()

افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش، یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی نوین است. گرچه پیشینه استفاده از این سیستم در شبکه خرید و فروش حقیقی به چندین دهه و شاید سده می‌رسد، اما مدت زیادی از به کارگیری آن در کسب و کارهای اینترنتی نمی‌گذرد. در واقع افیلیت مارکتینگ را می‌توان یک سیستم برد-برد واقعی دانست، زیرا مزیت‌های زیادی را برای هر دو طرف یعنی فروشنده اصلی کالا یا خدمات و افرادی که قصد همکاری در فروش را دارند به ارمغان می‌آورد. با راه‌اندازی سیستم افیلیت مارکتینگ، صاحب کسب‌و‌کار می‌تواند تمرکز خود را روی تامین کالا یا خدمات خود معطوف کند، چرا که یکی از بزرگترین نیازهای خود یعنی تبلیغات دیجیتال را به دیگران واگذار کرده است.

فهرست مطالب

چرا باید از سیستم افیلیت مارکتینگ استفاده کنید؟

افرادی که با هدف کسب درآمد به سیستم افیلیت مارکتینگ شما می‌پیوندند، علی‌رغم تلاش برای موفقیت در کار خود، به پیشرفت کسب‌وکار شما نیز کمک می‌کنند. زیرا افزایش فروش کسب‌وکار اصلی، به افزایش درآمد خود آنها می‌انجامد. به این ترتیب حجم بزرگی از هزینه‌های تبلیغات دیجیتال از روی دوش صاحبان کسب‌و‌کار برداشته شده و در کنار آن، میزان فروش و در نتیجه درآمد حاصل از آن نیز رشد چشمگیری پیدا می‌کند. به طور خلاصه، استفاده از افیلیت مارکتینگ نوعی برون‌سپاری تبلیغات با بازده بسیار بالا است.

در این روش، هرکدام از طرفین همکار می‌توانند روی پتانسیل‌های خود تمرکز کرده و بخش دیگر کار را به دیگری واگذار کنند. صاحب کسب‌وکار بخش تامین کالا را به عهده می‌گیرد و همکاران فروش، بدون نیاز به تامین کالا و راه‌اندازی پلتفرم ارائه آن، فعالیت خود را در حوزه تبلیغات متمرکز می‌کنند. هدف اصلی این مقاله بررسی ویژگی‌های مفید افیلیت مارکتینگ برای صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی است. در این مقاله قرار است به معرفی ۱۹ مزیت سیستم افیلیت مارکتینگ بپردازیم که می‌توانند میزان فروش یک کسب‌وکار را متحول کنند.

مزیت‌های افیلیت مارکتینگ برای فروشگاه‌ها

به جز مواردی که پیش‌تر به آنها اشاره کردیم، افیلیت مارکتینگ بر زوایای مختلف یک کسب‌وکار تاثیرگذار است. مجموع تمام این ویژگی‌ها راه‌اندازی سیستم همکاری در فروش را به یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات دیجیتال تبدیل می‌کند. به همین دلیل استفاده از آن روز به روز با اقبال بیشتری مواجه می‌شود. در ادامه با ما در بررسی مزایای افیلیت مارکتینگ همراه باشید.

1- کاهش چشمگیر هزینه‌های تبلیغات در ابتدای کار

یکی از چالش‌های مهم در مدیریت یک سایت فروشگاهی، میزان هزینه مورد نیاز برای تبلیغات است. این مساله به‌خصوص در مراحل اولیه راه‌اندازی فروشگاه، سهم بزرگی از بودجه مورد نیاز را به خود اختصاص می‌دهد. با انتخاب سیستم افیلیت مارکتینگ، هزینه تبلیغات دیجیتال از روی دوش شما برداشته می‌شود، لذا می‌توانید بودجه خود را در دیگر بخش‌های کسب‌و‌کار هزینه کرده و با سرعت بیشتری رشد کنید.

2- انجام تبلیغات بدون ریسک

بر خلاف دیگر شیوه‌های بازاریابی، در سیستم افیلیت مارکتینگ شما فقط هزینه تبلیغاتی را می‌پردازید که به نتیجه مورد نظر شما منجر شده باشند. این نتیجه در اغلب موارد، خرید کالا از طرف مشتری است. در واقع پرداخت پورسانت تنها به خرید‌های موفق و قطعی تعلق می‌گیرد. این ویژگی یکی از بزرگترین مزیت‌های افیلیت مارکتینگ محسوب می‌شود.

3- تناسب همیشگی بین سود و تبلیغات

در شیوه‌های معمول تبلیغات دیجیتال، تناسب محسوسی بین میزان تبلیغات و سود وجود ندارد، به عبارت بهتر، صاحبان کسب‌وکار در بازه‌های مختلفی از زمان مجبور به صرف هزینه بالا هستند تا جایگاه خود را در بازار از دست ندهند، این در حالی است که صرف این هزینه لزوما به جذب متناسب مشتری نمی‌انجامد. اما در افیلیت مارکتینگ، بین صرف هزینه و جذب مشتری هماهنگی دائمی برقرار است.

4- ایجاد انگیزه در بازاریابان برای فعالیت مفیدتر

برخلاف شیوه‌های عادی تبلیغات، در سیستم افیلیت مارکتینگ افزایش فروش شما باعث افزایش درآمد بازاریاب‌هایتان نیز می‌شود. این مساله انگیزه زیادی را در بازاریاب ایجاد می‌کند و باعث می‌شود هرچه بیشتر و بهتر به دنبال معرفی کالاهای شما به مخاطبان خود باشد. به عبارت دیگر تبلیغات شما هر روز هدفمندتر و بهینه‌تر می‌شود، بدون آنکه نیازی به دخالت مستقیم شما وجود داشته باشد.

5- تبلیغات تخصصی در حوزه‌های مختلف

یکی از معایب روش‌های معمول تبلیغات دیجیتال، عدم امکان تبلیغات تخصصی است. شما برای قرار دادن تبلیغات خود در یک وب سایت پربازدید هزینه زیادی می‌کنید، حال آنکه ممکن است اکثر بازدیدکنندگان آن سایت علاقه‌ای به خرید محصول شما نداشته باشند.

برای مثال، برای تبلیغات کالاهای خود، در یک سایت خبری و یا مرجع دانلود نرم‌افزار هزینه می‌کنید، اما بازدیدکنندگان آنها از همه طیف و با نیازمندی‌های گوناگونی هستند. به این ترتیب بخش بزرگی از بودجه تبلیغات شما به هدر خواهد رفت. در سیستم افیلیت مارکتینگ، هرکدام از بازاریاب‌های شما تبلیغات کالاهای مرتبط با حوزه خود را بر عهده می‌گیرند، لذا تبلیغات دیجیتال شما تخصصی‌تر و بالطبع با بازدهی بسیار بیشتری انجام می‌شود.

6- افزایش دسترسی مخاطبان به فروشگاه شما

راه‌اندازی سیستم افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین راه‌های افزایش مخاطب است. با این روش می‌توانید تا چندین برابر دیگر شیوه‌های تبلیغات، مخاطب جذب کنید. با توجه به اینکه افیلیت مارکتینگ نرخ تبدیل به مراتب بهتری نسبت به روش‌های دیگر دارد، بخش بزرگی از مخاطبین جذب شده، به مشتریان شما تبدیل می‌شوند و این به معنی افزایش چشمگیر فروش شما است.

7- گسترش آسان کسب‌وکار

استفاده از افیلیت مارکتینگ به شما امکان می‌دهد کالاهای جدید را با راحتی بیشتری به محصولات خود اضافه کنید. در واقع یکی از چالش‌های معرفی محصولات جدید، شناساندن آنها به مشتریان است، اما در این روش بازاریابان شما آماده معرفی محصولات جدید به مخاطبان خود هستند.

8- رشد مستقل گروه بازاریابی

اگر برای افزایش فروش خود به شیوه سنتی اقدام کنید، باید بخشی از بودجه خود را به آموزش بازاریابان و یا تیم تبلیغات اختصاص دهید. در سیستم افیلیت مارکتینگ، گروه بازاریابان شما به صورت کاملا مستقل رشد و پیشرفت می‌کند. در این شیوه لازم نیست نگران افزایش مهارت‌های بازاریابی تیم خود باشید، زیرا همکاران فروش شما این مساله را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

9- دریافت بازخورد به موقع برای گسترش دادن کسب و کار

سیستم‌های افیلیت مارکتینگ، امکانات خوبی را برای گزارش‌گیری از وضعیت جذب مخاطب در اختیارتان قرار می‌دهند. با استفاده از افیلیت مارکتینگ همواره می‌توانید آهنگ رشد تعداد مشتریان خود را زیر نظر داشته باشید و بر اساس آن نسبت به گسترش هریک از بخش‌های کسب‌و‌کار خود تصمیم‌گیری و اقدام نمایید. به این ترتیب، افزایش مشتریان باعث غافلگیری شما نمی‌شود و می‌توانید از تمام پتانسیل‌ فروش خود استفاده کنید.

10- نرخ تبدیل بسیار بالا

از دیگر ویژگی‌های مهم سیستم‌های افیلیت مارکتینگ، دارا بودن نرخ تبدیل بسیار بالا نسبت به سایر روش‌های تبلیغات دیجیتال است. در افیلیت مارکتینگ بخش عمده ترافیک ورودی به سایت شما، مشتریان کالا یا خدماتتان هستند. به عبارت بهتر، افرادی که از این طریق به وبسایت شما هدایت می‌شوند، به احتمال بسیار زیاد خواهان خرید از شما هستند، زیرا بخش بزرگی از پروسه تصمیم‌گیری آنها پیش از ورود به فروشگاه و در همان سایت مبدا انجام شده است.

11- افزایش شهرت فروشگاه در بین مخاطبین

ایجاد یک شبکه افیلیت مارکتینگ موفق، منجر به دیده شدن هرچه بیشتر فروشگاه شما می‌شود. در این روش، بازاریابان زیادی در حال توصیه مردم به خرید از وبسایت شما هستند، لذا شما هرچه بیشتر و بهتر دیده خواهید شد و شهرت و اعتبار شما افزایش خواهد یافت.

12- ایجاد همکاری سازنده با وبسایت‌های دیگر

سیستم افیلیت مارکتینگ در ایجاد همکاری سازنده با وبسایت‌های دیگر نقش پررنگی را ایفا می‌کند. ماهیت این شیوه از تبلیغات، منفعت شما و بازاریاب‌هایتان را در یک راستا قرار می‌دهد و باعث همکاری هرچه بیشتر شما با آنها می‌گردد. در دیگر شیوه‌های تبلیغات دیجیتال، چیزی به نام منافع مشترک وجود ندارد و وبسایتی که تبلیغات شما را در صفحات خود قرار می‌دهد، تنها به دریافت سفارش از شما فکر می‌کند و چه بسا برای قانع کردن شما دست به فعالیت‌هایی بزنند که منجر به تولید آمار دروغین نیز بشود.

13- صرفه‌جویی در زمان و  در نتیجه تمرکز بر روی بخش‌های دیگر کسب‌و‌کار

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که تمام کسب‌وکارها با آن روبرو هستند، نداشتن زمان کافی برای مدیریت بخش‌های مختلف کسب‌وکار است. با انتخاب افیلیت مارکتینگ و واگذاری تبلیغات دیجیتال به افراد دیگر، حجم بزرگی از فعالیت‌های زمان‌بر شما حذف خواهد شد. این یعنی می‌توانید زمان به دست آمده را روی سایر جنبه‌های کسب‌و‌کار خود معطوف کرده و تغییرات بزرگی را در آنها رقم بزنید.

14- امکان بررسی بازدهی فعالیت هرکدام از همکاران فروش

یکی از ویژگی‌های مفید سیستم افیلیت مارکتینگ، امکان بررسی تعداد مشتریان معرفی شده از سمت هر‌کدام از بازاریابان است، با استفاده از این مزیت می‌توانید آمار دقیقی از میزان بازدهی بازاریابان خود داشته باشید و از آن برای افزایش فروش خود بهره ببرید.

15- امکان گزینش همکاران

راه‌اندازی سیستم افیلیت مارکتینگ به شما امکان می‌دهد بهترین همکاران خود را شناسایی کرده و روی همکاری با آنها تمرکز کنید. به این ترتیب می‌توانید سیاست‌های کلی کسب‌و‌کار خود را مطابق با مشخصات بهترین بازاریابان خود تعیین کرده و باعث افزایش جذب مخاطب و در نتیجه آمار فروش وبسایت خود شوید.

16- استفاده از سرمایه اعتبار همکاران فروش

بدون شک هر‌کدام از بازاریابان شما در سیستم افیلیت مارکتینگ، از اعتبار و محبوبیت خاص خود برخوردار هستند. یکی از مزیت‌های افیلیت مارکتینگ، امکان استفاده از اعتبار وبسایت‌های دیگر برای فروش کالاهایتان است. در این شیوه چندین سایت، خرید از فروشگاه شما را به مشتریان خود توصیه می‌کنند و این یعنی افزایش اقبال مخاطبان به کسب‌وکار شما.

17- استفاده بدون دردسر از مهارت‌های مختلف در حوزه بازاریابی

هرکدام از بازاریابان شما در سیستم افیلیت مارکتینگ، مهارت و شیوه‌های خاص خود را برای تبلیغات دارند که به کارگیری تمام آنها در فروشگاه شما امری غیر ممکن است. افیلیت مارکتینگ کمک می‌کند شما از برآیند چندین روش بازاریابی تخصصی بهرمند شوید، بدون آنکه دغدغه فراگیری یا اجرای آنها را داشته باشید. بدون شک برای دستیابی به چنین قدرتی در سازمان خود، نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی خواهید بود که عملی کردن آن از توان یک کسب‌وکار به‌ویژه در مراحل ابتدایی شروع فعالیت، خارج است.

18- عدم نیاز به صرف زمان برای مدیریت شبکه افیلیت مارکتینگ

ممکن است در ابتدای راه‌اندازه سیستم افیلیت مارکتینگ نیازمند صرف زمان قابل توجهی برای مدیریت آن باشید، اما به مرور و با رشد شبکه، این زمان کاهش پیدا می‌کند. به عبارت بهتر، شبکه همکاری در فروش شما با گذشت زمان استقلال بیشتری پیدا کرده و نیاز کمتری به مدیریت شما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اثر شبکه افیلیت در افیلیت مارکتینگ

19- رشد شبکه همکاران فروش با گذشت زمان

بازاریابان شما علاوه بر جذب مشتری، تعداد بیشتری بازاریاب را نیز برایتان فراهم خواهند کرد. در واقع همانطور که مخاطبان بیشتری با مشاهده کالاهای شما به مشتری تبدیل می‌شوند، عده زیادی نیز به همکاری با شما ترغیب خواهند شد. این ویژگی باعث رشد نمایی بازاریابان شما و در نتیجه تاثیرات شگرفی در میزان فروش شما می‌شود.

منابع:

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید