()

سیستم همکاری در فروش(بازاریابی وابسته) بخشی از بازاریابی آنلاین است، که مبتنی بر عملکرد تبلیغات آنلاین محصولات برای کاربران آنلاین می‌باشد. بنابراین، ارتباط نزدیکی با بازاریابی آنلاین و بخش‌های مختلف آن مانند: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، سئو و غیره دارد.

برای موفقیت در سیستم همکاری در فروش و استفاده از تمام پتانسیل‌ها‌، صرف نظر از این‌که آیا شما صاحب برند یا یک ناشر هستید، عاقلانه است که چگونگی ارتباط سیستم همکاری در فروش با بخش‌های دیگر را بررسی کنید. این ارتباطات و فعالیت‌های متقابل می‌تواند به‌طور قابل توجهی موفقیت در بازاریابی وابسته را تقویت کند.

سیستم همکاری در فروش و بهینه‌سازی موتور‌ جستجو(SEO)

سیستم همکاری در فروش و بهینه سازی موتور‌ جستجو(SEO)

اولین و بارزترین ارتباطی که باید بررسی شود، رابطه بین سیستم همکاری در فروش و سئو است. در طول تبلیغات آنلاین، لینک‌های وابسته در وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند. ناشر از لینک وابسته، در مقاله خود یا به‌عنوان یک بنر استفاده می‌کند. لینک می‌تواند در تمام صفحات وب‌سایت، یک صفحه وبلاگ یا چند صفحه در دسترس باشد. تصمیم‌گیری در مورد محل قرارگیری لینک‌ها به ناشر بستگی دارد. به‌عنوان یک قاعده کلی، هرچه لینک، بیشتر در معرض دید باشد، احتمال تشویق مخاطبان به کلیک بیشتر است.

صاحبان برندها

هدف مشترکی که صاحبان برند‌‌ها دارند تشویق ناشران به پیوستن به سیستم همکاری در فروش و تبلیغ محصولات(یا خدمات) خود از طرف آن‌ها است. در نتیجه، صاحبان برندها انتظار دارند ناشران به وب‌سایت آن‌ها لینک دهند. از نظر سئو این فعالیت، به لینک‌سازی(link building) معروف است. این بخشی از بهینه سازی خارج از سایت(off-site SEO) است و هدف آن، به‌دست آوردن لینک‌ها از وب‌سایت‌های دیگر است. با این حال، همه چیز همیشه به‌همین راحتی نیست.

اساساً، لینک‌ها به‌عنوان رأی اعتماد موتورهای جستجو تلقی می‌شوند، و این روشی توصیه شده برای مدیران وب است كه به‌عنوان بخشی از بهینه سازی موتور جستجو، لینک‌های جدیدی را به وب‌سایت خود تولید كنند. این لینک‌ها به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایتی که به آن لینک داده شده دارای ارزش و اعتبار است. اما همه لینک‌ها برابر نیستند و صاحبان برند از دریافت هر لینکی خوشحال نخواهند شد.

به‌عنوان مثال اگر یک وب سایت عالی(آن را وب‌سایت A بنامیم) با شهرت عالی و بازدیدکنندگان زیاد، به وب‌سایت دیگری(وب‌سایت B) لینک دهد(همسایگی خوب)، این یک سناریوی ایده‌آل برای وب‌سایت B خواهد بود. چرا که موتور‌های جستجو ارزش و اعتبار سایت A را برای سایت B هم در نظر می‌گیرند. بنابراین اگر وب‌سایت‌های جذاب و معتبر زیادی به وب‌سایت B لینک دهند، موتورهای جستجو به این نتیجه می‌رسند که این وب‌سایت نیز بسیار جذاب و معتبر است.

همین اصل در جهت دیگر(همسایگی بد) هم صدق می‌کند، یعنی اگر بسیاری از وب‌سایت‌های اسپم و با کیفیت پایین به صفحه خاصی لینک شوند، به‌نظر می‌رسد این صفحه نیز اسپم و از کیفیت پایینی برخوردار است.

با در نظر گرفتن اصل همسایگی خوب و بد، صاحبان برندها هنگام پذیرش ناشران برای پیوستن به برنامه خود، باید به این مساله توجه بسیار داشته باشند که فقط وب‌سایت‌های معتبر به آن‌ها لینک دهند. زیرا لینک وب‌سایت‌های بی‌کیفیت بیشتر از فایده، آسیب می‌رساند. آن‌ها بر SEO و رتبه بندی وب‌سایت تأثیر منفی خواهند گذاشت، و بعید است فروش واقعی داشته باشند زیرا این وب‌سایت‌ها از نفوذ و اعتماد کمی در بین کاربران آنلاین برخوردار هستند.

ناشران

اصل همسایگی خوب و بد برای ناشران هم دلیل معتبری است که با دقت انتخاب کنند به کدام سیستم همکاری در فروش بپیوندند. اگر وب‌سایت آن‌ها، هم از اعتبار بالایی در بین کاربران برخوردار باشد(که در تعداد بازدیدها، مشترکین و غیره منعکس شده است) و هم در بین موتورهای جستجو(که به‌عنوان یک رتبه وب‌سایت در صفحات نتیجه موتور جستجو منعکس شده است)، آن‌ها نمی‌خواهد به وب‌سایت‌های  بی‌کیفیت بپیوندد، زیرا این می‌تواند به SEO و اعتبار آن‌ها آسیب برساند.

نکته دیگر این‌ است که، هنگام قرار دادن لینک‌های وابسته، ناشران ممکن است افشا کنند که لینک‌های موجود در صفحه(ها) لینک‌های وابسته هستند. این تصمیم بر اساس اخلاق و رابطه خودشان با مخاطبانشان است.

سیستم همکاری در فروش و بازاریابی موتور جستجو(SEM)

سیستم همکاری در فروش و بازاریابی موتور جستجو(SEM)

به‌عنوان بخشی از بازاریابی آنلاین، بازاریابی موتور جستجو(search engine marketing) برروی ارتقا‌ء لینک‌ها از طریق تبلیغات موتور جستجو متمرکز است. این‌ها تبلیغاتی هستند که در موتورهای جستجو قبل، کنار یا بعد از نتایج جستجوی ارگانیک قرار داده شده است.

ناشران، مجاز به تبلیغ لینک‌های وابسته خود از طریق اکثر کانال‌های موجود در بازاریابی آنلاین، از جمله تبلیغات موتور جستجو هستند. در این حالت، یک ناشر می‌تواند به‌عنوان بخشی از تبلیغات اینترنتی، یک تبلیغ موتور جستجو ایجاد کند. به‌عنوان مثال از Google AdWords می‌توان برای ایجاد تبلیغات موتور جستجو برای Google یا YouTube استفاده کرد. ناشر مسئول تنظیمات کمپین تبلیغاتی، کلمات کلیدی، هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و غیره خواهد بود. از طریق لینک وابسته در آگهی هم، می‌توان تبدیلات را به ناشری که پیوند را با استفاده از تبلیغات موتور جستجو تبلیغ می‌کند ردیابی کرد.

با وجود این‌که این نوع کمپین‌های تبلیغاتی پولی هستند، ناشران باز هم آن را سودآور می‌دانند، به‌همین دلیل این نوع تبلیغات را انتخاب می‌کنند.

صاحبان برندها به‌طور مستقیم در این تبلیغ شرکت نمی‌کنند. با این حال‌، بیشتر صاحبان برند خودشان فعالیت‌های SEM را انجام می‌دهند. به‌همین دلیل است که صاحبان برندها معمولاً استفاده از کلمات کلیدی خاص برای ناشران را در این نوع کمپین‌ها منع می‌کنند.

سیستم همکاری در فروش و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی(SMM)

سیستم همکاری در فروش و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی(SMM)

شبکه‌های اجتماعی پتانسیل بالایی برای تبلیغات آنلاین دارند، به‌همین دلیل ناشران از آن‌ها برای تبلیغ لینک‌هایی که از آن کمیسیون می‌گیرند، استفاده می‌کنند. جدا از به اشتراک‌گذاری لینک‌ها در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، ناشرانی که نفوذ قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی دارند، اگر آن‌ها را با کاربران رسانه پرمخاطب خود به اشتراک بگذارند، می‌توانند از طریق لینک‌های وابسته ترافیک زیادی ایجاد کنند. در مورد به اشتراک‌گذاری لینک‌ها توسط ناشران دو حالت وجود دارد:

 در حالت اول، آن‌ها می‌توانند یک لینک را که به پست حاوی لینک‌های وابسته می‌رود، به اشتراک بگذارند. با استفاده از این روش، آن‌ها مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را به وب‌سایت یا وبلاگ خود هدایت می‌کنند.

حالت دوم به اشتراک گذاشتن لینک‌های وابسته به طور مستقیم در رسانه‌های اجتماعی به‌صورت یک پست است. این پست معمولاً با متن و تصویر مربوطه همراه است. در این حالت ناشر می‌تواند واقعیت افیلیت(وابسته) بودن لینک را فاش کند.

هنگام تبلیغ لینک‌های افیلیت در شبکه‌های اجتماعی، چند نکته حائز اهمیت است:

  • می‌توان برنامه‌ریزی کرد که پست‌ها در زمان‌های مختلف روز ظاهر شوند
  • توصیه می‌شود این پست‌ها را شخصی و متناسب با گروه هدف خود تنظیم کنید
  • تصاویر باعث بهبود تعامل و دید پست می‌شوند
  • بررسی اطلاعات آماری هر پست به شما امکان می‌دهد عملکرد هر پست را بهبود دهید

سیستم همکاری در فروش و بازاریابی از طریق ایمیل

سیستم همکاری در فروش و بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل بیشترین نرخ تبدیل را در بین انواع بازاریابی آنلاین دارد. وقتی آن را با سیستم همکاری در فروش ترکیب کنید، می‌توانید یک استراتژی بسیار سودآور برای افزایش عملکرد بازاریابی ناشران بدست آورید.

صاحبان برندها

صاحبان برندها اغلب از ایمیل برای ارتباط با ناشران استفاده می‌کنند. ایمیل ابزاری عالی برای جذب ناشران برای پیوستن به برنامه شما، برقراری ارتباط با آن‌ها، ارسال پیشنهادات انگیزشی مانند افزایش کارمزد، افزایش عمر کوکی‌ها و غیره است. هدف از این کارها افزایش تعامل و شاید فعال کردن برخی از ناشران با بهره‌وری کمتر است. هنگام ایجاد یک کمپین ایمیل‌، ضروری است که:

  • آن را شخصی سازی کنید
  • آن را کوتاه و مختصر نگه دارید
  • از موضوع جذاب و فراخوان(CTA) در آن استفاده کنید
  • الگوی ایمیل را بهینه کنید
  • از عناصر بصری استفاده کنید
  • اطمینان حاصل کنید که ایمیل برای موبایل هم مناسب است

ناشران

ناشران معمولاً وبلاگ‌نویسان، اینفلوئنسر‌ها و متخصصانی هستند که در فضای مجازی فعالیت دارند. آن‌ها مخاطبانی دارند که می‌توانند لینک‌های وابسته را برای آن‌ها تبلیغ کنند، و از این شکل بازاریابی برای افزایش درآمد خود استفاده کنند. یکی از دارایی‌های اصلی آن‌ها لیست ایمیل مخاطبانشان است. آن‌ها معمولاً این مشترکان را از طریق ارسال خبرنامه‌های جذاب در مورد محتوای اختصاصی که طراحی و تولید می‌کنند، فعال نگه می‌دارند. به اشتراک‌گذاری لینک‌های وابسته از طریق کمپین‌های ایمیل، توسط ناشران به دو صورت می‌باشد:

 اولاً، ناشرانی که به‌سادگی لینک‌ها را در یک خبرنامه معمولی ادغام می‌کنند، با ذکر یا بدون ذکر وابستگی لینک‌ها.

گزینه دوم داشتن یک پیام ایمیل جداگانه برای این نوع لینک‌ها است. به‌عنوان مثال، جدای از یک خبرنامه معمولی همراه با به‌روزرسانی وبلاگ، ایمیل دوم که بر تبلیغات، متمرکز است و عنوان آن متفاوت از خبرنامه معمولی است، برای مخاطبان ارسال می‌شود.

سیستم همکاری در فروش و اینفلوئنسر مارکتینگ

سیستم همکاری در فروش و اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ بخشی از بازاریابی آنلاین است که بر استفاده از نفوذ افراد خاص به‌منظور تبلیغات آنلاین متمرکز شده است. اینفلوئنسرها افرادی هستند که بین مخاطبان یا فالوور‌های خود از احترام و اعتماد زیادی برخوردارند و در موقعیتی هستند که می‌توانند نظر و عادات خرید آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند. این قدرت نفوذ، سرمایه اصلی آن‌ها است و آن‌ها را قادر می‌سازد تا به اهداف خود برسند.

از نظر سیستم همکاری در فروش، اینفلوئنسرها نسبت به لینکی که در یک وب‌سایت یا وبلاگ معمولی به اشتراک گذاشته شده است، نرخ تبدیل بهتری دارند، زیرا:

  • اینفلوئنسرها معمولاً تعداد زیادی فالوور دارند، به‌همین دلیل دسترسی گسترده‌ای به مخاطبان دارند
  • نظرات آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و دارای اعتبار بین مخاطبان است
  • آن‌ها روندها و استانداردها را تنظیم و جهت می‌دهند

صاحبان برندها

هدف صاحبان برندها کشف فرصت‌های کار با اینفلوئنسرها است. آن‌ها ممکن است اینفلوئنسرها را مستقیماً جذب کنند و یا آن‌ها را در میان شرکت کنندگان در برنامه همکاری در فروش شناسایی کنند.

به‌عنوان افرادی که دارای فالوور و احترام زیادی در جامعه آنلاین هستند، اینفلوئنسرها برای یک سیستم همکاری در فروش سود زیادی دارند زیرا به احتمال زیاد عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان می‌دهند. برای صاحبان برندها، این به‌معنای قرار گرفتن در معرض یک مارکت بزرگ و نرخ تبدیلات زیاد است. علاوه بر این، یک همکاری موفق با یک اینفلوئنسر ممکن است سودآورتر از ناشرانی باشد که از طریق لینک‌های وابسته همکاری می‌کنند.

ناشران

استفاده از سیستم همکاری در فروش آزادی و انعطاف زیادی را برای اینفلوئنسرها فراهم می‌کند. آن‌ها می‌توانند سیستم همکاری در فروشی را که دوست دارند انتخاب کنند و این‌که، چه زمانی و چگونه، به هر طریقی که صلاح می‌دانند لینک‌های وابسته را تبلیغ می‌کنند، بر عهده خودشان است. اینفلوئنسرها می‌توانند کانال‌های تبلیغاتی را که با آن‌ها راحت هستند انتخاب کنند. به‌عنوان مثال، اینفلوئنسر بلاگر می‌تواند لینک‌های وابسته را در پست‌های وبلاگ خود تبلیغ کند، بدون اینکه از راه‌کارهای دیگری برای تبلیغ آنلاین استفاده کند.

نتیجه‌گیری

روش‌ها و استراتژی‌های مختلف بازاریابی آنلاین می‌توانند عملکرد سیستم همکاری در فروش(بازاریابی وابسته) را افزایش دهند و به شما کمک کنند تا دامنه بازاریابی خود را گسترش، لینک‌های وابسته خود را تبلیغ و نتایج بهتری کسب کنید.

همه چیز را کنترل، و بررسی کنید که چگونه هر نوع بازاریابی آنلاین می‌تواند به افزایش عملکرد لینک‌های وابسته کمک کند. شخصی سازی جنبه اساسی هنگام ایجاد و انتخاب یک استراتژی است، زیرا مشاغل بسیار متفاوت هستند، بنابراین تطبیق رویکرد با مشاغل مورد تبلیغ خود، ضروری است و باید از راه‌کارها و کانال‌های تبلیغاتی که در دستیابی به اهداف تجاری شما موثر هستند، استفاده کنید.

منابع

www.emarketinginstitute.org

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید