می‌خواهیم این نکته را یادآور شویم که تمامی موضوعات بالا تجاربی است که عده‌ی بسیاری با استفاده از آن‌ها توانسته اند به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنند اما این بدان معنا نیست که شما نیز می‌توانید با به کار بردن تمامی موارد بالا صد در صد موفق شوید. افیلیت مارکتینگ تلفیقی از علاقه و خلاقیت است. اگر به این کار علاقه داشته باشید با روش‌های ابداعی، شناخت بافت شبکه خود و استفاده از ابزارهای درست، می‌توانید به راحتی مشتریان خود را پیدا نموده و راه خود را در بازارهای فروش اینچنینی باز کنید. فراموش نکنید صداقت در این راه می‌تواند ضمانت موفقیت شما باشد.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید