()

شاید شما هم جزو کسانی باشید که کسب درآمد از طریق همکاری در فروش را روشی آسان و سودآور می‌دانند. اما لازم است بدانید برخلاف تبلیغاتی که درباره‌ی سودآوری همکاری در فروش در کوتاه مدت و آسان بودن این حرفه می‌شود، افیلیت مارکترها چه در ایران و چه در سراسر جهان همواره با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بوده‌اند. چالش‌هایی که بیانگر آسان نبودن کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ است.
لازم است بدانید تنها در صورتی فعالیت در همکاری در فروش‌ باعث افزایش درآمد می‌شود که؛ افیلیت مارکتری که در مسیر افیلیت مارکتینگ با این چالش‌ها رو‌به‌رو می‌شود، بتواند اشتباهاتش را برطرف کند.

در این مقاله به چهار چالش مهم همکاری در فروش و راه‌حل‌های آن‌ها اشاره کرده‌ایم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با راهکارهای ما برای این چهار چالش در همکاری در فروش و افزایش درآمد در این حرفه آشنا شوید.

چرا صاحبان کسب‌و‌کار‌ها به افیلیت مارکتینگ روی آورده‌اند؟

امروزه علاوه بر استفاده مردم عادی از اینترنت؛ کسب‌وکار‌ها نیز برای افزایش فروش محصولات و خدماتشان از اینترنت استفاده می‌کنند. چراکه اینترنت بستری را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا کالا و خدماتشان را به افراد بیشتری بدون هیچ محدودیت جغرافیایی در سراسر کشور و جهان عرضه کنند. با حضور اغلب کسب‌وکار‌ها در فضای اینترنت، فعالیت کردن در فضای اینترنت به شدت رقابتی شده است. در نتیجه حضور پررنگ شرکت‌ها در اینترنت، شرکت‌ها برای کسب درآمد بیشتر، به فکر کمک گرفتن از روش‌های مختلف بازاریابی افتاده‌اند.

از نظر صاحبان کسب‌و‌کار بهترین روش بازاریابی، روشی است که بدون هزینه کردن بسیار زیاد، باعث افزایش فروش محصولات و خدمات شود.

نظرات کاربران در فروش کالا و خدمات کسب‌و‌کارها تاثیرگذار است

جالب است بدانید زمانی که مصرف‌کننده کالا و یا خریدار خدمتی تجربیات مثبت خود را به دیگران منتقل کند، غیرمستقیم در بهتر‌ شدن فروش یک محصول و یا خدمت اثر مثبت دارد. در کشور ما نیز این شیوه، روشی بسیار کاربردی برای رسیدن به فروش‌های بیشتر است. زیرا بیشتر مردم به حرف‌هایی که تولیدکننده‌های محصول می‌زنند، سخت اعتماد کرده و معمولا آن‌ها را قبول ندارند. اما زمانی که فردی خارج از آن کسب‌وکار درباره مزایای استفاده از این محصول سخن بگوید، تاثیر بسزایی بر فروش خواهد داشت.

بازاریابی از طریق همکاری در فروش در افیلیت مارکتینگ

با توجه به موضوعات مطرح شده در بالا، بازاریابی از طریق همکاری در فروش به عنوان یک نوع بازاریابی عملکردی (عملگرا، نتیجه­‌گرا و مشارکتی) در افیلیت مارکتینگ مطرح می شود.

همکاری در فروش روش بازاریابی بر اساس فروش واقعی و یا لیدی است که توسط فروشگاه اینترنتی برای افیلت مارکتر تعریف می‌شود.

در همکاری در فروش، افیلیت مارکتر (که با نام‌های معرف، نمایش‌دهنده تبلیغ، افیلیت یا تبلیغ‌کننده نیز شناخته می‌شود) با تولید محتوا و معرفی محصول یا خدمت از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی کاربران را به خرید ترغیب می‌کند؛ حال اگر از طریق لینک افیلیت مربوط به نمایش‌دهنده، فروشی برای فروشگاه اینترنتی (که با نام‌های مرچنت یا تبلیغ‌دهنده نیز شناخته می‌شود) انجام گیرد، پورسانت فروش به افیلیت مارکتر تعلق می‌گیرد. شاید با خودتان بگویید آیا این کار قانونی است؟ در صورتی که در قانونی بودن همکاری در فروش شک دارید به شما توصیه می‌کنیم مقاله زیر را از دست ندهید.

چالش های مهم همکاری در فروش چیست؟

چالش‌های اصلی همکاری در فروش کدامند؟

اگر به عنوان افیلیت مارکتر به دنبال کسب درآمد از طریق همکاری در فروش هستید. لازم است بدانید افیلیت مارکترها در روند انجام کار با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شده‌اند و گاهی از بدست آوردن درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ در زمان کوتاه ناامید شده‌اند. ما همواره به فکر موفقیت شما در افیلیت مارکتینگ بوده‌ایم و در این مقاله به چهار چالش رایج بین افیلیت مارکترها و راه‌حل‌های غلبه بر آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

فروش کم چالش اول همکاری در فروش

فروش کم یکی از اتفاقاتی است که ممکن است گریبان هر کسب‌وکاری را بگیرد و همکاری در فروش نیز در این قضیه مستثنی نیست. یکی از چالش‌های اصلی همکاری در فروش، فروش کم است که در نتیجه آن افیلیت مارکترها کمیسیون و سود کمتری نصیبشان می‌شود.

اهمین انتخاب صحیح نیچ مارکت و شناخت مخاطبان در افزایش فروش افیلیت مارکتینگ

چرا برخی کالاها و خدمات در همکاری در فروش فروش پایینی دارند؟

دلیل فروش کم در همکاری در فروش می‌تواند، انتخاب بازار هدف ضعیف (نیچ مارکت ضعیف) و ترافیک بی‌کیفیت باشد. لازم است بدانید زمانی که بخشی از بازار را به عنوان هدف فعالیت خود انتخاب می‌کنید؛ باید نسبت به بازار هدف و کلمات کلیدی‌ مورد استفاده مخاطبان آن شناخت پیدا کنید.

اگر از کلمات کلیدی یا عباراتی که خریداران نیچ مارکت سرچ می‌کنند، در تولید محتوای تبلیغ محصول استفاده نکنید؛ تبلیغ شما ممکن است بازدید خوبی بگیرد اما ترافیک ایجاد شده برای تبلیغ بی‌کیفیت است. چرا‌که هیچ یک از بازدیدکنندگان تبلیغ، محصول را نخریده‌اند.

راه‌حل بهتر شدن فروش در همکاری در فروش چیست؟

با رعایت مواد زیر می‌توان ترافیک بیشتر برای تبلیغ محصول بازار هدف ایجاد کرد و در نتیجه آن درآمد حاصل از همکاری در فروش افزایش پیدا کند:

  1. شناخت نسبت به مخاطبان نیچ مارکت کالا یا خدمت انتخابی
  2. شناخت کلمات و عبارات کلیدی که مخاطبان بازار هدف جستجو می‌کنند و استفاده از این عبارات در محتوای تبلیغ  
  3. افیلیت مارکتر باید در محتوای تبلیغ، اطلاعاتی را بگنجاند که جوابی به پرسش‌های بازدید‌کننده تبلیغ باشد. تا با برطرف شدن ابهامات درباره محصول یا خدمتی که تبلیغش را دیده، به خریدار تبدیل شود.
  4. با رعایت موارد بالا، تعداد افراد بیشتری باید در معرض تبلیغ محصول توسط افلیت مارکتر قرار بگیرند تا نرخ تبدیل که منجر به فروش می‌شود، افزایش پیدا کند.
  5. اگر تعداد افراد کمتری تبلیغ را ببینند در نتیجه فروش نیز کمتر می‌شود که برای حل مشکل باید به فکر  انتخاب صحیح بازار هدف و ترافیک بود.
  6. تحقیق درباره بازه‌های زمانی طلایی بازار هدف و برنامه‌ریزی تولید محتوا براساس آن تا ترافیک سایت شما افزایش یابد.
تولید محتوای کم ارزش چالش مهم در افیلیت مارکتینگ

تولید محتوا بی‌کیفیت چالش دوم همکاری در فروش

تولید محتوا به منظور جذب مخاطبان بازار هدف خاص، همیشه یکی از مسائل و مشکلات صاحبان کسب‌و‌کار است، این مسئله وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما به تولید محتوایی کامل و خوب نیاز داشته باشید تا بتوانید به واسطه آن از طریق همکاری در فروش درآمد کسب کنید.

 اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که محتوایی که شما برای نیچ مارکت خود ایجاد می‌کنید، باید حاوی ارزش خاصی برای مخاطبان باشد.

در واقع محتوایی برای مخاطبان بازار هدف، ارزشمند و با‌کیفیت است که پاسخی به سوال‌هایشان درباره محصول و خدمت باشد.

چه طور می‌توان برای نیچ مارکت محتوای با ارزش تولید کرد؟

چالش دوم همکاری در فروش نوشتن محتوا و انتخاب کلمات کلیدی استفاده شده برای آفر محصول است.

افیلیت مارکتر قبل از نوشتن محتوا و تولید انواع محتوا باید به موارد زیر دقت کند:

  1. همانند چالش فروش کم، در این چالش نیز برای تولید محتوا باید از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با نیچ مارکت استفاده کند تا نرخ تبدیل بازدیدکنندگان تبلیغ به خریدار افزایش یابد.
  2. خریداران محصول مورد نظر، چه عباراتی را در اینترنت جستجو می‌کنند؟ دغدغه‌های آن‌ها چیست؟
    محتوایی که تولید می‌شود باید پاسخی باشد به پرسش‌هایی که مخاطبان درباره محصول جستجو می‌کنند.
  3. اگر محتوای تولید شده شامل اطلاعات در ارتباط با محصول و عبارات مورد جستجوی خریداران نباشد، شاید موجب افزایش ترافیک شود، اما ترافیک بی‌کیفیتی است که موجب فروش نخواهد شد.
  4. نوع اطلاعات محتوای تولید شده درباره تبلیغ باید درباره فواید کالا و خدمت باشد تا ویژگی ها
  5. محتوا تولید‌شده باید به عنوان فعالیت‌های پیش از فروش باشد نه فروش مستقیم
  6. هدف از تولید محتوا، باید آگاهی‌بخشی درباره محصول باشد. آگاهی‌بخشی معمولا با بیان تجربه استفاده شخصی از خدمت و محصول در جهت اعتماد‌سازی واقعی به مخاطبان تبلیغ است. در واقع این آگاهی‌بخشی باید در راستای فروش غیر مستقیم است.
  7. اگر به عنوان افیلیت مارکتر می‌خواهید فعالیت کنید لازم است با مهارت‌های پایه‌ای نوشتن محتوا باکیفیت و سایر روش‌های تولید محتوا نیز آشنا شوید.
افیلیت مارکتر باید دارای چندین مهارت باشد.

چندوظیفه‌ای بودن چالش سوم همکاری در فروش

زمانی که شما به عنوان یک افیلیت مارکتر شروع به کار می‌کنید، باید در حوزه‌های مختلف تخصص داشته باشید. درواقع از زمانی که شما لپ‌تاپ خود را روشن می‌کنید، وظایف مختلفی به عنوان:

  • یک بازاریاب
  • یک برنامه نویس
  • یک تحلیلگر
  •  یک طراح
  • یک تولیدکننده محتوا

بر عهده شما قرار خواهد گرفت. همچنین باید بتوانید از ابزارهای مختلف مرتبط با هر تخصص به‌درستی استفاده کنید.

کارهایی هستند که ابزارها از پس انجام آن‌ها برنمی‌آیند. بنابراین شما می‌توانید از یک فریلنسر استفاده کنید. به این ترتیب به‌راحتی می‌توانید به افراد یا شرکت‌هایی دسترسی پیدا کنید که با دریافت هزینه کمی وظیفه تولید محتوای متنی یا گرافیکی شما را بر عهده خواهند گرفت. همواره به یاد داشته باشید که مهم‌ترین نکته در افیلیت مارکتینگ، استفاده درست از هوش است. هرگز زمان خود را صرف کاری نکنید که می‌دانید ابزار یا فرد دیگری می‌تواند در عرض چند دقیقه و در ازای دریافت هزینه کمی آن را انجام دهد.

چگونگی محاسبه پرداخت در افیلیت مارکتینگ یکی از چالش‌هاست

سیستم پرداخت شبکه‌های افیلیت چالش چهارم همکاری در فروش

شبکه‌های افیلیت که واسطه بین فروشگاه اینترنتی و افیلیت مارکتر هستند؛ وضعیت فروش‌ کالاها و خدماتی که شما به عنوان افیلیت مارکتر تبلیغ کرده‌اید را به عهده دارند. لازم است بدانید افیلیت مارکترها این قدرت را دارند با توجه به شرایط و ضوابط فروش تعریف شده توسط فروشگاه اینترنتی از پرداخت پورسانت به افیلیت مارکترها جلوگیری کنند. همچنین تاخیر در پرداخت پورسانت به افیلیت مارکترها نیز امری عادی در روند کاری بسیاری از این شبکه‌های افیلیت است. بنابراین ممکن است این تاخیرها و کندی سیستم پرداخت چندان خوشایند شما نباشد. به ویژه اگر به درآمد از طریق همکاری در فروش برای گذران امور زندگی خود حساب کرده باشید؛ در شرایط سخت و بحران‌های جهانی این موضوع بسیار آزار دهنده خواهد بود.

پرداخت امن در شبکه افیلیت مارکتینگ

برای اینکه در دام این چالش گرفتار نشوید، باید درباره شبکه‌ی افیلیت‌ای که قرار است با آن همکاری کنید به خوبی تحقیق کنید. شما می‌توانید با بررسی شهرت شبکه افیلیت و نظرات سایر کاربران شرکت‌ها و شبکه‌های معتبر را شناسایی کنید. همچنین بهتر است به شبکه‌ای بپیوندید که پرداخت‌های خود را مرتب انجام می‌دهند؛ به ویژه زمانی که پرداخت پورسانت‌ها به‌صورت نقدی انجام می‌شود.

 اما حتی اگر تمامی این مراحل را با دقت انجام دهید، باز هم امکان دارد که شبکه‌های افیلیت تایید نشده هرگز پول شما را پرداخت نکنند. در این‌گونه موارد اگر صحبت با مسئولین و پیگیری‌های شخصی به نتیجه نرسید، می‌توانید اعتراض خود را در فضاهای عمومی اعلام کنید. به این ترتیب آن‌ها برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن آبروی حرفه‌ای خود ناچار به رسیدگی به شکایت شما هستند.

شبکه افیلی یکی از معتبرترین شبکه‌های افیلیت در ایران است که چالش‌ پرداخت به افیلیت مارکترها در این مجموعه حل شده و راه‌حل‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است. این سایت بستر امن و سالمی را برای پرداخت ماهانه به افیلیت مارکترها درنظر گرفته است.

سخن پایانی

اگر در مسیر افیلیت مارکتینگ به یکی از این چالش‌ها برخورد کرده‌اید، ناامید نشوید بهتر است به دنبال رفع آن‌ها باشید. شاید راه و روشی که برای تبلیغ به کار می‌برید اشتباه است و نیازهای مخاطبان نیچ مارکتی که برای تبلیغ کردن انتخاب کرده‌اید را به درستی درنظر نگرفته‌اید. ممکن است مخاطبان بسیاری مایل باشند محصولی که شما تبلیغ می‌کنید را بخرند، اما تبلیغ شما را پیدا نمی‌کنند. در صورتیکه افیلیت مارکتر دیگری که برای محصول مشابه تبلیغ می‌کند در همکاری در فروش برای تبلیغ دهنده، موفق‌تر عمل می‌کند و در نتیجه درآمد بیشتری کسب می‌کند.

این چالش‌هایی که در این مقاله توضیح دادیم، بین تمام افیلیت مارکتر‌ها در ایران و حتی دنیا رایج است. مهم این است که چه طور بر این چالش‌ها غلبه کنیم. ما در این مقاله به این موارد پرداختیم تا با شناسایی و رفع چالش‌ها؛ کیفیت روند انجام تولید محتوا شما به عنوان افیلیت مارکتر افزایش پیدا کند؛ در نتیجه با تبلیغات هوشمندانه و خلاقانه بتوانید درآمد و پورسانت‌های بیشتری از طریق همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ بدست آورید. اگر در مسیر افیلیت مارکتر بودن با مشکلات دیگری مواجه شده‌اید لطفا در بخش نظرات آن‌ها را بیان کنید تا در مقاله‌ای دیگر به آن‌ها بپردازیم و روش غلبه بر آن‌ها را به شما نشان دهیم.

منابع:

این پست چطور بود؟

میانگین نظرات / 5.

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید