()

امروزه با گسترش اینترنت و افزایش استفاده عامه مردم از آن افراد بسیاری به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستند. هرچند که کسب درآمد از اینترنت نسبت به گذشته آسان‌تر شده است و روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. اما رسیدن به جواب این سوال که “بهترین راه کسب درآمد از اینترنت کدام است؟” بسیار مشکل‌تر از قبل شده است.

در این نوشته می‌‌خواهیم شما را با همکاری در فروش که یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت است آشنا کنیم. بدون شک این مدل درآمد از اینترنت را به دلیل مزایای بسیاری که دارد می‌توان بهترین راه کسب درآمد بالا از اینترنت دانست; اما رسیدن به این درآمد کار همه نیست و نیاز به تلاش مستمر، کسب مهارت و دانش در بازاریابی دارد.

شما باید بدانید که زمانی همکاری در فروش، از همکاری در فروش درآمد بالایی به دست می‌آورید که فعالیت شما در این زمینه با شرایط سرمایه‌ای، مهارت‌های تخصصی و ویژگی‌های شخصیتی شما هم‌خوانی داشته باشد.

چه ارتباطی بین افیلیت مارکتینگ و همکاری در فروش است؟

افیلیت مارکتینگ یک روش بازاریابی عملگرا (نتیجه‌گرا و مشارکتی) است که در آن فروشگاه اینترنتی با توجه به فروش واقعی، کلیک یا لیدی که در افیلیت پروگرم (برنامه افیلیت) خود برای افیلیت مارکتر تعریف کرده؛ کمیسیون پرداخت می‌کند. البته با توجه به اهمیت فروش واقعی برای کسب‌و‌کارها، فروشگاه‌های اینترنتی به بُعد همکاری در فروش، در افیلیت مارکتینگ بیشتر توجه می‌کنند از این رو خیلی وقت‌ها افیلیت مارکتینگ را همان همکاری در فروش در نظر می‌گیرند.

همکاری در فروش که یکی شیوه‌های بازاریابی از طریق افیلیت مارکتینگ است. در این روش زمانی که فروش واقعی توسط افیلیت مارکتر صورت گیرد، کمیسیون به افیلیت پرداخت می‌شود.

در همکاری در فروش، افیلیت مارکتر (که با نام‌های معرف، نمایش‌دهنده تبلیغ، افیلیت یا تبلیغ‌کننده نیز شناخته می‌شود) با تولید محتوا و معرفی محصول یا خدمت از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی کاربران را به خرید ترغیب می‌کند؛ حال اگر از طریق لینک افیلیت مربوط به نمایش‌دهنده، فروشی برای فروشگاه اینترنتی (که با نام‌های مرچنت یا تبلیغ‌دهنده نیز شناخته می‌شود) انجام گیرد، پورسانت فروش به افیلیت مارکتر تعلق می‌گیرد.

سیستم همکاری در فروش به چه صورت است؟

در هر سیستم همکاری در فروشی چهار عنصر اصلی وجود دارد که در ادامه به هر یک از آنها می‌پردازیم.

  • فروشگاه اینترنتی یا مرچنت (Merchant)
  • افیلیت مارکتر
  • شبکه افیلیت و نرم‌افزار افیلیت
  • مصرف‌کننده

فروشگاه اینترنتی(مرچنت)

فروشگاه اینترنتی یا مرچنت دراصل همان فروشنده و برندی است که برای فروش کالا و خدمات یا ایجاد ترافیک بیشتر از روش بازاریابی از طریق همکاری در فروش اقدام می کند.

برای این منظور فروشگاه اینترنتی برای فروش کالا و خدمات از طریق افییلت مارکترها؛ نرم افزار افییلت مارکتینگ برای محصولات خود را طراحی می کند و یا در شبکه های افیلیت مارکتینگ مانند افیلی عضو می شود.

نرم افزارها شبکه‌های افیلیت مارکتینگ واسطه‌ای بین فروشگاه اینترنتی و افیلیت مارکترها هستند. فروشگاه اینترنتی با کمک این واسطه‌ها محصولات و خدمات خود را معرفی می‌کند و افیلیت مارکترها با عضویت در شبکه افیلیت مارکتینگ می‌توانند برنامه‌های افیلیت تعریف‌شده توسط مرچنت را انتخاب کرده و از طریق لینک افیلیت مخصوص به خود به تبلیغ برنامه افیلیت بپردازند. بنابراین فروشگاه اینترنتی افزایش خرید مصرف کنندگان از طریق کدهای معرفی شده توسط افیلیت مارکترها؛ می‌تواند از طریق همکاری در فروش درآمد کسب کند.    

افیلیت مارکتر

در ابتدا لازم است بدانید کسب درآمد از طریق همکاری در فروش نه روش آسانی است و نه در کوتاه مدت امکان پذیره. زیرا کسب درآمد از طریق همکاری در فروش بر اساس فروش واقعی است که توسط فروشگاه اینترنتی برای افیلیت مارکتر در شبکه افیلیت تعریف می‌شود.

بنابراین افیلیت مارکتر برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش، به سرمایه مالینی نیازی ندارد. اما به مهارت‌های تخصصی تولید انواع محتوا و سایت یا پیج شبکه های اجتماعی با تعداد فالور و بازدیدکننده بالا از جمله پیش شرط های موفقیت در درآمدزایی در افیلیت مارکتینگ است، نیازمند است.

برای کسب سودآوری از طریق همکاری در فروش؛ گاهی باید سخت کار کنید و صبور باشید. زیرا با گذشت زمان می‌توانید نتیجه تلاش ها و سودآوری از طریق همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ را شاهد باشید.

مراحل کسب درآمد افیلیت مارکتر از طریق همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ به چه صورت است؟

همان طور که در بالا اشاره شد کسب درآمد از طریق همکاری در فروش چه برای فروشگاه اینترنتی چه برای افیلیت مارکتر بر اساس فروش واقعی و خرید توسط مصرف‌کننده است.

مراحل کسب درآمد افیلیت مارکتر از طریق همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ به شرح زیر است:

  1. عضویت افیلیت مارکتر در شبکه افیلیت مارکتینگ (افیلی) یا نرم‌افزار برنامه افیلیت فروشگاه اینترنتی
  2.  انتخاب خدمات و محصولات بر اساس نیچ مارکت مورد علاقه خود
  3. دریافت لینک معرفی منحصر به فرد افیلیت مارکتر (لینک افیلیت) به ازای هر محصول و خدمات انتخابی جهت فروش
  4. تولید محتوا درباره موضوع مرتبط با محصول و خدمت و قرار دادن لینک در محتوا توسط افیلیت مارکتر
  5. ورود بازدیدکننده سایت یا و فالوور شبکه اجتماعی افیلیت مارکتر از طریق لینک به صفحه فروش محصول و خدمت
  6. خرید خدمت و یا محصول معرفی شده در لینک و یا سایر محصولات فروشگاه اینترنتی توسط بازدیدکننده و فالوور شبکه اجتماعی افیلیت مارکتر
  7. پرداخت کمیسیون توسط فروشگاه اینترنتی به افیلیت مارکتر به ازای هر خرید براساس کد لینک مرتبط با افیلیت مارکتر

درآمد کسب شده افیلیت مارکتر از طریق همکاری در فروش در افیلیت مارکتینگ براساس کمیسیون به ازای فروش (اختصارا PPS) است.

لینک افیلیت در سیستم همکاری در فروش چه کمکی به افیلیت مارکترها می کند؟

در سیستم همکاری در فروش، هر فروشگاه اینترنتی در بستر شبکه افیلیت (مانند افیلی) یا نرم‌افزار افیلیت به هر افیلیت مارکتر لینک افیلیت منحصربه‌فردی می‌دهد. از طریق لینک افیلیت چگونگی فعالیت و یا خرید بازدیدکنندگان وارد شده به صفحه فروش محصول یا خدمت مرچنت را بررسی می‌کنند. بنابراین فروش‌های انجام شده توسط لینک هر افیلیت مارکتر ثبت می‌شود.

لینک افیلیت در سیستم همکاری در فروش چگونه خرید مصرف کننده را ردیابی می کند؟

وقتی هر بازدیدکننده سایت یا پیج شبکه اجتماعی افیلیت مارکتر روی لینک افیلیت کلیک کند، یک پرونده کوچک به نام کوکی در دستگاه بازدیدکننده ذخیره می‌شود.

از طریق این ذخیره کوکی فروش انجام‌شده و پورسانت مشخص می‌شود؛ متعلق به چه شخصی است.

هر فروشگاه اینترنتی ذخیره کوکی‌های متفاوتی دارد. برای نمونه، سایت آمازون دارای کوکی‌های 24 ساعته است. اگر بازدیدکننده‌ای از طریق لینک افیلیت در مدت 24 ساعت از اولین ورود به سایت آمازون علاوه بر خرید محصول تبلیغ شده، محصولات دیگری را از سایت آمازون خرید کند. همه در لیست فروش افیلیت مارکتر ثبت می شود. درواقع سایت آمازون پورسانت فروش تمام محصولات را به افیلیت مارکتر پرداخت خواهد کرد؛ درصورتی که برای تبلیغ سایر محصولات هیچ محتوایی تولید نکرده است.‌

10 نکته کلیدی برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش که هر افیلیت مارکتری باید بداند

اگر به عنوان افیلیت مارکتر می‌خواهید از طریق همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ درآمد کسب کنید. برای فعالیت در این زمینه لازم است شناخت کامل و جامعی از فضای کاری همکاری در فروش داشته باشید. در ما در این مقاله به 10 نکته مهم برای موفقیت در همکاری در فروش اشاره می‌کنیم.

1. حوزه فعالیت خود را مشخص کنید

برای افزایش شانس موفقیت خود در همکاری در فروش، باید حوزه کاری خود را مشخص کنید. موضوعی را انتخاب کنید و روی یک دسته خاص از کالا یا خدمات متمرکز شوید. محدود نگه‌داشتن موضوع کالا و خدمات می‌تواند به شما در ایجاد مخاطب متمرکزتر کمک کند و به‌طور بالقوه به شما در رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو کمک کند.

2. انتخاب رسانه برای تبلیغ محصول و خدمت مرچنت

لازم است بدانید تنها داشتن سایت و شبکه های مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب (به عنوان کانال های ارتباطی با مخاطبان برای تبلیغ محصولات مرچنت) برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ کافی نیست. بلکه با کمک اعتبار و قدرتمندی سایت و هر کدام از این پیج‌های شبکه مجازی‌تان که بازدیدکننده و فالورهای زیادی دارد؛ می‌توانید با تولید محتوای جذاب در راستای برنامه‌های افیلیت مرچنت، درآمد کسب کنید.

3. تولید محتوای اثرگذار

در تولید محتوا برای تبلیغ محصول مرچنت باید مخاطبین سایت و شبکه مجازی خود را بشناسید و متناسب با علایق و نیازهای آنان محصولات را به آن‌ها پیشنهاد دهید. درواقع انتخاب کدام روش تولید محتوا (متن، ویدئو، صوت یا ترکیبی از این روش ها) با توجه به شناخت شما از مخاطبان و نیچ مارکت انتخابی‌تان بستگی دارد.

معرفی محصولات مختلف بدون توجه به موضوع وب‌سایت و علائق مخاطبین علاوه بر کاهش بازده همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ، باعث کاهش ترافیک وب‌سایت هم می‌شود. دقت داشته باشید که محصولاتی را در وب‌سایتتان معرفی کنید که با موضوع سایت شما در ارتباط باشد.

یکی از بهترین راهکارهای همکاری در فروش این است که شما در واقعیت محصول موردنظر را خریداری کرده و آن را تست کنید و با بررسی نقاط قوت آن‌ها به فروش بالایی رسید.

4. در افیلیت مارکتینگ صادقانه عمل کنید

دقت داشته باشید که همیشه محصولاتی را پیشنهاد دهید که به مفید و مرغوب بودن آن‌ها ایمان دارید. همچنین در معرفی محصول صادق باشید و توضیحات مبالغه‌آمیز درباره محصول ندهید. زیرا این بازدیدکننده‌ها و فالورهای وفادار هستند که ترافیک را برای وب‌سایت یا شبکه مجازی حفظ می‌کنند. بنابراین مبالغه و یا معرفی محصول بی‌کیفیت باعث می‌شود که مخاطبین اعتماد خود به وب‌سایت یا شبکه مجازی را از دست بدهند. در نتیجه با ازدست دادن مخاطبان، در ترافیک سایت و پیج مجازی شما اثر خواهد گذاشت.

5. ویدئویی درباره محصول موردنظرتان منتشر کنید

لازم است بدانید مخاطبان سایت یا پیج‌های مجازی دوست دارند قبل از خرید، محصول را ببینند. بنابراین از قابلیت‌های ویدئو استفاده کنید. زیرا تولید محتوای ویدئویی این امکان را به مخاطب می‌دهد تا جزئیات محصول را ببیند، سریع‌تر محصول را بررسی کند و برای تصمیم به خرید مصصم می‌شود.

6. ترافیک سایت و شبکه مجازی خود را افزایش دهید

موفقیت در همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ به افزایش ترافیک سایت یا فالورهای شبکه مجازی وابسته است. روش‌های زیادی برای افزایش ترافیک سایت و پیج وجود دارد. از جمله راه‌های افزایش ترافیک سایت و یا شبکه‌های مجازی عبارتند از:

  • تولید محتوای مستمر و باکیفیت؛ که هم باعث بهبود سئوی سایت و هم افزایش ترافیک سایت می‌شود.
  • شناسایی مخاطب هدف با استفاده از تبلیغات کلیکی پولی

لازم است بدانید با استفاده از تبلیغات Pay Per Click (اختصارا PPC)، در اصل شما هزینه هر کلیک بازدیدکننده از سایت خود را پرداخت می‌کنید. مزیت افزایش ترافیک با تبلیغات کلیکی پولی این است که از لحظه پرداخت تا زمانی که به این کار ادامه دهید به ترافیک دسترسی پیدا می‌کنید.

بااین‌حال، این روش معایبی نیز دارد، ازجمله اینکه، این روش در ابتدا از سود شما می‌کاهد و قبل از کسب درآمد باید هزینه کنید و ممکن است متضرر شوید. شما باید واقع‌بین باشید که چه مدت طول می‌کشد تا از طریق این هزینه‌ای که به‌منظور افزایش ترافیک پرداخت کرده‌اید، به سود برسید.

تبلیغات کلیکی پولی زمانی راهکار مناسبی است که شما در همکاری در فروش جز افیلیت مارکتر های پردرآمد باشید و بتوانید از هزینه تبلیغات کلیکی که منجر به ترافیک بیشتر می شود، برای افزایش کمیسیون فروش در افیلیت مارکتینگ استفاده کنید. اما اگر شما افیلیت مارکتر تازه کاری هستید این راه برای شما تنها به ضرر ختم شود و بهتر است با کمک سئو به فکر افزایش ترافیک سایت باشید.

7. کلیک مخاطبان بر لینک‌های افیلیت مارکتینگ‌تان را افزایش دهید

 لازم است بدانید امکان کلیک کردن مخاطبان سایت یا شبکه مجازی شما تنها به دلیل محتوای جالبی که تولید کرده‌اید و یا ترافیک بالا صفحه‌تان امکان پذیر نیست. بلکه برای افزایش کلیک مخاطبان بر لینک افیلیت محصول و خدمت معرفی شده توسط شما، لازم است در جای مناسبی قرار داده شود.

دقت داشته باشید در محتواهای متنی اگر تمام لینک‌های افیلیت محصولات را در پایین صفحه‌ای باشد، افراد به‌ندرت به آن توجه می‌کنند و شانس کلیک کردن مخاطبان بر روی آن لینک بسیار پایین می‌آید.

در محتواهای متنی توصیه می‌شود لینک افیلیت پیشنهاد محصول را در وسط محتوا قرار دهید.

مزایای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش

همکاری در فروش به‌عنوان یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق اینترنت که شما برای شروع و انجام آن نیاز به سرمایه مالی اولیه ندارید. همکاری در فروش از مزایای بسیاری برخوردار است که به عنوان بهترین راه کسب درآمد بالا از اینترنت شناخته می شود.

آزادی عمل بالا

یکی از مزایای مشترک اکثر کارها و مشاغل اینترنتی، آزادی عمل است. ساعت کاری شما کاملا در دستان خودتان است و شما در خانه خود وقتی در لباس‌های راحتی خود هستید، به‌آسانی می‌توانید کسب درآمد کنید. هرچند رقابت در این بازارها نیز بسیار بالا است و شما نباید در تلاش کوتاهی کنید؛ اما قطعا اگر آن را با رفتن به محیط کار هرروز در یک ساعت مشخص مقایسه کنیم، آزادی عمل و راحتی در هنگام کار بیشتری را با خود به همراه دارد.

همه این مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، همکاری در فروش را به یکی از بهترین روش‌های کار در خانه تبدیل کرده است. شما در خانه خود و در هرزمانی که در طول روز برای این کار دوست دارید در نظر بگیرید، فعالیت خود را انجام می‌دهید و کسب درآمد می‌کنید. انعطافی که در تعیین برنامه کاری می‌توانید به خرج بدهید از مهم‌ترین مزیت‌های همکاری در فروش هستند.

رییس خودتان هستید

همان‌طوری که پیش‌تر در بخش آزادی عمل بالا به آن اشاره کردیم افیلیت مارکتینگ بهترین راه کسب درآمد بالا از اینترنت است و برای کسانی که می‌خواهند برای خودشان کار کنند و از کار کردن برای دیگران خسته شده‌اند، روش بسیار مناسبی است. در این بازار پررقابت، با تلاش و کسب مهارت‌های بازاریابی نوین و استفاده از تمام امکاناتی که انواع سوشال مدیا در اختیار شما می‌گذارند، می‌توانید یک کسب‌وکار عالی برای خودتان راه بیاندازید و ازاین‌پس رییس خودتان باشید.

کسب درآمد اضافه

کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ، یک‌راه مطمئن کسب درآمدی اضافه برای افرادی است که دارای سایت‌های با ترافیک بالا هستند و یا در سوشال مدیا از دنبال کننده‌های بالایی برخوردارند. این افراد با ورود به دنیای همکاری در فروش می‌توانند، با معرفی محصولات شرکت‌های مختلف به خریداران بالقوه‌ای که روزانه از صفحات اجتماعی و یا وب‌سایت آن‌ها بازدید می‌کنند، یک درآمد مازاد برای خود ایجاد کنند. به‌منظور شناخت بهترین پلتفرم سوشال مدیا برای افیلیت مارکتینگ، ابتدا باید مخاطب خود را بشناسید، سپس مناسب‌ترین راه برای گسترش کسب‌وکار خود را تعیین کنید و در کنار همه این موارد، اطلاعات خوبی از بستر همه سوشال مدیاهای موجود و اینکه در هرکدام با چه شیوه بهترین نتیجه را می‌گیرید و بسته به مخاطبی که در اختیار شما قرار می‌دهند، فعالیت خود را سازمان‌دهی کنید.

کسب درآمد بدون نیاز به سرمایه مالی اولیه

اگر شما هم به دنبال درآمدی خوب؛ اما بدون نیاز اولیه به سرمایه هستید، افیلیت مارکتینگ آن چیزی است که می‌خواهید. درآمد اینترنتی از راه همکاری در فروش به این دلیل میسر است که برای انجام این کار شما نیازی به انبارهای پر از محصول و یا فروشگاه و غیره ندارید. برای کسب درآمد از این راه شما باید محصول را به خریدار معرفی کنید و تنها واسطه میان آن‌ها باشید.

قانونی بودن همکاری در فروش

وقتی صحبت از همکاری در فروش و بازاریابی مطرح است، همیشه این سوال پیش می‌آید که آیا افیلیت مارکتینگ قانونی است؟ برای پاسخ دادن به این پرسش باید در ابتدای کار از خودتان یک سوال بپرسید، آیا شما قرار است درازای چه چیزی هزینه دریافت کنید. زمانی که این امر مشخص شود که درآمد شما در اصل برای انجام چه‌کاری است، می‌توان با قاطعیت جواب این سوال را داد.

اگر درآمد شما ناشی از افزایش اعضا و یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم عضوگیری است و شما برای انجام این کار قرار است کسب درآمد داشته باشید، این کار غیرقانونی است؛ اما اگر فعالیت شما در عرصه همکاری در فروش به‌منظور معرفی محصولات به خریداران و در راستای همکاری در فروش کالا یا عرضه خدمات است این کار کاملا قانونی و شرعی است.

مسئله دیگری که مطرح است، صداقت افرادی است که قصد معرفی محصول به‌منظور افزایش فروش آن را دارند و البته که در این حوزه کاری نیز وجدان و انصاف افراد نقش مهمی را ایفا می‌کند و ممکن است هرکسی در معرفی محصولات شرکت‌های وابسته‌اش، صداقت نداشته باشد؛ اما این اتفاق در همه حوزه‌های کاری وجود دارد و با اصل قانونی بودن همکاری در فروش منافات ندارد.

سخن نهایی

همکاری در فروش برای کسانی که به دنبال بهترین راه کسب درآمد بالا از اینترنت کسب درآمد از سایت هستند، بهترین راه است. از این طریق شما با تمام مزایایی که نام بردیم، می‌توانید از خانه خود کارکنید و حتی زمانی که خواب هستید، درآمد کسب کنید. البته در پایان بهتر است دوباره متذکر شویم، هرچند کاملا درست است که کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش به دلیل نیاز نداشتن به سرمایه اولیه و آزادی در عمل و انعطاف برنامه کاری، بسیار جذاب و سودآور است و شاید به نظر برسد که کار آسانی است؛ اما برای رسیدن به موفقیت در این راه نیز باید تلاش و پشتکار را فراموش نکنید. اگر نکات مهم این کار مانند شناخت پلتفرم و تولید محتوا را نادیده بگیرید، نباید انتظار سود هم داشته باشید. افرادی در این راه موفق می‌شوند که این بازار به‌روز و پررقابت را به‌خوبی بشناسند.

منابع:

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید