()

یکی از دغدغه‌های زندگی انسان‌های امروزی ساعات کاری زیاد و درآمد کم است، بسیاری از ما هر روز صبح زود در ساعت مشخصی از خواب بیدار می‌شویم، مسیر خانه تا محل کار را در ترافیک سرسام آور خیابان‌ها طی می‌کنیم، ساعت‌ها در محل کار فعالیت‌های تکراری و خسته کننده انجام می‌دهیم و در پایان روز با ته مانده انرژی به خانه برمی گردیم. در زیر در خصوص مزایای افیلیت مارکتینگ می خوانیم با ما همراه شوید.

در کار بسیاری از ما تلاش بیشتر سودی ندارد زیرا هر چقدر هم کار بیشتری انجام دهیم در درآمد ما تاثیر چشمگیری ندارد. در شغل برخی افراد نیز کسب درآمد بیشتر نیازمند کار کردن سخت تر و صرف زمان طولانی تر است. حتما شنیده‌اید که “ما کار می‌کنیم تا زندگی کنیم نه اینکه زندگی می‌کنیم تا کار کنیم” پس باید دنبال راه حلی باشیم تا بتوانیم با کار کمتر درآمد بیشتری داشته باشیم و زمان باقیمانده را به فعالیت‌های مورد علاقه مان بپردازیم.

شیوه‌های نوین کسب درآمد

شاید تا چند سال پیش خوابیدن و کسب درآمد در خواب یک رویا بود اما در حال حاضر این رویا عملی شده است به طوری که شما می‌توانید در هر زمان و هرجا حتی زمانی که خوابیده‌اید کسب درآمد کنید.

در عصر جدید جمله “هرچه سخت تر کار کنید درآمد بیشتری خواهید داشت” آنچنان معنا ندارد زیرا روش‌های نوینی برای کسب درآمد وجود دارد که در زمان و انرژی شما صرفه جویی می‌کنند. یکی از این روش‌های کسب درآمد بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ است که یک روش مبتنی بر تقسیم درآمد است.

در این روش بازاریابی شما به دو صورت می‌توانید کسب درآمد کنید. یا محصولی دارید که دیگران برایتان تبلیغ می‌کنند و از این طریق علاوه بر کسب درآمد آنها، شما هم فروش بیشتری خواهید داشت یا اینکه محصولی ندارید و می‌خواهید کسب درآمد کنید که در این صورت کار تبلیغ یک محصول یا خدمات مناسب را بر عهده می‌گیرید و به عنوان بازاریاب وابسته کسب درآمد می‌کنید.

افلیلیت مارگتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

بهترین تعریف برای افیلیت مارکتینگ را می‌توان از درآمد هوشمند منفعل پت فلین یافت که می‌گوید:

بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ به دست آوردن کمیسیون از طریق تبلیغ محصولات یک شخص یا یک شرکت است. شما محصول مورد علاقه خود را پیدا می‌کنید و نزد دیگران آن را تبلیغ می‌کنید، به ازای هر فروشی که از تبلیغ شما حاصل می‌شود درصد مشخصی سود دریافت می‌کنید.

در واقع بازاریابی وابسته هم شامل افزایش و گسترش تولید محصول است و هم تبلیغ و ترویج محصول توسط بازاریاب را در بر می‌گیرد که هر طرف با توجه به سهم خود، درصدی سود کسب می‌کند.

در افیلیت مارکتینگ، بازاریابی وابسته یا بازاریابی آشناسازی همیشه نقش تولید کننده محصول و نقش بازاریاب مجزا نیستند، شخص صاحب محصول خود می‌تواند بازاریاب وابسته محصول تولیدی خود باشد.

در روش کسب درآمد بازاریابی وابسته نقش اصلی را مشتری بازی می‌کند زیرا اگر مشتری وجود نداشته باشد فروشی هم صورت نمی گیرد در نتیجه درآمدی هم برای تقسیم وجود نخواهد داشت.

در افیلیت مارکتینگ شما یکبار کار تبلیغ را انجام می‌دهید و تا زمانی که مشتریان از طریق تبلیغ شما خرید کنند کسب درآمد دارید، به این معنا که حتی روزهایی که هیچ کار یا تبلیغی نمی کنید هم ممکن است مشتریان از طریق تبلیغ شما خرید کنند و شما درآمد کسب کنید.

برای مطالعه بیشتر در خصوص مفهوم افیلیت مارکتینگ، به مقاله همکاری در فروش چیست مراجعه کنید.

مزایای افیلیت مارکتینگ

روش کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ

بازاریابی وابسته از 3 رکن اساسی تشکیل می‌شود که عبارتند از:

  1. تولید کننده یا فروشنده محصول
  2. بازاریاب یا شرکت وابسته
  3. مصرف کننده

هر کدام از این 3 رکن در موفقیت بازاریابی وابسته نقش دارند و به نوعی با هم ارتباط دارند.

تولید کننده یا فروشنده محصول می‌تواند یک شخص کارآفرین، یک شرکت بزرگ، یک فروشنده، تاجر یا حتی یک خرده فروش باشد که محصولی برای عرضه دارد. این محصول صرفا یک کالای فیزیکی نیست بلکه می‌تواند یک کالای مجازی یا حتی خدمات باشد. در افیلیت مارکتینگ نیازی به حضور فروشنده در تبلیغات نیست و می‌تواند تنها وظیفه تامین و تولید محصول را برعهده داشته باشد.

بازاریاب یا ناشر در این پروسه می‌تواند یک شرکت یا فردی باشد که کالای فروشنده را به شکلی جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه به بازار عرضه می‌کند. شرکت یا بازاریاب وابسته مصرف کنندگان را برای خرید محصول فروشنده ترغیب می‌کند و اگر مصرف کننده خرید کند درصدی از سود فروش محصول را کسب می‌کند.

گاهی اوقات مصرف کننده اطلاع ندارد که در بازاریابی وابسته نقش دارد و در نتیجه ی تبلیغ یک محصول در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها برای خرید مشتاق می‌شود.

هنگامی که مصرف کننده محصول را خریداری می‌کنند سود حاصل بین فروشنده و شرکت یا بازاریاب وابسته تقسیم می‌شود.

درآمد بازاریاب وابسته می‌تواند از طریق هدایت کاربر به سایت فروشنده و افزایش ترافیک وبسایت، فروش محصول یا حتی پر کردن فرم باشد.

مزیت افیلیت مارکتینگ بر دیگر روش‌های تبلیغ

افیلیت مارکتینگ یکی از روش‌های مفید و کم خطر برای تبلیغات است. این روش مزیت‌های زیادی نسبت به سایر روش‌های تبلیغ دارد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

افیلیت مارکتینگ یک روش مبتنی بر عملکرد

از آنجایی که شرکت وابسته بر اساس عملکرد خود کمیسیون دریافت می‌کند ملزم است کار تبلیغ را به بهترین نحو انجام دهد تا بازده بهتری داشته باشد و مصرف کننده برای خرید ترغیب شود.

به عنوان مثال اگر شما یک نرم افزار برای فروش دارید و کار تبلیغ آن را به یک شرکت وابسته سپرده اید، آن شرکت باید به صورتی محصول شما را تبلیغ کند که نرم افزار شما در حجم بالا به فروش و نصب برسد، در نتیجه فروش بیشتر درآمد آنها نیز بیشتر خواهد بود. این امر تلاش هایی را که باعث ترافیک بی ارزش و بی نتیجه به شرکت شما می‌شود کاهش می‌دهد و در عین حال اطمینان حاصل می‌کنید که برای آنچه می‌پردازید خدمات واقعی دریافت می‌کنید.

تبلیغات شرکت‌های وابسته اعتبار شرکت شما را افزایش می‌دهند

تبلیغات شرکت‌های وابسته عمدتا نتیجه بهتری دارند و اعتماد مصرف کننده را نسبت به محصول یا خدمات شما تقویت می‌کنند. اگر کار تبلیغ خود را به یک وبسایت و شرکت محبوب و معروف بسپارید بیشتر دیده می‌شود و برند شما در ذهن مصرف کنندگان ثبت می‌شود، زیرا در این روش بازاریابی مصرف کنندگان معمولا ابتدا بر اساس نظر تبلیغ کننده تصمیم به خرید می‌گیرند. به طور مثال اگر کار تبلیغ یک محصول آرایشی را به یک بلاگر یا وبسایت محبوب در این زمینه بسپارید، تبلیغ کننده به زبان مخاطبان خود در مورد مزایای محصول شما صحبت می‌کند و در مصرف کنندگان برای خرید انگیزه ایجاد می‌کند.

بازاریابی وابسته می‌تواند ترافیک و فروش شما را به سرعت افزایش دهد

حتما می‌دانید که هرچه سایت‌های بیشتری به صفحات وبسایت شما لینک داشته باشند امکان اینکه کاربران آنها به مشتریان واقعی تبدیل شوند بیشتر است. سپردن تبلیغات به شرکت‌های وابسته و افیلیت مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا ترافیک وبسایت و فروش خود را به سرعت افزایش دهید. اگرچه لینک‌های وابسته در رتبه بندی وبسایت شما برای موتورهای جستجو تاثیر مستقیم ندارند اما اگر کاربر در بین محصولات شما جستجو داشته باشد و در صفحات وبسایت شما پیمایش کند رتبه سایت بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر این کاربران با آشنایی با وبسایت شما ممکن است به صورت مستقیم نیز به وبسایتتان مراجعه کنند.

مقرون به صرفه بودن افیلیت مارکتینگ

علاوه بر دلایل ذکر شده مزیت دیگر افیلیت مارکتینگ بر دیگر روش‌های تبلیغ، مقرون به صرفه بودن آن است. اگر برای تبلیغ محصول خود تنها کمیسیون فروش پرداخت کنید دیگر هزینه‌های اضافه برای تبلیغات بدون بازده پرداخت نمی کنید. در واقع به میزانی که محصولتان به فروش برسد از سود حاصل هزینه تبلیغ را پرداخت می‌کنید.

افیلیت مارکتینگ در تمامی زمینه‌ها پاسخگو خواهد بود

افیلیت مارکتینگ را می‌توان در دسته‌های مختلف کالا و خدمات و تمامی بازارها به کار برد. شما در هر صنعتی که فعالیت می‌کنید حتی اگر یک شغل خانگی دارید و یک محصول ساده مثل عروسک دست ساز تولید می‌کنید هم می‌توانید از افیلیت مارکتینگ برای بازاریابی محصول خود استفاده کنید.

دیگر نیاز به استخدام نماینده فروش نیست

بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش فروش خود چندین نماینده فروش استخدام می‌کنند که تضمین هرکدام از این نمایندگی‌ها کار سختی است ضمن اینکه حقوق کارمندان هریک از این نمایندگی‌ها هزینه‌های سرسام آوری در بر دارد. در صورتی که در افیلیت مارکتینگ ممکن است کالای شما در صدها سایت و مکان مختلف تبلیغ شود بدون اینکه شرکت مجبور به پرداخت پیش پرداخت شود.

جدول زمانی شرکت‌های وابسته منعطف است

اگر یک کارمند مسئولیت فروش محصول شما را برعهده داشته باشد، کار خود را در زمان محدودی در طول روز می‌تواند انجام دهد اما شرکت‌ها و بازاریابان وابسته کارمند نیستند، کارآفرینان مستقلی هستند و می‌توانند طبق شرایط خود کار کنند.

تمام آنچه که برای بازاریابی وابسته نیاز است اینترنت و دستگاهیست که به اینترنت متصل باشد به این معنا که در هر مکانی، حتی در محیط خانه هم کار بازاریابی وابسته قابل انجام است. محتوای سایت‌های بازاریابی وابسته در 24 ساعت شبانه روز برای کاربران قابل نمایش است بنابراین نیازی به حضور و پیگیری مداوم بازاریاب نیست.

برای آشنایی بیشتر با مزایای همکاری در فروش می توانید مقاله نکات مثبت و منفی افیلیت مارکتینگ و راه و روش موفق شدن در آن را بخوانید.

امیدوارم با توجه به مزیت‌هایی که ذکر شد و کالا و خدماتی که برای فروش دارید  بتوانید روش مناسب را برای تبلیغ محصول خود انتخاب کنید.

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید