()

این روز‌ها تقریبا هر فردی را در حال تکاپو برای رشد و پیدا کردن یک جایگاه خوب کاری می‌بینیم؛ گاه این جایگاه‌ها حضور عینی دارند و گاهی هم جزوی از کسب و کار های اینترنتی می‌شوند. در بین مشاغل مختلف اینترنتی، افیلیت مارکتینگ جایگاه پررنگ و مهمی ایفا می‌کند. هر روز افراد بیشتری با این حوزه و سبک از بازاریابی آشنا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند تا یک افیلیت مارکتر موفق باشند؛ افیلیت مارکتینگ درست مثل سایر مشاغل اینترنتی ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد و برای این که بتوانید از آن به خوبی بهره ببرید، باید بعد از شناختن افیلیت مارکتینگ، بدانید افیلیت مارکتر کیست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

افیلیت مارکتر کیست؟

همانطور که می‌دانید افیلیت مارکتینگ یکی از شاخه‌های بازاریابی آنلاین به شما می‌رود و بازاریاب‌ها در این راه، وظیفه‌ی تبلیغات را به عهده دارند. به زبان ساده به تمامی بازاریاب‌هایی که در هر شاخه‌ای از افیلیت مارکتینگ، مشغول به تبلیغات هستند، افیلیت مارکتر گفته می‌شود. یک افیلیت مارکتر از طریق تبلیغات و عملکردی که دارد، به صاحبان کسب و کار، خدمتی ارائه می‌کند و در مقابل میزان مشخصی پورسانت دریافت می‌کند.

باید در نظر داشته باشید که افیلیت مارکتر‌های موفق دنیا برای رشد در این راه، مهارت‌ها و ویژگی‌های خود را تقویت کرده‌اند تا به درآمد خوب دست پیدا کنند. در صورتی که تصمیم دارید به یک افیلیت مارکتر موفق تبدیل شوید، باید بدانید که برای افیلیت مارکترهای موفق چه ویژگی‌هایی دارند.

افیلیت ماکرتر چه ویژگی‌هایی دارد؟

پس هر کسی نمی‌تواند یک افیلیت مارکتر خوب باشد مگر اینکه ویژگی‌های یک افیلیت مارکتر خوب را داشته یا در خود پرورش دهد. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های یک افیلیت مارکتر موفق را به اختصار توضیح دهیم تا بتوانید با توجه به آن‌ها در مورد شروع این کسب و کار تصمیم بهتری بگیرید یا اگر وارد این کار شده‌اید بتوانید نسخه بهتری از خود باشید و نقاط ضعف خود را بشناسید، آن‌ها را برطرف کرده و اگر ویژگی در این لیست وجود دارد که شناختی از آن ندارید برای ایجاد آن در خود و کسب و کارتان تلاش کنید.

بازاریابی وابسته اگر به روش درست انجام شود می‌تواند یک منبع درآمد عالی برای شما باشد اما برای کسب درآمد خوب از این کار باید نحوه پیشبرد کار را بدانید و بتوانید مصرف کنندگان و مخاطبان را به درستی با تبلیغ و محصول مورد نظر خود درگیر کنید تا بازاریابی شما به خرید مصرف کننده منجر شود. ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهم کرد ویژگی‌های یک افیلیت مارکتر موفق هستند که به شما کمک می‌کنند سریع تر و بهتر در کار خود به موفقیت برسید.

افیلیت مارکتر موفق

علاقه

برای شروع کار بازاریابی وابسته یک افیلیت مارکتر موفق ابتدا علاقه خود را در نظر می‌گیرد، این اولین مرحله برای شروع افیلیت مارکتینگ است. در دنیای بازاریابی وابسته محصولات و خدمات زیادی برای تبلیغ وجود دارد پس حتما می‌توانید چیزی را که به آن علاقه‌‍مند هستید انتخاب کنید زیرا علاقه یکی از شروط اصلی برای ادامه و موفقیت در یک کار است.

اگر در حوزه مورد علاقه خود فعالیت کنید محتوایی تولید می‌کنید که از آن لذت می‌برید ضمن اینکه پس از گذشت سالیان متمادی همچنان در حوزه مورد علاقه خود فعالیت می‌کنید و از آن خسته نمی‌شوید.

اگر محصولی که برای بازاریابی انتخاب می‌کنید تنها برای بدست آوردن پول بیشتر است پس از مدتی دیگر برایتان جذابیت ندارد، مجبورید آن را کنار بگذارید و شکست را قبول کنید. پس اگر می‌خواهید یک افیلیت مارکتر موفق باشید در ابتدای راه خود را برای موفقیت تنظیم کنید و حوزه‌ای را برای تبلیغ انتخاب کنید که به آن علاقه‌مند هستید.

 تمرکز

این ویژگی را با یک مثال ساده برایتان توضیح می‌دهم؛ شخصی را در نظر بگیرید که برنامه نویسی وب را به عنوان یک حرفه برای کسب درآمد انتخاب می‌کند.

اگر همین شخص زبان‌های برنامه نویسی لازم را برای کار خود یاد بگیرد و مهارت کافی را در این زبان‌ها کسب کند پس از مدتی به یک برنامه نویس موفق تبدیل خواهد شد اما اگر همین فرد بخواهد همزمان علاوه بر برنامه نویسی کارهای دیگری را هم یاد بگیرد و تمام تمرکز خود را روی برنامه نویسی نگذارد خیلی دیرتر در برنامه نویسی موفق خواهد شد یا حتی ممکن است در این راه کاری از پیش نبرد و در نهایت تبدیل به شخصی می‌شود که در هر کاری دانش اندکی دارد بدون اینکه آن دانش در کسب درآمد کمک چشمگیری به او بکند.

در افیلیت مارکتینگ هم دقیقا تمرکز از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از افیلیت مارکترها در حوزه‌های پراکنده فعالیت می‌کنند، آن‌ها سعی می‌کنند چندین محصول را تنها یک بار تبلیغ کنند کاری که باعث بهم خوردن تمرکز آن‌ها می‌شود. در بازاریابی وابسته تبلیغ یک محصول مناسب در چند جای مختلف درآمد زایی بهتری دارد تا اینکه بخواهید چندین محصول را تبلیغ کنید و مدیریت تبلیغات را برای خود سخت تر کنید.

تمرکز روی گردش ترافیکی یک محصول پرفروش می‌تواند سودآوری شما را چند برابر کند لذا سعی کنید از این شاخه به آن شاخه پریدن را کنار بگذارید، محصول مناسب برای تبلیغ را شناسایی کنید و روی آن تمرکز کنید، چرا که این سریع‌ترین مسیر موفقیت به عنوان یک بازاریاب وابسته است.

داشتن یک پلتفرم خوب برای تسلط بر بازاریابی

برای تبلیغ یک محصول باید بستری برای انجام تبلیغات در اختیار داشته باشید در واقع باید بدانید از چه طریق می‌خواهید کسب و کار خود را به بازار عرضه کنید. برای انتخاب این پلتفرم باید مهارت‌ها و توانایی‌های خود را در نظر بگیرید و ببینید در چه زمینه‌هایی نقاط قوت دارید.

روش‌های متفاوتی برای ایجاد و گسترش یک کسب و کار آنلاین وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام را نام برد. توصیه من این است که روشی را انتخاب کنید که با مهارت‌ها و توانایی‌هایتان سازگار است زیرا ورود به یک بستر بدون داشتن مهارت و دانش زمان زیادی از شما صرف می‌کند. به عنوان مثال اگر فرد خجالتی نیستید و روابط اجتماعی خوبی دارید می‌توانید از روش بازاریابی ویدئویی در پلتفرم‌های اینستاگرام و یوتیوب استفاده کنید یا اگر قلم خوبی دارید می‌توانید روش وبلاگ نویسی را امتحان کنید.

داشتن یک برند شخصی

پرسونال برندینگ نه تنها در بازاریابی وابسته بلکه در تمامی کسب و کارها از اهمیت زیادی برخوردار است. ساخت برند شخصی نیازمند ایجاد حس دوستی و اعتماد در مخاطبان است زیرا افراد معمولا از کسانی خرید می‌کنند که آن‌ها را می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند. فقط کافیست صداقت داشته باشید و با مخاطبان خود مانند دوستانتان رفتار کنید به این ترتیب بدون انجام کار خاصی دنبال کنندگان به شما اعتماد می‌کنند، طرفدار واقعی شما می‌شوند و شما به عنوان یک شخص محبوب و مورد اعتماد در ذهن آن‌ها هک خواهید شد. این است برند شخصی شما.

برند‌سازی با فریب مخاطب امکان پذیر نیست یا اگر از این طریق به شخص معروفی تبدیل شوید اما محبوبیت نداشته باشید در بازاریابی موفق نخواهید بود زیرا مردم به شخصی که آن‌ها را فریب داده برای خرید هیچ چیز اعتماد نخواهند کرد، پس خودتان باشید بدون اینکه نقش بازی کنید.

راه دیگری که از طریق آن می‌توانید به ساخت برند شخصی خود کمک کنید آموزش است، مطالب مفیدی که یاد گرفته‌اید و می‌دانید را به مخاطبانتان آموزش دهید.

دانش بروز

زمانی که حوزه کاری خود را انتخاب کردید ملزمید در این حوزه محتوای مناسب تولید کرده و در اختیار مخاطب خود قرار دهید، اگر مخاطب شما هیچ بازخورد مفیدی از دنبال کردن شما دریافت نکند پس از مدتی شما را رها خواهد کرد. بنابراین سعی کنید همواره دانش خود را بروزرسانی کنید و مطالعه کافی داشته باشید.

علاوه بر این روش‌های بازاریابی اینترنتی روش‌های ثابتی نیستند و ممکن است هر چند ماه یکبار تغییر کنند. لذا باید مطمئن شوید مطابق با روش‌های نوین بازاریابی پیش می‌روید، در مورد روش‌های جدید مطالعه کنید و در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

ویژگی های افیلیت مارکتر

صبر و تلاش مداوم

شاید سخت‌ترین بخش هر کسب و کاری صبر و تلاش برای تحقق نتیجه دلخواه باشد. هیچ کاری یک شبه به نتیجه نهایی نمی‌رسد، برای موفقیت پایدار باید صبر داشته باشید، انرژی لازم را صرف کنید، شکست‌ها را بپذیرید و از آن‌ها برای رسیدن به هدفتان درس بگیرید.

خیلی از افراد برای شروع افیلیت مارکتینگ به کارهای عجیب و غریب دست می‌زنند تا ره صد ساله را یک شبه بروند، به عنوان مثال یک پیج اینستاگرام راه اندازی می‌کنند و با هزینه کردن مبلغی برای آن تعداد زیادی فالور فیک می‌خرند در صورتی که برای جذب همین تعداد فالور واقعی باید مدت‌ها به تولید محتوا بپردازند و صبر کنند. احتمال موفقیت چنین اشخاصی را می‌توان صفر در نظر گرفت زیرا افیلیت مارکتینک برای کسب درآمد وابسته به مصرف کننده است، مصرف کننده همان مخاطبی است که از طریق بستر تبلیغاتی شما اقدام به خرید محصول یا خدمات می‌کند، پس یک فالور فیک نمی‌تواند مصرف کننده باشد.

در حین رشد کسب و کار خود مدام آمار فروش را بررسی کنید، ببینید چه فعالیت‌هایی در افزایش میزان فروش تاثیر داشته یا کدام کارها نتیجه معکوس داده و حتی بی‌نتیجه مانده‌اند. شاید با امتحان کردین چندین روش به نتیجه نرسید و فروشی نداشته باشید، در این مرحله ناامیدی به معنای پایان کار شما است، اگر صبر داشته باشید و راه‌های مختلف را امتحان کنید بلاخره کلید موفقیت را پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

به عنوان کلام آخر باید بگوییم که بخش اعظم کار روزانه یک افیلیت مارکتر تعامل اجتماعی با مردم است، این تعامل تنها به ارتباط کلامی محدود نمی‌شود بلکه شامل ایمیل، تماس تلفنی و حتی مکالمه تصویری است که همه این‌ها نیازمند مهارت اجتماعی خوب است تا بتواند با مردم ارتباط برقرار کند. بنابر این یک افیلیت مارکتر موفق باید رابطه خوبی با مردم داشته باشد و بتواند از طریق رسانه‌های مختلف به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه آیا افیلیت مارکتینگ می‌تواند در ایران مناسب باشد یا خیر مقاله ما را بخوانید تا با خیالی آسوده گام بردارید.

سوالات متداول

به چه کسی افیلیت مارکتر می گویند؟

به بازاریاب‌های حوزه‌ی افیلیت مارکتینگ که به تبلیغ محصولات یا خدمات صاحبان کسب و کار می پردازند، افیلیت مارکتر گفته می‌شود.

ویژگی های مهم یک افیلیت مارکتر کدامند؟

علاقه، صبر و شکیبایی، تمرکز، دانش بروز از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که یک افیلیت مارکتر باید داشته باشد.

علاقه چه اهمیتی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ دارد؟

علاقه، اولین و اساسی‌ترین ویژگی‌ برای تبدیل شدن به یک افیلیت مارکتر موفق است؛ علاقه باعث ایجاد انگیزه در بازاریاب می‌شود.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید